130l - žhavení :-d

prohledat
11 příspěvků (zobrazeno 1 až 11) od 16.11.2022 do 17.11.2022, založil/a Bukaj
řadit dle data
19:17:39
17.11.2022
COL
Co se týče relatek, tak mne sice nikdy nevypekla, ale více jeta měla vždy masivně opalene kontakty. Ala mám je celkem rád, takže je používám i na moje různý elektro opicarny v autě.
22:04:08
16.11.2022
minno
Originál sú na tom spínači svetiel káble nitované, že? Nedávno som ten vypínač menil za nový (tak nejako preventívne) a na novom už boli piny samce fastony bez káblov, tak som káble pocvakal zo starého vypínača a nalisoval na ne fastony samice.

Inak s tými originál relátkami som ani ja nikdy problém nemal. To pôvodné vydržalo doteraz (305 tkm a 34 r.). Ale kúpil by som ešte také nové do zálohy, ak by niekto mal :-)
21:08:13
16.11.2022
COL
-> Bukaj: A ty mlhovky svítí, i v okamžiku, když to peče (eventuální zkrat nemusí být trvalý, ale náhodný)? Co je v tom za žárovky? Pokud se rozteka ten konektor, tak je na něm velká vykonová ztráta. Což znamená buď vakl a pak to může dělat i za běžného proudu, navíc s tim jak se spoj vyhraje, tak se ten vakl může ještě zvětšit a celé se to zhorší, nebo, pokud jsi to ale dobre opravil a stane se to zas, tak tam teče nadměrný proud, ten ale musí někam téct a do žárovek to nebude, protože by pak nebyl tak velký a zároveň nesmí být v cestě pojistka, kterou by spálil, protože ta by byla spálená... tolik k te teorii, moc jiných možností není. Buď špatný spoj -vakl nebo hodne nadměrný proud. U toho rele ověř, zda tam není zkrat mezi některým ze signálů a tou packou, za kterou to drží ke kastli.
upraveno 5x, naposled 16.11.2022 22:11:54
20:43:18
16.11.2022
Bukaj
-> COL: Viz co jsem psal níže...
Tvá teorie je chybná ve všech bodech:
- mlhovky svítí úplně normálně
- jištěný je jak obvod relátka, tak i silový obvod mlhovek s tím, že každý z těchto dvou obvodů je jištěn jinou pojistkou. Jedna pojistka je společná pro obě přední mlhovky.
Relé jsem teď demontoval, ale nevypadá nikterak "závadně"...
zvětšit 130l - žhavení :-d - obrázek od Bukaj vložen 16.11.2022 20:43:18
19:38:07
16.11.2022
COL
-> Bukaj: Po odpojeni relatka to prestalo zlobit nejspis proto, ze se to chova, jako bys mlhovky vubec nezapnul.... Vsadim se, ze se v mlhovkach/privodu k nim neco zkratovalo na zem a nejslabsi misto na ceste je prave tenhle skodovacky shit spoj v tehle divnych konektorech. S tim by souviselo asi i to, ze ty mlhovky nebudou nejspis vubec svitit, nebo jen hodne spatne.

Z te pojistky to nejspis jde z te nejistene strany, ne?
upraveno 2x, naposled 16.11.2022 20:09:07
18:40:05
16.11.2022
Bukaj
-> minno: Asi fakt bude chyba v tom relé - na radu Štěpána bez Funa jsem odpojil kablík z relé a hle - už to nežhaví. 6 Výměnu nechám na někdy, až nebude pršet - už tak mi dost napršelo do kufru, když jsem před chvílí vyndaval hever a nářadí, abych kolegovi z jeho zánovní Octavie (OIII) vyndal uhnilý! krycí plech kotoučové brzdy (soudruzi ve škodovce sice vymysleli lehký Al štít, ale přichytili ho k těhlici ocelovými šrouby 21) - vůbec tak shnilý spodek vozu nemá ani to moje Volvo, jako ta jeho 7 let nová Octavia Combi 8
Jak jsem s těmi PAL relátky nikdy za celou mou škodováckou historii neměl nikdy problém, tak za poslední dva měsíce je to už druhé relé u 130LPG, které je třeba vyměnit - to první odešlo na stejnou závadu, jako popisuješ - občas zůstal spečený kontakt a tlumená světla svítila i po vypnutí vypínačem. koncem září jsem se divil, že jsem jednou málem nenastartoval po necelé hodině stání a druhý den jdu na nákup do Lidlu a kolemjdoucí paní na mne volá, že jsem nechal svítit světla - poděkuju, vracím se k autu a říkám si, že to se mi snad ještě nestalo a koukám - vypínač vypnutý, kontrolka nesvítí, ale světla ano... 3 Relé jsem hned ten den vyměnil.

Jinak vodič pro obrysová světla má s předními mlhovkami společné to, že přední mlhovky lze spustit pouze při zapnutých obrysovkách - tedy napájení onoho relé je právě z té 3. pojistky 4
15:53:00
16.11.2022
minno
-> Bukaj: No to som zvedavý, kde bude chyba. Ten červený káblik napája len parkovačky, koncové svetlá + ŠPZ, podsvietenie budíkov - poistky 3, 4). Neviem ako to máš všetko prepojené, ale hmlovky by s týmto teda nemali mať nič spoločné3

Mne sa minule stala tiež zaujímavá vec. Večer po tme po vypnutí svetiel, svetlá ostali svietiť 3 Začali sa pritavovať k sebe kontakty relé a občas to nerozoplo. Poklepaním po relé sa to spravilo1
Dočasne do výmeny relé som kontakty obrúsil do roviny a trochu prihol kontakty, nech to spoľahlivo spína. Chvíľu OK a po pár jazdách opačný efekt. Za jazdy prepnem z diaľkových na tlmené a tma8 Relé občasne prestalo spínať. To jeho výmenu výrazne urýchlilo1
11:47:23
16.11.2022
Bukaj
-> StepaNoFUN: Tak vyměnit relé by nebyl problém, jen jsem se k tomu zatím nedostal, kufr mám plný pracovního bordelu a zatím tam nevznikl požár 3
Navíc v tomhle počasí se mi nechce se v tom hrabat - stačilo včera večer vyměnit spínač a svorkovnici - brrr 255
Zkusím a dám vědět6
11:42:39
16.11.2022
StepaNoFUN
-> Bukaj: odpoj ovladaci kabel od rele a zkus to znovu.
11:40:14
16.11.2022
Bukaj
...mlhovky jsem na vůz před lety instaloval sám, ale do teď fungovalo vše bez problémů. Zapojení je přes relé, stejně, jako tlumená/dálková světla (v kufru mám vedle sebe 3 stejná relátka)...
Nějak nechápu, kde může být chyba? Co má společného vodič pro obrysová světla s předními mlhovkami? Jediné, co mne napadá, je nějaká závada v relátku, ale to by muselo mít nějaký šílený mezizávitový zkrat na cívce, aby takto hořel kabel - a to by se spíš přetavil ten tenoučký drátek cívky relátka, ne?
Pojistky nehoří a vše jinak funguje normálně, včetně těch mlhovek...7
11:35:07
16.11.2022
Bukaj
Před pár dny se mi vyskytl ve 130LPG problém v elektroinstalaci - jel jsem večer s kolegou v mlze a cítím smrad tavicího se plastu, kolega říkal něco o zatápění PET flaškama, ale ten smrad nebyl PET a byl mi povědomý - pak mi to docvaklo - takhle smrdí škodovácké plasty, když se taví (čichová vzpomínka z rané doby úprav popraskané přístrojovky a kontrolek páječkou)...
Tak jsem ihned povypínal všechny zbytné elektrospotřebiče a při první vhodné příležotosti zastavil, vyndal přístrojovku a hledal po hmatu a čuchu vytavený konektor.
Nakonec jsem našel - viz foto - jde o konektor otočného přepínače světel.
Žhavil se kabel pro obrysovky, vodič pro dálková / tlumená světla, stejně jako přívodní vodič v pořádku.
Myslel jsem si, že pravděpodobně vznikl studeňák buď v konektoru nebo v přepínači světel, případně v pojistkovce (špatně dotažený šroubový spoj), ale po výměně spínače a svorkovnice včetně lisovaných konektorů se po zapnutí předních mlhovek začne vodič opět zahřívat...8
zvětšit 130l - žhavení :-d - obrázek od Bukaj vložen 16.11.2022 11:35:07
Extreme Tyres