skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zapalování favo
-> Tomaso435: Pružinky jsem na plynivce už pokus/omyl metodou ladil - stačí "jenom" sundat segrovku, "hvězdu" a snímací cívku, pak potunit a složit... a tak dále až do bezvědomí :-) Na bezkontaktu se dá bez strobáče poměrně přesně "změřit" základní předstih, někde jsem to tady párkrát popisoval, ale už se mi to nechce hledat.
-> Tomaso435 22.04.19 20:27:31: Základ je mít v podstatě nový nebo málo jety rozdělovač, komínek, to samé i rozvody. Potom je možné něco ladit. A hlavně spíš profi stroboskop. (Určitý dílenský minimum vybavení). A nebo to rovnou nechat někoho odladit. Samozřejmě metoda zkusmo a rozborka rozdělovač taky funguje - ovšem s nejistým výsledkem.
-> Tomaso435: Bez stroboskopu ťažko ladiť... Si požičajte od niekoho, aby bolo z čoho pri ladení vychádzať.
Pre vyšší KP a ostrejšiu vačku obecne platí, že rozsah regulácie rozdeľovača by mal byť kratší a tvrdší (pružiny).
Pre vyšší KP a ostrejšiu vačku obecne platí, že rozsah regulácie rozdeľovača by mal byť kratší a tvrdší (pružiny).
-> MVM: už tam byl i seriovej fávo karbec, ale ani tak to nefunguje, je to stále stejný, stroboskop nikdo nemá, takže vše se zkouší citově. jako nechá se s tim jezdit ale jak se na to šlápne víc tak to začne cvrkat. s bohatostí se to nijak nezlepšílo, ale ani nezhoršilo. Jde jen rozdělovačem posunout spektrum kde to detonuje, a na základě toho to bud dobře nebo huř chytá... takže si furt myslim že by se to nejlip zkusilo rozdělovačem kterej bude aspon trochu lepší fungovat na vyšší kompresy
-> Tomaso435 22.04.19 20:09:36: Než se začnete pouštět do pruzinek,tak bych nejdříve pořádnym strobem změřil skutečný předstih který tam teď je. Napsat hodnoty a ty potom konzultovat.A za další určitě byste neměli mít chudou směs. Jinak to můžete odpravit už při tom ladění pokud to bude trvat delší dobu.. Takže než docílíte finále je lepší menší předstih a zvyšovat , a bohatší směs a ochuzovat - než naopak.
vážení, dokáže někdo říct co s pružinkama v rozdělovači ?
potřebujeme diagnostikovat problém fávo motor ve 120 hlava fabia - 1mm sání rapid, vačka Xková, karbec přetryskovanej 120.
prostě to nejde vyladit (samozřejmě) , byl kupovanej rozdělovač údajně pro kopresní poměr kterej odhadem máme, teda 10,7 :1. ale není to ono, občas, no možná spíš často to detonuje (cvrliká) .
aby jsme vyloučili vše ostatní a bylo jasný že je to blbě udělanej rozdělovač, dokáže někdo jak jednoduše podomácky poupravit drobet natáhnout pružinky v rozdělovači aby se to zkusilo a pak bylo jasný že se musi nechat udělat rozdělovač na danej motor nebo jít po něčem dalším?
potřebujeme diagnostikovat problém fávo motor ve 120 hlava fabia - 1mm sání rapid, vačka Xková, karbec přetryskovanej 120.
prostě to nejde vyladit (samozřejmě) , byl kupovanej rozdělovač údajně pro kopresní poměr kterej odhadem máme, teda 10,7 :1. ale není to ono, občas, no možná spíš často to detonuje (cvrliká) .
aby jsme vyloučili vše ostatní a bylo jasný že je to blbě udělanej rozdělovač, dokáže někdo jak jednoduše podomácky poupravit drobet natáhnout pružinky v rozdělovači aby se to zkusilo a pak bylo jasný že se musi nechat udělat rozdělovač na danej motor nebo jít po něčem dalším?
-> Mil@n 21.10.18 12:53:28: krabicku ETZ jsem si s sebou nikdy nevozil, zato rozdelovace na delsi cesty (vic jak 1000km) vozim s sebou dva :) civku jednu a jeden altik, klinak a jinak uz nevozim nic
nevim, ze bych akutne opravoval neco jinyho...
Civku v rozdelovaci mas vymenenou za 15minut.
Jinak ta civka v rozdelvaci mi nejvic vydrzela asi 100tis.km a nejmin asi 15, vim ze nektera mela odpor asi 3,5kohmu a jina pres 7kohmu, ale to jsem neresil, co jsem mel, to jsem dal a fungovalo (nevim jestli to meko vliv na zivotnost), jen jedna origo mi vydrzela pouze tech 15tis., naopak china dala asi 60 tis.km, ted tam mam zas chinu za 80kc :).
Jeste nouzove reseni, kdyz litaji sponky do vicka - pruhledna krytka z kontaktniho rozdelovace... Jednou se mi to nejak zhorsilo v italii a vicko jsem cistil co 100km, doma jsem rozdelovac rozebral a promazal a pak s tou krytkou jsem s tim jeste 2 roky jezdil- asi 80tis km.

Civku v rozdelovaci mas vymenenou za 15minut.
Jinak ta civka v rozdelvaci mi nejvic vydrzela asi 100tis.km a nejmin asi 15, vim ze nektera mela odpor asi 3,5kohmu a jina pres 7kohmu, ale to jsem neresil, co jsem mel, to jsem dal a fungovalo (nevim jestli to meko vliv na zivotnost), jen jedna origo mi vydrzela pouze tech 15tis., naopak china dala asi 60 tis.km, ted tam mam zas chinu za 80kc :).
Jeste nouzove reseni, kdyz litaji sponky do vicka - pruhledna krytka z kontaktniho rozdelovace... Jednou se mi to nejak zhorsilo v italii a vicko jsem cistil co 100km, doma jsem rozdelovac rozebral a promazal a pak s tou krytkou jsem s tim jeste 2 roky jezdil- asi 80tis km.
Tak mi poprvé odešla snímací cívka v rozdělovači
Závada před rokem byla opravdu ta zapalovací cívka od té doby klid ale v letě se mi dostal kabel od rozdělovače na ETZ na točící altík a rázem sem nejel přeseklý kabel.Vzal funkční rozdělovač naladil předstih a asi 4 měsíce jezdil a na tomto rozdělovači odešla snímací cívka
Tak ted vzal poslední funkční rozdělovač tak se nesmí pokazit



Zkusil jsem tu cívku vyměnit tak sundal starou dal bokem,namontoval druhou cívku a začal přehazovat kontakty a kabel sem si nechal až nakonec.Až jsem odpojil zapalovací kabel tak na civce a kabelu oxidace a dost.Už jsem to měl vyměnené tak jen očistil oxidaci na kabelu a auto zatím jede.Už najeto 200km a vše se vratilo k normálu
Tak pokud najedu přes 1000km tak to bylo tou cívkou a zatím to tak vypadá.

-> Mil@n: Já dnes to samé... Jak přes kopírák... Já měl vlhkost v ETZ... Profouknuto kompresorem a vysušeno a start na první břink. Přemístil jsem tedy cívku i ETZ na jiné místo mimo stříkající vodu a větrací otvory v zadní kapotě...
-> Mil@n: Možná máš kabely s uhlíkovým jádrem a blbne zrovna ten od cívky k rozdělovači :-)
No jezdím bezkontakt od 2010 a už jsem zažil krabku etz ktera odpalila i otačkoměr a několik vyjetých rozdělovaču kde hvezdice udělala poušt v rozdělovači
Za to cívka v rozdělovači se mi zatím vyhybala
Zapalovací cívku sem jednou řešil kvuli tomu že se autu nechtělo do otáček a výměnou to pomohlo...Auto ted jede jen mám blbý pocit kdy by to zas mohlo odpalit všechny svíce tak vyměníme a uvidí se,jen už chci zazimovat za chvili tak snad stihnu závadu odhalit.Děkuji za rady



-> Mil@n: Za celou dobu co jsem Favority měl, jsem měnil jen tu snímací cívku,která mě vyškolila a pak jsem si ji vozil i náhradní ssebou... ( Pokud chceš přijít na příčinu - je nutný měnit to postupně - jinak se to zvrhne v oblíbený scénář kdy se u těch aut pro sichr vymění všecko a nakonec se nezjistí čím to bylo.) Já zkrátka píšu že kdyby mi fav. poškubával a blbě startoval - začnu tim v rozdělovači..
-> Mil@n: stačí je vinutí nemusíš celej rozdělovač
-> MVM: Chtěl bych přijít co to způsobilo,takže radši vyměnit rozdělovač něž zapalovací cívku?
-> Tomaso435: No mě jo 2x po jedné ale aby všechny naráz to teda nee
Zkusím vyměnit zapalovací cívku a jezdit a uvidí se co to udělá...Jiskru to totiž hazelo tak sem šel po svíčkách ale moc sem tomu nevěřil že by moohli naráz 4 svíčky odejít


-> MVM: to je jediná věc která muže blbnout .... indučka by bud šla nebo ne.
-> Mil@n: Na Favoritu bych začal spíš snímací cívkou v rozdělovači.
-> Mil@n: ještě se mi nestalo aby mi odešla svíčka.. teda krom toho že sem ji ráčnou zlomil omylem .... :-O
Dnes zajímava závada,byl jsem projet škodovku s etz a už při startu se trochu vynechala ale pak ok.Vyjedu a kdykoli jsem při rozjezdu přidal plyn chvilku pokuckavala ale pak to přestalo a jelo to normalně.Dojedu ke kámošovi pokecáme a odjíždím pryč nastartuju auto běží asi 2 minuty,pak nasedám,že pojedu dám za jedna chci se rozjet dám trochu plynu a auto chcíplo,pak nechytalo a jednou chytlo na 2 vteřiny a zas chcíplo.Vyměnil jsem pouze svíčky a auto chytlo napoprvé.Co muže zpusobit na bezkontaktu že odejdou 4 svíčky naráz?ujel 50km testovacích a auto zas pokuckáva v nízkých otáčkách,při plném plynu jede normálně...Auto jezdí na LPG takže karbec na to nemá vliv.
-> MOLSO: to bude asi tym S-kom, simos, sedr....skodovka

-> minno: máme ale problémy už nie sú naštastie
ale jedoval som sa s tym vyše 2 týždňov kým sa mi to podarilo dať dokopy
posratý simos 2p

posratý simos 2p
-> MOLSO: mal si? snáď máš (máte) stále, nie?
-> Westas: mal som ....ale problémy
Ono keď tomu začne šibať, tak to stojí za to. Zlatý karbec 


-> MOLSO: a čože? mal si a nebol si spokojný?
-> Westas: noo .... ani nie 

-> minno: Siemens Simos 2P rulezzz



Inak ja vás rozsúdim, ja som nebol spokojný ani s kontaktom, ani s bezkontaktom
Pretože sa v tom bolo treba furt hrabať a čo chvíľa sa to zas rozladilo (ročný nájazd 20 tis. km). Zvlášť upravený motor je citlivý na naladenie.

-> Jarinko 29.01.15 21:44:52: nenaskočí, pretože bezkontakt potrebuje vyššie otáčky na to, aby začal fungovať a preto kľukou motor nenaštartuješ.
-> Evž@: Komu čo vyhovuje, nemám rad veci do ktorých nieje vidieť 

-> Adler: to souhlasím.Spíš to dotyčnému fungovalo hůř protože to neměl tak jak by to mělo být.
-> Jarinko: jenže kdyby mu to náhodou fungovalo minimálně stejně jak tobě kontaktní tak ty budeš ten co bude muset neustále kontrolovat předstih,odtrh případně celkový stav kladívek.Nalejme si čistého vína že když na tu údržbu budeš kašlat tak ty starty nebudou zdaleka tak super jak popisuješ :).A kolega během toho na to nebude muset ani sáhnout :)
-> Jarinko: jenže kdyby mu to náhodou fungovalo minimálně stejně jak tobě kontaktní tak ty budeš ten co bude muset neustále kontrolovat předstih,odtrh případně celkový stav kladívek.Nalejme si čistého vína že když na tu údržbu budeš kašlat tak ty starty nebudou zdaleka tak super jak popisuješ :).A kolega během toho na to nebude muset ani sáhnout :)
-> Jarinko: Říct popř. napsat, že je bezkontaktní (tranzistorové nikoli tyristorové - v případě Fav.) zapalování "downgrade" je velmi, ale opravdu velmi odvážné tvrzení.
Apropo pokaždé když něco takového čtu nebo slyším tak prakticky nikdy dotyčný neuvede argumenty podložené věcnými fakty (ne jen dohady a dojmy) proč tomu tak podle něj je.

Apropo pokaždé když něco takového čtu nebo slyším tak prakticky nikdy dotyčný neuvede argumenty podložené věcnými fakty (ne jen dohady a dojmy) proč tomu tak podle něj je.

-> Sejki - zrušená registrace 29.01.15 21:42:24: Aha, sory, aj bezkontakt musi naskočiť...
-> Jarinko: spatne si me pochopil nebo sem to zle napsal, myslel sem to tak ze diky kontaktnimu zapalovani to nastartuju klikou jak prd, ale s bezkontaktnim bych se utocil klikou...
-> Sejki - zrušená registrace 29.01.15 20:55:24: To že ti to neštartuje nieje chyba konštrukcie zapaľovania ale jeho nastavenia... Chceš lepšie štarty, sprav si rýchlobežku štartér alebo vymeň baterku... Nechce sa mi tu rozpisovať, ale asi musím. Mal som to na aute dvakrát a dvakrát som to vyhodil, teraz mam aj na favo motore kontakt a šlape ako má, spotreba tak isto v pohode...
Tak že potrebuješ upraviť odstredivku z 11° na 14-17° (neviem koľko máš na terajšom rozdeľovači) strácaš možnosť nastavenia predzápalu bez stroboskopu, snímacia cievka je poruchová a nie práve lacná, krabičkosráč vie robiť neplechu, studené spoje, na ceste ho nezmeráš, voz záložný zo sebou atd... Chod motora je nemastny neslany
Ak ti tak záleží na dobrých štartoch ktoré mám aj na kontakte, kľudne si to tam napatlaj
O rok to aj tak vyhodíš... pri tom ti stačí rozdelovač bez vôlí a nové kvalitné kladívko...
Tak že potrebuješ upraviť odstredivku z 11° na 14-17° (neviem koľko máš na terajšom rozdeľovači) strácaš možnosť nastavenia predzápalu bez stroboskopu, snímacia cievka je poruchová a nie práve lacná, krabičkosráč vie robiť neplechu, studené spoje, na ceste ho nezmeráš, voz záložný zo sebou atd... Chod motora je nemastny neslany
Ak ti tak záleží na dobrých štartoch ktoré mám aj na kontakte, kľudne si to tam napatlaj

O rok to aj tak vyhodíš... pri tom ti stačí rozdelovač bez vôlí a nové kvalitné kladívko...
-> Jarinko: jojo a navic bych se asi klikou utocil nez bych to nastartoval :-D
-> Evž@ 29.01.15 20:38:56: Ta uprava nema zmysel, ja jazdim upraveny kontakt a chvalim si, ziadny zabudkovaný tyristosráč na to nemá...
-> Peckin: nasad podtlakovku ze 120...a pak to zkrátka vyzkoušej a uvidíš.
-> Jarinko: řekl bych že downgrade rozhodně ne
.Pro seriovy motor jedině +.Odpadaji starosti s kontaktama,jiskra je přesnější a silnější,menší riziko detonací.Mám to na motoru 120 LS a pochvaluju si.

-> Peckin: Nechaj čo tam máš, favo zapalko je downgrade...
Můžu poprosit o nějaký bližší postup? Rozdělovač 105 i 120 tu mám, jen nevím jak na to...
-> Peckin: áno, treba upraviť aj odstredivú reguláciu po vzore odstredivky z kontaktného rozdeľovača Š105.
Dal jsem se teď do montáže zapalování z Favorita do Škody 105 a zajímá mě, jestli je potřeba nějak upravovat rozdělovač. Počítám s výměnou podtlakový regulace. Článek na techwebu jsem četl ale moc moudrej z toho nejsem. Máte nějaké zkušenosti?
-> King: hmm, to by se taky hodilo, leč elektrika je má slabá stránka 
Ale ETZ pociťuji už teď poránu, chytá hned

Ale ETZ pociťuji už teď poránu, chytá hned

-> Pernikar: Ještě podotknu, že při použití ETZ je dobrý votunit i přívod napájení pro cívku. ETZko bere špičkově asi 8A a napájení jde od klíčku přes 2. pojistku zase zpátky dozadu k cívce a na sériovým zapojení vznikaj docela slušný ztráty napětí. Takže jsem pro zapalování natáh 2,5ku kablík rovnou od baterky a spínal to 30A relátkem ovládaným původním napájecím kablíkem. Společně s dalšíma drobnýma vylepšeníma to spolehlivě nasíralo při -20C majitele zamrzlejch feld a "západních pozlátek", protože na lpg to blaflo za vteřinku a bez cukání to vyráželo na cestu do práce :)
a přece se točííííííííííííííí
po asi miliontinasobnem prepojeni a premerovani vymenena a sehnana jina ETZ dvojnasobne ukostrena
a chodi to 



chlapi tak je to tam
jeste jsem se nedostal k testu,behem dneska jsme udelali skoro vse i s finalnim usazenim motoru uplne vsechno.. az to bude dam vedet 


-> Pernikar: Tak jsme rád, že jsme získali další "bezkontaktní" duši :) Jenom by mě zajímalo, co je to v poslední době za módu, to zamykání tématu po získání odpovědi?

-> Klubko_: dekuji za odkaz,uz jsem to prelouskal
jinak jsem sehnal krabicku ETZ, odpoledne si jdu pro repasovanej bezk. rozdelovac a odpoledne to tam hodim.Necham tema jeste otevrene kdyby se neco nepovedlo ale zatim vsem velky dik

-> Klubko_: Chválím :) Je to jedna z věcí, která má na shade smysl, ačkoliv se vždycky najde dost šiřitelů urban legends, že s kontaktem je to lepší :)