Žárovky H4 a H7

prohledat
81 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.11.2019 do 16.12.2019, založil/a Bororo
řadit dle data
06:07:55
16.12.2019
Luboš
Až bude čas, zkusím tu čočku nějak očistit.
Nový čína světla jsou za 2000,- kus. Tak to bude jako poslední možnost.
22:24:59
14.12.2019
Jirik_Tuňák1983
Koupil jsem v Tescu v ausfrkaufu tyto žárovky. Rozpětí cen od 260 - 300 korun za balení.
Podle internetůch jde o nějaké spojení GE a Tunsgram. Musím říct, že svítí perfektně.
Dal jsem je do Cromaňonce v H7.
zvětšit Žárovky H4 a H7 - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 14.12.2019 22:24:59
12:34:16
13.12.2019
cPetan
Paraboly mám dojem šly utírat papírovým ubrouskem.
Nicméně mizerný svit těchto světel jsem řešil u přítelkyně na Cliu a nakonec to stejně vyřešila nová světla za 750,- kus.
12:09:53
13.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> charon 13.12.19 12:02:45: Nejdřív vyfoukat opatrně vzduchem.
12:02:45
13.12.2019
charon
Kazdopadne to chce parabolu nejdriv tak jako tak zkontrolovat. Pokud je poskozena teplem, a to u techhle malejch parabol neni nic neobvyklyho, tak nepomuze nic krom vymeny.
Co se tyka pokoveni bakelitove paraboly, tak to extremne nachylne na jakekoliv poskarabani je uz nove pri vyrobe. Na cisteni ve vyrobe se pouzivaji specialni hadriky, kterejma to celkem jde, ale netusim vyrobce ani material. Ocistit cocku by trosku pomoct mohlo. A taky zkontrolovat nastaveni svetel, jezdil jsem kdysi autem, co melo svetla serizena proklate nizko a nez jsem na to prisel,tak jsem jezdil v noci velmi pomalu ...
upraveno 1x, naposled 13.12.2019 12:03:04
11:33:49
13.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 13.12.19 10:30:37: Tohle ale není dávná parabola. Ten bakelit zas tak citlivý není. Musí se opatrně vatičknou. Znám dost lidí, kterým lehké otření paraboly a především otření mlíka z vnitřku čočky pomohlo. Sice ne zázrak, ale znatelně lepší to bylo.
upraveno 1x, naposled 13.12.2019 11:34:31
10:30:37
13.12.2019
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Pokud je pokovení paraboly načaté, tak i jemným hadříkem jej můžež "dorazit" (setřít). Tedy taková je má dávná zkušenost s klasickými kovovými parabolami u škodovek. Jestli tyto nové plastové mají pokovení kvalitnější, to netuším, ale co tak porůznu vídám na autech, tak o tom pochybuji...7
10:26:29
13.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> charon 13.12.19 10:23:10: Nesouhlasím, že parabolu poškrábeš. Čištění čočky je běžná věc.
10:23:10
13.12.2019
charon
Čištění paraboly je nesmysl, jediný čeho dosáhneš je poškrábání a zhoršení svitu. Vyčistit čočku dejme tomu, ale přínos bude dle mě 00prd a za tu práci to nestojí.
-> Luboš: Jak je konstruované světlo u megana nevím, chce to světlo vyndat a prohlídnout. Konečně rozebiratelné je vše. Je otázka, zda se dá parabola vůbec sehnat jako náhradní díl. Nový komplet světlo asi nebude zrovna laciné a dávat jetý moc smyslu nemá ...
09:47:28
13.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Luboš 13.12.19 08:56:05: Moje paní má tato světla (nejsou to xylofony), tedy také s čočkou a musím říci, že to svítí perfektně. Pravděpodobně to bude u vás nějakým opotřebením paraboly, než-li konstrukcí světlometu. Můžete zkusit ještě světlomet vyndat, vyjmout žárovku a zkusit skrz díru pro ni vyčistit jak sklo čočky, tak parabolu. Např. nějakým ohleduplným čistícím roztokem, který nepoškodí parabolu. Na výběr toho je dost.
zvětšit Žárovky H4 a H7 - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 13.12.2019 09:47:28
08:56:05
13.12.2019
Luboš
-> charon: ano, čočka a malá parabola. Viz. dole. Výměnou asi myslíš celý světlo, že? Pochybuju o rezbíratelnosti.
zvětšit Žárovky H4 a H7 - obrázek od Luboš vložen 13.12.2019 08:56:05
08:52:53
13.12.2019
Jirik_Tuňák1983
Důrazně žádám o smazání tohoto tématu. 3 První příspěvek dnes od někoho a praskla mi pravá na Cromaňonci. 3
08:15:10
13.12.2019
charon
-> Luboš: Jako že tam je malá parabola a čočka? Pokud je to tak, tak to chce zkontrolovat parabolu, zvlášť pokud je plastová - a platová bude na 99,9%. Pokud je poškozená parabola, nepomůže nic než výměna. případně nějaká renovace pokovením, pokud to lze a není parabola poškozená teplem. Žárovky nepomůžou jakékoliv. Kryty v tomhle případě zas tolik neovlivní. Hlavně tam nedávej nějaký 100W nesmysly, protože to tu parabolu dodělá.
upraveno 2x, naposled 13.12.2019 08:17:13
07:59:38
13.12.2019
Luboš
Zeptám se tady, když se tu řeší ty žárovky. Na autě (megane II) jsou na potkávačky projektorový světla. Hovno to svítí, v porovnáním ke druhému autu s klas. parabolou. I po výměně žárovek (obyč. H7) je rozdíl minimální. Bude znatelné zlepšení, když koupím nějaké ty Osram NB apod.?
Podotýkám, že kryty nejsou zažloutlé, jsou to pěkně čiré.
22:26:47
09.12.2019
Bukaj
-> StepaNoFUN: Jo, jen ty jsou za dvojnásobnou či vyšší cenu, než ty Unlimited. 3
Jinak dnes večer jsem si ty 2 minuty na výměnu žárovek našel a první dojem je, že to sice svítí o trochu líp, než Tesly, ale žádný zázrak to není. Tedy alespoň na potkávačky.
Na dálkové to svítí hodně luxusně - tam je ten rozdíl oproti původním žárovkám značný - vidim až do nevidim3
Jinak jsem se trochu bál onoho zmiňovaného "bílého světla" (nemám rád "studené" světlo, žluté světlo je mi příjemnější) a ten rozdíl teploty světla oproti klasice H4 není téměř znát - sice je jasnější (více do běla) ale na potkávačky žlutá stále převládá a ani na dálkové mi studenější barva nevadí.5
Jsem zvědav, jak to bude fungovat na mokré silnici a také jak dlouho vydrží - oproti klasickým H4 mají o dost menší objem baňky, takže předpokládám, že vlákna budou více tepelně namáhaná...
21:58:18
09.12.2019
StepaNoFUN
-> Bukaj: Dnes už je NB Laser...
07:53:08
09.12.2019
Bukaj
Já jsem už zakoupil ty Osram NB Unlimited - měli je zrovna v Kelly akci za 200 Kč kus (vypadá to, že je to výběhový model, v H4 jsem je sehnal a v H7 už nikoli), ale zatím je už týden vozím v kastlíku a k montáži jsem se dosud nedostal - jiné priority...3
19:45:44
08.12.2019
Milan 136
19:38:03
08.12.2019
Kocvin
-> Milan 136: Takhle jsem to nemyslel.. 4 Vím, že to není tak růžové jak si lidi myslí, ale třeba kamarád v mercedesu je hodinář..
19:20:36
08.12.2019
Milan 136
-> Kocvin 08.12.19 18:27:10: Ne. On si každý myslí, že to je zlatý důl... Ale není.
18:27:10
08.12.2019
Kocvin
-> Milan 136: Tam nejste hodináři ? 1 To bych měnil žárovku klidně celý den 3
18:06:56
08.12.2019
Milan 136
-> Bororo 08.12.19 17:46:58: Kdybys takhle dlouho měnil žárovky u mě v práci, tak by sis moc nevydělal 1
17:58:36
08.12.2019
castrol
-> Bororo: nezdalo by sa mi ze fabka svieti nejako zle, neviem co tam skodovka montuje ale pocitam ze nic extra ,zrejme klasicke ziarovky
17:46:58
08.12.2019
Bororo
Tak jsem sehnal nové žárovky. Reference zněla, že za deště a za šera svítí nejlépe. Jsou to Philips X-Treme Vision. V akci byla cena 344 kč. Namontovat je do Fabie 3 byl horor. Pravá žárovka šla vyměnit od motoru a trvalo to asi 15 minut. Levá žárovka trvala hodinu, montáž otvorem od levého kola (nutné zrcátko,odřené ruce atd.) Žárovky mají odstín světla trochu do běla, osvětlují vozovku více do široka, hlavně pravý okraj vozovky. Zlepšení je jasné, ale naní to žádný zázrak. Sobotní cesta do Prahy od 5.00 do 7.30 ( tma, pršelo, částečná mlha, svítání ) ukázala že ve všech parametrech je žárovka lepší než původní, ale pouze o jeden znatelný kousek. Životnost je otázka, když vydrží rok a více, ty peníze za to stojí ( můj názor).
19:30:08
26.11.2019
Jumbo
-> palinator: cena je zatim trochu mimo, ale pokud nekdo honi v aute kazde kilo, tak si dokazu predstavit do mensiho benzinu neco takovehoto, co ma dve klia...

eshop.micronix.cz/akumula tory-a-baterie/.../hjtx30q -fp.html
19:18:41
26.11.2019
palinator
-> Jumbo:
Jo, to už vypadá dobře.
19:13:22
26.11.2019
Jumbo
-> palinator: Tak už jsem viděl v ČR malé motoakumulátory o špičkovém produd až 500A, a že to není u nás ješt neznamená, že to není nikde:

www.ebay.com/itm/.../1124 12257060
19:01:13
26.11.2019
palinator
-> Jumbo:
No, trochu si nejsem jistej, jak by se BMS na LiFePO4 tvářila na špičkovej proud přes 1 kA, která je aktuálně u startérů dieselů, možná v rámci rychlostartérů kvůli start-stopu je ta špička ohromná už všude. Jasně, pokud se udělá lithiovka rozměrově srovnatelná s olovem, pak bude použitelná perfektně, jenže cena bude o nějakej ten násobek a o nějakou tu nulu větší. Pro potřebnej špičkovej výkon bude totiž kapacita baterky vycházet pořád zbytečně velká.
18:57:33
26.11.2019
Jumbo
-> darklord: Omlouvám se ó temný pane, že jsem nenapslal přesný název chenické sloučeniny zvané Lithium-železo-fosfát, či Fosforečnan železnato-lithný, která má samozřejmě chemickou značku LiFePO4, žel bohu jsem se překlepl na telefonu.

Mnou uvedená sloučenina, LiFePo4 by teoreticky existovat mohla, ale pouze jako iont, kdy Lithium má vždy oxidační číslo +1, železo může mít -2, +2, +3, +4 a +6 a Polonium -2, +2 a +4. Mohli bychom tedy dostat například LiFePo4(-), což by byl Aniont, případně Kationt LiFePo4(7+), který už bude opravdu pouze velmi teoretická varianta...

Jako úplně krajní varianta by mohlo jít o jiný (kratší) zápis teoretické sloučeníny LiFePoPo3, kde by mělo Lithium oxidační číslo +1, železo +3 a jeden atom Polonia +2, zbylé atomy Polonia by měliy oxidační číslo -2, ale toto již bude opravdu velmi teoretická sloučenina, navic by správný zápis měl být také jiný...
upraveno 2x, naposled 26.11.2019 18:59:55
18:32:53
26.11.2019
darklord
-> Jumbo: LiFePO4, to co si napisal by bola nejaka zlucenina polonia, ktora snad ani fyzikalne nemoze vzniknut 40
17:31:33
26.11.2019
Jumbo
-> palinator: koukni na LiFePo4, jakmile trochu zlevni, bude to mazec...
15:16:10
26.11.2019
David29
-> dragon_cb_cz: Tak to by chtělo vychytat, aby si auto nemyslelo že je úplně vybitá, ale jen trochu a dobíjelo to rozumně 4
13:50:11
26.11.2019
palinator
Jo, to je ideální. Vyřešit systém, kterej dělá v dobrým úmyslu určitý problémy tak, že bude dělat problémy daleko větší. 3

E: mimochodem přijde mi to docela smutný, inteligentní dobíjení je z podstaty skvělá věc, dělající pouze drobnou úpravou z auta takovej minimalistickej hybrid (byť se to na ušetřený watty není schopno pohybovat). Smutný je, že k tomu stále nesekundujou adekvátní baterky nebo jiné vhodné úložiště pro krátké cykly. A startovací Li-ion je pořád tak trochu problém. 3
upraveno 1x, naposled 26.11.2019 13:52:27
13:47:55
26.11.2019
skodoukolemsveta.cz
Chci Chci Chci! Dynamo mi přes relé pere až 12,8...A když pustim asymetry, jednorychlostní větrák a teď v Rumunsku stěrače, vypralo mi to baterku dokonale...
13:28:03
26.11.2019
dragon_cb_cz
-> Jumbo: Jenže ono "100%" znamená, že do ní klidně pere víc jak 15V. Což dlouhodobě taky nechceš.
13:24:46
26.11.2019
Jumbo
-> StepaNoFUN: Odpor na výstupu baterky, aby si auto myslel, že je vybitá a nabíjlo stále na 100%?
13:22:46
26.11.2019
StepaNoFUN
Inteligentní dobíjení - kdybych věděl, jak to (čistě a ne uškubnutím kabelu) vypnout, tak už jsem to vypnul.
13:21:07
26.11.2019
dragon_cb_cz
-> Sita: Jo, "inteligentní dobíjení" je doména novějších aut, spíš tak 2010 a dále (+-, detaily nevím). Stejně jako nevím detaily té ochraný žárovek, to bude vědět -> Nwkt: , ale předpokládám, že tam právě z důvodu kolísání toho napětí dali nějaký VRM.
12:21:31
26.11.2019
Sita
-> dragon_cb_cz: tak to me zajima, protoze na Fabia 1, resp. Octavia 1, resp. G4 technice nic takovyho podle mne neni a to co je na baterce je radove i v zapalovaci a na zarovkach.

Jinak na zmereni ztrat vedenim bych potreboval jiny voltmetry... Meril jsem to nedavno, kdyz se mi dostal do ruky voltmetr do zapalovace a zjistil jsem, ze meri dobre, teda ze ukazuje to samy, co jsem zmeril multimetrem na baterce.
upraveno 2x, naposled 26.11.2019 12:23:59
11:22:27
26.11.2019
dragon_cb_cz
-> minno 26.11.19 10:39:38: To jo, ale nenaměříš tam těch 15V jen tak... spíš bych řekl, že tím -> Nwkt 25.11.19 18:39:35: chtěl Tomáš říct, že napětí na žárovce je regulované separátně (odhaduju)?
10:39:38
26.11.2019
minno
-> Bororo: Meranie v zásuvke je len čisto orientačné (či to dobíja), na vedení sú rôzne straty. Presne meranie jedine na baterke.
20:24:26
25.11.2019
Nwkt
-> Bororo: 3 3 3 sorry, ale to je měření k ničemu
18:59:26
25.11.2019
Bororo
-> Nwkt: Měřím to v zásuvce v přístrojové desce. Digi ukazatel se zasune do zásuvky a za jízdy pozuruji jak se mění napětí.
18:39:35
25.11.2019
Nwkt
-> Bororo: A kde to měříš? Ono totiž na žárovce může být jiný. Navíc jednotka se dá nakódovat na ochranu žárovek na různý napětí
18:16:00
25.11.2019
Bororo
Na mé Fabii 3 se střídá 13.4 V při akceleraci a 15 V při brždění motorem. Dobíjení řídí počítač pro snížení emisí. To se může opakovat několikrát za minutu. Která žárovka to může vydržet !??. Výrobce tam dává nějaké odolné "Philips" ale světlo nic moc.
21:53:14
23.11.2019
Nwkt
-> David29: auto.bazos.cz/inzerat/... /japonske-zarovky-mtec-sup er-white-4350k.php
Mám je H7 v přísvitu u bixenonů a svítí fakt suprově bíle
16:03:01
23.11.2019
Milan 136
Já taky hlasuji za Osram NB.
Vyzkoušel jsem toho také dost a tyhle vedou. Ale co si tak pamatuji, tak úplně ty původní NB a NB plus svítily na úkor životnosti jako kráva. Pak ty další unlimited už byly trochu horší. Tehdy mi na pickupu praskla ta plus a vyměnil jsem obě za unlimited a byl zklamanej.
Ty současné laser jsou taky super. Měl jsem je chvíli v dálkách na Octavii. Svítily super, ale nelíbil se mi přechod barvy světla. Tak jsem tam dal zpět Cool Blue Intense. Ty mají podobnou barvu jako xenon, tak je to světlo při dálkách víc "propojený".
15:52:24
23.11.2019
krtik
-> Bukaj 23.11.19 11:15:44: To asi už záleží jaké se Ti budou nejvíce zamlouvat. Porovnej hodnoty každého typu (svítivost, barvu světla apod...) a uvidíš. Já měl NB Unlimited a super, teď mám NB Laser a taky parádní. Ale pořádně jsem je ještě nevyzkoušel a navíc je mám po Philipsech, tak težko srovnávat.

Jinak cenovka by snad mohla být za NB okolo 500,- za pár, tak jsem je dycky kupoval.
12:33:49
23.11.2019
11mAjA11
Bile/namodrale svetlo je zas na druhou stranu na mokru a v desti uplne k nicemu..to svitis tmu a jezdis podle car na kterych to je aspon trochu videt..samozrejme z halogenovych zdroju..xenon je jinde..
upraveno 1x, naposled 23.11.2019 12:34:34
12:32:10
23.11.2019
11mAjA11
Za me NB teda nic moc..me vydrzely asi 3mesice a bylo po nich..
Naopak Silverstary si nemuzu vynachvalit, sviti paradne a vydrzi dlouho, mam vyzkousene H4, H7 i H1, vsechny OK. Pripadne Bosch +30%, a nejvetsi vydrz se stalym ucinkem maji Philips Longer Life.
Co se vykonu tyce, mene intenzivni, ale vydrz neskutecna.
Extreme Tyres