Nesprávne fungujúce kontrolky

prohledat
46 příspěvků (zobrazeno 1 až 46) od 25.05.2020 do 29.09.2020, založil/a RoboSK
řadit dle data
21:18:23
29.09.2020
RoboSK
-> COL: zatial vsetko funguje , tak budem dúfať že nikde neni zatavený 3
13:48:40
29.09.2020
COL
-> RoboSK 28.09.20 13:40:31: plus vznikla otázka, zda se ten kabel, co šel do zkratu, někde do něčeho nezatavil. Zejména někde ve svazku, kde se spatne chladí...
13:40:31
28.09.2020
RoboSK
Páni takze citim sa jak uplny dement, ale ano obidva kable na volnobezny ventil a aj na kontrolku mazania su tmavo zelene 3 a tymi 12V som odpravil obidva nové snímače mazanie 3 dakujem za rady
23:35:31
27.09.2020
COL
-> Jozka 27.09.20 22:10:45: No v aute (742), ktere je zpojeno normalne a nejsou tam zadny studenaky by to melo spalit pojistku c.2

Z nejakeho duvodu to ma sdileny drat se zpateckou, takze je to pres pojistku. Pojistky v aute se asi nenavrhovaly kvuli jisteni z duvodu poruchy el. zarizeni, ale spis jako prevence pozaru pri nehode, takze chraneny jsou hlavne svetla a uzivatelska zasuvka. Jinak jsou v 742 metry nejistenych kabelu. Treba kabel (15tka) na regulator alternatoru a dale na civku vede ze predu z pojistky 2, ale z nejistene strany, kam usti kabel uzlu 15 ze spinacky, do ktere leze nejistena 30tka primo z baterky (bere se ze svorky starteru). Coz je duvod, proc jsem v kabelazich mych aut pridal pojistky, zakonzervoval nektere vodice a pridal nove, tak, aby mi to davalo smysl, takze nemam nic nejisteneho.

Plovak by to byval prezil, kdyby v nadrzi neco bylo (ale ne zas plna) a jezdec nebyl u dorazu.
upraveno 6x, naposled 27.09.2020 23:53:47
22:11:20
27.09.2020
RoboSK
-> COL: myslím že ano
22:10:45
27.09.2020
Jozka
-> COL 27.09.20 21:54:11: Taky už jsem několikrát tápal (přímo na plováku), naštěstí ho zatím nepopravil..

Přemýšlím, co dělalo nebo nedělalo napájení odpojovače při chybném nacvaknutí na baroskop.. A nepamatuju se už.8

Bude to nějaká úplná hovězina, jednodušší obvod ve škodovce ani není.
22:00:40
27.09.2020
COL
-> RoboSK 27.09.20 21:54:49: a kontrolka v takove situaci sviti? a drat prestane hrat po roztoceni motoru?
21:54:49
27.09.2020
RoboSK
-> Jozka: pri vypnutom motore a zapnutom klúčiku sa hreje aj keď je na tom snímači
21:54:11
27.09.2020
COL
-> Jozka: to by se musel hrat... - alespon, kdyz nebezi motor.... stale je ale moznost, ze tlakovy spinac uz nespina - resp. je trvale rozpojen.

Ony ty konektory byly zapojeny puvodne dobre, jen nebyla pripojena kostra pristrojovky a efekty byly, jako by ty konektory byly opacne, coz nebyly a rychlym slepym experimentem jsem odpravil hezky zachovaly plovak - na coz se prislo az po naliti benzinu.
upraveno 1x, naposled 27.09.2020 21:58:49
21:41:10
27.09.2020
Jozka
-> COL: Umíš věci, který jsem se za 35 let "nenaučil" 3 4
Ale obdobně jsem zas kdysi bojoval s druhou "plusovou" kontrolkou - na dobíjení, než jsem zjistil, že tu a tam je v palubce "slabá" kostra (ale u MB, který má jiný provedení).

Jinak ten drát by se ti musel hřát na tlakovým spínači stejně jako kdekoliv jinde, kostra jako kostra - jinak to nedává smysl. Anebo je moc neděle..
20:56:32
27.09.2020
COL
-> Jozka 27.09.20 20:43:35: Proražena/prodrena izolace na kostru by žárovku rozsvitila, ale nezpůsobila by na vodici napeti, aby to jiskrilo a hralo. Prodreni na plus by sice mohlo způsobit zahrati a jiskření, ale žárovka by nesvitila.
Samozřejmě chyb tam může být víc. Pak se to může chovat prakticky libovolně....

Já třeba prohodil velký konektory za pristrojovkou a upekl spirálu v plovaku 7
20:45:57
27.09.2020
RoboSK
-> Jozka: díky všem, zajtra vyskúšam , chvalabohu zatial náhon tachometru zapojený nemám , lebo som stále niečo riešil s tými budíkmi a kontrolkami 1
20:43:35
27.09.2020
Jozka
-> RoboSK: Tlak oleje žárovku opravdu "odkostřuje", takže se tím obvod přeruší a kontrolka zhasne, u tebe se mu to nedaří - záměna s připojením odpojovače je možná, u mý 120L lze a oba dráty mám tmavě zelený, proražená izolace je taky dost častá..
Vzal bych úplně jinej drát a propojil žárovku přímo s čidlem - uvidíš hned. Jen to bude bez odpojení náhodu tachometru a vysunutí budíku eskamotérství..
20:34:37
27.09.2020
Milan 136
-> RoboSK 27.09.20 20:29:28: Spínač tlaku spíná kostru. Tudíž v drátu, který na něj připojuješ nemůže být pod proudem. Pokud to není prohozené někde na motoru, tak někde u budíků musí být zrada.
20:31:28
27.09.2020
COL
-> RoboSK: Právě to ukazuje, že je to jiný drát. kontrola oleje svítí, když je na drátu zem a neměla by tedy zhasnout při ukostreni.... Ta kontrolka možná pohasne, kvůli tomu zkratu, co tam uděláš tím ukostrenim. Čidla už mohou být mrtvá.

Může to být jak říkám, může to být i jinak, ale ten drát co dáváš na čidlo, tam na 90% nepatří/nevede na tu kontrolku.
20:29:28
27.09.2020
RoboSK
-> Eidy: ja som chcel len nahodou ci sa s takym niekto nestretol , este sa opýtam takto , podla schémy viem prd , ale funguje to tak , že na žárovičku ide stále 12V po zapnuti klučika , a od žiarovičky ide priamo kábel až na čidlo ktoré buď spína na kostru-svieti alebo rozpína kostru - zhasne .. chápem to správne ? nikde nič iné neni , ano ?
20:19:17
27.09.2020
Eidy
-> RoboSK: Každopádně musíš ten kabel proměřit a najít závadu. Tohle od monitoru vyřešit nejde.
20:12:52
27.09.2020
RoboSK
-> Eidy: no lenže to asi nebude ono , lebo keby niekde po ceste kostril a ja by som ho oprel na fastonu o kostru tak by nezhasla ta kontrolka a nezačal by sa zohrievať ten kábel 6
-> COL: to nie , lebo ked ho "skratujem" tam zhasne tá kontrolka , ale začne žhavit kabel
19:22:15
27.09.2020
COL
-> RoboSK 27.09.20 18:26:11: To zní hodně divně, zjevně to není stejný drát.
Není náhodou prohozeny kablik k cidlu tlaku s kablikem odpojovace volnobehu??
upraveno 1x, naposled 27.09.2020 19:33:46
18:55:03
27.09.2020
Eidy
-> RoboSK: No tak musíš jít po kabelu zpátky ke kontrolce. Někde bude proseklý. Možná uskřípnutý a kostří.
18:28:25
27.09.2020
RoboSK
len pre info aby sme vedeli o akych budikoch sa už teraz bavíme , nie o Skových ako na začiatku ... stav pri naštartovanom motore a pripojenom fastonku
zvětšit Nesprávne fungujúce kontrolky - obrázek od RoboSK vložen 27.09.2020 18:28:25
18:26:11
27.09.2020
RoboSK
Ahoj páni , tak po dlhšej dobe , budíky som už rozchodil velmi solidne , všetko k životu potrebné funguje len ma trápi kontrolka mazania , svieti neustále , ale motor maže , merali sme ho kalibrovaným budíkom čiže toho že by nemazal sa nebojím , lenže podla mojej úvahy by kontrolka mala svietiť keď "nemaže" čiže čidlo zopne na kostru a tým uzavrie obvod žiarovky.. lenže mne žiarovka svieti aj keď je faston z čidla úplne odpojený , a keď ho priložím na kostru tak viditelne ide do skratu, lebo sa začne kábel ohrievať , najprv som si myslel že je len čidlo zlé, ale skúsil som už dve čisto nové kúpene , aj s malým závitom , aj s velkým a stále svieti nonstop , ale myslím si že niekde je zrada po ceste , len by som rád vedel kde a nerozrýpal celú elektriku , keď som rád že funguje zatial aspoň niečo 3
upraveno 1x, naposled 27.09.2020 18:26:24
21:17:30
02.06.2020
RoboSK
neprehadzoval som ja nic , odkedy mam tu skodovku tak tie budiky skor nefunguju nez funguju 3 ale pokontrolujem to este , zatial som aspon decentne "vytrhal" vsetky dorábané forichtungy vrámci elektriky , aby mi zostala len original kabelaz
17:55:21
02.06.2020
Šemik
-> RoboSK 01.06.20 09:53:57: Plošák u S budíků je na dnešní poměry neskutečně bytelný 1

Zkontroluj přívod plus a mínus, ty budíky prostě jen nemaj dobrý napájení.
upraveno 1x, naposled 02.06.2020 17:55:44
06:47:51
02.06.2020
Bobesh
-> RoboSK: A neprohodil jsi náhodou svorkovnice na štítu? A kostra je vedena zvlášť modrým kabelem na tištěný spoj pod šroubek nebo na konektor.
13:50:06
01.06.2020
RoboSK
-> Bobesh: no nemám aktuálne nastrojený predek , ale stierace tak nejak "funguju" a blinker asi len doprava 3 a ešte nefunguje vnutorný vetrák
10:26:12
01.06.2020
Bobesh
-> RoboSK: Podle toho,co píšeš, alternátor dobíjí ale příznaky (pokud nefungují kontrolní přístroje) ukazují spíš na mrtvý přívod od pojistky 2. Fungují ostatní věci,jako stěrače, levé a pravé směrovky, ventilátor topení? Až odstraníš tohle,zkontroluj zapojení alternátoru. Je taky možné, že jsou proražené diody.
09:55:21
01.06.2020
RoboSK
a ešte , meral som , motor je ukostrený dobre , aj baterka , keď merám na volnobeh napatie na baterke tak ukazuje okolo 14,05V , pri velmi nízkych otáčkach cca 500ot/m ukazuje asi 13,7-13,8V ale furt svieti ta kontrolka dobíjania 3 som z toho už jelen
09:53:57
01.06.2020
RoboSK
vymenila sa poistka č.2 aj keď na pohlad nebola zlá ale na "písk" bola Off , očistili sa kostriace kontakty a robí/nerobí to furt to isté 1 nemožu byť KO tie debilné "S" budíky ? je to taký chatrný plošák 3
09:26:30
01.06.2020
Bobesh
I když,zase ten teploměr...ale kostra... pochybuju
09:25:23
01.06.2020
Bobesh
Vsadím se že je prasklá pojistka č.25
07:27:39
26.05.2020
Bukaj
Spíš bych tipoval kostra někde na budíkách - buď přímo na desce ("plošňáku"), nebo konektory kabeláže. Případně svazek někde od pojistkovky ke konektorům. Kdyby byl špatně ukostřen motor, tak by kontrolky fungovaly, jen by třeba nešlo nastartovat...4
00:15:22
26.05.2020
RoboSK
-> Boco: pozrem to dik -> Eidy: no to už viem zasa o kus lepšie na čo sa zamerať , díky 4
23:58:14
25.05.2020
Eidy
-> RoboSK: Motorka, auto, to je pořád to samý. Ano, změř odpor mezi blokem motoru a něčím na kastli, kde máš jistotu, že to bude dobře spojené. A stejně tak mínus na kontrolce proti kastli. Pokud tam není 0, tak je to špatně.
23:15:16
25.05.2020
Boco
Ak mas "budiky" ako na 100vke, cize len jeden velky rychlomer a dole kontrolky, pozri kostru budikov, predpokladam ze bude ako na 100, cize jeden kratky vodic prisrobovany cez ocko na budiky ukonceny faston samcom konektorom. tento sa zapaja do dutinky na kostru. Myslim ze je zltej farby.
22:10:14
25.05.2020
RoboSK
-> StepaNoFUN: zatial ďakujem, vyskúšam
22:05:20
25.05.2020
StepaNoFUN
-> RoboSK: V klidu. Jen jsem zvyklej, že klasickej obvod na těhlech strojích je opravdu jednoduchej. :-)
Zkusím se zamyslet jak poradit. nejdřív zkontroluj všech 8 pojisek (zkoušečkou) a pak zkus (postupně) jak k motoru, tak palubce přidat kostru. (Startovací kabel poslouží).
21:58:53
25.05.2020
RoboSK
-> StepaNoFUN: omluvam sa ak sú to znacne retardovane dotazy, zatial som vzdy elektriku robil len na motorkách so zznačne menej káblami tak sa trošku oťukávam pri tejto haraburde , a bohužial doprava v aktuálnom štádiu "rozkladu" by bola značne náročná 6
upraveno 1x, naposled 25.05.2020 21:59:07
21:54:11
25.05.2020
StepaNoFUN
-> RoboSK: No skoro to odmítám komentovat... Klidně to přivez a za odpoledne předpokládám bude hotovo. ;-) Elektrika na 742 je "Merkur" z jedný bedny - není na tom nic složtýho. Ale radit takhle na dálku je trochu problém.
21:47:48
25.05.2020
RoboSK
multimeter mám , len nejak neviem čo proti čomu merať aby som zistil na prd kostru , napr. prud bloku motoru voči kastli , či je dobre ukostreny ?
21:43:52
25.05.2020
StepaNoFUN
-> Eidy: :-)
21:43:34
25.05.2020
StepaNoFUN
Spíš na budíkách. Ale měřením se dozvíš daleko víc.
21:42:48
25.05.2020
Eidy
-> RoboSK 25.05.20 21:39:09: máš multimetr? Tak to proměř.
21:39:09
25.05.2020
RoboSK
-> StepaNoFUN: na budikoch ? na motore ?
21:26:11
25.05.2020
StepaNoFUN
kostra.
21:25:00
25.05.2020
RoboSK
zdravim priatelia , mam dotaz na bucoru typu S120 , budíky typu "štandard" čiže ako stovka , keď zapnem klúčik tak nezažne žiadna kontrolka a keď naštartujem tak sa rozsvieti dobíjanie , mazanie sa ani neunúva svietiť aj keď som skúšal už dve čidlá , a teplomer na studenom motore ihneď vyskočí na cca 70stupnov , viete mi niekto poradiť kde by mohol byť nejaký zádrhel ? ďakujem

edit : vyhladavanie sa so mnou nejako nekamarati , ak tu take niekto nieco uz riesil tak sa omluvam
upraveno 1x, naposled 25.05.2020 21:25:32
Extreme Tyres