Komínek rozdělovače

prohledat
66 příspěvků (zobrazeno 51 až 66) od 11.06.2020 do 13.03.2022, založil/a tomvm
řadit dle data
11:29:25
15.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: A druhá odpoveď : Protože věřili hoaxu, největšímu omylu co kdy vůbec kolem motoru škoda nastal a nějaký hrozný vůl vymyslel a šířilo se to.

Když přeci máš lepší/silnější motor nebo větší tlaky ve válcích, tzn. logicky větší teplotu a tlak před samotným zapálením svíčkou, tak po zapálení svíčky hoří směs o kousíček rychleji (je to strašně málo, ale čelo plamene je rychlejší), v válci navíc díky většímu tlaku a teplotě dříve hrozí detonační hoření, tak by si snad měl zapalovat maličko později ku motoru Š105 bez tlaků a bez výkonu, kdo kdy do p**ele přišel s takovým nesmyslem, sem nikdy nezjistil, ale už sem tu kravinu slyšel od 100 lidí a unavuje mě ji pokaždé slyšet a skoro se rozčílím 3 ... ale podle mnoha debilních názorů kolem motorů to vzniklo možná : čím něčeho více, tím lépe, šup dejme tam rozdělovač z Š105. A nechme si udetonovat motor z naší hlouposti a pak nadávejme, že Š130 nic nevydrží, foukají těsnění a praskají hlavy... No bodejť, vše z detonací. Řekl bych je to největší skrytý zabiják motorů vůbec napříč všemi motory a všemi úpravami nejen škoda motorů. 3



Poslední věc : nejlepší po všech stránkách je samozřejmě přesné programovatelné zapalování snímané z klikovky hned pro velké množství výhod nejen absolutní přesnost ... protože sem jich dal už přes 100 za těch 7 let a většinou do závodních motorů, mohu to jen doporučit.
upraveno 1x, naposled 15.06.2020 11:32:10
11:15:39
15.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Nemám stejný názor. Bezkontakt má vyšší přesnost zážehů na jednotlivé válce, mnohem vyšší intenzitu pro jiskru od lepší cívky = okmažitě sem před lety poznal, že stačí mít sytič po startu mnohem kratší dobu, zapalovat chudší směs vyžaduje větší jiskru. Negativa snížení předstihu ETZ modulem a typem induktivního snímání se projeví až nad 6tis. ot., i při jisté radiální vůli osy ku tělu se natolik nesníží přesnost zážehů jako u kontaktního typu, tam stačí menší vůle, osa se v vůlích různě rozkmitává dle otáček a předstih se stává velmi nepřesným.

Vypíchl si jen stejné uložení dolní spojky a kaleného kolíku, celý vršek je za mě však povedenější do sériového provozu a vlastně, když by to nějakým způsobem nebyl vývojový prvek zlepšení, proč by se k němu konstruktéři škoda uchylovali... Tím neříkám, že vždy všechny jim vyšly dobře, zvláště u nových krámů škoda o tom velmi pochybuji.
07:56:18
15.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban 14.06.20 23:45:53: A ještě dotaz - proč spousta škodováků na 120/130 jezdila rozdělovač ze 105 a ideálně ještě s odpojenou podtlakovou regulací? Nebo jsem od dvou bývalých amatérských rallye jezdců slyšel, že používali malý rozdělovač bez podtlaku z MBX/MBG...

Tam to asi bude o souvislosti s dalšími úpravami motoru, ale stojí za to to zkoušet?

Nějaké nové rozdělovače tu mám - od těch MBX/G přes kila, erko, užovky až po Mko...

...motory mám víceméně sériové 130 (na 130LPG tvrzená sedla ventilů, guferka, leštěné ventily, slícované kanály a C vahadla, u Å jen ty leštěné ventily a kanály)...
07:32:55
15.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban: Díky za odpověď. Právě z bezkontaktu jsem u obou 130 přešel zpět "ke kořenům", protože ETZ mne nějak nepřesvědčilo. Pocitově jsem nepoznal rozdíl mezi bezkontaktem a kontaktním zapalováním, od bezkontaktu mne odradilo (kromě originality) hlavně to, že rozdělovač není sériový díl (měl jsem asi tři upravené bezkontaktní rozdělovače s ufem ze 120/130 a přizpůsobenou odstředivou regulací) a trpí úplně stejnými neduhy, jako rozdělovač původní - hlavně (zde na chvilku zpět k tématu 3) vymíláním čepu excentrické spojky v hřídelce rozdělovače a nedařilo se mi sehnat bezkontaktní rozdělovač, který by hřídel neměl vymletou. A za cenu nového bezkontaktu z krámu jsem měl dva nové kontaktní z inzerce, takže nebylo o čem...

Zajímavé je, že u jednoho vozu (130LPG) se mi vůbec nedělá pecka na kontaktech ani při poměrně velkém nájezdu (40 tisíc za rok) a na Å (130L) jsem měl pecku po pár tisících (od TK do TK najedu tak 3000). Čím je toto způsobeno? Kontakty vždy používám původní PAL...

7
23:45:53
14.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Zkrácení rozsahu na 14st., maličké přitužení a lomená křivka. Pro motor Š130 nevhodné, větší kompres žádá vždy určitým způsobem plytčí křivku, navíc je pak možný větší základní předstih a volnoběh je hladší. Na denní ježdění je vždy nejlepší bezkontakt a zkrácení. rozsahu + úpravu nastavení a "emkový" podtlak.
14:33:21
14.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban: A sice trochu off topic, ale když už Tě tu mám, tak mi nedá se Tě - coby odborníka - nezeptat na jednu věc: Z jakého důvodu došlo u rozdělovačů pro 120-130/5/6, dodávaných coby náhradní díl v devadesátých letech ke změně pružiny (nebo obou?) odstředivé regulace a jak tato změna ovlivnila průběh regulace předstihu? Případně která varianta je "lepší" pro sériový motor 130...? 6

Nikde jsem nenarazil na křivku regulace tohoto nového provedení...7
14:26:39
14.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban: Jo, to vše vím, jen jsem blbě zareagoval na původní dotaz a v odpovědi jsem pomíchal jablka s hruškama (hřídel v komínku vs hřídel rozdělovače)...7

Jinak mne kdysi překvapilo, že ta hřídel komínku (unašeč "spojky") se jako díl dodávala nepředvrtaná a s pastorkem se svrtává až při montáži...
12:08:31
14.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Právě za mě bývá, malá a ta se vždy zvětšuje, jen to málokdo zkouší víš. A tomu "excentru" seznam náhradních dílů říká "spojka rozdělovače" ...to si neber osobně nijak, ale aby ostatní věděli že je to to samé o čem se bavíme.
11:59:59
14.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban: Aha, tak to jo. Ale v tom spoji nebývá často vůle (na rozdíl od spoje excentru s hřídelkou rozdělovače), i když už jsem se setkal s několika komínky, které ji tam měly.
11:08:22
14.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Mluvíš o kalené spojce rozdělovače. On myslel zřejmě čep v ozubení na komínku, tam je to zcela napevno. Dá se navrtat a nechat si vyrobit o nějaké stovky větší kalený čep, který se nalisuje a musí s přesahem pevně držet jak v hřídelce, tak v ozubeném kole.

CO se spojky rozdělovače týče, musí být vždy kalený čep, který se může volně hýbat v spojce a musí být zcela natvrdo v měkké nekalené ose, jinak se udělá vůle velmi rychle znova, postup mám zase stejný jako u ozubeného kola komínku.
20:46:15
12.06.2020
Bukaj
Já bych řekl spíš zahodit a dát nový. Komínků je snad v oběhu dostatek...

...-> tomvm 12.06.20 18:28:51: právě, že ten spoj musí být pohyblivý kvůli excentru - nikdy není úplně přesný, takže to tam je navolno. Leda by se udělal úplně jiný (symetrický a přesný) spoj komínku s rozdělovačem a pak by mohl být unašeč napevno na hřídeli...
18:28:51
12.06.2020
tomvm
Zaletovat to neni vubec spatny napad, to zakonceni rozdelovace na cepu se hybat nepotrebuje a byl by to pevny spoj
22:17:55
11.06.2020
Eidy
-> tomvm: A co to zaletovat? Ale už si nepamatuju, jak velká je vůle v průměrech.
21:14:55
11.06.2020
Jarda - zrušená registrace
vrtak nemusi mit zakalenou stopku, neni to uplne obvykle, ale mozne to je...
21:08:26
11.06.2020
Dušan
-> tomvm: z čeho byl vrták nebo kde přesně je ta vůle
21:02:57
11.06.2020
tomvm
Ahoj, chtěl bych se zeptat jak opravujete komínek rozdělovače když už má v čepu vůli ? Já celek převrtal, zařízl vrták toho průměru a nechal jako čep. Nyní tak po 2 letech mám zase vůli. Nezkoušeli ste někdo komínek k rozdělovači přilepit lepidlem na kovy ?aby šel s hřídelí napevno ?
Extreme Tyres