skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moc velké napětí?
-> Petr98: dyk more :)
-> Tomaso435: K dynamu ten větší. Malý použít nelze.
nebo totok?
nebo lze použít z fáva ?
nebo lze použít z fáva ?
Uzemňovací ocásek je zbytečný. Jednak v dnešních pneumatikách je velké množství uhlíku, takže statiku odvádějí tak jako ten pásek, jednak statická elektřina se akumuluje v tobě a ránu od kovové součásti auta dostaneš právě tím, jak se dotykem s autem vybiješ.
-> srdcar 120L: daju napr. www.doplnkydoauta.sk/pasi
k-antistaticky
-> Pointer: Kdysi dávno se na vozech používaly uzemňovací ocásky a bylo po problému se statickou elektřinou. Nevím, jestli se dají ještě dnes sehnat, nepídil jsem po nich, nepotřebuji je.
-> Borderer: Ono to tak funguje uz podstaty, protoze regler altiku v aute neni zadna rocket science, kde by se vyskytovaly presny a teplotne kompenzovany zdroje referencniho napeti. Reference je odvozena treba od nejaky zenerky, ktera s teplotou ujizdi klidne o destiny voltu, protoze rozsah teplot v aute je klidne 100C.
-> Borderer 27.04.16 21:19:44: U mňa na alternátore Valeo 90A to isté....
-> Borderer: Nevím co o tom víc napsat. Je počítáno s tím, že po studeným startu je potřeba tu baterku víc dobíjet, v zimě taktéž, protože se používá víc spotřebičů (vyhřívání okna, víc větrák), tak někteří výrobci altíků začali používat teplotní čidlo v regulátoru. A použili závislost čím vyšší teplota, tím nižší napětí. Samozřejmě v určitejch mezích. Jinak Letní a zimní dobíjení baterky (řešený ale mech. přpínačem) měly například novější polovodičový regulátory pro Tatra a Liaz (24V). Bylo to ve stejným pouzdře jako je pro škodovku, ale popis byl jinej a jeden těch 4 vývodů (u těhlech strojů byly 6tidiodový altíky, takže stačily 3 vývody z regulátoru) byl zvýšní dobíjecího napětí po připojení na kostru...
a není to tak že než to baterku pořádně natluče, tak to dává víc a pak si klesne ? jinak mě fávo celou zimu dávalo šlupky,, až sem se naučil to zavírat opravdu za kliku :D
-> StepaNoFUN: Napíšeš o tom něco víc? Mne 90A Bosch dělá právě co píšeš a celou dobu sem to pokládal za vadu.
Po startu v zimě 14,5V; teď při 20°C po startu 14,2V a po době jízdy klesne při stejném zatížení na 13,8V...

Tak už je to v pohodě, asi nějaký bludný duch či co :D Každopádně altec už dobíjí normálně.
Tak jsem vyměnil regulátor, ale když nastartuji, tak se otáčky při volnoběhu drží na 2k. 

-> Pointer: to je u feldy folklor, regulátor na altiku :) baterky dou do hajzlu,, neptej se furt a vyměň 

Ty jo tak teďka nevím kterej tam přesně mám, ale tipoval bych asi že ten novější. Teda jestli to je podle roku výroby vozu. Zkusím sehnat někde druhej a dám vědět jak jsem dopadl. 

Také bych to u Feldy s Magneton altíkem viděl na regulátor...
...nedávno: jedu si tak v noci domů lesem na dálková světla, najednou světlo jako ve dne a v následujícím okamžiku tma - odpálené obě H4...
regulátory jsou dva typy - jeden s konektorem a očkem, druhý pouze s konektorem (starší).
Ten s konektorem a očkem můžeš případně použít místo starého, jen odpojíš původní kondenzátor a místo něj napojíš očko regulátoru (v novějším regulátoru je už zabudovaný odrušovací kondík, starší altík jej měl zvlášť).
tady třebas starší typ regulátoru:
www.sbazar.cz/vydrisek72/ .../14463095-prodam-regula tor-dobijeni-na-skodu-feli ciaorig-dilosobni
...nedávno: jedu si tak v noci domů lesem na dálková světla, najednou světlo jako ve dne a v následujícím okamžiku tma - odpálené obě H4...
regulátory jsou dva typy - jeden s konektorem a očkem, druhý pouze s konektorem (starší).
Ten s konektorem a očkem můžeš případně použít místo starého, jen odpojíš původní kondenzátor a místo něj napojíš očko regulátoru (v novějším regulátoru je už zabudovaný odrušovací kondík, starší altík jej měl zvlášť).
tady třebas starší typ regulátoru:
www.sbazar.cz/vydrisek72/ .../14463095-prodam-regula tor-dobijeni-na-skodu-feli ciaorig-dilosobni
Takže myslíte, že to je tím regulátorem? 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Mluvíme o magnetonu... :-) Navíc těch 14,5 je u jinejch altíků většinou teplotně kompenzovanejch. Studenej dává víc, po ohřátí napětí klesá...
Edit: Každopádně 15V při 2000ot./min je už moc.
Edit: Každopádně 15V při 2000ot./min je už moc.
-> StepaNoFUN: Max 14? Spíš 14,5 V
To "probíjení" bych viděl v plastovém oblečení a potazích... ;-) To dělá většinou statika.
Ale to přebíjení je větší problém. Měla bys mít max. 14V se světlama. Buď někde nějakej studeňák, ale spíš to vypadá na odpálenej regulátor. Ideálně dát jinej (repasovanej) aletrnátor.
Ale to přebíjení je větší problém. Měla bys mít max. 14V se světlama. Buď někde nějakej studeňák, ale spíš to vypadá na odpálenej regulátor. Ideálně dát jinej (repasovanej) aletrnátor.
Zdravím všechny vespolek,
mám menší problém u své felinky. Nedávno mi začal nějak blbnout zřejmě alternátor nebo nevím a neumím si vysvětlit čím by to mohlo být. Začal jsem pozorovat, že při jízdě na volnoběh jsou světla a kontrolky s normálním jasem, jakmile ale sešlápnu plyn rozzáří se jako vánoční stromeček. Po delší době jízdy jsem si také všiml, že se mi nafoukla baterka a začala dokonce vytíkat a syčet. Vyměnil jsem teda za jinou a udělalo mi to to stejné - nafoukla a vytíká. Navíc se mi takto podařilo nejspíš spálit už druhé H4 a H3 žárovky. Zkoušel jsem proměřit kolik dodává altec do baterky a na volnoběh je to nějakých 13-14V a při 2k se zvedne na 15V.
Nevíte čím by to mohlo být? Navíc ještě taková poznámka. Docela dost probíjí přes karosérii, takže když vylezu a dotknu se auta tak mě pokaždé po jízdě kopne
. Pokud jste někdo měl stejný problém, budu rád za každou radu.
Zatím čau a škodovkám zdar!
mám menší problém u své felinky. Nedávno mi začal nějak blbnout zřejmě alternátor nebo nevím a neumím si vysvětlit čím by to mohlo být. Začal jsem pozorovat, že při jízdě na volnoběh jsou světla a kontrolky s normálním jasem, jakmile ale sešlápnu plyn rozzáří se jako vánoční stromeček. Po delší době jízdy jsem si také všiml, že se mi nafoukla baterka a začala dokonce vytíkat a syčet. Vyměnil jsem teda za jinou a udělalo mi to to stejné - nafoukla a vytíká. Navíc se mi takto podařilo nejspíš spálit už druhé H4 a H3 žárovky. Zkoušel jsem proměřit kolik dodává altec do baterky a na volnoběh je to nějakých 13-14V a při 2k se zvedne na 15V.
Nevíte čím by to mohlo být? Navíc ještě taková poznámka. Docela dost probíjí přes karosérii, takže když vylezu a dotknu se auta tak mě pokaždé po jízdě kopne

Zatím čau a škodovkám zdar!
