skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Poradte - zapojenie alternatora Fe 70a
Ja myslim, ze kdyz se to vynecha, ze to nebude zadna velka tragedie, protoze na ten zbytkovej magnetismus se u altiku se tak moc nehraje. To hralo podstatnou roli u dynam, ktery jsou diky vetsimu zbytkovymu magnetismu se nabudit sami, ale u altiku bych to asi neresil....
-> King: Vyborne mistre, a mozes mi povedat, co sa stane, ked to nespravim? Musim to vobec robit?
Ja to chapu tak, ze veskera manipulace s kabelama a konektorama by se mela asi odehravat na stojicim motoru a pak podle navodu motor zazehnout...Je to trosku nestastne formulovany, ale je potreba to chapat tak nejak kontextove :c)
-> Tomáš SK: Pise sa tam o behu vo vyssich otackach a nasledne za tym je upozornenie, ze sa vsetko ma vykonat za KLIDU MOTORA taky na to koukam a nejak nechapu :-)
Takze som narazil na dalsi problem po kupe CDL. Podla pribaleneho navodu je mozne, ze budem musiet prebudit alternator. Dufam, ze mi nejaky odbornik podari:
1) je niekto schopny povedat podla typu alternatora (Felicia, 70A Magneton, 443 116 516 661), ci vobec prebudenie musim spravit?
2) ked to nespravim, co sa stane?
3) ako zistim, ze prebudenie treba spravit?
4) moze mi niekto vysvetlit ten navod trocha zrozumitelnejsie? Pise sa tam o behu vo vyssich otackach a nasledne za tym je upozornenie, ze sa vsetko ma vykonat za KLIDU MOTORA %)
1) je niekto schopny povedat podla typu alternatora (Felicia, 70A Magneton, 443 116 516 661), ci vobec prebudenie musim spravit?
2) ked to nespravim, co sa stane?
3) ako zistim, ze prebudenie treba spravit?
4) moze mi niekto vysvetlit ten navod trocha zrozumitelnejsie? Pise sa tam o behu vo vyssich otackach a nasledne za tym je upozornenie, ze sa vsetko ma vykonat za KLIDU MOTORA %)
-> Veron: No super, teraz uz len kupit ten regulator a dufat, ze chyba nie je vo vinuti altika a nezhori to zas

-> Tomáš SK: nic jiného už tam neni, takhle to bohatě stačí: D+ kontrolka, B+ ty dva kabely, jak jsem psal a kostřící pásek k příčce motoru, případně nějaký kabel přímo k baterce... Toť vše, nic jiného se nikam nezapojuje.
Ak som sa teraz nepomylil a B- je tam, kde som ho oznacil, tak potom je to ok. Nie je tam este nieco ine, co treba zapojit?
-> Veron: Dik, mail dorazil, i ked bez "ž, š, ť" atd. - nejake kodovanie to osekalo
. Len neviem, na co tam treba ten svornik a 6 matic, ked som to pred tyzdnom prikladal v motoru, myslel som, ze bude stacit len dlhsi srob, 24mm dlha trubka s vnut. priemerom trocha vacsim ako 10mm na vymedzenie vole v uchyteni a opilovat tu dolnu nohu kvoli suososti.
S tym zapojenim som to dufam spravne pochopil tak, ze na B+ pojde vystup, na D+ vyzera, ze pojde kontrolka. Vidim tam este B-, to neviem na co je, zatial budem ignorovat.
Najhorsie je, ze chodim domov neskoro v noci, takze sa v tom nemozem rypat

S tym zapojenim som to dufam spravne pochopil tak, ze na B+ pojde vystup, na D+ vyzera, ze pojde kontrolka. Vidim tam este B-, to neviem na co je, zatial budem ignorovat.
Najhorsie je, ze chodim domov neskoro v noci, takze sa v tom nemozem rypat
-> Tomáš SK: už se v tom orientuješ? Co ten mail, dorazil?
-> Tomáš SK:



-> Tomáš SK: Preco? To je to po oprave az take strasne?
-> strucy: Vymenim moje auto za tvoje a k tomu ti pribalim aj ten altik, ok? Potom uvidime, kto sa ma


-> Tomáš SK: sa máš aj ja by som chcel
-> Veron: Ja viem
Len ten povodny zhorel
Takze tam teraz mam jednu velku dieru...


-> Tomáš SK: moment moment!!!! Alt z Felicie má regulátor v sobě!!
-> strucy: Zadara bez regulatora, ten musim este dokupit.
-> Tomáš SK: tomáš za kolko si ho zohnal?
-> Veron: Este raz dik, mail este nedosiel, zajtra skontrolujem. Pozriem tu schemu a uvidim.
-> Tomáš SK: na tom se nedá (snad) nic zkazit, všechno je + napětí -)
prohlídni si schéma škodováckého regulátoru a budeš to mít snažší. Kouknu se, jak to mam na autě. U fábie je ještě jeden výstup navíc k ŘJ. Ten mail jsem ti už poslal, ale jestli nepřišel, tak to brzdí firewall u nás v práci a příjde to zítra.
Ale jinak na tom fakt nic neni..
prohlídni si schéma škodováckého regulátoru a budeš to mít snažší. Kouknu se, jak to mam na autě. U fábie je ještě jeden výstup navíc k ŘJ. Ten mail jsem ti už poslal, ale jestli nepřišel, tak to brzdí firewall u nás v práci a příjde to zítra.
Ale jinak na tom fakt nic neni..
No, tu psychicku zabranu teda mam
Hlavne sa bojim, aby som po nastartovani neodpalil vsetko, co sa na aute odpalit da... budem ti vdacny za ten mail. Nemal by si aj nejake detailne fotky zapojenia?

-> Tomáš SK: jo, to je o chvíli koukání do schémat, každopádně zůstanou k alternátoru 3kabely (nepočítám kostřící pásek) - 1. ke startéru (očko - silnej kabel), 2. k relátku vyhřívání okna(taky očko, slabší drát) - oba jsou připojený (přišroubovaný) na B+ a nakonec 3. kabel je signální k přístrojovce. Myslim, že z původního regulátoru je na svorce DF - a na tu samou se připojí na altík. Zbytek pryč. Pošlu ti mail s přesnějším popisem.
Největší problém je zdolat psychyckou zábranu, že se všechno vyhodí pryč..
Největší problém je zdolat psychyckou zábranu, že se všechno vyhodí pryč..
Porovnaval som alternator 55A s oddelenym regulatorom na mojom rapousovi a 70A z felicie a neviem, ktory kabel kde zapojit a ktore zostanu nepouzite, viete niekto poradit? (Veron, Razor?)