skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dobija ale svieti kontrolka
-> minno: ked sa to vedelo pokazit ,nech sa to vie aj opravit
-> darklord 14.06.17 10:02:56: tzv. oprava ponechaním 

-> Bukaj: samo sato, cestou z emisnej som tomu dal za usi a uz je zase vsetko v poriadku... 

-> darklord: No, spíš, než kostru motoru bych vinil kostru altíku, regulátoru, případně přístrojovky...
-> Bukaj: otazne by bolo kde, kedze motor je ukostreny na priecku aj kablom priamo na baterku.
-> darklord: Někde zoxidovala kostra, ne?
Rychla otazka, rapid na volnobeh svieti kontrolka. V otackach pohasne az snad zhasne. Co sa mohlo skurvit? Auto len stalo v garazi a pred vytiahnutim bolo ospliechane vodou. Kabel ziadny nevypadol aspon z altiku a regulatora.
-> KamilNM: Neuvádíš, jestli máš regulátor mechanickou kostku nebo elektronický. Protože s těmi mechanickými byl dost problém s nastavením a opalováním spínaných kontaktů. To je jedna část problému. Pak se jedná o zapojení, protože mechanický je jinak zapojený než elektronický. Pokud se začne rozsvěcet kontrolka dobíjení, může být špatně ukostřen motor na příčku. Změř při běžícím motoru napětí mezi blokem motoru a karoserií. Měl by být nula. Pokud ne, tak je špatné ukostření. Očistit a řádně dotáhnout. Uzemňovací pás je pod altíkem, dotáhni i držák altíku na bloku motoru. Dále může být vadná jedna dioda v usměrňovacím můstku uvnitř altíku nebo je celý můstek povolený, jsou to 3 šroubky M4, co koukají vedle vývodu +, dotáhnout. Je to dost častá závada altíků. Altík se dá poměrně dobře rozebrat a proměřit diody, jak na to, najdeš v některém odkazu o elektrice zde, musíš hledat. Přidávám schéma zapojení elektrického regulátoru a schéma altíku.
-> King: na D+ je na volnobeh 14.3 rovnako aj na 15ke. DF som nameral okolo 7V.
-> Eidy: to auto skladam po laku nikdy predtim som na nom nejazdil.
-> Jozka: ani ukostrenie nic nezmenilo
-> MOLSO 03.05.17 08:31:53: poistky ok
-> Eidy: to auto skladam po laku nikdy predtim som na nom nejazdil.
-> Jozka: ani ukostrenie nic nezmenilo
-> MOLSO 03.05.17 08:31:53: poistky ok
-> KamilNM: Žhnoucí kontrolka se mě naotravovala před pár lety až hrůza (Sice MB, ale v tomhle rozdíl není). Začlo samo od sebe, sílilo, čím víc otáček, tím víc světla..
Nakonec jsem odstavil kablík, kterej ukostřuje palubku, vynořující se ze svazku a totéž provedl jiným krátkým, chyceným přímo pod některý šroub kolem volantu a pohoda.
A asi po dvou letech jsem vrátil do původní konfigurace a jev se (zatím) nevrátil.
Nakonec jsem odstavil kablík, kterej ukostřuje palubku, vynořující se ze svazku a totéž provedl jiným krátkým, chyceným přímo pod některý šroub kolem volantu a pohoda.
A asi po dvou letech jsem vrátil do původní konfigurace a jev se (zatím) nevrátil.
-> KamilNM: Ta kontrolka za provozu v podstatě indikuje rozdíl napětí mezi R (D+) na altíku a spínaným plusem (15ka), kam je připojenej její druhej vývod v rámci palubky.
Čili otázka zní, jestli je těch +-14,3V i na R(D+) alternátoru/regulátoru a současně i na 15ce pro palubní desku...
Čili otázka zní, jestli je těch +-14,3V i na R(D+) alternátoru/regulátoru a současně i na 15ce pro palubní desku...
pozri si poistky
-> KamilNM: Začalo to jen tak samo od sebe nebo po nějakém zásahu?
Zdravim, vie mi niekto poradit na co sa mam zamerat? Jedna sa o stovku. Tesne po nastartovani kontrolka zhasne, potom sa akoby rozblika a zostane svietit. Pri zvysenych otackach ma tendenciu svietit viac. Vymenil som regulator a skusal tri alternatory. Ziarovka je 2W. Na baterke namerane 14.3V takmer pri vsetkych otackach. Ukostrenie som cistit a brusil.