Dobíjení Favorit

prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 26.10.2017 do 07.01.2018, založil/a Polarni
řadit dle data
16:38:58
07.01.2018
Duri
Problem dufam vyrieseny, riesenie v povodnom prispevku:

skoda-virt.cz/cz/.../1904 28-dobijeni-favorit-2?goto post=3...
22:12:30
03.01.2018
srdcar 120L
-> Duri: Tak je něco špatně. Překontroluj ukostření motoru, kastli k baterce, někde musí být přechodový odpor. Kdyby byla vadná baterka, tak by to stále dobíjelo a spíš by klesaly otáčky motoru. Není volný faston na buzení relátka? Nebo není v koncovce zlomený kabel? Zkontroluj taky pojistky, dokážou taky pěkně potrápit. Zkus to.
21:26:40
03.01.2018
Duri
-> srdcar 120L: Dakujem, mal som to rozobrate, vymenil som loziska, zrovnal a zalestil zberne kruzky a poriadne pritiahol vnutorne matice mostika a potom som ho poriadne pritiahol k zadnemu viku. Cize spoje by mali byt OK. Kontrolka nesvieti, nikdy, ani ked nedobija (je ale v poriadku)
21:25:18
03.01.2018
Borderer
-> Duri: Zkusil bych v tu chvíli, kdy to nedobíjí změřit napětí mezi svorkou D+ a kostrou. V tu chvíli by měl altík budit naplno. Pak bych ho začal rozebírat jak radí -> srdcar 120L: .
21:15:50
03.01.2018
srdcar 120L
-> Duri: Podle mých zkušeností můžeš mít uvolněný můstek v altíku, drží na 3 ks šroubků na klíč č.8, můžeš mít také povolený můstek uvnitř altíku, protože jednotlivé vodicí desky jsou sice izolované, ale plusové a minusové desky při uvolnění nepřenáší požadovaný výkon altíku, může zde být přechodový odpor, který může dělat přesně to, co popisuješ. Když rozebereš altík, povolíš 3 šroubky a šroub, na který vede kabel k baterce, celé to vytáhneš i s vinutím, zjistíš, že jsou tady ještě 3 matičky na klíč č.8, které se musí dotáhnout. Prosím, ale s citem, aby nepopraskaly izolační podložky. Chtělo by to taky vyzkoušet, jestli diody nejsou vadné.



Můžu tě ujistit, že většina altíků, co jsem opravoval, měla tuto závadu a chovala se podobně. Méně případů byla proražená jedna dioda, ale ta se projevovala žhnutím kontrolky dobíjení.
upraveno 1x, naposled 03.01.2018 21:18:39
21:05:08
03.01.2018
Duri
-> Borderer: Regulatory co som skusal su IRP-14 oba boli nove.

Je mi to divne, presne ako hovoris, proste mi to vychadza na tepelne zavislu poruchu (niekde na vinuti?) Ale mam pocit, ze altik, co som tam mal pred pol rokom robil podobne psie kusy a preto som tam dal iny... takze fakt neviem
20:58:35
03.01.2018
Borderer
-> Duri: Regulátory jsou koupené od Magnetonu nebo nějaké čínské sráče? Skoro se nabízí varianta, že tam je prostřelený vinutí nebo diodovej můstek, ale ještě sem se nesetkal s tím, žeby se to po snížení odběru "zacelilo" a začalo dobíjet.
20:47:08
03.01.2018
Duri
-> Borderer: Dakujem. Ohladom otacok a motora, pri postupnom zapinani spotrebicov otacky motora klesaju (rastie zatazenie) az po kriticky bod, ked to zrazu prestane nabijat a otacky sa skokovo zvysia, cize tento jav so zatazenim motora vs altik je OK.



Ja som si vzdy myslel, ze altik bude davat iba tolko, kolko moze, cize napatie pri plnej zatazi/pretazeni sice poklesne, ale altik pojde stale na max. a bude dobijat. Lenze ten moj zrazu prestane uplne nabijat.



este doplnim, je to LPG, Sviecky Brisk Silver DR15YS najazdene na nich 20.000km.
20:46:06
03.01.2018
MVM
-> Duri: Na těch alternátorech se při GO vyplatí max vyměnit ložiska. Kdo umí a je s tim strašný práce - tak rozletovat můstek a proměřit jednotivý diody. To dneska skoro nikdo nedělá aby menil jen jednu a dává celý diodový můstek. Já dělám můstek,proměřím vinutí jestli není zkrat na kostru a jednotlivý fáze mezi sebou,ložiska a regulátor,prohlídnu rotor a proměřím a pokaždý to dobíjí . 6 O mnoho vic pro Magneton nejde udělat.
20:35:13
03.01.2018
Borderer
-> Duri: Zapalování má odběr nula prd. Nic takového to dělat nesmí - leda při vydojený baterce a puštěných blinkrech nebo tak něco. Hledal bych chybu v buzení alternátoru a jestli je altík jako takovej v pořádku, tak elektrika ve voze. Trochu mi to přijde, jak kdyby byla někde špatná kostra a tahalo si ji to odsud (pokud je to možné). Tomu by odpovídaly i ty otáčky motoru, protože ty by naopak měly při vyšším zatížení poklesnout. (vyšší nároky na proud => větší zatížení altíku => víc se nabudí => víc zatíží motor).
20:30:37
03.01.2018
Duri
Caute mam problem s dobijanim vo Felicii 1.3MPI, alternator Magneton 55Ah.



Chova sa to nasledovne. Po starte, kym je to studene a nie su zapnute ziadne spotrebice je vsetko OK. Zapnem svetla, napatie klesne o 0,3-0,4V a zatial vsetko OK. Problem nastane, ked pouzijem nejaky dalsi spotrebic, napriklad stupim na brzdu, alebo brzdim a ide smerovka. Napatie padne na 12,4V alebo aj menej, cize altik prestane nabijat uplne. Kontrolka dobijania nesvieti (je OK, pri starte svieti). Divne je, ze aj ked vypnem spotrebice, altik nezacne hned nabijat. Trva mu dost dhlo, aj niekolko sekund (5-10s) kym postupne zacne nabijat. Napatie rastie pomaly...

Vymenil som regulator za iny, rovnake spravanie.

Teraz som mal rozobrary altik, vymenil som loziska a zrovnal a zalestil zberne kruzky. Stale to iste. Natiahol som dotatocne zemnenie z B- priamo na kasnu, nic.

Zistil som, ze pri volnobehu, ked to zatazim a prestane to nabijat, motoru sa ulavi (a zvysia sa otacky) .To svedci o tom, ze dovtedy to nabijalo a potom naraz pri urcitej zatazi prestalo.

Moje otazky:

- ma regulator nejaku vstavanu ochranu a pri prekroceni urciteho prudoveho odberu proste odindukuje kotvu? A po chvili to zase zacne nabijat?

- moze mat samotny motor taky odber prudu, ze pri pouziti par spotrebicov nastane tento jav?

- ????



Dakujem vopred za pomoc.



Este jeden poznatok. Intenzita svitu lampicky v interieri sa meni podla chodu (palenia) motora. V dobe zapalu mierne pohasne. Je to OK alebo zapalovanie ma vysoky odber?



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -



EDIT RIESENIE:

Zavada nejdena a dufam, ze aj odstranena.

Jednalo sa o zavadu statoroveho vinutia.

Pozor, pri statickom merani odporu vinuti som nameral na vsetkych troch 0,6 ohm, cize zavada sa neda staticky odhalit.



Priznaky su takmer presne popisane tu (okrem toho, ze mne kontrolka nesvietila):

www.autoprofil.cz/cz/.../ clanek-76363-autoelektrika -pod-lupou-zaverecny-dil-s erialu

"Mezizávitový zkrat

Alternátor dobíjí, při otáčení vytváří zvuk - hukot, hučí. Nejedná se o zvuk, který vytvářejí vadná ložiska! Tento zvuk je elektrického původu. Takový alternátor po roztočení normálně dobíjí se zhaslou kontrolkou. Po proudovém zatížení alternátor přestane dobíjet a rozsvítí se kontrolka dobíjení. Závada je nejčastěji zapříčiněna mezizávitovým zkratem mezi fázemi statorového vinutí. Oprava spočívá ve výměně statoru za nový kus."



Cize zhrniem priznaky: Alternator pri malom odbere dobija normalne (u mna beziaci motor aj so zapnutymi svetlami).

S rastucim odberom (brzdenie, smerovky) napatie prudko klesalo a alternator prestaval nabijat. Po skonceni zvyseneho odberu sa postupne zotavil a znova dobijal.

Po case zacal naozaj vydavat zvuk, ako znacne poskodene lozisko. Povodne som si myslel, ze vodna pumpa je KO. Vymenil som ale loziska v altiku v domneni, ze mozno su to ony. Nepomohlo.

Vcera to dospelo uz do takeho stadia, ze v noci za jazdy bolo vidiet, ako poblikava podsvietenie pristrojovky v rytme otacok motora, pricom voltmeter ukazoval 14V. Potom som sa dostal k horeuvedenemu clanku.



upraveno 2x, naposled 07.01.2018 16:47:07
20:10:33
08.11.2017
Nepér
K tý ledce dej paralelně odpor, ať to nabudí alternátor a je to. Podle příkonu žárovky si to spočítej, bude to kolem 100 Ohmů, odpor na 2W.
15:49:19
08.11.2017
Polarni
-> Tomaso435: Já tam mám udělanou redukci jasu pomocí fotoodporu a funguje to hezky, jen si s tím člověk ze začátku hraje. Když mi na palubku svítilo slunko, nebyla možnost vidět jestli svítím nebo jestli nesvítí něco co nemá a teď je to krásně vidět a zároveň to neoslňuje. 1

S tím hladovým okem nevím no, prý jsou snad dva druhy zapojení u těhle palubek a to zapojení je namixovaný se starou i novou palubkou. Nejspíš přechod. S původními mi to totiž fungovalo normálně a oboje jsou s černými rámečky. 6

Příští rok, respektivě už od jara plánuju auto komplet udělat, takže si s tím můžu začít hrát. 1
14:17:14
08.11.2017
Tomaso435
-> Polarni: mě osobně vyšší svítivost budíků sere. na fabii to mám na nejmín aby mě to oslnovalo co nejméně :D

jinak hladový voko je problém v nádrži v plováku ;)
13:44:47
08.11.2017
Polarni
Tak problém byl vyřešen, opravdu to bylo ledkou. Dal jsem tam rovnou opět žárovku, protože budu muset stejně vyměnit budíky. Neukazuje mi správně palivoměr a hladový oko nesvítí už vůbec, ale to je od tý doby co jsem tam dal jiný. Jinak svítivostí je tam opravdu rozdíl. 1



-> Tomaso435: Já si na ledky, když nepočítám tenhle problém, nemůžu stěžovat. Jednak konečně vidím na budících že to opravdu svítí nebo nesvítí a za druhý to asi míň žere? I když nevím jestli je to nakonec výhoda, protože jsem to neměřil a ani neřešil. Jinak s baterkou problém nemám. 6



-> King: Velice se omlouvám za mojí češtinu. Nikdy jsem v ní nebyl dobrý, chce to čas si k tomu sednout a hlavně hodně číst. Navíc nikdo není dokonalej...
17:05:00
31.10.2017
King
-> Polarni: Zakladni chybou je kreativni pouzivani tvrdeho Y v cestine :-)
17:04:17
31.10.2017
Tomaso435
-> King: já nevim seru na to :-D mám tam to co tam bejt má
17:03:20
31.10.2017
King
-> Tomaso435: To bude spis chyba v implementaci tech LEDek4
17:41:45
29.10.2017
Tomaso435
-> Polarni: 3 ja to řikam furt že sou ledky na piču...

jinak 2x stejná zkušenost... když je v autě ledek moc, nevim proč ale i přes vyplej vypínač to prostě vycucá baterku....
18:16:35
28.10.2017
Polarni
Díky moc za odpovědi. Nicméně chyba není altíku. Vzpoměl jsem si že jsem do přístrojovky vrazil nedávno ledky a já blbec si neuvědomil že je potřeba zátěž, kterou ledka nemá. Markop byl tedy hodně blýzko. Zkusím tam dát odpor, když tak se vrátím k žárovce a uvidím jestli problém vyřeším. Omlouvám za tuhle základní chybu. 6
15:36:33
27.10.2017
Markop
To se alternátorům po repasi občas stává, má slabší remanentní magnetizmus.

Připájej si do přístrojového štítu, paralelně ke kontrolce dobíjení, rezistor 82ohm/2W, tak jak je to u Felicií a altík se nabudí už při volnoběhu.
19:22:19
26.10.2017
Tomaso435
přebudil si alternátor když si jej vkládal opravený zpět?
19:15:00
26.10.2017
Polarni
Zdravím, tak bych potřeboval opět radu. Tak půl roku zpátky mi začla svítit kontrolka dobíjení, tak jsem dal repasovat altík a mezitím jsem tam měl dva starší, které šli vybudit pouze ve vysokých otáčkách. Teď jsem dal do auta repasovaný a dělá to pořád, ale vybudí se už kolem 2000 otáček. A moje otázka zní: Na co všechno se mám zaměřit/zkontroloval? Budu rád za jakékoliv rady. 6
Extreme Tyres