Dálkové světla mi vypalují přepínač

prohledat
8 příspěvků (zobrazeno 1 až 8) od 25.01.2018 do 29.01.2018, založil/a BooCheer
řadit dle data
18:31:24
29.01.2018
srdcar 120L
-> minno: Já jsem byl nucený to předělat, protože jsem tam dal 100W H-4 hlavní žárovky a ty dělaly divy s přepínačem. Abys byl v obraze.
17:22:25
27.01.2018
minno
-> srdcar 120L: S vlekom je to na figu no. Ale bez vleku to na počudovanie funguje u eMka spoľahlivo. Tiež som mal kedysi chúťky prerobiť diaľkové svetlá na relátko, ale potom som si povedal, že načo. Nemal som s tým nikdy problém a ani so spínačom brzdových svetiel, tak som to nechal tak.
19:54:37
26.01.2018
srdcar 120L
-> BooCheer: M-ka už měla aspoň na tlumená světla relé z výroby. Já to mám teď předělané všechno na relátka, hlavní přívod k nim mám tažený zvlášť od startéru dopředu do kufru do samostatné pojistkovky pro 4 pojistky. Původní kabeláž od přepínače ovládá jen relátka, takže se přepínač nevypaluje. Brzdová světla jsem taky předělal na relé, protože jsem nechtěl každou chvíli měnit mechanický brzdový spínač, který se mi často pálil, protože jsem neustále tahal vlek. Který blbec dal na brzdy 2A spínač, když jen 2 žárovky 21W mají odběr skoro 4 A? A když se připojí vlek, který má taky 2 žárovky 21 W, tak je o problém postaráno.
23:15:32
25.01.2018
Jozka
-> BooCheer: Užovky dvouoký žádný relé na světla neměly, takže nikdo nic nevyndal.. Při napojení dalšího páru světel na takovou instalaci to musí někde shořet, protože i pro jeden pár dálkových je systém poddimenzovanej a selhává jak na otočným spínači, tak i dál na trase.
LS proto měly jedno relé na okruh dálkovejch a přídavnejch světel, GLS druhý i na světla tlumený. V originále byly silový okruhy relátek (a tím pojistky) v kufru napájený přímo od startéru, což ti v kabeláži chybí, resp. je napojený na přepínač/napaječ světel v palubce..

Způsobů, jak vsunout relé (nebo raději i druhý pro tlumený světla) je vícero, nejjednodušší je přesvědčit k akci někoho, kdo to umí.
22:17:25
25.01.2018
BooCheer
Díky kluci :) Takže pokud to dobře chápu tak je ta krabička pouze a jenom pro světla. Tudiž by měly byt v té krabičce dvě samostatné relátka, jedno na spínání potkávaček a druhé na spínání dálek. Jen jsem se chtěl schématem ujistit jestli v tom nebude zas nějaká škodovácká záludnsot ale pokud je to tak jak popisuji tak neni schéma potřeba :D
21:53:03
25.01.2018
zabiakPUK
riešenie si si správne našiel sám. to relé ti zapojí aj najmizernejší elektrikár, ak si netrúfaš sám. zapojenie je také jednoduché že schému škoda hľadať.


edit: káble tam pravdepodobnne nie sú (nemám prehľad ktoré typy relé majú, a ktoré nie) ale natiahnuť 3 drôty zvladnete
upraveno 1x, naposled 25.01.2018 21:59:12
21:52:12
25.01.2018
MISCHO
Zapoj to na relatko a mas po probleme . Ten kontakt nezvladne preniest taky prud a preto sa zahrieva .
21:40:13
25.01.2018
BooCheer
Zdravím vás, vždy jste mě tu poradili tak se na vás odborníky opět obracím. Mám škodu 120 užovku, je to uplně první model z roku 1976. Původně mělo toto auto vepředu jen 2 světla jako klasická užovka. Postupem času jsem si ji tak nějak předělal na LS a od té doby co mám vepředu čtyři světla jako LS tak se mi při svícení dálkama vypaluje kontakt který je ovládán levou páčkou při sepnutí dálek. Rozžhaví se, plast ve kterém je usazen se roztaví, kontakt upadne a mám dosvíceno. Měním celý ten přepínač asi každé 3 měsíce, bral jsem je vždycky z vrakoviště a celou dobu jsem si myslel že jsem měl smůlu a vždy jsem trefil na nějaký vadný kus ale už tomu přestávám věřit. Přídavné dálkové LS světla ty blíže k chladiči jsem jen nadpojil ke klasickým dálkovým tym krajním. Bude to asi tím že kontakt na přepínačí nezvládá přenést větší proud tak se začne ohřívat. Když mi ale kamarád včera ukazoval svoji novou užovku o několik let novější výroby tak jsem si všiml že v předním kufru má umístěné nějaké relátko, které já tam z nevim jakého důvodu nemám. Bud na starých tipech ještě nebyly nebo ho muj děda před 30ti lety dal pryč a nebo to byla neoriginální dodělávka? Podle mě to je spínací relé na světla k tomu aby velký proud do světel šel přes relé a přes spínač pod volantem šel pouze malý proud na ovládání relátka a tím to mělo zabránit ohřívání kontaktů spínače. Může to tak nějak byt a nebo plácám hlouposti? popřípadě neměl by někdo z vás schéma jak je toto relé zapojeno u tipu LS se čtyřsvětlem? Nemůžu to nidke dohledat, na gůglu je milion různých schémat a skoro každé jiné tak nějak v tom ztrácím orientaci. Díky předem :)
upraveno 1x, naposled 25.01.2018 21:44:24
Extreme Tyres