
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předstih Škoda 120
Tak už je to ok. Otočil jsem ten rozdělovač co nejvíce doprava a motor už jede, mimo to jsem dal i noví kondenzátor a palec rozdělovače ale tím to nebylo. Jinak díky všem za tipi a rady 

-> HardyEraz: dej nový kondenzátor na rozdělovači...
Tak tam bude asi jiný problém nakonec to ani neháže jiskru

Těch 5st musí být ve chvílu kdy palec v rozdělovači směřuje k vývodu na víčku kde máš zapojený kabel na 1 válec. I takto se to dá poznat.
-> HardyEraz: Podle mě jsi to otočil o čtvrt otáčky. Takže ten rozdělovač vrať, kde byl a předstih nastavuj tam. Nemůžeš s tím točit jako s káčou doufat, že to poběží. Nejdřív musíš rozumět konstrukci motoru. 

-> minno 13.03.20 15:48:07: ale stejně to je divné když ten motor předtím než sem to ladil normálně běžel v tom pořadí jak to bylo 

-> minno 13.03.20 15:48:07: co se nezdá podle té fotky?
-> HardyEraz: len ich poposúvaj všetky o 2 pozície doprava v smere ručičiek, aj keď podľa tej fotky sa mi to nezdá.
-> minno 13.03.20 15:27:40: dobře a jak je mám asi tak prohodit? Tipuju místo 4. dát 1 ale pak už nevím..
-> HardyEraz: áno, aj prehodenie káblov pomôže
-> minno 13.03.20 14:53:12: víko ventilů jsem sundal a když střílí 1.valec tak to vypadá následovně viz obrázek palec směřuje k zadními celu takže typuju kdybych přehodil kabeli tak by to bylo také řešení a mohlo by to fungovat?
-> HardyEraz: Poradie káblov na veku rozdeľovača máš správne. Lenže podľa všetkého to máš zle zladené s polohou kľuky/vačky, čiže je pomiešané zapaľovanie a preto ti to strieľa do výfuku. Proste predstih 5° si nastavil nie na 1. valci, ale na 4. valci (jeden cyklus motora = 2 otáčky). Čiže ryska na remenici je oproti stupnici na bloku 2x za jeden cyklus motora - raz pri pálení 1. valca a raz pri pálení 4. valca a ty si to nastavoval asi pri tom 4. valci. Preto to páli nahovno.
Skontroluj to, čo som písal.
Správne to musí byť tak, aby keď ryska na remenici ukazovala na 5°, tak musia byť v strihu ventily 4. valca (ventily 1. valca sú uzavreté a 1. valec páli) a aj palec v rozdeľovači musí smerovať na kábel 1. valca.
edit: oprava
Skontroluj to, čo som písal.
Správne to musí byť tak, aby keď ryska na remenici ukazovala na 5°, tak musia byť v strihu ventily 4. valca (ventily 1. valca sú uzavreté a 1. valec páli) a aj palec v rozdeľovači musí smerovať na kábel 1. valca.
edit: oprava
-> minno 13.03.20 14:21:37: teď jsem ještě zkoušel startovat a Jakoby to trošku střílelo z výfuku jinak na obrázku jsem popsal který kabel de ke kterému válci je to takhle správně?
-> HardyEraz: Pravdepodobne to máš o 180° otočené. Daj dole veko ventilov, otáčaj remenicou v smere hodinových ručičiek a v polohe, kedy strihajú ventily na 4. valci (ventily 1. valca sú vtedy uzavreté a 1. valec páli), vtedy musí aj palec rozdeľovača smerovať na kábel 1. valca.
-> minno 13.03.20 13:51:04: jen to točí, jednou jsem s tím trošku hnul a Jakoby náznak byl pak jsem s tím zase hnul a nic jen to opět točilo..
Nastavil si to dobre. Na naštartovanie by to malo bohate stačiť.
Pri akej príležitosti to prestalo štartovať? Aspoň to blafne? Alebo len točí točí a nič?
Pri akej príležitosti to prestalo štartovať? Aspoň to blafne? Alebo len točí točí a nič?
Zdravím, poradil by mi někdo jak nastavím předstih na škodě 120? Zkoušel jsem nastavit podle jednoho návodu z internetu a auto nechce chytit, nastavil jsem odtrh na 0,4mm potom jsem na remenici nastavil 5° točil jsem po směru hodinových ruč.. Pootočil jsem rozdělovačem až mi to hodilo jiskru utahnul jsem a nic, zkoušel jsem to několikrát a nejde nastartovat, mnel by někdo lepší návod srozumitelný? Díky