Síla vodiče na přívod světel Gls

prohledat
18 příspěvků (zobrazeno 1 až 18) od 19.03.2020 do 02.05.2020, založil/a BooCheer
řadit dle data
10:29:29
02.05.2020
Vojťas
našel sem foto 1 minus privedenej na svorkovnici od konzole pedalu, plus z hlavni pojistovky, Pojistek uz ani nevim proc tolik a na co vsechno 1
zvětšit Síla vodiče na přívod světel Gls - obrázek od Vojťas vložen 02.05.2020 10:29:29
23:53:18
01.05.2020
Jozka
-> Vojťas: 6 Relátek mám v aktuálních 4-ech autech dohromady asi skoro ke dvaceti, vždycky to vymýšlím znova, pokaždý trochu jinak (montoval jsem i do cizích) a když jsem teď naposledy doplňoval do původně tátovo užovky, koukal jsem i na zapojení mlhovkový, který jsem vkládal (origo přepínač, relé, pojistky), když začla být povinná zadní.. a úplně jsem zpětně nepochopil - ale funguje! A vždycky přínos, navíc klasický plechový krásně cvakaj..3

Zapojení napřímo s H4 žárovkama některý komponenty prostě trvale nesnesou..
19:22:05
01.05.2020
Vojťas
-> Jozka 29.04.20 21:39:52: mam to stejne, schema bych musel teda taky hledat 3 chtel sem to trochu popsat ale z hlavy to taky nedam. Ke svetlum sem tahal novy kabely. Ale co vsechno pres ty relatka mam uz nevim. Každopádně to doporucuju protoze se varazne ulehci lukasum a problikavani dalkovejma ma mnohem rychlejsi reakce. Celkove pak parada.
22:37:08
29.04.2020
Jozka
-> StepaNoFUN: 6

Dobrej typ - do svý přihrádky se taky podívám - je mi divný, že bych ten dodatek schématu jen tak pohodil volně někde v garáži..
22:30:58
29.04.2020
StepaNoFUN
-> Jozka: Jaký elektrárny. :-D Taková menší rozvodnice. Za rok provozu jsem k tomu nemusel. ;-) I když manuál (popis pojistek a relé) jsem v kaslíku měl hozenej.
22:16:40
29.04.2020
Jozka
-> StepaNoFUN: Na obsluhu tý elektrárny byly panty kapoty vlevo asi pěkně otravný..3 3
22:12:00
29.04.2020
StepaNoFUN
-> Borderer: Vzduchovou mezerou? Naletovaný se to na 6ti konektorech nehne. Ale bylo to pro jistotu izolovaný obyč izolačkou (za tepla, aby šla trochu tvarovat).Byla to taková z nouze ctnost.
Lepší fotku nemám. Ta šedá kostka v rohu kufru byla terminál pro rozvod přídavnejch zařízení a ty 3 přidaný pojistkovky.
zvětšit Síla vodiče na přívod světel Gls - obrázek od StepaNoFUN vložen 29.04.2020 22:12:00
22:06:18
29.04.2020
Jozka
-> Borderer: To se mi právě taky vůbec nechtělo a celkem se povedlo - drátů sice hafo přibylo, ale původní svazek zůstal téměř nenarušen.. i když tedy s tím, že ten napájecí kabel zůstal původní a tím pádem průřez nic moc.. Ale vždycky mi doutnal jen ten spínač, případně se vytavil kolík z Lucasu užovkovýho, tak si myslím, že takto vyřešeno.
Přidal jsem relé tři (2xD, 1xP), ale bohužel zatím úplně nevyzkoušel za chodu - 2nd pár dálkových aktuálně nenamontován, bez nich se nehřeje nic.
21:54:45
29.04.2020
Borderer
-> Jozka: To mne taky napadlo. Ale zatím jsem ve fázi, kdy se mi nechce překopávat polovinu el. svazku a bojuju s tím, že "když to fungovalo doteď...". Obecně si moc nevím rady s tím propojováním. Mám kleště jen do 6mm2 a při těch proudech už nevím, jestli můžu fastonům věřit.
upraveno 1x, naposled 29.04.2020 21:56:16
21:50:43
29.04.2020
Borderer
-> StepaNoFUN: Naletovat silnej kabel napříč je zajímavej nápad, jak si to pak odizoloval?
21:39:52
29.04.2020
Jozka
-> Borderer 29.04.20 20:38:51: Jsem ti chtěl nahodit, jak jsem odstranil nadměrnou zátěž přepínače já.. a průser, 100% jsem si kreslil - a nemám, ztratil jsem 8. Takže si budu muset zpětně zase zmapovat..

Ale nějak se mi povedlo původní přívod ke spínači "přeposlat" až do kufru a tam ho "namnožit" propojkama na silových "vstupech" do relátek (podobně jako jsou propojený třeba kontrolky v palubce, jen silnějším vodičem). Nakonec to tak složitý nebylo.. ale zadumal jsem si trochu.
21:22:51
29.04.2020
StepaNoFUN
-> Borderer: Nafocený to nikde nemám. Ale kdysi jsem tohle měl řešený tak, kže jsem měl na tom silným drátu napříč naletovaný konektory na přívody do tý pojistkovky. U LR jsem kdysi měl rozváděcí svorkovnici, ze který byly vytahaný slabší (krátký) dráty do 3 pojistkovek a tam to bylo přes velký konektory, kam se vejde 2x4mm3.
21:12:47
29.04.2020
Borderer
-> StepaNoFUN: Jenže takovou skříňku se mi v požadovaných rozměrech nepovedlo sehnat. Je jako ta originální, 1 vývod / 1 přívod na pojistku.
21:02:43
29.04.2020
StepaNoFUN
-> Borderer: Nejlíp rozvětvit přes pojistkovku, do který přivedeš jeden silnej přívod a z ní si vytaháš slabšíma drátama jednotlivý spotřebiče přes odpovídající pojistky.
20:38:51
29.04.2020
Borderer
Trochu zkusím rozvinout debatu.
Jsem ve stejné situaci jako BooCheer. Původně dvě světla, "pomocný" dodělávaný. Moje aktuální situace je taková, že dvojice světel je natvrdo přes lucas, druhý pár dálkových je přes relátko. Kabely kolem spínače světel jsou po XY hodinách provozu horký. To je normální? Studoval jsem schémata v Andrtovi a obyčejný 105S/L a 120S/L tam do roku 1983 žádný relé neměly.

Už jsem rozhodnutej táhnout další 4 nebo 6 mm2 průřez a přes přidanou pojistkovou skříň do toho roztahat ty přidaný dálkový světla, rádio, el. okna a el. zásuvku. Jak to potom nejlíp rozvětvit? Lisovací spojka?
21:52:26
28.04.2020
Borderer
-> BooCheer: Na čtyřoku mám potkávací bez relátka, dálkový přes relé. Skupinově je to tahaný 4 mm2, k jednotlivým světlům pak 2,5 mm2.
16:31:21
19.03.2020
StepaNoFUN
Pokud to bude novej přívod (od baterky, či od startéru), tak bych šel minimálně do 6mm2. 4+55W->cca 18,5A což je na 2,5mm už dost. Navíc úbytek napětí...
16:09:30
19.03.2020
BooCheer
Zdravím. Měl bych takový dotaz protože nejsem v elektrice moc znalý, zapojit si sice dokážu cokoliv ale spíše se nevyznám například v tom kde určit jaký průřez vodiče aby vše bylo ok. Mám užovku kde dřív byly vepředu klasické 2 světla a je to uplně první model kde to ani přes relátko nebylo, šlo to do světel natvrdo z přepínače. Předělal jsem si přední světla na provedení GLS kde je čtyřsvětlo. A tam začal ten problém, nemám to přes to relé. Na potkávačky je to vpohodě ale když se k dálkovým připojí ještě ty pomocné dálkové tak po hodině se zadýmí z přepínače pod volantem a i vodiče jsou pěkně rozpálené. Když do toho zapnu ještě topení a stěrače tak po chvilce se začne roztékat i izolace na hlavním přívodním kabelu do pojistkové skřínky. Napadla mě teda varianta že použiju dvě spínací relátka na dálkové a potkávací. Přepínačem pod volantem budu spínat pouze ty relátka a abych odlehčil ten přívod do pojistkové skřínky tak silovou část do relátek předních světel bych táhl přímo z baterie přes svou samostatnou pojistkovou skříňku. Nevím ale jaký zvolit průřez tohoto silového vodiče. Mám doma 2,5 bude to stačit. Radši si vyslechnu radu případného odborníka než se do toho pustím. Předem díky
Extreme Tyres