skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdový spínač na 1000 mb?
Stará brzdovka byla jen nouzovka k nakapání do spínače, konzistence normální. Spínač je na kostičce, odkud se to rozděluje do poloviny předních čtyřpístků. Hele, jestli je tam membrána s protipružinou, tím šroubkem se šteluje předpětí pérka a určitě bude na druhý straně membrány, než je kapalina a nic nepoteče.
-> Nepér: To je nějaký divný - ke má W ten spínač? není tam něco přicpaného?
A točením šroubku pravěpodobně docílíš úniku kapaliny kolem jeho závitu...
Jinak když vidím ten postarší Syntol - nemáš zhoustlou (zavodněnu) brzdovou kapalinu?
A točením šroubku pravěpodobně docílíš úniku kapaliny kolem jeho závitu...

Jinak když vidím ten postarší Syntol - nemáš zhoustlou (zavodněnu) brzdovou kapalinu?
Dal jsem tam ze škodovky a bylo to stejný. Koukal jsem, že je na tom šroubek, povolil jsem ho o otáčku, funguje to líp!
A je tu jaro! A asi to funguje pořád stejně. Údajně to může být ještě zavzdušněním spínače. Před montáží se má zaplavit brzdovou kapalinou a teoreticky pak není třeba odvzdušňovat brzdy.
Jinak 1203, 1000, 100, wartburg, trabant... by měl bejt stejnej průměr spínače. Může se ale lišit provedení kontaktů.
Jakou mají tyhle spínače proudovou rezervu (provoz přívěsem)?
Jinak 1203, 1000, 100, wartburg, trabant... by měl bejt stejnej průměr spínače. Může se ale lišit provedení kontaktů.
Jakou mají tyhle spínače proudovou rezervu (provoz přívěsem)?
Takže by mohlo stačit spínač vyčistit, aby spínal dřív a normální to není, že spíná až když auto stojí? 

-> Jozka: Taky si vzpomínám, že na hundrtce mi spínač na brzdovým válci reagoval na sebemenší dotek na pedál a ve finále mu zůstávaly sepnutý kontakty i po uvolnění pedálu, což vyústilo ve vypálený matný boule na zadních skupinových svítilnách :-) Protože jsem tenkrát v zimě neměl chuť to rozebírat, měnit a odvzdušňovat, jenom jsem odlehčil kontakt tlakovýho spínače relátkem a tak to fungovalo až do prodeje.
Magor se na nějaký plácačky za kolem nekouká a bez ohledu na počasí či režim se chová jako magor.
Magor se na nějaký plácačky za kolem nekouká a bez ohledu na počasí či režim se chová jako magor.
-> King: Plus mínus.. myslím si, že po nějaký rekonstrukci brzd přibližně 1985 už to pak po probliknutí hned i přibržďovalo.. Ono lepit se tehdy a teď mělo trochu jinej význam a rozměr - dneska v mlze nebo dešti či jiným nečese málokterej magor za tebou jede metr a půl, protože auta už nemaj henté oné lapače...
-> Jozka: No, rudou obcanku jsem prebiral v imitaci svazackyho ohozu, takze to by tak mohlo predmetne dobe

-> King: Tos ještě neměl ani občanku, natož řidičák..

-> King: ja na tailovani pouzivam vetsinou metodu bezpecne vzdalenosti (3 sekundy) :) ale posledni dobou se na me uz moc aut nelepi, asi se bojej ze to blato z auta na ne preskoci :)
-> Jozka: Jenom takovej OT dotaz - to odhánění lepičů pomocí fiktivního brždění fungovalo přibližně v kterým století? :-) Mám na to teorii, že lepiči si na tenhle naschvál už dávno vytvořili imunitu, takže co pamatuju, tak to fungovalo už jenom na největší jelita a většinu je to jenom provokovalo k větší agresivitě, takže jsem hodně rychle stáhnul z repertoáru.
Včera se zas jeden postarší oktavián nesrovnal s faktem, že se minikolona kamionů táhla vesnicí 60 tacho a tak si to vybíjel tajlováním mýho kufru. Na první autobusový zastávce jsem nasimuloval parkování a vrátil se za něj (základy vzdušnejch soubojů :-) Za vesnicí jsem ho vzal i s kamionama a problem solved...bez naschválů
Včera se zas jeden postarší oktavián nesrovnal s faktem, že se minikolona kamionů táhla vesnicí 60 tacho a tak si to vybíjel tajlováním mýho kufru. Na první autobusový zastávce jsem nasimuloval parkování a vrátil se za něj (základy vzdušnejch soubojů :-) Za vesnicí jsem ho vzal i s kamionama a problem solved...bez naschválů

Aha, no tohle svítí fakt až když to docela dost brzdí, z mírnýho svahu zastavím bez rozsvícení brzdovek...
-> Nepér: Obvyklejší je spíš opak.. taky jsem míval spínač, se kterým jsem odháněl lepiče - čili stačilo lehce stisknout pedál, auto prakticky nebrzdilo, ale světla už zářily. Možná by pomohlo vyjmout a vyprat.
-> Bukaj: Do jara času dost. A na jaře to možná zkusím na srazu Varkburků 

-> Nepér: No, buď bych musel dát do svého vraku baterku a doufat, že to ještě funguje, nebo bych sjel ke kamarádovi do garáže...
-> Bukaj: Správně díš. Já bych to nejdřív porovnal s něčím s tlakovým spínačem, abych to zbytečně nerozebíral.
-> Nepér: No, tak pochopitelně spíná, až když auto začne brzdit, když je to tlakový spínač...
Ale ne zase, že by to rozsvítilo světla jenom když zaflekuješ...
Kdybys chtěl, mám tu nové spínače, myslím, že nějaký je i DDR (přepokládám, že jde o Warťase a nepořídil sis MB, nebo kilo...)

Kdybys chtěl, mám tu nové spínače, myslím, že nějaký je i DDR (přepokládám, že jde o Warťase a nepořídil sis MB, nebo kilo...)

Jak vám spíná tenhle spínač podle tlaku kapaliny? Mě to rozsvítí světla, až když už to auto docela brzdí. Myslím, že by to mohlo být citlivější, ale nemám s čím srovnávat.
-> srdcar 120L: Jo, vlastně, taky jsem to tehdy takhle nějak vykoumal, ale nedošlo na to nikdy.. ale vybavuju si, že jsem to na nějakým kile viděl odstříhaný někde dál uvnitř instalace - patrně někdo odpojoval v afektu
.

-> Jozka: Tam stačilo na spínačce odpojit jeden drát a byl pokoj, ale než jeden na to došel ...

-> dragon_cb_cz: Však to taky mnoho "spokojených" majitelů stovek hned po prvním vybití baterie odpílilo.. Mě se vybít takhle baterku u 110LS povedlo vybít asi jenom jednou, ale kolikrát jsem se k ní vracel, abych zkontroloval okýnkem polohu páčky, to spočítat nelze..
Hlavně po odbočení na přímo ke kolmýmu stání bylo fakt snadný nechat blinkr v akci, chcípnout motor, zamknout a odejít.. A jak z toho kila leze člověk napůl hluchej, tak si nějakýho cvakání přerušovače za chodu motoru ani nevšimne..
Hlavně po odbočení na přímo ke kolmýmu stání bylo fakt snadný nechat blinkr v akci, chcípnout motor, zamknout a odejít.. A jak z toho kila leze člověk napůl hluchej, tak si nějakýho cvakání přerušovače za chodu motoru ani nevšimne..
-> dragon_cb_cz:



-> srdcar 120L: -> Jozka: OK, nebyl jsem si jistej jestli to MB mělo nebo ne... Oktávka to má a občas chci vylézt z auta a začne to na mě pískat
No lepší než kdyby to bylo zticha a vymlátilo to baterku...

-> dragon_cb_cz: Pokud si pamatuju, tak vychytávku s parkovačkama měly jen stovky a fungovalo to tak, že když se úplně vypnulo zapalování a klíček byl v poloze na vyjmutí a uzamčení řízení, tak se daly spínačem směrových světel zapnout parkovačky nalevo nebo napravo. Taky se mi povedlo párkrát na stovce vybít baterku, když to zůstalo přes den zapnutý.Litry to ještě neměly, aspoň co já jsem měl, byl to rok 1968. U 120-tek se od toho upustilo, i když v přepínači to bylo nachystáno, ale nebylo realizováno.
-> dragon_cb_cz: Tuhle vychytávku na vybíjení baterie (že zapnutej blinkr při vyndaným klíčku aktivuje obysovky na danej straně) embéčka naštěstí ještě neměly..
Ale aby svítily jen koncový vlákna a už nic jinýho, to mi nedává moc smysl..
Ale aby svítily jen koncový vlákna a už nic jinýho, to mi nedává moc smysl..
-> srdcar 120L: Teď nevím jestli to mají i litry (myslím, že ano), ale kila mají "vychytávku", že při vypnutém zapalování vyhozený blinkr zapíná parkovačky na příslušné straně auta... na to nemusel být pokud vím speciální spínač.
Jinak teda ve spojení s absencí zvukové signalizace blinkru je to ultimátní vynález na vymlácení baterky.... moderní škodovky už o tom alespoň informujou pípákem.
Jinak teda ve spojení s absencí zvukové signalizace blinkru je to ultimátní vynález na vymlácení baterky.... moderní škodovky už o tom alespoň informujou pípákem.
-> srdcar 120L: Jo, takový čápoviny se dobově dělaly.. samostatný rozsvěcování koncových světel se užívalo zejména na plašení kreténů, co se lepili na zadní nárazník.

-> slupkas: Když jsou zapnutá koncová světla, svítí s nimi i obrysová ( parkovačky). Podívej se na pojistky,jak je to tam napojeno. Od hlavního vypínače světel vede jeden kabel pod pojistky č. 3 a 4, to jsou parkovací světla. Z nich vedou kabely a to pojistka č.3 počítáno zleva, na levou stranu 2 kabely ( přední levá parkovačka a zadní levá parkovačka a z pojistky č.4 na pravou stranu 3 kabely-zpravidla ( pravá přední parkovačka, osvětlení přístrojovky a pravá zadní parkovačka, která je vzadu propojená s osvětlením SPZ). Pokud je to tak propojeno, nemohly by jen vzadu svítit koncová světla. Hledej po kabelech, může být někde na ně dodatečně namontovaný přepínač, který pouští přímo proud jen do koncových světel. Sice nevím, k čemu by to mělo být dobré, ale i s takovými vylepšeními jsem se už taky setkal. Bral bych to, kdyby svítily s LED světly vepředu jako denní svícení. Já jsem měl třeba na litru úpravu, kdy se dala zapnout pomocí přepínače parkovací světla na levé straně nezávisle na zapnutí hlavním vypínačem.
Největší problém je, najít ten přepínač, může být prakticky kdekoliv. Buď někde pod palubovkou, nebo na středovém tunelu, většinou bývá v dosahu řidiče.
Největší problém je, najít ten přepínač, může být prakticky kdekoliv. Buď někde pod palubovkou, nebo na středovém tunelu, většinou bývá v dosahu řidiče.
-> Gryzly: Jo, i MB na obě levý obrysovky ze stejný pojistky a obě pravý taky, takže by to mělo svítit oboje..
Ještě je to ale taky propojený s osvětlením SPZ a s osvětlením palubky a jeho spínačem..
Ještě je to ale taky propojený s osvětlením SPZ a s osvětlením palubky a jeho spínačem..

-> slupkas: pokud by to bylo blbou kostrou v jednom světle, tak napoj extra drát s kostrou a dotkni se kostry ve světle a mělo by to zhasnout.
Nebo vymontuj v jednom světle žárovky a pokud to bylo to správné světlo, tak druhé zhasne. Pak je dej zpět a vyndej žárovky v druhém světle.
Nevím jak to maj zapoejný embarga, ale na ostatních škodovkách je zadní koncový na jedné straně napojený na přední obrysový na stejné straně, takže by ti to mělo svítit aj vepředu.
Navíc když zapneš blinkr a v tom světle bude blbá kostra poznáš to podle barevnýho cirkusu kterej to bude dělat.
Nebo vymontuj v jednom světle žárovky a pokud to bylo to správné světlo, tak druhé zhasne. Pak je dej zpět a vyndej žárovky v druhém světle.
Nevím jak to maj zapoejný embarga, ale na ostatních škodovkách je zadní koncový na jedné straně napojený na přední obrysový na stejné straně, takže by ti to mělo svítit aj vepředu.
Navíc když zapneš blinkr a v tom světle bude blbá kostra poznáš to podle barevnýho cirkusu kterej to bude dělat.
-> Tomaso435: Roztoky u Prahy
-> slupkas: vod kud si ?
-> slupkas: A divíš se? Elektrika na takhle starým autě, kde bude kabelovej svazek nejspíš v ne zcela optimální kondici vždycky smrdí průserem...
Výhoda pro tebe ale je, že je relativně primitivní a tudíž není až tak těžký se s ní zkamarádit... taky jí nemám rád, ale na MBčko ti fakt stačí zkoušečka a multimetr v celkové pořizovací hodnotě asi tak 150 Kč a trochu přemýšlení.
Výhoda pro tebe ale je, že je relativně primitivní a tudíž není až tak těžký se s ní zkamarádit... taky jí nemám rád, ale na MBčko ti fakt stačí zkoušečka a multimetr v celkové pořizovací hodnotě asi tak 150 Kč a trochu přemýšlení.
-> dragon_cb_cz: Když já nejsem s elektrikou kamarád. A když jsem se různě ptal, tak se nikomu do toho moc nechce
-> slupkas: Mohla... stejně jako spousta dalších věcí, který se od klávesnice vyřešit nedaj. Vem zkoušečku/multimetr a měř.
-> dragon_cb_cz: Mohla by být špatná kostra na jednom ze zadních světel??
-> slupkas: No tak pokud skutečně svítí koncový, tak to asi v brzdovým spínači nebude... a nebo tam taky máš někde blbou kostru nebo něco a lítá ti tam proud všude možně. Ten spínač můžeš ostatně snadno proměřit - vem zkoušečku a pokud naměříš napětí na obou pólech spínače, tak je v prdeli, pokud jen na jednom, je OK.
-> Tomaso435: Přední mi právě nesvítí. Jen zadní. Nevím co s tím mám dělat.
-> slupkas: a jen koncový ? přední parkovačky ne ? zkus vyměnit vypínač nebo si natáhni svojí elektriku znovu
-> dragon_cb_cz: Právě, že mi svítí normální koncový. Brzdový,až po sešlápnutí pedálu.
-> slupkas: To asi těžko, když stodvacítka má spínač na pedálu.
Je to tenhle: www.autotypautodily.cz/cz -detail-184243-spinac-brzd ovych-svetel-skoda-100-100 0-1203-trabant-wartburg-19 3-595294.html
A nesvítí ti náhodou spíš brzdovky než koncový světla?
Je to tenhle: www.autotypautodily.cz/cz -detail-184243-spinac-brzd ovych-svetel-skoda-100-100 0-1203-trabant-wartburg-19 3-595294.html
A nesvítí ti náhodou spíš brzdovky než koncový světla?
-> Petr98: A je stejnej jako na stovku a sto dvacítku??
-> slupkas: bude to spinac. Je to svina.
-> Tomaso435: Jenže oni mi svítí pořád a mě se vybíjí baterka
-> slupkas: to bud rád že ti svítí koncový světla :)
.. u stodvacítek se stává že když to přeženeš s brzou, že se ti sepne spínač pod pedálem. ale jak to je u embéra?...
.. u stodvacítek se stává že když to přeženeš s brzou, že se ti sepne spínač pod pedálem. ale jak to je u embéra?...
Nevíte někdo, kde by mohl být problém, když mi pořád svítí vzadu koncový světla. ten brzdový spínač se mi nezdá. Je stejný z tisícovky jako u stovky a stodvacítky?
Jo, je tam pěkně zašitej, prevít, zhora deklem nad převodovkou se dá tak leda nahmátnout a ani vyškubnout z něj tamtudy dráty není snadný..
www.skodateam.cz/katalog? id_model=3
www.skodateam.cz/katalog? id_model=3
Spínač brzdových světel je zespoda vozu na rozvodce brzdových trubek vpravo nad převodovkou.
Asi bude vadný, občas odchází...
Asi bude vadný, občas odchází...
Ahoj, potřeboval bych poradit, kde najdu brzdový spínač u tisícovky? Pořád mi svítí zadní světla a vybíjí se mi akumulátor. Myslím si, že je zatuhlý. Nebo by mohla být chyba jinde? Díky za radu