
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hranatý budíky a vše okolo nich
-> Chali: :D tie najnovšie budíky to majú rovnako blbo :D a tie okrúhle sú nuda 

-> Westas: To máš za to,že tam cpeš něco tak hnusnýho a nesportovního




Tak si odpoviem, ukostrovací kábel osvetlenia prístrojov, ten mimo ostatných káblov, nesmie byť pripojený k ukostreniu pôvodnému, ale musí byť pripojený zvlášť, extra káblom.
Poznámka: za montážny priestor náhonu rýchlomera, ktorý tam v podstate nieje, dávam súdruhom z AZNP nula bodov.
Poznámka: za montážny priestor náhonu rýchlomera, ktorý tam v podstate nieje, dávam súdruhom z AZNP nula bodov.
Ahoj, nemáte niekto schému na zapojenie hranatých budíkov ale z verzie Standard? Po mojom zapojení z dedukovania spojov na plošáku sa mi stala taká vec, že síce fungujú, ale ručička teplomera po zapnutí svetiel vyletí na max a máličko svietia kontrolky smeroviek, pri zapnutí smeroviek zasa preblikávajú aj kontrolky pod nimi a stvára mi to podobné kusy. Zapájam ich na dutinky do kabeláže z pôvodných L-kových budíkov.
Jo a ještě se tam snad dají nastříhat kontrolky z fava a pak to je černý místo těch vyblitejch barev.
-> sekicz: máš nějakou luxusnější verzi budíků podle toho 4 pinového konektoru pro zvláštní výbavu.
Ještě připomenu, že pokud tam chceš dát tyto nepěkné budíky a máš teď kulaté musíš přehodit bovden tachonetru do druhý díry v kastli.
Tahle přístrojovka by měla smysl kdyby se do ní udělal průsvitný jednodílný ciferník.
Ještě připomenu, že pokud tam chceš dát tyto nepěkné budíky a máš teď kulaté musíš přehodit bovden tachonetru do druhý díry v kastli.
Tahle přístrojovka by měla smysl kdyby se do ní udělal průsvitný jednodílný ciferník.
TAK dík.

-> andy3456: Půjdeš po tišťáku budíků (ne jenom otáčkoměru) a ten co vede na kostru je kostra...
A ako zistim kastru ked to neni popísané??
-> andy3456: Co mám podle obrázku vědět? A zapojení ti popsal Bukaj, koukni se podle tištěnýho spoje na budíkách, co kam vede.
Tak sorry ale podla obrázka to vieš??
-> andy3456: R3 určitě nepatří k tomu drátu ale k odporu číslo 3 (kterej není osazenej).
Ale práve to- tam neni je tam iba R3 a MM a teraz ktoré??
-> andy3456: To je jednoduché - najdeš + a - podle tišťáku panelu přístrojů a třetí kabel je signálový.
-> darabos 07.04.15 21:45:22: práveže ani ja neviem ktory je ktorý
-> andy3456: zrejme jeden kabel bude +12v, druhy kabel kostra a treti ide na indukcku kontak 1.
Ale netusim ktory je ktory.
Ale netusim ktory je ktory.
Mám presne túto budíkovú skriňu len chcel by som (len)otáčkomer zapojit na motor TAZ-1500 a neviem ako.Vedú od tial 3 káble len ako ich zapojit pravdepodobne na indukčnú cievku ale ako??????????
Abych přiznal barvu, mám ještě jedny v uplně sériovce 120L akorát nevim r.v. ale řekl bych že kousek předrevoluční, protože už to má právě ty hranatý budíky a vyhřejvaný zadní okno - jenom tak letmo jsem se na ní byl podívat v garáži, ale podívám se schválně do servisky až okolo ní projdu.

-> Petrson: Příplatková výbava, respektive ke konci výroby tam montovali i tyto buíky, ale byla o ně navýšena prodejní cena...
A co 125tky tam taky se dávaly,nebo se pletu?
-> Bukaj: hranatý budíky se dávaly už o kousek dříve od 4/87 a hlavně do modelů GL a kupé , 130L mívaly kulatý,samozřejmě s otáčkoměrem.
-> zajoch: Tyto budíky se montovaly seriově do vozů Rapid a 130 od modelu 88 a snad do všech 135/136. Do ostatních modelů od 88 jako příplatková výbava.
Dále například do TAZ 1500...
Dále například do TAZ 1500...
-> zajoch: Ja som ich mal v rapide z roku 1986 a aj v Mku z roku 1988..tieto hranaté v emke museli byt od vyroby pretože som to mal po prvom majitelovi tu od nas s ulice..a je možne že aj v rapide boli od novoty :)
Taky se na něco zeptám... Do čeho se dávaly tyto hranaté budíky? typy. Nějak v tom moc nemám jasto, a ted se mě na to někdo zeptal a začalo mě to taky zajímat ;)
dyžtak mi potom dej sz



-> sekicz: jo teploměry jsou na 80° a na 90°, některý budíky bržděnou rafičku maj a některý ne, ted nevim jaky to mit maj a jaky ne, po těch kabelech se ti kouknu, mám tu nějaký zásoby

Aha, a má to nějakou hodnotu? :D Jinak zezadu vypadá takhle.
Já to spíš viděl tak že ty dráty z kulatejch naletuju přímo místo konektorů, ale když vyhrabu někde ty fávo konektory tak to udělám jak má bejt :D
A to schéma je pro ty typy teda stejný nebo jak?
To s tím teploměrem jsem asi četl? že jeden má optimální 90 a druhej 80 či co? a taky že maj různě bržděnou ručičku od palivoměru? četl jsem to na techwebu když jsem hledal nějaký infa o tý kabeláži
Já to spíš viděl tak že ty dráty z kulatejch naletuju přímo místo konektorů, ale když vyhrabu někde ty fávo konektory tak to udělám jak má bejt :D
A to schéma je pro ty typy teda stejný nebo jak?
To s tím teploměrem jsem asi četl? že jeden má optimální 90 a druhej 80 či co? a taky že maj různě bržděnou ručičku od palivoměru? četl jsem to na techwebu když jsem hledal nějaký infa o tý kabeláži
-> sekicz: pokud se nepletu, tak ten typ co máš ty je na motory 135/6 a myslim že 1205, liší se v tom teploměru, ale to vše vidíš z fotek

-> sekicz: svorkovnice seženeš skoro v každým Fávu i s dutinkama
A tady je rozepsáno, jak a kam jsou jednotlivé kabely zapojeny. Dají se navést původní kabely do kulatých dutinek a opatřit je bužírkou. Já to musel taky tak udělat, nesehnal jsem originál patici k tomu.
Zdravim, pořídil jsem si hranatý budíky ovšem bez redukce. Tak bych rád sehnal všechno info ohledně zapojení pinů na panelu, inzerce na redukci, popřípadě po jakejch konektorech se mám koukat.
Taky mám pocit že ta svorkovnice/konektor/jaks etomuřiká je stejná s něčim na fáčku?
Chvíli jsem hledal po netu, virtu a tak různě a našel jsem odkaz na nějakej návod/vlákno na techwebu ale to je jaksi nedostupný.
V lokálních autodílech, který většinou maj věci na zadomotoráky věděli co chci ale nebyli schopný to dodat.
Jinak vim že nejsou moc lepší než kulatý ale kdybych to jednou chtěl zapojit tak ať to mám připravený.
Doufám, že to tu ve fóru nebude vadit, a děkuji za případný rady.
//přesunul jsem to do elektriky páč to asi bude lepší tady :D//
Taky mám pocit že ta svorkovnice/konektor/jaks etomuřiká je stejná s něčim na fáčku?
Chvíli jsem hledal po netu, virtu a tak různě a našel jsem odkaz na nějakej návod/vlákno na techwebu ale to je jaksi nedostupný.
V lokálních autodílech, který většinou maj věci na zadomotoráky věděli co chci ale nebyli schopný to dodat.
Jinak vim že nejsou moc lepší než kulatý ale kdybych to jednou chtěl zapojit tak ať to mám připravený.
Doufám, že to tu ve fóru nebude vadit, a děkuji za případný rady.
//přesunul jsem to do elektriky páč to asi bude lepší tady :D//