skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Blika fsechno...
10:22:26
08.10.2006
08.10.2006

Gryzly
-> King: jasný taky to tak praktikuju pokud si na to vzpomenu. Já spíš myslel že si to Syn nachystá, nastartuje a pak zvedne svorku z baterky
00:27:16
08.10.2006
08.10.2006

King
-> Syny: -> Gryzly: : "....keterj drátek mám přestřihnout? modrej nebo červenej?!........"S
třihni modrej.......ne, ne počkej střihni ten červenej!......."OK, stříhám červenej................T
y vole! zrhééééééj!!!!!!!!! :)
Ne, jenom dodávám, že je zvykem v autě při odpojování baterky odpojit prvně mínus, protože při demontáži svorky z mínus pólu je nulová šance, že se podaří nechtěným dotekem klíče na kostru vyvolat ohňostroj
A kdo tvrdí, že "si přece dá pozor".......tomu po zaplacení alimentů moc peněz z vejplaty nezůstane
Ne, jenom dodávám, že je zvykem v autě při odpojování baterky odpojit prvně mínus, protože při demontáži svorky z mínus pólu je nulová šance, že se podaří nechtěným dotekem klíče na kostru vyvolat ohňostroj


20:38:29
07.10.2006
07.10.2006

Gryzly
-> Syny: však klidně
20:22:41
07.10.2006
07.10.2006

Syny
-> Gryzly: Ty grazle
Hele a nebude lepci, tam zkusit jinou baterku misto toho odpojovani???



20:16:50
07.10.2006
07.10.2006

Gryzly
-> Syny: jestli to zkurvíš tak smažu veškeré svoje příspěvky v tomto tematu.
20:15:58
07.10.2006
07.10.2006

Syny
-> Gryzly: Vole jestli to sku*vim, tka te zabiju

20:15:38
07.10.2006
07.10.2006

Gryzly
-> Syny: to je fuk, tak odpoj plus.
20:14:42
07.10.2006
07.10.2006

Syny
A co mam odpojit? + nebo kostru???
20:09:13
07.10.2006
07.10.2006

Gryzly
-> Syny: neboj jde to ale musíš zapnout zátěž, jako třeba světla.
19:45:05
07.10.2006
07.10.2006

Syny
-> Gryzly: Jde to??? No to jde vsechno, ale nerad bych prisel o diody v altiku!!!
19:00:07
07.10.2006
07.10.2006

Gryzly
-> Syny: jasně jasně ale jde to
18:52:02
07.10.2006
07.10.2006

Syny
-> Gryzly: -> Palic: Pockej, jako za behu motoru mam odpojit baterii???
Dyt to se vyslovene nesmi!!!!

10:19:33
07.10.2006
07.10.2006

Gryzly
-> Pedros: pokud zapneš nějaký větší spotřebič, tak jo, zapni světla, mlhovky. větrák a mělo by to být OK, Ale nezapínaj radši žádnou elektroniku jako radio atd
19:14:51
06.10.2006
06.10.2006

Pedros
-> Palic: ??Se smí odpojovat baterka za chodu??
17:44:37
06.10.2006
06.10.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: da se rici ze jo..... zkus ji cvicne za behu motoru odpojit (pokud mozno bez jiskreni)...... a uvidis sam jak to prestane pulzovat...... :)
10:46:50
06.10.2006
06.10.2006

Syny
-> Palic: Ok a ty rikas ze teda te ta Bannerka blbla jo? Te to elalo neco podobnyho?
19:32:01
05.10.2006
05.10.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: skuz, a dej pak vedet...........
07:53:56
05.10.2006
05.10.2006

Syny
-> Palic:
no tak ja zkusim jinou


20:51:35
04.10.2006
04.10.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: covece mam pocit ze jsem mel taky banerku, misto ni jsem dal vartu gelovou a mozna ze tim se to vyresilo, banerku jsem pak dal otci a ten ji pak vyhodil........ :)
11:31:53
03.10.2006
03.10.2006

Syny
-> Palic: ja podezrivam baterii, sice mam udajne zanovni Bannerku,ale stejne uz sem s ni mel parkrat problemy, take j zkusim vymenit. A uvazoval sem o starteru z felicie, ale do toho se mi po pravde moc nechce... Ale kabelama nebo zapojenim to nebde, to uz sem 100x kontroloval a upravoval, jedine ze by nakej jinej podel

09:30:45
03.10.2006
03.10.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: ja se neurazim, ja jsem stim taky zapasil, ale udelal jsem fse co jem tu napsal, a pk uz byl klid.... hlavne jsem si trosku zvednul otacky na volnobeh.... seridil predstih atd... proste komplet po elektricky strance do kupy..... dokonce jsem zjistoval jestli za to nemuze akumulator (odpojoval jsem ho za chodu motoru) blikani ustavalo, proste altik mel dost proudu na napajeni vsech zapnutych spotrebicu.... kdyz jsem ji zase pripojil tak to zase poulzovalo.... je fakt ze jsem po urciote dobe namontoval i novy starter s reduktorem, takze po startu bylo dostatecny naboj v baterii na pokryti volnobehu a altik nemusel nabijet tak vehementne baterku.... baterie byla nabita behem par minut (cca 10min) normalni jizdy.... takze jedina moznost je laborovat....
14:23:44
02.10.2006
02.10.2006

Syny
-> Palic: ja te nic nevycitam... jen mi to proste sere, ze nevim co s tim

07:35:42
02.10.2006
02.10.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: no jakmile to clovek nevidi tak nemuze konkretne rict utahni sroubek tam nebo tam...... :)
14:07:30
01.10.2006
01.10.2006

Syny
-> Palic: Tak sem zkousel snad vsechno... Vymenit altik, vymenit regler, novy kabely od zapalovani, od altiku, vymena kondiku na rozdelovaci a dela to furt... Uz na to as seru... Ja nefim co s tim, vy nefite co stim... takze sem odsouzen k blikajici elektrice

22:14:59
28.09.2006
28.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: jeste me napadlo skus natahnout pro zapalovani extra drat...... (myslenka je nasledujici, ubytek napeti ktery je na vodici mezi spinackou a mezi regulatorem je tak velky ze se ani nesnazi regulovat, a nebo dochazi k ruseni regulatoru zapalovaci soustavou)....... a nebo se to da jeste otestovat tak ze na rgulatoru odpojis prave ten kablik co vede na 15/54 a na konektor pripojis kus dratu od B+ tim jakoby das natrvalo stavu do regulatoru jakmile altik zacne slapat tak jak ma (uz neblika) tak pak natahni extra kabel pro zapalovani nebo pro regulator.......
vic uz nevim
vic uz nevim
22:09:49
28.09.2006
28.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: udeej jeste jeden test odpoj kabel od D+ na altiku a udelej si kus kabelu s koncovkama pak vem zarovku 2W a tu zapoj na altiku na misto puvodniho D+ a druha konec dej na B+ nakopni motor a kouke jestli blika, pokud prestane tak je zavada na ceste ke kontrolce dobijeni, zavadu muze jeste poresit tim ze zapojis na misto puvodni kontrolky jiz nekolikrat zminovanou 4W zarovku.....
pokud to nezabere tak uz fakt nevim a jediny co doporucit je altik vzit a hoooodne daleko zahodit........ :)
pokud to nezabere tak uz fakt nevim a jediny co doporucit je altik vzit a hoooodne daleko zahodit........ :)
16:50:08
28.09.2006
28.09.2006

Syny
Jinak ten "nakje kondik" nevim k cemu je! Ale i kdyz sem ho vypustil tak to blikalo stejne...


16:47:36
28.09.2006
28.09.2006

Syny
Tet sem v rychlosti nakreslil schema svy elektriky... Snad to z toho poberes... kdyztak na to mrkni jestli to je f pohode!
13:17:07
28.09.2006
28.09.2006

Syny
-> King: Tak sem udelal test c.1 = sem napojil 54ku na regulatoru na vystup z altiku a stale to blika, naprosto stejne.. nic se nezmenilo... z toho testu c.2 mam trochu strach

09:34:00
27.09.2006
27.09.2006

Syny
-> King: Takze nevadi kdyz by tam byla 4W zarovka? Zkusim ty tvoje testi a raknu co a jak...
Dik

09:21:58
27.09.2006
27.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> King: jinak ten muj favovej byl take repasovan a zkousen, strejc v te dobe byvla autoelektrikar, a ten tu repasi delal... (novy loziska, uhliky, stoceny krouzky) pak fse otestovano na stolici, fungoval tak jak ma....... v aute se mu ale moc nelibilo...... proto ty upravy........ nakonec slapal tak jak ma........
09:20:10
27.09.2006
27.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> King: u fava bych tu 1W bral, tam precejenom je regler v altiku....... ale u nas bych skusil tu 4W......... za test nic neda
23:26:02
26.09.2006
26.09.2006

King
-> Syny: Barvu kablíku ti z hlavy neřeknu, ale bezpečně se dá poznat podle toho, že jde z altíku do regleru a dál už nepokračuje :)
Test probíhá tak, že máš trvale zapojenej měřák na baterce a opatrně přidáváš plyn a kontroluješ napětí, aby si nešel přes 15V - obvykle nic neodejde, altík proudově přetížit nemůžeš....
Jinak k tý žárovce - 4W má za studena samozřejmě menší odpor, takže by naopak budila ještě líp, ale 2W prostě stačí a fáva mají snad dokonce 1Wtovou....
Test probíhá tak, že máš trvale zapojenej měřák na baterce a opatrně přidáváš plyn a kontroluješ napětí, aby si nešel přes 15V - obvykle nic neodejde, altík proudově přetížit nemůžeš....
Jinak k tý žárovce - 4W má za studena samozřejmě menší odpor, takže by naopak budila ještě líp, ale 2W prostě stačí a fáva mají snad dokonce 1Wtovou....
19:43:59
26.09.2006
26.09.2006

Syny
-> Palic: no ty 4 by ten altik prej nenabudili... Sem slysel...
19:43:20
26.09.2006
26.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: -> King: nehadam se je to mozny ze ma bejt pouze 2w......... kazdopadne za zkousku nic neda..........
18:43:01
26.09.2006
26.09.2006

Syny
-> King: Kterej je ten kablik k tomu budicimu vynuti? Modrej nebo zlutej? Jinak kdyz udelam test 2 tak mam ocekavat tedy co... ze tam bude vic jak 14,3V nebo jak je mysleno ze se prebiji baterie? Zalezi na otackach ci co? Abych to nak nezku**il... Taky mam za to ze tam ma bejt (a mam tam) 2W zarovku...
-> Palic: Remenici z fava mam na altiku taky
-> Palic: Remenici z fava mam na altiku taky


14:59:49
26.09.2006
26.09.2006

King
-> Palic: Mám za to, že by tam měla bejt 2W...
-> Syny: Co se dá jednoduše vyzkoušet: odpojíš konektor pro napájení regleru od přívodu 15tky na zapalovací cívku a přepojíš ten kablík rovnou na + baterky nebo silovej výstup altíku (v podstatě totéž). Pokus č.2 : odpojíš kablík k budícímu vinutí altíku od regleru a připojíš ho opět na + baterky nebo silovej výstup altíku ´= altík bude buzenej natvrdo bez regulace. A jakpak se to zachová? uvidíme :) U pokusu č. 2 upozorňuju, že se musí současně hlídat napětí, protože přímo buzenej altík bude už při zvýšeným volnoběhu přebíjet baterku....
-> Syny: Co se dá jednoduše vyzkoušet: odpojíš konektor pro napájení regleru od přívodu 15tky na zapalovací cívku a přepojíš ten kablík rovnou na + baterky nebo silovej výstup altíku (v podstatě totéž). Pokus č.2 : odpojíš kablík k budícímu vinutí altíku od regleru a připojíš ho opět na + baterky nebo silovej výstup altíku ´= altík bude buzenej natvrdo bez regulace. A jakpak se to zachová? uvidíme :) U pokusu č. 2 upozorňuju, že se musí současně hlídat napětí, protože přímo buzenej altík bude už při zvýšeným volnoběhu přebíjet baterku....
10:55:02
26.09.2006
26.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: vsak jo, ten ma regler mimo, me to delalo jak na favovym tak i na klasice 55A........ blikani ustalo, kdyz jsem odpojil baterii, takze problem je bud v nizkejch otackach altiku na volnobeh (remenice z fava to jisti) a pak jeste muzes mit nizke otacky motoru na volnasek, po vytoceni motoru na 2000 otacek musi blikani ustat, pokud ne tak je jeste chyba jinde........ skus dat tu 4W zarovku.......
09:52:56
26.09.2006
26.09.2006

Syny
-> Palic: ja mam skodovkarskej altik 55A
07:32:13
26.09.2006
26.09.2006

Martin2705
-> Syny: mě to dělá u fáva taky, ale po celou dobu jízdy, mám taky 3 diody, a bliká mi chvíli čevená, chvíli zelená, chvíli žlutá, jak se tomu chce bez ohledu na otáčky...

07:22:08
26.09.2006
26.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: no ja daval k favovymu altiku 4w a v opliku mam taky 4w..... ale to je jedno skusim to zjistit
20:08:14
25.09.2006
25.09.2006

Syny
-> Palic: no ja mam pocit ze to ma bejt 2W. dobijeni ale nijak neblbne ani nesviti... uz fakt nevim cim to muze bejt...

19:44:52
25.09.2006
25.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: pak uz me napada jen jedno a to je zarovka kontrolky dobijeni, jakou mas wattaz? mela by bejt 4w........
jo a jeste jedna vec, ja jsem pri mereni zkousel i za behu motoru odpojit akomulator, jakmile jsem ho odpojil tak mi prestalo blikani, ale problem jsem vyresil kabelem......... takhle na dalku se blbe radi........ treba neco delas blbe....... :(
jo a jeste jedna vec, ja jsem pri mereni zkousel i za behu motoru odpojit akomulator, jakmile jsem ho odpojil tak mi prestalo blikani, ale problem jsem vyresil kabelem......... takhle na dalku se blbe radi........ treba neco delas blbe....... :(
18:45:34
25.09.2006
25.09.2006

Syny
-> Palic: Remenici mam z fava, daval sem ji tam s altikem.. Mam elektronickej regler... DCL nebo tak nak... Ale menil sem ho s elektronickym origo a dela to tak jako tak...
13:28:23
25.09.2006
25.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: a jakej mas u toho altiku regulator? elektronickej nebo kladifko?, pro 55A totiz patri pouze elektronickej........ jinak tu remenici jsi uz taky menil?
13:28:27
24.09.2006
24.09.2006

Syny
-> King: Regler sem menil (mam jeste 2) a delaj to vsechny... Takmi prosim napis kucharku co kam zapojit a co zjistim kdyz se neco stane
Doufam zes to pochopil

13:13:45
24.09.2006
24.09.2006

King
-> Syny: Dobrá a co teď skusit ten můj test, kdy napájení regulátoru, který jde normálně od zapalovací cívky, na zkoušku přepojíš přímo na plus baterky (nebo silovej výstup altíku). Za to nic nedáš a experimentální výměna regleru taky nestojí majlant

10:23:27
24.09.2006
24.09.2006

Syny
-> King: -> Palic: Tak uz sme to udelal... Od altiku na starter a bohuzel poblikavam dal

11:33:05
23.09.2006
23.09.2006

King
-> Syny: To asi mluvíš o sortimentu kab. ok z nějaký mototechny :) Nejsem si jistej v případě oka se 6kou dírou, ale oka s dírou pro M8 se dělaj pro průřezy až 150mm2. Jinak mluvím o LISOVACÍCH kabelových okách, kde jejich letování je zbytečná paranoia
U dafaultního umístění baterky je asi lepší použít původní zapojení na šroub od startétu - ten kousek k baterce je obvykle poctivej kus kabelu...

U dafaultního umístění baterky je asi lepší použít původní zapojení na šroub od startétu - ten kousek k baterce je obvykle poctivej kus kabelu...
14:55:31
21.09.2006
21.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: pokud vezmes ocko na 6 sroubek tak to muzes udelat nasledovne.......... vezmes oko a kabel, kabel oholis a do ocka nacpes co pujde, zbytek dratku das okolo a pajkou na okapy to zaletujes...... po zaletovani staci vzit smrstovaci buzirku a to pajene a kousek ocka dat do smrstovacky........ tim to bude vyreseno, nebo stejne s ockem na 8 sroubek......
jestli to navedes primo k baterce nebo ke starteru je uz pak jedno........ jde jen o to kudy se to lip povede........ (a nejlepsi je nejkratsi cesta).......
jestli to navedes primo k baterce nebo ke starteru je uz pak jedno........ jde jen o to kudy se to lip povede........ (a nejlepsi je nejkratsi cesta).......