Kontrolka ventilatoru chladice vs. Indukce

prohledat
18 příspěvků (zobrazeno 1 až 18) od 12.05.2019 do 26.12.2020, založil/a cinovec
řadit dle data
20:48:23
26.12.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Hanz1912: Relé klidně stejnej typ, jako je na světla... Na schéma bohužel nemám čas teď. Principielně to jde udělat tak, že čidlo ti spíná + na cívku relé. - cívky relé se chytne třeba na šroubek, kterej to relé bude držet. Paralelně k cívce relé by se dala kontrolka. Relé by spínalo současný přívod k větráku...
20:38:41
26.12.2020
Hanz1912
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Teď jsem to napojil od té spínačky a funguje. To by bylo nejlepší přes relé. Je blbost aby to ukazovalo že je zapnutý a přitom za to může vítr. Ale zase jak? A jaké relé použít? Od světel? To by stačilo udělat u chladiče ne? Tam relé schovat někde a napojit přímo od čidla. Ale co teď když už je to napojené od spínačky? To asi nemá vliv ne? To jsem napojil vlastně jen kontrolku. Proč já se učil za třísku (stolaře) když mě to absolutně nebaví a teď doháním auta? Ale to jen mimo mísu. Díky za rady
20:28:40
26.12.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
Idealni je, dat ten vetrak pres rele, protoze ta cidla nemaj moc velkou proudovou odolnost. Kontrolka se pak da napojit na civku onoho rele a nehrozi, ze se bude rozsvecet naporem vzduchu pri jizde... Dale to cidlo je lepsi pouzit na nizsi teplotu, Semik by rekl presne co pouziva... Je lepsi, kdyz ten vetrak bezi vic nez min. S origo cidlem se uz skoro tavi blok motoru a cidlo jeste nesepne...
18:02:14
26.12.2020
Hanz1912
To je vlastně taky pravda. Takže spouštím auto a jdu na spínač
17:46:15
26.12.2020
StepaNoFUN
-> King: Tak to bude další level až tu kontrolku dodělá. :-D
17:43:36
26.12.2020
King
-> StepaNoFUN: Ale u shade to ma jedno uskali - kdyz to clovek trosku "rozparadi ", tak se naporem roztoci vetrak a kontrolka zhne. Jednou jsem to drtil v zime proti silnymu vetru a kontrolka svitila skoro naplno :-)
17:41:24
26.12.2020
StepaNoFUN
-> Eidy: Bez tahání kabelu. ;-) Psal jsem to proto, že znám lidi, co by tahali další kabel i když je to zbytečný.
17:35:05
26.12.2020
Eidy
-> King: 3
-> StepaNoFUN: To je vlastně jednodušší varianta toho, co jsem popsal.
17:32:22
26.12.2020
StepaNoFUN
-> Hanz1912: Jestli tam máš nezávislej spínač, tak vezmi kontrolku, jeden drát na kostru a druhej z toho spínače tak, aby Ti nesvítila trvale, ale jen při jeho zapnutí. Nic složitýho. Bude to fungovat i když sepne ten termospínač.
16:57:23
26.12.2020
King
-> Eidy: To je napinavy, co?!3
15:32:28
26.12.2020
Hanz1912
Eidy: Díky
Večer vyzkouším a dám vědět
15:16:57
26.12.2020
Eidy
-> Hanz1912: Na termospínač máš přivedený plus a z druhého výstupu jde proud po sepnutí do ventilátoru. Ta z toho druhého natáhneš kabel ke kentrolce. No a z kontrolky pak jen kostru a je to.
14:47:40
26.12.2020
Hanz1912
Zdarec. Předem říkám že elektriku nemám rád a proto bych byl rád za jednoduchý popis jak to napojit. Chci aby se kontrolka rozsvítila automaticky při sepnutí čidla na chladiči. Abych věděl za jízdy že ventilátor jede. Abych nemusel sahat po spínačce kterou zapínám nezávisle. Nejde to napojit tak že jeden drátek z čidla chladiče přímo na kontrolku a druhý drát z kontrolky na kostru? Nebo lepší přes nějaké relátko?
14:33:15
14.05.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Šemik 12.05.19 16:28:22: kdysi nam na firemni octe porad cernaly a palily se zadni zarovky koncovejch svetel, tak jsem tam dal seriove diody prave kvuli tomu ubytku napeti a od te doby byl klid4
Jinak u nivy spina ventilatory primo RJ motoru, nelibilo se mi, ze si to tak nejak delalo co chtelo, tak jsem tam dal spinac vrtule z feldy a rele, protoze ten odber tam je trochu vetsi, nez u feldy a jeste jsem si udelal dvojitej vypinac s kontrolkou (led a odpor asi 1k pararelne k vrtuli), kterym to dokazu obe zapnout i uplne vypnout, aby se nespustily, je to dobre nekde na nejake prolitnuti bahnem, ze pak nemam zahazenej celej motorak, ale pak jsem si stejne dal jeste 3. vrtuli hnanou od remenice :)
upraveno 3x, naposled 14.05.2019 18:54:38
16:28:22
12.05.2019
Šemik
Dioda je na tohle blbost. 180W motor už je solidní zátěž, a byť samozřejmě existují výkonové diody, je její použití v tomto případě nevhodné i z hlediska toho, že v propustném směru sníží napětí cca o 500-700mV dle typu.

Doporučuji využít obyčejné spínací relé, kde kontrolka bude zapojena paralelně k jeho cívce která bude ovládaná čidlem v chladiči. Vyhneš se úbytku napětí, které by vzniklo použitím diody a navíc čidlo v chladiči bude mít prakticky neomezenou životnost, neboť nebude zatěžováno silovým proudem.
15:59:37
12.05.2019
cinovec
Zdravim minno,,, vodic na kontrolku jsem napojil mezi cidlo a motorek,jako odbocku takze to mame zapojeny stejne.
Prave z ty diody na vysoky ampery nejsem moudrej,,, dival jsem se na nejaky internetovy katalogy a takovy ty obycejny diody co propoustej jen jednim smerem jsou ves mes tak do 4 Amper a to me pripada malo kdyz je obvod jistenej 20A pojistkou,,, to se hned prorazi dle me. Jestli jsou nejaky jiny nevim,,, to uz je na me ,,vyssi divci,, a proto toto tema
14:59:05
12.05.2019
minno
Tiež mám rovnaký efekt a mám to aspoň na meranie intenzity vetra :) Keď je moc silný vietor, tak to trochu svieti už aj pri cca 60 km/h :)
Inak celkom nechápem, čo znamená "mezi cidlo na chladici a ventilator"? Si to tam vrazil do série?
Ja mám kontrolku pripojenú paralelne k ventilátoru.

Dióda by mala pomôcť, ak by si to zapojil nejako takto (ak sú také silné vhodné diódy). Alebo tam dať k tej kontrolke relátko, to by bolo inteligentnejšie riešenie.
zvětšit Kontrolka ventilatoru chladice vs. Indukce - obrázek od minno vložen 12.05.2019 14:59:05
14:36:47
12.05.2019
cinovec
Zdravicko panove,,, jdu si pro radu mistnich elektrikaru.
Zapojil jsem si kontrolku ventilatoru chladice a to tak ze jsem napojil vodic do vedeni mezi cidlo na chladici a ventilator (jedno stupnovej 180W z felicie 1,6 bez klimatizace a serva,okruh na pojistce 20A).Slape to nadherne jen jedna vec me irituje,,, vsiml jsem si, ze pri rychlejsi jizde se naporem ventilator roztoci a jak se toci,indukuje se na nem nejake nizke napeti a kontrolka se slaboucce rozsviti (jde krasne pozorovat jak se meni intenzita v zavislosti na rychlosti jizdy).Ve dne to ani moc neni videt ale za tmy me to stve.Co s tim? Napadlo me vradit tam nekam na ty kabliky jednosmernou diodu - kam a jake parametry? Nebo se to necha vyresit jeste nejak jinak? Diky vsem za konstruk tivni rady
Extreme Tyres