Trippling - funkce komfortního blikání

prohledat
49 příspěvků (zobrazeno 1 až 49) od 29.03.2023 do 10.09.2023, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
řadit dle data
09:29:53
10.09.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zkušenosti s montáží do Felicie. Nejsnazší a nejjednodušší montáž. Jediné čeho jsem si všiml, že původní relé na fotce vlevo, reaguje občas pomaleji a potřebuje o půl sekundy delší impulz. Nahrazením za nové na fotce vpravo tato drobnost zcela odpadla a stačí jen drcnout a už reaguje. Patrně posun ve výrobě. 4
zvětšit Trippling - funkce komfortního blikání - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 10.09.2023 09:29:53
08:58:00
06.08.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Vše pro neinvazivní variantu tripplingu pro 742/743 sehnáno.
zvětšit Trippling - funkce komfortního blikání - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 06.08.2023 08:58:00
12:42:54
04.05.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Nebo nacpat přívod z relé 000953227A namísto na kabely k páčce tak jen ke kostkám. Barvy kabelů stejné.
zvětšit Trippling - funkce komfortního blikání - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 04.05.2023 12:42:54
upraveno 1x, naposled 04.05.2023 12:45:18
12:33:52
04.05.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Relé 000953227A

- orig. zelený + bílý 49a

- orig. černý 49

- dotáhnout kostru - 31



Páčka

- orig. zelený na páčce viz foto - L - na relé pozice 2

- orig. žlutý na páčce viz foto - P - na relé pozice 5
zvětšit Trippling - funkce komfortního blikání - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 04.05.2023 12:33:52
upraveno 2x, naposled 04.05.2023 12:43:30
23:42:13
12.04.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Nwkt: Origo stálo 1600,- Hellu umí kolega kolem 800,- mě se podařilo někde kolem 1200,- origo. Patice ani kabeláž se už v origo servise nedají objednat. Jen relé. Ale jinde se ještě koupit dají.
23:36:14
12.04.2023
Nwkt
Jako největší mínus vidím cenu toho origo relé 1 nicméně objednávejte pouze relé bez patice a bez kabeláže
23:13:46
12.04.2023
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Jumbo: 2x1
23:10:29
12.04.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
23:09:17
12.04.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Detail páčky blinkrů - nahoře 5, dole 2
zvětšit Trippling - funkce komfortního blikání - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 12.04.2023 23:09:17
23:01:25
12.04.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Mě osobně zajímala zástavba co nejméně invazivní. To znamená nejlépe tak, aby když se to vytáhne nebylo nic poznat. Zatím jsem v této fázi viz obrázek. Toto zapojení mi funguje, ale nemám ověřeno provozem ani další kontrolou. Jediné místo kde to je teď napojeno tak, že je to poznat je u páčky blinkrů, ale to je v mém případě jedno protože pokusným králíkem je Spartakus Formanus a tam je mi to jedno. Napojí si každý sám dle své osobní libosti. Na stavbě se určitě dá ušetřit už v nákupu dílů. Já jsem použil originál relé Škoda 6UO953227 - dá se dostat i víc než 50% z ceny dolů když to nebude konkrétně Škoda, dále jsem použil relé origo VW-Audi 000953227A - což lze nahradit levnější variantou od firmy Hella 4LZ 003 750-401 a tam se dá taky když víte kde a jak dostat na 50% ceny dolů. Toto schéma berte jako výplod choré mysli a každý si za svoje kablíky a relátka přebírá zodpovědnost sám.



ČERNÉ KABELY

původní instalace k bimetalovému přerušovači směrových světel (ZELENÝ, ČERNÝ, ŽLUTÝ)



MODRÉ KABELY

nová nutná instalace



INFO



černé čísla u relé jsou čísla pozic



při zachování původního umístění přerušovače a nově i umístění relé je nutné natáhnout dva kabely od místa umístění k páčce blinkrů



kostra se na vozech typové řady Favorit/Forman dá vzít hned vpravo vedle výdechu - jsou tam šrouby držící plastovou palubku v kovové výztuze - pod tou jakoby kapličkou přístrojů



a jelikož některé věci dělám po paměti tak páčky a zapojení u nich ve svorkovnici sice vím, ale radši si zkontrolujte jestli sedí pravá a levá strana, pokud ne přehoďte kabely
zvětšit Trippling - funkce komfortního blikání - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 12.04.2023 23:01:25
18:19:16
12.04.2023
Jumbo
-> OndraKrupi: To se dalo cekat...
18:02:14
12.04.2023
OndraKrupi
-> Jumbo: prosím udělat o 1ks navíc pro felicii 4
17:56:52
12.04.2023
Jumbo
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pecka, bude tuning...
16:42:11
12.04.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> U-Geen: Myslím na to, jen musím najít chvíli u kompu. Poznámky mám nachystané. 4
zvětšit Trippling - funkce komfortního blikání - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 12.04.2023 16:42:11
16:39:41
12.04.2023
U-Geen
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: prekreslis do nejakyho zapojeni pro blby? :)
15:46:04
12.04.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Jede to.4



-> Nwkt: Díky moc. 4
zvětšit Trippling - funkce komfortního blikání - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 12.04.2023 15:46:04
14:33:38
09.04.2023
Nwkt
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: 31 a 49a zapojit na přerušovač. 15 vzít z pojistek a L a R zapojit na páčku blinkrů
18:10:04
05.04.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Nwkt: No evidentně blbě když se ptáš. 3 Tak jestli víš jak, sem s tím. 4
21:59:49
04.04.2023
Nwkt
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: A jaks to zapojil, protože na tom felda relé evidetně chybí 3 potřebný svorky
09:35:52
04.04.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jumbo: Tak zapojit relé AEV3001 a AEV3002 není problém a je to funkční. Cvaká to a při simulaci vadné žárovky to zrychlí stejně jako starý bimetal. Potud tedy dobrý.



Samotné zapojení jsem zkoušel, ale nefungovalo to, tak jsem objednal nový modul s ohledem na to, že jestli ten starší funguje nevím. V mém jednoduchém světě to chápu tak, že modul by měl dostat z relé signál s tím, že pak by měl vyslat proud na další pokračování do signalizace a to lze jen v páčce - za svorkovnicí. Takže se asi stavím za někým hodně znalým autoelektriky a zkusíme ověřit funkci toho modulu a dořešit to aby to frčelo.
08:38:56
04.04.2023
Jumbo
15:38:28
03.04.2023
minno
Ono ten trippling by bol asi celkom fajn, lenže kvôli situáciám, kedy si človek občas rozmyslí manéver a potom to zbytočne nezmyselne bliká ako sprosté, túto funkciu nemám rád.
20:13:37
31.03.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Milan 136: 4
19:57:39
31.03.2023
Milan 136
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 31.03.23 19:50:23: Jo, to by bylo super. To miluju, když debil vedle v pruhu dá blinkr a začne na tebe najíždět stylem uhni. To ale nemá s tripplingem nic společného

To je o dementovi za volantem.
19:50:23
31.03.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Tak je fajn, že víme že Vám tato funkce nevyhovuje, nám taky spousta věcí nevyhovuje a spousta naopak vyhovuje. Mě je jedno kolikrát blikáte, pro mě osobě je důležité spíš to, že nejdřív dáte tu páčku a pak teprv začněte točit volantem a je mi úplně jedno jestli to blikne jednou, třikrát, pětkrát. A jako totální bonus bych uvítal, kdyby si vetšina hlavně přestala myslet, že blinkrem získávají přednost. 3



Tahle funkce je prostě jako malé kozy. Máte rádi velké... OK, nám nechte ty malé a prostě nás nepřesvědčuje proč jsou velké lepší. 3 My chceme malé. 102 Dle chuti každého z Vás samozřejmě.
19:28:31
31.03.2023
jans
-> dragon_cb_cz 31.03.23 10:06:15: Jo, Italove to takhle maji, ze misto trojbliku je 5x (stejne to mame i na firemnich fiatech), asi aby je donutili aspon trochu pouzivat blinkry 3



-> Milan 136 31.03.23 13:19:13: Na i30 '19 to lze nastavit v palubnim menu (3x, 5x nebo vypnuto). Nakonec jsem si to vypnul, na druhem aute to nemam, a nez abych si jako staromilec na neco zvykal, radsi jsem to zrusil 3
19:18:51
31.03.2023
Milan 136
-> Syny 31.03.23 18:57:26: Přesně na tenhle účel je to také dělané 1
18:57:26
31.03.2023
Syny
-> Bukaj 31.03.23 18:16:22: A vis ze ta packa jde i zaaretovat a pak to blika jak dlouho chces? :) Na vyjezdy z kruhaku, prejizdeni mezi pruhama apod. je to bezva vec.
18:26:58
31.03.2023
Jozka
-> Bukaj: Ani mě to ničím nenadchlo..5
upraveno 1x, naposled 31.03.2023 18:27:17
18:16:22
31.03.2023
Bukaj
-> Syny: Já s takovym autem občas jezdím a většinou je 3 bliknutí málo, někdy naopak moc...7
17:08:33
31.03.2023
Syny
-> isti: Do ty doby, nez s takovym autem budes jezdit a zjistis, ze to je bezva vec :)
16:31:46
31.03.2023
isti
-> Bukaj: Vďaka,takže absolutná blbosť čo mi nikdy v živote nebude chýbať.
13:19:13
31.03.2023
Milan 136
-> dragon_cb_cz 31.03.23 10:06:15: Na našich strojích lze ten počet bliknutí diagnosticky upravit.
10:06:15
31.03.2023
dragon_cb_cz
Já např. předevčírem zjistil, že to má Alfa, dokonce ne troj-, ale rovnou pětiblik. A trochu mě to sralo, protože jsem to opakovaně omylem aktivoval při zapínání dálek - řidiči za mnou si museli ťukat na hlavu 3
upraveno 1x, naposled 31.03.2023 10:06:32
22:49:35
30.03.2023
MATTESS
Na druhou stranu plno řidičů v autech, kde to není, taky jen zavadí o páčku, blinkr sotva blikne jednou, což se dá snadno přehlédnout.
22:30:21
30.03.2023
StepaNoFUN
-> Bukaj: az s tim budes chvili jezdit, tak si na to zvyknes...

Jako je to komfortni funkce. Treba na objizdeni cyklistu idealni. Nemyslim si, ze bych daval blinkr, az kdyz jsem v druhym pruhu a kdyz jedu s autem, ktery to nema, tak mi to fakt chybi.
upraveno 1x, naposled 30.03.2023 22:34:09
21:43:47
30.03.2023
Bukaj
-> isti: To je pro lenochy na "legalizaci" odbočovacího manévru po jeho započetí, kdy zavaděním o páčku směrových světel při točení volantem mimoděk aktivují trojblik směrovky na příslušné straně... 3
20:28:45
30.03.2023
isti
Ja som to prečítal celé ale fakt nechápem na čo toto slúží3
11:04:22
30.03.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jumbo: Zkusím o víkendu jestli bude čas. Relátko, fastony a bužírky už mám v autě tak třeba se k tomu dostanu. Pokusný králík bude Forman. 3
10:38:13
30.03.2023
Jumbo
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pokud chápu správně funkci toho relé (což taky správně být nemusí), tak by mělo detekovat proud mezi kostrou a jedním z blinkrů (L nebo R). První "bliknutí" proběhne vždycky, takže prvním impulzem mezi kostrou a L nebo R se relé sepne a pokud nepřijde druhý impulz, spojí ještě na další dva impulzy pin 49a a blinkr, přes který impulz přišel. Pokud přijde i další impulz (sepnutá páčka), tak se relé zase deaktivuje...



Aspoň tak mi to dává smysl podle schématu na relátku a schématu zapojení nahoře. Podle mě ten modul 000953227A s tím samotným signálem z relé, co mu jde na svorku 49a, vůbec nepracuje, jen počítá, kolik impulzů do blinkru proběhlo a podle toho vyhodnotí, jestli má ještě sepnout, nebo ne... Taková varianta na spožďovač osvětlení...



Osobně bych ho zkusil na test zapojit hned vedle přerušovače a uvidíš, co to udělá...



A pak dej vědět, do Plusa bych ho chtěl taky... 3
upraveno 2x, naposled 30.03.2023 10:40:47
09:46:08
30.03.2023
Borderer
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Mne to zaujalo do feldy, takže polovina problému vyřešena. Ale teď koukám, že tam je svorka "výstup z relé", takže bez něj se to neobejde....nechci nic nikam tahat, jen to vyřešit v rámci pojistkové skříně.



edit: Tak teď sem zblbnul sám sebe. :-D Jak vlastně funguje el. přerušovač? Měl sem za to, že relé je v případě nulového odběru neustále sepnuté a posílá proud do páčky. Po indikaci odběru (i bimetalu zahřátí) se obvod rozpojí. Po vychladnutí zase spojí a tak dál. Ale proč je tam tedy ta prvotní prodleva?
upraveno 1x, naposled 30.03.2023 10:05:45
09:13:32
30.03.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Borderer: No já chci jít cestou vyměnit bimetal za relé a pak k tomu přidat ten modul. Netvrdím, že to pojede, jen hledám cestu.



Náhrada za bimetalové relé je i 3pin AEV 3001. Já bych to chtěl ale zkusit udělat tak, aby to šlo snadno a bez zásahu namontovat a vymontovat. V ideálu si představuju že to bude všechno u sebe a jen vycvaknutim a zacvaknutím konektoru se to jakoze rozšíří a nebo pak při demontáži to půjde stejně zpět.
upraveno 2x, naposled 30.03.2023 09:19:04
09:11:38
30.03.2023
Borderer
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: A tohle je náhrada za klasické relé nebo jen jeho doplněk?
09:01:29
30.03.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Jelikož Škoda nemá klasické relé, ale bimetal tak bude potřeba asi nejdřív vyřešit toto. Nevim, jestli to bude vhodné, ale zkusím použít toto relé. Je to 4pin a jeden by měl být asi výstup? Prostě zkusím tohle. Máte vy nějaké nápady?



31 - kostra

49 - vstup napájení přerušovače směrových světel

49a - výstup z přerušovače směrových světel

C - svorka přerušovače směrových světel pro kontrolku
zvětšit Trippling - funkce komfortního blikání - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 30.03.2023 09:01:29
upraveno 1x, naposled 30.03.2023 09:05:09
08:56:19
30.03.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Tak to tady asi budem muset dát dokupy spolu. Základní schéma zapojení toho modulu je:



15 - spínaných 12+

31 - kostra

49a - výstup z relé

L - levé blinkry

R - právě blinkry
zvětšit Trippling - funkce komfortního blikání - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 30.03.2023 08:56:19
upraveno 1x, naposled 30.03.2023 08:57:20
19:24:16
29.03.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Bery: A nepere se to s jednotkou tažného zařízení? Jen tipuju, nevím co tam máš za tažné a co tam reálně máš. Jestli s nebo bez jednotky.
12:01:53
29.03.2023
Bery
já můžu jen říct, že to mám v T4 a někdy mi přijde že se to hádá s výstražnýma, nebo když opravdu blikám při odbočení a mám podval za sebou.. jakoby ten triple click je dvojitý, nebo v jiném taktu, dál bliká normálně
09:59:03
29.03.2023
U-Geen
taky by mě to zajímalo, zatím jsem koukal jen na aftermarket řešení, asi to zkusím, ale jsou taková "neelegantní" :-)
upraveno 1x, naposled 29.03.2023 09:59:16
09:16:24
29.03.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zkoušel, má někdo ve Škoda 120-136 Rapid? Docela jsem si na to zvykl a chybí mi to v autě kterým jezdím málo. Kdysi jsem si koupil tento modul: 000953227A a tím jsem skončil takže pokud někdo poradí a nebudu to muset absolvovat od nuly budu rád.



Díky .
zvětšit Trippling - funkce komfortního blikání - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 29.03.2023 09:16:24
Extreme Tyres