felda startér do škodovky

prohledat
58 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 10.03.2008 do 23.05.2020, založil/a T
řadit dle data
16:45:07
23.05.2020
minno
Tak, štartér funguje ako za mlada, ale bola to cesta tŕnistá1

Ani po vykonanej úprave sa tomu moc nechcelo...občas cvaklo, občas nie (zmontované len s vysúvacou páčkou a prítlačnou pružinou páčky).... Po založení aj pastorku do štartéra to nevysunulo nikdy... Málo sily. Testované mimo auto na autobatérii (kostra a priložený káblik od svorky "50" k + pólu). To bola ale asi chyba to takto skúšať.

Tak som sa nas... a zmontoval to na hotovo, založil do auta (aj s pripojením silového kábla) s tým, že buď to nebude fachať a picne ma už z toho, alebo to bude fachať a picne ma zas preto, že prečo to mimo auto stále blblo...
Samozrejme v aute to funguje úplne na parádu, aj opakované štarty...

Z toho mi vychádza len jediné, že ten elektromagnet nejakým podivným spôsobom berie šťavu aj zo silového vodiča od baterky...Netuším ako, ale asi to tak bude.

Čiže u mňa hlavný problém celého štartéra bola nakoniec predsa asi tá KO cievka.

Ale aj zrealizovaná úprava je určite k dobru, aspoň sa tam nebude otĺkať ten hliník.

Poučenie do budúcnosti: nikdy netestovať štartér mimo celkového zapojenia, ako má byť...
upraveno 1x, naposled 23.05.2020 16:46:16
14:30:24
23.05.2020
Bukaj
-> minno: Tak jsem zvědavý - dej vědět, jak jsi dopadl, že ybch rovnou u těch dvou startérů, které jsem z důvodu stejné závady vyřadil, udělal stejnou úpravu...4
12:57:39
23.05.2020
minno
Tak takto. Navŕtané, narezaný závit M4, obrúsená hlavička skrutky. Trčí to asi 1,5 mm nad pôvodné dno, t.j. cca 2,3-2,4 mm nad vytĺčenú jamku. Malo by to byť OK. Už len aby to fungovalo :)
zvětšit felda startér do škodovky - obrázek od minno vložen 23.05.2020 12:57:39
12:54:12
23.05.2020
minno
-> vhml 23.05.20 12:19:32: elektromagnet už potom nemá silu pritiahnuť jadro. Ale je sila, že je to konštruované takto "na chlp". Alebo možno fabrické cievky ťahali lepšie.
12:24:34
23.05.2020
darklord
-> vhml: no ze potom sa tomu uz nechce nazad
12:19:32
23.05.2020
vhml
Teď tomu úplně nerozumím, jelikož nevím jak to přesně vevnitř je. Čemu to vadí, že to zajede dál?
11:45:31
23.05.2020
Eidy
-> darklord 23.05.20 09:41:28: to mě teď taky napadlo. 4 1
09:41:28
23.05.2020
darklord
-> minno: alebo ho daj z druhej strany s kontramatkou a mozes este aj nastavovat volu 1 1 3 3
09:36:54
23.05.2020
minno
-> darklord: Presne tak to plánujem spraviť. Šróbik sa ale už len tak ľahko asi neotlčie (oceľ).
09:22:52
23.05.2020
darklord
-> minno: vrtni tam dierku, zavit a supni srobik. Az sa zase otlce tak vymenis srobik a je zase pokoj.
08:42:44
23.05.2020
minno
08:41:13
23.05.2020
minno
-> Eidy 22.05.20 23:33:11: Jo, to bude ono. Aj som nad tým včera uvažoval, že či to tak je z výroby, alebo je to otlčené :) Ale má to na hĺbku len tak 1 mm, ani to možno nie. Žeby 1 mm hral takú rolu? Je to divné. A ešte keď to začalo robiť problém zo dňa na deň...

Bol som po druhý štartér a má to tam tiež označkované, ale bez citeľného výškového rozdielu materiálu. Tam na tom je pre zmenu o dosť viac vychodená plocha, kde sa vysúvacia páčka prevažuje.

Rozmýšľam ísť opačnou cestou ako ty - nenadvárať jadro, ale vyrobiť novú plôšku do skrine z ocele, nech sa to tam viac nederie a vydrží to dlhšie.
zvětšit felda startér do škodovky - obrázek od minno vložen 23.05.2020 08:41:13
23:33:11
22.05.2020
Eidy
-> minno: To jsem řešil před asi 3 roky taky. Nakonec jsem navařil malý bobek na špičku jádra, aby se tolik nevysunulo. Byl už vytlučený obal a jádro bylo vysunuté příliš a dělalo to přesně to samé, co tobě.
23:11:35
22.05.2020
minno
-> suri: cievku som dával dobre, letovaný spoj ide na stranu k motoru
22:47:53
22.05.2020
suri
-> suri: aj DP píšu že dať pozor na polohu spínača
22:46:37
22.05.2020
suri
-> suri:
zvětšit felda startér do škodovky - obrázek od suri vložen 22.05.2020 22:46:37
22:42:51
22.05.2020
suri
-> minno: musí tam len niečo drhnúť , kostra ok ? cievka sa dá aj otočiť či len v jednej polohe? myslím že ako vychádza ten letovaný spoj , či smerom už do motora alebo na prívodnú stranu ?
22:39:08
22.05.2020
minno
-> suri: Mám, ale musím poň ísť, a neviem v akom je stave.

Len mi to proste hlava neberie, nič tam nie je, elektromagnet funkčný, dám ho do štartéra a nejde...
22:32:07
22.05.2020
suri
-> minno: iný nerozoberaný štartér nemáš ? ja si to už nepamätám poriadne ako to bolo , som tuším raz menil na tom ložiská , inak si nepamätám inú poruchu na reduktore ako odpadnutý kábel žltý k cievke ...
22:30:31
22.05.2020
minno
Načo je na cievke priletovaný ten jeden kontakt? Napadlo ma, či nemusí byť cievka pripojená aj silovým káblom k baterke, aby to hralo... ale to je asi blbosť, lebo k tomu priletovanému kontaktu sa dostaví prúd aj tak až po pritiahnutí jadra a zopnutí kontaktov.... na čo to tam potom ale je :)

No proste, som už bezdradný....
zvětšit felda startér do škodovky - obrázek od minno vložen 22.05.2020 22:30:31
22:27:22
22.05.2020
minno
Takto to vyzerá zmontované s cievkou, jadrom, pružinami, prítlačným hríbikom.... Pripojím na baterku a nefachá to...
zvětšit felda startér do škodovky - obrázek od minno vložen 22.05.2020 22:27:22
22:25:47
22.05.2020
minno
Tu mi nechýba niečo? Ja len či tam nemá byť ešte nejakú súčasť, čo by odtláčala páčku a jadro viac do cievky...
zvětšit felda startér do škodovky - obrázek od minno vložen 22.05.2020 22:25:47
22:24:10
22.05.2020
minno
Plocha, ktorá tlačí na pastorok je trochu omačkaná, ale to na to nemá vplyv, lebo sa to nechce vyklápať ani bez pastorka.
zvětšit felda startér do škodovky - obrázek od minno vložen 22.05.2020 22:24:10
22:22:20
22.05.2020
minno
Vysúvacia páčka má takýto tvar. Je to OK? Skúšal tú časť, ktorá sa zakladá o jadro aj trochu a potom ešte viac prihnúť, aby "kľudová" poloha jadra bola viac zasunutá do cievky, ale ani to ničomu nepomohlo...
A čo som pozeral fotky nových páčok, vyzerajú rovnako ( www.google.com/search?q=0 47911365&sxsrf=ALeKk03 JTqsAbJcvk4EAzqdfnabPZbKh1 w:1590176443277&source =lnms&tbm=isch&sa= X&ved=2ahUKEwiahqDwnMj pAhULKewKHV7HDgsQ_AUoAXoEC AsQAw&biw=1280&bih =913#imgrc=vvDJmq29xkkdnM )
zvětšit felda startér do škodovky - obrázek od minno vložen 22.05.2020 22:22:20
22:18:50
22.05.2020
minno
V obale štartéra je to trochu vychodené od vysúvacej páčky v tomto mieste....Napadlo ma, či sa to tam preto občas nezasekne... Zahladil som to trochu do roviny a nič, bez zmeny, tak tým to nebolo...
zvětšit felda startér do škodovky - obrázek od minno vložen 22.05.2020 22:18:50
22:13:49
22.05.2020
minno
Tak práve som strávil 4 hodiny nad opravou reduktorového štartéra zo škodovky a nič som neopravil :(
Myslel som, že zas odišiel spínač štartéra (elektromagnet), pretože to prestalo vysúvať/spínať. Vysunulo to len občas, tak 1 z 50 pokusov (hlavne za tepla, za studena to už potom zas šlo lepšie).

Tak som kúpil 5 ks nových cievok vo výpredaji1 Vymenil, a ono nič...

Motor štartéra teraz neriešim. Problém je stále len niekde vo vysúvaní. Na prázdno v ruke elektromagnet normálne cvaká. Ale primontujem ho do štartéra aj so založením tej vysúvacej páky a všetkého okolo a buď to nevysúva vôbec, alebo pri skúšaní vysunie tak 2x a viac ani ň... Akoby sa to niekde zaseklo. Cievka "bzučí", ale nevládze pritiahnuť jadro... Skúšal som aj iné kusy (mám ich dosť :), všetky sa správajú rovnako.

Tak som myslel, či sa tam niekde tá vysúvacia páka nezadrhuje. Rozobral som to a zložil asi 200x, všetko prekontroloval, všetko chodí hladko. Keď vezmem do ruky len jadro cievky založené o vysúvaciu páku s pružinou a hýbem s tým ručne hore-dole tak sa to hýbe bez problémov.... Nahodím cievku, buď nejde vôbec, alebo 1-2x vysunie, skúsim znova a zas nič.

Potom som testoval len samotné cievky na baterke... Zistil som, že jadro musí byť trochu zasunuté do určitej polohy, aby to elektromagnet dokázal pritiahnuť. Ak je jadro vysunuté ešte moc, tak sa to chová presne ako zmontované v štartéri... Nemá silu pritiahnuť.
Všetky cievky sa správajú rovnako. Skúšané na nabitej autobatérii.

Kua, kde je chyba? Nestretol sa niekto s rovnakým prípadom na felda štartéri?
upraveno 1x, naposled 22.05.2020 22:14:54
16:36:25
10.02.2019
Antony
-> Jarda: popravdě, nikdy jsem se s tím nesetkal. No nezbude nic jinýho, než se dovnitř kouknout.
08:51:34
10.02.2019
Jarda
-> Antony 09.02.19 19:14:36: bych rekl, ze pri prestavbe jsi chybu neudelal, ale bud je nastavena blbe ta vysouvaci vidlicka nebo Ti moc brzo sepnou silove kontakty4
19:14:36
09.02.2019
Antony
Startér Magneton, předělanej pro 742. Kde jsem udělal chybu, když jeden funguje normálně, druhý se při startování vysune, cvakne o věnec a aniž by zaskočil, tak se roztočí?
00:21:33
16.01.2019
Bukaj
-> MVM: Nojo, ale vždy, když to v tom "teplým okamžiku" (3 ) přestane startovat, tak je to na místě, kde nemám čas, podmínky ani náladu se v tom vrtat (doma obvykle stihne vychladnout do další jízdy a neprojeví se, zato někde, kde jsem jen na skok, zpravidla nemám chuť se nořit třeba ve slušném oblečení nebo v bahně pod auto...
...uvidíme. Včera jsem na doporučení vyměnil spínačku (původní jsem pro zajímavost rozebral a je na ní vidět, že je opravdu původní (jak dle vyraženého měsíce a roku výroby, tak dle stavu po 270 tisících km), ale zase ne v takovém stavu, aby nefungovala (tato spínačka zatím nikdy nezazlobila).
K výměně startéru jsem se nedostal - snad do konce týdne...6
18:26:11
15.01.2019
MVM
-> Bukaj: -> Bukaj 13.01.19 20:05:05: Ten startér pokud je to origo Magneton, vydrží nesmysl víc než klasika. Navíc "pasuje" i do VW brouků,kde má muj známej 2,0 motor,s úpravama. Co jsem psal (tu zkoušku nakrátko), jsem právě myslel tak, že zkusíš až to přesně v tom teplým okamžiku přestane točit. Měl jsem kdysi ve favoritu,jak se objevily tyto reduktorový,poskládanej ze starýho a točil jak o život. Myslím tim to, že občas odejde cívka,volnoběžka,ale podle mě jsem určitě do Felicíí spravil víc alternátorů než startérů třeba na Fáčko,120 atd ..
13:06:36
15.01.2019
Bukaj
-> minno: Právě z důvodu, že u Feldy je to bezproblémová součástka jsem ten startér do škodovky chtěl - a ejhle, ve škodovce to tak bezproblémové není...3
Může to být způsobeno třeba tím, že ve škodovce je ten startér více namáhán. Jednak (a to hlavně) delší dobou startování (Felda chytne "na brnk", zatímco u škodovky se občas musí dlouho točit, což jej značně opotřebovává) druhak větším obvodem a většími zuby pastorku - tedy větším namáháním jak samotného elektromotoru, tak uložení pastorku i převodů...
...navíc u škodovky se startér za jízdy vůbec nechladí, naopak se spíše více zahřívá od agregátu...
7
12:57:03
15.01.2019
suri
-> minno: neodchádza , ja som reduktor štartér nemenil ešte asi nikdy , ani uhlíky , raz ložiská aj to im nič nebolo ale repas je repas...
12:38:09
15.01.2019
minno
-> Bukaj: Už 2x mi odišla vysúvacia cievka v reduktorovom štartére. Prvá mala 2,5 roka od kúpy funglovky Magneton štartéra, opravil som výmenou cievky za starú použitú z felda štartéra. Tá vydržala 4 roky a tiež pošla. A ku koncu života už štrajkovala, akoby sa pastorok trochu spomalene zasúval nazad po štarte, pri štarte to občas totiž zarachotilo (zuby o zuby).
Potom som kúpil tretiu cievku (novú Magneton), tá zatiaľ slúži niečo vyše roka.

V obidvoch prípadoch cievka umrela úplne, nepomohlo ani vychladnutie. Prvýkrát mi to zdochlo na dovolenke v Chorvátsku (vonku bolo horúco) po možno 20 km jazde a vypnutí motora. Viac to už nešlo naštartovať, nepomáhalo ani ťukanie na štartér. Len to trochu cvakalo (zrejme len trochu povysunulo pastorok a nezoplo rotor) . Na cestu domov som bol nútený vyrobiť si ručné vysúvatko pastorku a spínatko :) Bola to sranda na križovatkách.
Keď odišla druhá cievka, hral som sa s tým a skúšal to rozchodiť. A pri skúškach "na stole" mi to normálne fungovalo9 A po založení do auta zas nie. Asi záležalo od polohy štartéra.

Myslím, že s tým mal problémy aj Eidy.

Len by ma zaujímalo, či to takto odchádza aj vo Feldách?
upraveno 1x, naposled 15.01.2019 12:39:57
09:03:31
15.01.2019
Jarda
-> Bukaj 13.01.19 20:17:08: jj, to ze jsem musel popotlacit se mi take stalo4
20:17:08
13.01.2019
Bukaj
-> Jarda 13.01.19 20:00:48: Takže možná vlastnost reduktorového startéru? Ve Feldě je lépe chlazen a nikdy dlouho netočí - pravda, měl bych u škodovky zase projít zapalování - minulou zimu jsem startoval při -20°C na plyn v pohodě, po neplánované pologenerálce (když ulétla elektroda jedné nové NGK - asi padělku - svíčky, zaklepala se do pístu a udělala drážku do vložky) jsem tam vrátil staré svíčky s tehdy už asi 60 000 km, nové kabely a nějaký rozdělovač, který jsem narychlo složil, aby byl bez vůlí a odfrčel na dovču - a už v létě to hůře startovalo na plyn - a před zimou nebyl na řešení auta vůbec čas, teď je čas, ale není nálada se válet v mokru a zimě pod zasoleným autem...7

Jo, a jednou se mi s tímto startérem stalo, že rotor zastavil v nějaké mrtvé pozici, kdy už se sám nerozeběhl a musel jsem auto roztlačit (zrovna jsem vyzvedával dceru ve školce, měl jsem vlek a stál jsem čumákem do kopce - naštěstí jsem "ulovil" nějakého pána, který šel kolem a pomohl mi vystrkat auto tři metry k odbočce, kde byla rovinka 3 ). Pak když motor běžel, stačilo ťuknout do klíčku, startér se pohnul a od té doby už se to nestalo (jsou to tak dva měsíce zpět)...9
20:05:05
13.01.2019
Bukaj
-> MVM 13.01.19 16:34:40: V tom problém nejspíš nebude:
Startovat můžu jak dlouho chci a točí, když se zahřeje startér a zkouším znovu startovat, netočí, vychladne a zase točí. A původní nereduktorový startér to nedělal... A vzhledem k tomu, že jsem to několikrát nouzově startoval tak, že mi někdo otočil klíčem ve spínačce do polohy II a když jsem pod autem kladívkem ťuknul do cívky startéru, tak začal točit, "chyba" bude jistě ve startéru...
7
Ale teď si uvědomuju, že jsem asi před dovolenou nedával jiný startér, jen jsem tento rozebral, vyčistil, vyměnil ložiska, namazal a zase složil, tak možná to přece jen bude vadná cívka? Ale mám dojem, že jsem u něj měnil cívku za jinou, ale jestli jádro, to si nejsem vůbec jist...
...zítra tam dám jiný startér a v létě se ukáže...3
20:00:48
13.01.2019
Jarda
-> Bukaj 13.01.19 13:50:32: taky mi to dela :/ -> Tuner#2 13.01.19 17:00:09: vysouvaci civka na spoji proletovana, mozna se to zlepsilo, ale stale to obcas udela, nekdy staci parkrat zacvakat a uz toci - jakoby na silovejch kontaktech nesepl
-> MVM 13.01.19 16:34:40: u lady jsem si musel udelat tlacitko, protoze vsechny ty vorisky stoji zaprd - je tam velikej ubytek (prechodak) a kdyz to vycistim, tak to za chvili zas zlobi a rozdelavat to stale :(
18:47:47
13.01.2019
stepan
-> Tuner#2: Taky jsem to tak měl a taky nevím, kdy to dělalo. Vyměnil jsem ho za jinej zatím.
17:00:09
13.01.2019
Tuner#2
-> Bukaj 13.01.19 13:50:32: Měl jsem úplně stejný problém, někdy prostě jen cvak a nic. Neměl jsem to tedy vypozorovane na teplo, ale podle mě náhodně. Přes zimu jsem ho dal tehdy strejdovi co startéry a altiky dělá, něco tam proletoval a od té doby ťuk ťuk ťuk vše OK.
16:34:40
13.01.2019
MVM
-> Bukaj: Udělej si krátký drátek kterej zapojíš na 50ku (tj, ten spínací proud od spínačky) a zkus s nim rovnou na +hned na startéru startovat "napřímo". Vyloučíš tím spínačku a vše co se drátu ke vysouvací cívce týká.
13:50:32
13.01.2019
Bukaj
Mám dotaz ohledně reduktorového startéru:
Stává se někomu z vás, že reduktorový startér Magneton ve škodovce (nebo klidně ve Fa/Fel) stávkuje, když se přehřeje?
Už po několikáté od doby, kdy jsem dal do 130LPG rychloběžný startér řeším problém se startováním, když je startér zahřátý (přehřátý).8
Dříve se mi to stávalo v létě po delších jízdách, když jsem třeba zastavil na chvilku na pumpě, nebo si odskočit a teď se mi to stalo i v relativní zimě, když jsem dlouho točil startérem (auto mi včera nechtělo chytnout kvůli špatnému kontaktu na přepínači LPG/benzin) a startér se prohřál. Dokud se točí, tak OK, ale po zahřátí startéru a vypnutí klíčku už cívka "nemá sílu" a nezaskočí pastorek do věnce, tudíž se ani nesepne kontakt na roztočení startéru - jen je slyšet jemné cvaknutí, jak se pohne jádro cívky, ale jako by buď jádro nebo stěna solenoidu, v němž jádro jezdí, "nabobtnala" a kouslo se to8
Po vychladnutí se to zase chová normálně. Teď v zimě chladne rychle (za minutu už zase točí), ale v létě s prohřátým agregátem trvá i více, než půl hodiny, než jde "normálně" nastartovat. Většinou to v létě řeším roztlačením, pokud zrovna neparkuji doma, kde stojím v kopci a nevytlačil bych svou silou auto...
...a proč se ptám - před letní dovolenou jsem preventivně kvůli tomuto jevu vyměnil startér za jiný funkční použitý (ten původní byl - před dvěma lety, když jsem jej dával do vozu - funglovka) a dělá znovu totéž 10
Napadlo mne ještě, zda to nezpůsobuje nějaký "studeňák", ale z akumulátoru mám vedené dva kostřicí kabely (jeden přímo na šteft příruby převodovky) a plusový kabel na cívku startéru je v pořádku a faston není vyhřátý (volný)...7
17:17:40
19.03.2008
no loziskaj osu dobry takze je radsi menit nebudu ani :-) a jinak mi to dorazilo takze jdu to preskladat :-)
20:58:02
15.03.2008
spartra
no loža tě můžou příjí na 700kč jako mě skf
sou tam 4 kousky
08:46:58
15.03.2008
suri
ho kupis aj v nikom obchode z loziskami
08:46:41
15.03.2008
suri
-> T: aj to mozes kupit ale aspon skf je to kvalitnejsie lebo tie cinske nevydrzia nic
08:39:08
15.03.2008
suri : objednávam,dik moc :-) a to lozisko ne? co je v popisu taky....
07:34:18
15.03.2008
suri
-> T: ano tie diely podla cisla www.evv.cz tam to je
23:15:05
14.03.2008
suri,Reeaper : takze objednat ty veci co poslal spartra?
4
21:12:00
14.03.2008
Reeaper
-> T: musíš tam dát jinej pastorek - feldí má jinej modul prej, ale stejněj počet zubů..dělalo by to neplechu..
a víko - feldí je otočený o něco ,takže to nesedí ideálně..
takže do feldího statréru objednej to, co si tu psal a je to :-)
Extreme Tyres
pá 05. - ne 07.06. Hundertgang 2020 | pá 12. - so 13.06. 15. Škoda sraz Moravský kras.. | další akce...