je tazke natiahnut el. v 1000 Mb

prohledat
41 příspěvků (zobrazeno 1 až 41) od 13.03.2008 do 22.08.2018, založil/a zillo.sk
řadit dle data
08:17:28
22.08.2018
krtecek
-> Minott 21.08.18 20:50:36: Děkuji6 mě tady to hledání...nedělá dobře8
22:18:55
21.08.2018
Jozka
-> StepaNoFUN: 47
22:17:07
21.08.2018
StepaNoFUN
-> Jozka: 2 roky - neboli záruční doba - pochvala pro toho, kdo to navrhnul... :-/
22:10:03
21.08.2018
Jozka
-> StepaNoFUN: Nu, kdo šetří, má za tři 8



Krom toho, co popisuješ, jsem viděl místo mědi uvnitř rozřízlý izolace jakousi mazlavou hmotu (připojení řídící jednotky kotle, pochopitelně nefunkční - po údajně dvou letech provozu).
21:41:06
21.08.2018
StepaNoFUN
-> Luky: O čistotě se můžem dohadovat (to nikdo reálně nezměří), ale bordelu v ní bude maximálně o pár setin až desetin procent víc než dřív... Zas tak tragický to není. Zmenšujou pružezy vodičů a izolace - to je úspora. Prostě 10mm2 je najednou nějakejch 9mm2 a tudíž máme o kilometr kabelu víc. A prodáváme přece na metry. Ale vnitřní izolace taky sojí peníze. Tak ji osekáme na minimum, co jde. (Dřív jsi holil kabel a na žíle v místě styku s vnější izolací byla vnitřní - dnes je vnitřní izolace jen mezi žílama a vnější dolejhá k žílám.) No a vnější izolace - ta přece taky není potřeba 1,5mm. Uděláme 1mm a ono to nějak projde.

Kolikrát si dneska okometricky spletu 10mm2 s 16mm2 (16tku považuju za desítku), párkrát jsem šáhnul po balíku 2,5mm místo 1,5mm - prostě ty kabely jsou ve finále minimálně o "řád" tenčí...
upraveno 1x, naposled 21.08.2018 21:42:29
21:30:23
21.08.2018
Luky
-> StepaNoFUN: já právě myslel jestli v rámci kchatování kchostů není měď naředěná drcenýma petkama, nebo tak něco
21:26:41
21.08.2018
StepaNoFUN
-> Luky: Měď je v podstatě stejná (těch pár desetin procent bordelu na vodivosti nepoznáš). Jen je problém v izolaci. Ta "moderní" je prostě tenká, aby svazky nebyly nesmyslně silný a dráty jsou taky čím dál tenčí, protože se prakticky všechno tahá samostatně. A jak někde ta izolace praskne, tak půsbením soli (dřív se taky tolik nesolilo, o solance si mohli silničáři nechat zdát - prostě hrnuli a házeli ručně písek) toho drátu zmizí klidně pár cm v tý izolaci.
upraveno 1x, naposled 21.08.2018 21:28:08
21:20:30
21.08.2018
Luky
-> StepaNoFUN: a je dnešní měď vůbec ta měď co tenkrát? Nepamatuju, že bych viděl 50 let namontovaný kabel shnilý jako černou sračku. Oproti tomu jsem to na pár let starých autech viděl několikrát... 8
21:15:39
21.08.2018
StepaNoFUN
-> Jozka: Ano. CY je tvrdej drát, CYA je licna (lanko). Ono dneska se těch barev používá daleko víc, průřezy jsou čím dál menší, izolace čím dál slabší...

Si koikrát říkám, jak ty dnešní instalační kabely můžou projít zkušebnou. Šetří se jak na mědi (ty průřezy jsou menší, než jmenovitý - kontrolováno kalibrem) tak na izolaci...

Edit: Ono dneska občas zkusím změřit izolaci na novým kabelu uloženým v suchu a chráničcě (dneska s nima v projektech extrémně pruděj, i když je to nesmysl - voda jednou nateče a je tam na věky věků) 2,5 kilovoltama a ty výsledky nejsou většinou příliš oslnivý... Na starým nepoškozeným kabelu v mokrý hlíně to bejvá většinou o dost lepší... :-/
upraveno 1x, naposled 21.08.2018 21:22:36
21:01:45
21.08.2018
Jozka
-> StepaNoFUN: Mý vědomosti jsou poněkud zastaralý.. měli jsme skladem i úplně stejný licny, jako byly ve škodovkách, ale ve velmi omezeným sortimentu barev, takže do aut všichni vesele přidávali ty CYA kablíky. Asi je fakt, že tl. jejich izlolace je (u všech průřezů ?) možná větší, ale mám dojem, že i tak víc odpovídají původní dobový kabeláži, než dnešní "vodiče".



Bohužel nemůžu najít tu dobovou skladovou databázi, takže ani dohledat značení těch spešl vodičů (asi fakt asi nebyly na síťový napětí, protože "měření a regulace").

CY je "tvrdej" vodič, že ?
20:50:36
21.08.2018
Minott
20:38:09
21.08.2018
StepaNoFUN
-> Jozka: Na 1000MB asi CYA bude fungovat. Nicméně to jsou vodiče pro 230/400V a maj na dnešní poměry dost slilnou izolaci.

Něco se nechá najít na TME například zde - www.tme.eu/cz/katalog

Ale problém jsou často minimální odběry (většinou 100m)...
16:18:30
21.08.2018
Jozka
-> krtecek: Měli jsme je v inventurách vedený jako "vodič CYA":



www.elima.cz/obchod/kabel y-vodice-buzirky-vodice-oh ebne-c-362_976.html
15:37:53
21.08.2018
krtecek
Pánové...neví někdo, které konkrétní kabely je třeba koupit? :) Četl jsem z odkazu průřezy 1,5mm2 4mm2 a podobně..ale mají ty barevný kabely nějaký speciální obchodní jméno? něco jak je třeba CYKY 3x1,5 a tak?? Včetně bužírek a lisovacích nesmyslů? :) Já bych to rád zkusil. Něco jsem málo naštudoval. Bude to sice pakárna, ale zároveň výzva. Starý svazek pro mustr a schémata mám
13:10:58
25.02.2013
doking
Nechci zakládat nové téma,do kterých aut se používala,či používá pojistková skříňka PAL na 6 pojistek? Určitě vím, že do Tatry 805ky. MB má skříňku na 8 že? Edit: už jsem si to částečně rozluštil,počínaje 1202kou se začali používat skříňky pro 8 pojistek.
upraveno 1x, naposled 25.02.2013 13:28:14
09:14:53
15.12.2008
Jozka
-> zillo.sk: Celý nový svazek nabízejí na Pragos.cz.. Ale cana nápadně připomíná drahotu..
18:48:46
11.05.2008
zillo.sk
-> Jozka: no kukal som a je to hadam aj realne ...nie ale radsej keby tam bol napisal aku farbu a kolko metrov ....hned by som to mal lahsie
15:02:39
29.04.2008
Jozka
-> zillo.sk: že prý 200m kabelů... mrkni:www.skoda110r.cz/article. php?id=214
14:26:30
16.04.2008
zillo.sk
-> Jozka: diiky moc 199 199 199
08:45:30
16.04.2008
Jozka
-> zillo.sk: 14:01:10

15.04.2008. Budu na tebe pamatovat...
14:02:43
15.04.2008
zillo.sk
-> Jozka: pekne od teba
14:01:10
15.04.2008
zillo.sk
-> Jozka: no nakoniec by som mozno aj mohol lebo v septembri idem do zahranicia a cez toto leto by som to aj tak asi nestihol ....lebo ja ju najprv musim vyvarit a akosi neni casu na to ...takze sa to asi odlozi az na buduci rok ..
13:54:20
15.04.2008
Jozka
Tohle jsem tu šlohnul.. Sorry.
zvětšit je tazke natiahnut el. v 1000 Mb - obrázek od Jozka vložen 15.04.2008 13:54:20
14:22:46
10.04.2008
Jozka
-> zillo.sk: Je mi to jasný.. Navíc potřebuješ nejmíň tři různý průřezy vodičů. Koukal jsem do svého "kabelového seznamu", ale něco z toho vytáhnout, to by zabralo týden času a ten nemám. Ledaže bys tak zrhuba rok nebo dva počkal, než budu dělat další svazek1 .
15:32:10
09.04.2008
zillo.sk
-> Jozka: no ja som to chcel vedet ze kolko mam asi tak kupit metrov lebo nie ze kupim ...priklad 10 metrov zlteho a pouzijem len 5 m viez ..to je moc velky odpad pre takeho obycajneho studaka ako som ja ...
08:31:48
08.04.2008
Jozka
-> zillo.sk: No mě to netrápilo, tehdejší zaměstnavatel montoval měření a regulaci ve velkém takže metr sem, metr tam... Zkraje jsem si jednotlivý dráty měřil a zapisoval, ale když mě pak začal tlačit čas, nechal jsem toho... Někam mrknu, ale nevzpomínám si, že by tohle bylo někde napsaný. Zato jsem četl, že Š1000 MB je složena z 2700 dílů (asi myšleny položky - výmluva ředitele z roku 67, proč neplní dodávky pro Mototechnu).
14:16:18
07.04.2008
zillo.sk
-> Jozka: no to veru ani ja preto sa pytam
10:34:06
07.04.2008
Jozka
-> zillo.sk: No tak kolik je na celou legraci potřeba metrů drátů, to si netroufám ani odhadnout..
12:07:55
30.03.2008
zillo.sk
-> Jozka: jasne to viem to uz mam odlozene aj so svetlami a aj na predne svetla ....a ozaj ked uzsa tu tak bavime o tej elektrike tak kolko asi metrov budem potrebovat ?? neviez nahodov
14:27:40
28.03.2008
Jozka
-> zillo.sk: Tak to jo.. jinak je tu někde u aut zmínka o koupi nově dělaného svazku (ale drahota).

No když nějaký mustr neseženeš u vás, taky bych ti ho nakonec taky mohl poslat..

Jo a z těch trosek si odeber "konektory", jestlis už to neudělal - hlavně ty do koncovejch světel, ty jsem nikde na prodej ještě neviděl.
10:17:26
28.03.2008
zillo.sk
-> Jozka: nie nejdem teraz na to hned lebo este nemam hotovy podvozok ...takze to bude este dlho trvat ...ale mozem si to popredu zistovat co a ako nie, aby som bol pripraveny na to199 199 199
09:06:47
28.03.2008
Jozka
-> zillo.sk: Tak v náčrtcích se s odstupem nevyznám ani já, musel bych do toho lehnout a na to teď absolutně nemám čas.. Ty svazky mám odložený nejmíň dva, možná i s nějakým popisem.. ale musel bych to roztahat a omrknout, na což budu mít čas tak někdy začátkem května. Takže jestli na to jdeš "už aj", poptej se v okolí, třeba ho má někdo taky zavěšenej (a dej pozor, ať to nespleteš se Š100..).
15:36:22
26.03.2008
Jozka
-> zillo.sk: Já mám doma nějaký náčrtky (měl bych mít), podívám se..
14:27:55
26.03.2008
zillo.sk
-> Jozka: -> David29: ludia ale ja nemam druhy zvazok podla ktoreho by som to spravil ...to je ta najvacsia dilema ..henten zvazok co tam bol tak to bolo tak suflene ze tam islo o 10 kablov navise a ani neviem na co boli a to islo len do predu .. no a nechcem vedet kolko ich mohlo ist do zadu ..to bola strasna elektraren ...199 199 199
08:51:22
26.03.2008
Jozka
-> zillo.sk: Asi 60 okruhů se tuším traduje.. Takhle to taky půjde, ale vsadil bych se, že až budeš hotov, tak to vytáhneš celý ven a uděláš si svazek4. Jinak ty schémata tu a tam neodpovídají skutečnosti, což nemá vliv na funkci, ale spotřebuješ víc drátů a tím i místa.. a jestli takhle, začal bych od pojistek do palubky a dozadu (přední větev je fakt jednoduchá)- no a to co ti vyleze spodem z palubky házej na podlahu a protáhni pak najednou. Nejlíp i omotaný něčím- je tam jen jedna odbočka ke startéru. Po 1. drátu to protahovat pod plechem P sedadla, ranžírovat kolem topení a soukat dvojplechem pod auto, to je fakt dost nešikovný. Good Luck.
22:19:52
25.03.2008
David29
-> zillo.sk: Jestli můžu poradit, je lepší si to někde poskládat (vedle auta) po svazcích jak to bude zhruba vypadat, a pak to tam tahat rovnou po těch svazcích..nejjednoduší co může bejt....
16:55:14
25.03.2008
zillo.sk
-> Jozka: aha takze takto ..no ja mam bracha elektrikara takze by mi stym pomohol a asi aj tak to budem natahovat po jedno napriklad si njaprv budem natahovat od pristrojovky do predu na svetla a tak dalej a potom dozadu na svetla a nakoniec si zapojim motor a co ktomu patry...sak tam neni vela kablov takze sa toho moc nebojim zeby som to nezvladol ...a natahovat jeden kabel po druhom neni az take tazke ked mam el. schemu
10:39:19
25.03.2008
Jozka
-> zillo.sk: Po jednotlivých kabelech to vůbec nezkoušej. Ani by se to tam nevešlo.. ty kabely musí být trochu "učesaný", aby prošly průchody v karosérii, zvlášť když sem tam nějaký drát přidáš nebo zesílíš (což není na škodu).. Svazek do MB jsem vyráběl a bylo to velmi zábavné. Asi bych zkusil burzy nebo to někde zadat..

Ale jestli to chceš zkusit, postupoval jsem takhle: vzal jsem starej svazek a dvě prkna, svazek jsem co nejvíc natáhl, prkna (nějak to T myslím) sešrouboval a pak postupně jednotlivý uzly (rozbočení) obklíčil hřebíkama. A pak do vzniklý "formy" dával kabel po kabelu. V těch uzlech (i jinde) jsem to svazoval drátkma. A když to byly všechny natažený, "učesal" jsem je a omotal to izol. páskou (nelepivou). Dýlky jsem měřil jen tak orientačně, něco se dá na autě, něco se nedá a musel jsem nechat rezervu (přední blinkry, čidlo tlaku, dveřní spínače..).

Co ještě? Pryž. průchodky dávat až postupně při protahování autem a označovat, označovat a označovat. Konektory, zvlášť ty periférní, taky raděj na závěr (vadí při protahování).

Závěrem: kdyby mi ten svazek někdo dneska tak nějak za 1000 kč nabídnul, neváhal bych.
13:27:57
23.03.2008
zillo.sk
-> Jozka: no ja mam karoseriu uplne bez elektriky a musim to natahat asi po jednom kably ...takze sa nadrem ako svina ..no a mam zacat odkial ????
15:17:56
17.03.2008
Jozka
-> zillo.sk: Není... jestli myslíš kabelovej svazek. Ale je to poměrně pracný, pokud nemáš holou karosérii. Návody jsou v chytrejch knihách, nedávno tu byla i diskuse. Nejlíp je svazek vyndat a za dobrý paměti to tam v opačným pořadí nasoukat nazpět. S obojím se začíná v palubní desce, do který se svazek vtáhne (nebo naopak vystrká) z obou stran. Samozřejmě postupně.

Je tam několik hodně blbejch míst, vzpomínám si na rozvětvení za šikmým plechem dna kufru u LP světla a pak hlavně vzadu za tělesem topení a pod autem, tam se mi taky moc nedařilo. 3
12:54:43
13.03.2008
zillo.sk
Extreme Tyres