skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
130l - žhavení :-d
Co se týče relatek, tak mne sice nikdy nevypekla, ale více jeta měla vždy masivně opalene kontakty. Ala mám je celkem rád, takže je používám i na moje různý elektro opicarny v autě.
Originál sú na tom spínači svetiel káble nitované, že? Nedávno som ten vypínač menil za nový (tak nejako preventívne) a na novom už boli piny samce fastony bez káblov, tak som káble pocvakal zo starého vypínača a nalisoval na ne fastony samice.
Inak s tými originál relátkami som ani ja nikdy problém nemal. To pôvodné vydržalo doteraz (305 tkm a 34 r.). Ale kúpil by som ešte také nové do zálohy, ak by niekto mal :-)
Inak s tými originál relátkami som ani ja nikdy problém nemal. To pôvodné vydržalo doteraz (305 tkm a 34 r.). Ale kúpil by som ešte také nové do zálohy, ak by niekto mal :-)
-> Bukaj: A ty mlhovky svítí, i v okamžiku, když to peče (eventuální zkrat nemusí být trvalý, ale náhodný)? Co je v tom za žárovky? Pokud se rozteka ten konektor, tak je na něm velká vykonová ztráta. Což znamená buď vakl a pak to může dělat i za běžného proudu, navíc s tim jak se spoj vyhraje, tak se ten vakl může ještě zvětšit a celé se to zhorší, nebo, pokud jsi to ale dobre opravil a stane se to zas, tak tam teče nadměrný proud, ten ale musí někam téct a do žárovek to nebude, protože by pak nebyl tak velký a zároveň nesmí být v cestě pojistka, kterou by spálil, protože ta by byla spálená... tolik k te teorii, moc jiných možností není. Buď špatný spoj -vakl nebo hodne nadměrný proud. U toho rele ověř, zda tam není zkrat mezi některým ze signálů a tou packou, za kterou to drží ke kastli.
-> COL: Viz co jsem psal níže...
Tvá teorie je chybná ve všech bodech:
- mlhovky svítí úplně normálně
- jištěný je jak obvod relátka, tak i silový obvod mlhovek s tím, že každý z těchto dvou obvodů je jištěn jinou pojistkou. Jedna pojistka je společná pro obě přední mlhovky.
Relé jsem teď demontoval, ale nevypadá nikterak "závadně"...
Tvá teorie je chybná ve všech bodech:
- mlhovky svítí úplně normálně
- jištěný je jak obvod relátka, tak i silový obvod mlhovek s tím, že každý z těchto dvou obvodů je jištěn jinou pojistkou. Jedna pojistka je společná pro obě přední mlhovky.
Relé jsem teď demontoval, ale nevypadá nikterak "závadně"...
-> Bukaj: Po odpojeni relatka to prestalo zlobit nejspis proto, ze se to chova, jako bys mlhovky vubec nezapnul.... Vsadim se, ze se v mlhovkach/privodu k nim neco zkratovalo na zem a nejslabsi misto na ceste je prave tenhle skodovacky shit spoj v tehle divnych konektorech. S tim by souviselo asi i to, ze ty mlhovky nebudou nejspis vubec svitit, nebo jen hodne spatne.
Z te pojistky to nejspis jde z te nejistene strany, ne?
Z te pojistky to nejspis jde z te nejistene strany, ne?
-> minno: Asi fakt bude chyba v tom relé - na radu Štěpána bez Funa jsem odpojil kablík z relé a hle - už to nežhaví.
Výměnu nechám na někdy, až nebude pršet - už tak mi dost napršelo do kufru, když jsem před chvílí vyndaval hever a nářadí, abych kolegovi z jeho zánovní Octavie (OIII) vyndal uhnilý! krycí plech kotoučové brzdy (soudruzi ve škodovce sice vymysleli lehký Al štít, ale přichytili ho k těhlici ocelovými šrouby
) - vůbec tak shnilý spodek vozu nemá ani to moje Volvo, jako ta jeho 7 let nová Octavia Combi
Jak jsem s těmi PAL relátky nikdy za celou mou škodováckou historii neměl nikdy problém, tak za poslední dva měsíce je to už druhé relé u 130LPG, které je třeba vyměnit - to první odešlo na stejnou závadu, jako popisuješ - občas zůstal spečený kontakt a tlumená světla svítila i po vypnutí vypínačem. koncem září jsem se divil, že jsem jednou málem nenastartoval po necelé hodině stání a druhý den jdu na nákup do Lidlu a kolemjdoucí paní na mne volá, že jsem nechal svítit světla - poděkuju, vracím se k autu a říkám si, že to se mi snad ještě nestalo a koukám - vypínač vypnutý, kontrolka nesvítí, ale světla ano...
Relé jsem hned ten den vyměnil.
Jinak vodič pro obrysová světla má s předními mlhovkami společné to, že přední mlhovky lze spustit pouze při zapnutých obrysovkách - tedy napájení onoho relé je právě z té 3. pojistky



Jak jsem s těmi PAL relátky nikdy za celou mou škodováckou historii neměl nikdy problém, tak za poslední dva měsíce je to už druhé relé u 130LPG, které je třeba vyměnit - to první odešlo na stejnou závadu, jako popisuješ - občas zůstal spečený kontakt a tlumená světla svítila i po vypnutí vypínačem. koncem září jsem se divil, že jsem jednou málem nenastartoval po necelé hodině stání a druhý den jdu na nákup do Lidlu a kolemjdoucí paní na mne volá, že jsem nechal svítit světla - poděkuju, vracím se k autu a říkám si, že to se mi snad ještě nestalo a koukám - vypínač vypnutý, kontrolka nesvítí, ale světla ano...

Jinak vodič pro obrysová světla má s předními mlhovkami společné to, že přední mlhovky lze spustit pouze při zapnutých obrysovkách - tedy napájení onoho relé je právě z té 3. pojistky

-> Bukaj: No to som zvedavý, kde bude chyba. Ten červený káblik napája len parkovačky, koncové svetlá + ŠPZ, podsvietenie budíkov - poistky 3, 4). Neviem ako to máš všetko prepojené, ale hmlovky by s týmto teda nemali mať nič spoločné
Mne sa minule stala tiež zaujímavá vec. Večer po tme po vypnutí svetiel, svetlá ostali svietiť
Začali sa pritavovať k sebe kontakty relé a občas to nerozoplo. Poklepaním po relé sa to spravilo
Dočasne do výmeny relé som kontakty obrúsil do roviny a trochu prihol kontakty, nech to spoľahlivo spína. Chvíľu OK a po pár jazdách opačný efekt. Za jazdy prepnem z diaľkových na tlmené a tma
Relé občasne prestalo spínať. To jeho výmenu výrazne urýchlilo

Mne sa minule stala tiež zaujímavá vec. Večer po tme po vypnutí svetiel, svetlá ostali svietiť


Dočasne do výmeny relé som kontakty obrúsil do roviny a trochu prihol kontakty, nech to spoľahlivo spína. Chvíľu OK a po pár jazdách opačný efekt. Za jazdy prepnem z diaľkových na tlmené a tma


-> StepaNoFUN: Tak vyměnit relé by nebyl problém, jen jsem se k tomu zatím nedostal, kufr mám plný pracovního bordelu a zatím tam nevznikl požár
Navíc v tomhle počasí se mi nechce se v tom hrabat - stačilo včera večer vyměnit spínač a svorkovnici - brrr
Zkusím a dám vědět

Navíc v tomhle počasí se mi nechce se v tom hrabat - stačilo včera večer vyměnit spínač a svorkovnici - brrr

Zkusím a dám vědět

-> Bukaj: odpoj ovladaci kabel od rele a zkus to znovu.
...mlhovky jsem na vůz před lety instaloval sám, ale do teď fungovalo vše bez problémů. Zapojení je přes relé, stejně, jako tlumená/dálková světla (v kufru mám vedle sebe 3 stejná relátka)...
Nějak nechápu, kde může být chyba? Co má společného vodič pro obrysová světla s předními mlhovkami? Jediné, co mne napadá, je nějaká závada v relátku, ale to by muselo mít nějaký šílený mezizávitový zkrat na cívce, aby takto hořel kabel - a to by se spíš přetavil ten tenoučký drátek cívky relátka, ne?
Pojistky nehoří a vše jinak funguje normálně, včetně těch mlhovek...
Nějak nechápu, kde může být chyba? Co má společného vodič pro obrysová světla s předními mlhovkami? Jediné, co mne napadá, je nějaká závada v relátku, ale to by muselo mít nějaký šílený mezizávitový zkrat na cívce, aby takto hořel kabel - a to by se spíš přetavil ten tenoučký drátek cívky relátka, ne?
Pojistky nehoří a vše jinak funguje normálně, včetně těch mlhovek...

Před pár dny se mi vyskytl ve 130LPG problém v elektroinstalaci - jel jsem večer s kolegou v mlze a cítím smrad tavicího se plastu, kolega říkal něco o zatápění PET flaškama, ale ten smrad nebyl PET a byl mi povědomý - pak mi to docvaklo - takhle smrdí škodovácké plasty, když se taví (čichová vzpomínka z rané doby úprav popraskané přístrojovky a kontrolek páječkou)...
Tak jsem ihned povypínal všechny zbytné elektrospotřebiče a při první vhodné příležotosti zastavil, vyndal přístrojovku a hledal po hmatu a čuchu vytavený konektor.
Nakonec jsem našel - viz foto - jde o konektor otočného přepínače světel.
Žhavil se kabel pro obrysovky, vodič pro dálková / tlumená světla, stejně jako přívodní vodič v pořádku.
Myslel jsem si, že pravděpodobně vznikl studeňák buď v konektoru nebo v přepínači světel, případně v pojistkovce (špatně dotažený šroubový spoj), ale po výměně spínače a svorkovnice včetně lisovaných konektorů se po zapnutí předních mlhovek začne vodič opět zahřívat...
Tak jsem ihned povypínal všechny zbytné elektrospotřebiče a při první vhodné příležotosti zastavil, vyndal přístrojovku a hledal po hmatu a čuchu vytavený konektor.
Nakonec jsem našel - viz foto - jde o konektor otočného přepínače světel.
Žhavil se kabel pro obrysovky, vodič pro dálková / tlumená světla, stejně jako přívodní vodič v pořádku.
Myslel jsem si, že pravděpodobně vznikl studeňák buď v konektoru nebo v přepínači světel, případně v pojistkovce (špatně dotažený šroubový spoj), ale po výměně spínače a svorkovnice včetně lisovaných konektorů se po zapnutí předních mlhovek začne vodič opět zahřívat...
