
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nesprávne fungujúce kontrolky
-> COL: zatial vsetko funguje , tak budem dúfať že nikde neni zatavený 

-> RoboSK 28.09.20 13:40:31: plus vznikla otázka, zda se ten kabel, co šel do zkratu, někde do něčeho nezatavil. Zejména někde ve svazku, kde se spatne chladí...
Páni takze citim sa jak uplny dement, ale ano obidva kable na volnobezny ventil a aj na kontrolku mazania su tmavo zelene
a tymi 12V som odpravil obidva nové snímače mazanie
dakujem za rady


-> Jozka 27.09.20 22:10:45: No v aute (742), ktere je zpojeno normalne a nejsou tam zadny studenaky by to melo spalit pojistku c.2
Z nejakeho duvodu to ma sdileny drat se zpateckou, takze je to pres pojistku. Pojistky v aute se asi nenavrhovaly kvuli jisteni z duvodu poruchy el. zarizeni, ale spis jako prevence pozaru pri nehode, takze chraneny jsou hlavne svetla a uzivatelska zasuvka. Jinak jsou v 742 metry nejistenych kabelu. Treba kabel (15tka) na regulator alternatoru a dale na civku vede ze predu z pojistky 2, ale z nejistene strany, kam usti kabel uzlu 15 ze spinacky, do ktere leze nejistena 30tka primo z baterky (bere se ze svorky starteru). Coz je duvod, proc jsem v kabelazich mych aut pridal pojistky, zakonzervoval nektere vodice a pridal nove, tak, aby mi to davalo smysl, takze nemam nic nejisteneho.
Plovak by to byval prezil, kdyby v nadrzi neco bylo (ale ne zas plna) a jezdec nebyl u dorazu.
Z nejakeho duvodu to ma sdileny drat se zpateckou, takze je to pres pojistku. Pojistky v aute se asi nenavrhovaly kvuli jisteni z duvodu poruchy el. zarizeni, ale spis jako prevence pozaru pri nehode, takze chraneny jsou hlavne svetla a uzivatelska zasuvka. Jinak jsou v 742 metry nejistenych kabelu. Treba kabel (15tka) na regulator alternatoru a dale na civku vede ze predu z pojistky 2, ale z nejistene strany, kam usti kabel uzlu 15 ze spinacky, do ktere leze nejistena 30tka primo z baterky (bere se ze svorky starteru). Coz je duvod, proc jsem v kabelazich mych aut pridal pojistky, zakonzervoval nektere vodice a pridal nove, tak, aby mi to davalo smysl, takze nemam nic nejisteneho.
Plovak by to byval prezil, kdyby v nadrzi neco bylo (ale ne zas plna) a jezdec nebyl u dorazu.
-> COL: myslím že ano
-> COL 27.09.20 21:54:11: Taky už jsem několikrát tápal (přímo na plováku), naštěstí ho zatím nepopravil..
Přemýšlím, co dělalo nebo nedělalo napájení odpojovače při chybném nacvaknutí na baroskop.. A nepamatuju se už.
Bude to nějaká úplná hovězina, jednodušší obvod ve škodovce ani není.
Přemýšlím, co dělalo nebo nedělalo napájení odpojovače při chybném nacvaknutí na baroskop.. A nepamatuju se už.

Bude to nějaká úplná hovězina, jednodušší obvod ve škodovce ani není.
-> RoboSK 27.09.20 21:54:49: a kontrolka v takove situaci sviti? a drat prestane hrat po roztoceni motoru?
-> Jozka: pri vypnutom motore a zapnutom klúčiku sa hreje aj keď je na tom snímači
-> Jozka: to by se musel hrat... - alespon, kdyz nebezi motor.... stale je ale moznost, ze tlakovy spinac uz nespina - resp. je trvale rozpojen.
Ony ty konektory byly zapojeny puvodne dobre, jen nebyla pripojena kostra pristrojovky a efekty byly, jako by ty konektory byly opacne, coz nebyly a rychlym slepym experimentem jsem odpravil hezky zachovaly plovak - na coz se prislo az po naliti benzinu.
Ony ty konektory byly zapojeny puvodne dobre, jen nebyla pripojena kostra pristrojovky a efekty byly, jako by ty konektory byly opacne, coz nebyly a rychlym slepym experimentem jsem odpravil hezky zachovaly plovak - na coz se prislo az po naliti benzinu.
-> COL: Umíš věci, který jsem se za 35 let "nenaučil"
Ale obdobně jsem zas kdysi bojoval s druhou "plusovou" kontrolkou - na dobíjení, než jsem zjistil, že tu a tam je v palubce "slabá" kostra (ale u MB, který má jiný provedení).
Jinak ten drát by se ti musel hřát na tlakovým spínači stejně jako kdekoliv jinde, kostra jako kostra - jinak to nedává smysl. Anebo je moc neděle..


Ale obdobně jsem zas kdysi bojoval s druhou "plusovou" kontrolkou - na dobíjení, než jsem zjistil, že tu a tam je v palubce "slabá" kostra (ale u MB, který má jiný provedení).
Jinak ten drát by se ti musel hřát na tlakovým spínači stejně jako kdekoliv jinde, kostra jako kostra - jinak to nedává smysl. Anebo je moc neděle..
-> Jozka 27.09.20 20:43:35: Proražena/prodrena izolace na kostru by žárovku rozsvitila, ale nezpůsobila by na vodici napeti, aby to jiskrilo a hralo. Prodreni na plus by sice mohlo způsobit zahrati a jiskření, ale žárovka by nesvitila.
Samozřejmě chyb tam může být víc. Pak se to může chovat prakticky libovolně....
Já třeba prohodil velký konektory za pristrojovkou a upekl spirálu v plovaku
Samozřejmě chyb tam může být víc. Pak se to může chovat prakticky libovolně....
Já třeba prohodil velký konektory za pristrojovkou a upekl spirálu v plovaku

-> Jozka: díky všem, zajtra vyskúšam , chvalabohu zatial náhon tachometru zapojený nemám , lebo som stále niečo riešil s tými budíkmi a kontrolkami 

-> RoboSK: Tlak oleje žárovku opravdu "odkostřuje", takže se tím obvod přeruší a kontrolka zhasne, u tebe se mu to nedaří - záměna s připojením odpojovače je možná, u mý 120L lze a oba dráty mám tmavě zelený, proražená izolace je taky dost častá..
Vzal bych úplně jinej drát a propojil žárovku přímo s čidlem - uvidíš hned. Jen to bude bez odpojení náhodu tachometru a vysunutí budíku eskamotérství..
Vzal bych úplně jinej drát a propojil žárovku přímo s čidlem - uvidíš hned. Jen to bude bez odpojení náhodu tachometru a vysunutí budíku eskamotérství..
-> RoboSK 27.09.20 20:29:28: Spínač tlaku spíná kostru. Tudíž v drátu, který na něj připojuješ nemůže být pod proudem. Pokud to není prohozené někde na motoru, tak někde u budíků musí být zrada.
-> RoboSK: Právě to ukazuje, že je to jiný drát. kontrola oleje svítí, když je na drátu zem a neměla by tedy zhasnout při ukostreni.... Ta kontrolka možná pohasne, kvůli tomu zkratu, co tam uděláš tím ukostrenim. Čidla už mohou být mrtvá.
Může to být jak říkám, může to být i jinak, ale ten drát co dáváš na čidlo, tam na 90% nepatří/nevede na tu kontrolku.
Může to být jak říkám, může to být i jinak, ale ten drát co dáváš na čidlo, tam na 90% nepatří/nevede na tu kontrolku.
-> Eidy: ja som chcel len nahodou ci sa s takym niekto nestretol , este sa opýtam takto , podla schémy viem prd , ale funguje to tak , že na žárovičku ide stále 12V po zapnuti klučika , a od žiarovičky ide priamo kábel až na čidlo ktoré buď spína na kostru-svieti alebo rozpína kostru - zhasne .. chápem to správne ? nikde nič iné neni , ano ?
-> RoboSK: Každopádně musíš ten kabel proměřit a najít závadu. Tohle od monitoru vyřešit nejde.
-> Eidy: no lenže to asi nebude ono , lebo keby niekde po ceste kostril a ja by som ho oprel na fastonu o kostru tak by nezhasla ta kontrolka a nezačal by sa zohrievať ten kábel
-> COL: to nie , lebo ked ho "skratujem" tam zhasne tá kontrolka , ale začne žhavit kabel

-> COL: to nie , lebo ked ho "skratujem" tam zhasne tá kontrolka , ale začne žhavit kabel
-> RoboSK 27.09.20 18:26:11: To zní hodně divně, zjevně to není stejný drát.
Není náhodou prohozeny kablik k cidlu tlaku s kablikem odpojovace volnobehu??
Není náhodou prohozeny kablik k cidlu tlaku s kablikem odpojovace volnobehu??
-> RoboSK: No tak musíš jít po kabelu zpátky ke kontrolce. Někde bude proseklý. Možná uskřípnutý a kostří.
len pre info aby sme vedeli o akych budikoch sa už teraz bavíme , nie o Skových ako na začiatku ... stav pri naštartovanom motore a pripojenom fastonku
Ahoj páni , tak po dlhšej dobe , budíky som už rozchodil velmi solidne , všetko k životu potrebné funguje len ma trápi kontrolka mazania , svieti neustále , ale motor maže , merali sme ho kalibrovaným budíkom čiže toho že by nemazal sa nebojím , lenže podla mojej úvahy by kontrolka mala svietiť keď "nemaže" čiže čidlo zopne na kostru a tým uzavrie obvod žiarovky.. lenže mne žiarovka svieti aj keď je faston z čidla úplne odpojený , a keď ho priložím na kostru tak viditelne ide do skratu, lebo sa začne kábel ohrievať , najprv som si myslel že je len čidlo zlé, ale skúsil som už dve čisto nové kúpene , aj s malým závitom , aj s velkým a stále svieti nonstop , ale myslím si že niekde je zrada po ceste , len by som rád vedel kde a nerozrýpal celú elektriku , keď som rád že funguje zatial aspoň niečo 

neprehadzoval som ja nic , odkedy mam tu skodovku tak tie budiky skor nefunguju nez funguju
ale pokontrolujem to este , zatial som aspon decentne "vytrhal" vsetky dorábané forichtungy vrámci elektriky , aby mi zostala len original kabelaz

-> RoboSK 01.06.20 09:53:57: Plošák u S budíků je na dnešní poměry neskutečně bytelný
Zkontroluj přívod plus a mínus, ty budíky prostě jen nemaj dobrý napájení.

Zkontroluj přívod plus a mínus, ty budíky prostě jen nemaj dobrý napájení.
-> RoboSK: A neprohodil jsi náhodou svorkovnice na štítu? A kostra je vedena zvlášť modrým kabelem na tištěný spoj pod šroubek nebo na konektor.
-> Bobesh: no nemám aktuálne nastrojený predek , ale stierace tak nejak "funguju" a blinker asi len doprava
a ešte nefunguje vnutorný vetrák

-> RoboSK: Podle toho,co píšeš, alternátor dobíjí ale příznaky (pokud nefungují kontrolní přístroje) ukazují spíš na mrtvý přívod od pojistky 2. Fungují ostatní věci,jako stěrače, levé a pravé směrovky, ventilátor topení? Až odstraníš tohle,zkontroluj zapojení alternátoru. Je taky možné, že jsou proražené diody.
a ešte , meral som , motor je ukostrený dobre , aj baterka , keď merám na volnobeh napatie na baterke tak ukazuje okolo 14,05V , pri velmi nízkych otáčkach cca 500ot/m ukazuje asi 13,7-13,8V ale furt svieti ta kontrolka dobíjania
som z toho už jelen

vymenila sa poistka č.2 aj keď na pohlad nebola zlá ale na "písk" bola Off , očistili sa kostriace kontakty a robí/nerobí to furt to isté
nemožu byť KO tie debilné "S" budíky ? je to taký chatrný plošák 


I když,zase ten teploměr...ale kostra... pochybuju
Vsadím se že je prasklá pojistka č.2

Spíš bych tipoval kostra někde na budíkách - buď přímo na desce ("plošňáku"), nebo konektory kabeláže. Případně svazek někde od pojistkovky ke konektorům. Kdyby byl špatně ukostřen motor, tak by kontrolky fungovaly, jen by třeba nešlo nastartovat...

-> Boco: pozrem to dik -> Eidy: no to už viem zasa o kus lepšie na čo sa zamerať , díky 

-> RoboSK: Motorka, auto, to je pořád to samý. Ano, změř odpor mezi blokem motoru a něčím na kastli, kde máš jistotu, že to bude dobře spojené. A stejně tak mínus na kontrolce proti kastli. Pokud tam není 0, tak je to špatně.
Ak mas "budiky" ako na 100vke, cize len jeden velky rychlomer a dole kontrolky, pozri kostru budikov, predpokladam ze bude ako na 100, cize jeden kratky vodic prisrobovany cez ocko na budiky ukonceny faston samcom konektorom. tento sa zapaja do dutinky na kostru. Myslim ze je zltej farby.
-> StepaNoFUN: zatial ďakujem, vyskúšam
-> RoboSK: V klidu. Jen jsem zvyklej, že klasickej obvod na těhlech strojích je opravdu jednoduchej. :-)
Zkusím se zamyslet jak poradit. nejdřív zkontroluj všech 8 pojisek (zkoušečkou) a pak zkus (postupně) jak k motoru, tak palubce přidat kostru. (Startovací kabel poslouží).
Zkusím se zamyslet jak poradit. nejdřív zkontroluj všech 8 pojisek (zkoušečkou) a pak zkus (postupně) jak k motoru, tak palubce přidat kostru. (Startovací kabel poslouží).
-> StepaNoFUN: omluvam sa ak sú to znacne retardovane dotazy, zatial som vzdy elektriku robil len na motorkách so zznačne menej káblami tak sa trošku oťukávam pri tejto haraburde , a bohužial doprava v aktuálnom štádiu "rozkladu" by bola značne náročná 

-> RoboSK: No skoro to odmítám komentovat... Klidně to přivez a za odpoledne předpokládám bude hotovo. ;-) Elektrika na 742 je "Merkur" z jedný bedny - není na tom nic složtýho. Ale radit takhle na dálku je trochu problém.
multimeter mám , len nejak neviem čo proti čomu merať aby som zistil na prd kostru , napr. prud bloku motoru voči kastli , či je dobre ukostreny ?
-> Eidy: :-)
Spíš na budíkách. Ale měřením se dozvíš daleko víc.
-> RoboSK 25.05.20 21:39:09: máš multimetr? Tak to proměř.
-> StepaNoFUN: na budikoch ? na motore ?
kostra.
zdravim priatelia , mam dotaz na bucoru typu S120 , budíky typu "štandard" čiže ako stovka , keď zapnem klúčik tak nezažne žiadna kontrolka a keď naštartujem tak sa rozsvieti dobíjanie , mazanie sa ani neunúva svietiť aj keď som skúšal už dve čidlá , a teplomer na studenom motore ihneď vyskočí na cca 70stupnov , viete mi niekto poradiť kde by mohol byť nejaký zádrhel ? ďakujem
edit : vyhladavanie sa so mnou nejako nekamarati , ak tu take niekto nieco uz riesil tak sa omluvam
edit : vyhladavanie sa so mnou nejako nekamarati , ak tu take niekto nieco uz riesil tak sa omluvam