skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní otáčkoměry
prohledat
64 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 18.07.2014 do 18.08.2015, založil/a Petr Urban
-> Luky: Hele Smith je taková kouzelná krabička, signál se bere ze smyčky od kondíku. Fungovat bude, ale jestli správně? Trpí na stárnutí součástek a pak dost často nemusí stačit korekce pro správné nastavení...
-> Luky: to asi jo no
-> havlik: ten z nového auta asi těžko získám, což?
-> Luky: tak +- zapojíš na baterku ale potřebuješ signál od cívky
Budu kupovat klasický dobový otáčkoměr Smith. Dá se nějak na parkovišti u obchoďáku poznat, že funguje? Něco někam nějak zapojit na baterku, aby to něco ukázalo? Díky
Pokud by někdo chtěl, mohu jej zařídit i zapojit ... zřejmě to teď budu dávat k elektronickým zapalováním. Měl by se vejít do klas. přístrojovky
Tak jsem vzal 2ks něčeho na test, vypadá to velice slušně, jeden už jsem zapojoval někomu v autě a chodí pěkně a design je povedený, vstupy má jak k jednotce obdelník 12V, tak k kont. rozdělovači, kde jsou velké napěťové špičky. Udělám pak video jak to šlape....
něco z řad spíše USA muscle : www.autometer.com/gauges.
html
Téma je o závodních otáčkoměrech, pokud někomu nefunguje sériový, ať dá prostě jiný nebo prosím od toho jsou jiná témata !
-> Jindas: A to ti nestačí kolik je tady odkazů na otáčkoměry dole, to jsou snad všechny normální funkční co seženeš. Pokud nemáš love, tak VDO 2racing.cz/?action=det...
Jinak nejlepší za danou cenu bude níže zmíněný RACETECH :
www.demon-tweeks.co.uk/mo torsport/.../racetech-80mm -tachometer-2 s přesným krokovým motorkem, ale nutné objednat v zahraničí, protože speedpro jej neumí sehnat, nechápu proč, když ostatní produkty RACETECH mají a že prý jim to dodavatel neumí zajistit a hotovo. Pokud by měl někdo lepšího dodejce co to umí, sem s ním a nebo podobnný otáčkoměr za takové prachy... já nenašel nic podobného.
-> Jindas: A to ti nestačí kolik je tady odkazů na otáčkoměry dole, to jsou snad všechny normální funkční co seženeš. Pokud nemáš love, tak VDO 2racing.cz/?action=det...
Jinak nejlepší za danou cenu bude níže zmíněný RACETECH :
www.demon-tweeks.co.uk/mo torsport/.../racetech-80mm -tachometer-2 s přesným krokovým motorkem, ale nutné objednat v zahraničí, protože speedpro jej neumí sehnat, nechápu proč, když ostatní produkty RACETECH mají a že prý jim to dodavatel neumí zajistit a hotovo. Pokud by měl někdo lepšího dodejce co to umí, sem s ním a nebo podobnný otáčkoměr za takové prachy... já nenašel nic podobného.
-> Jindas: mam Made in Japan max.RPM 8tis. myslim že kvalitu kupiš aj za 1000-2000kč netreba za 5 litru
vyrobca je Star ma už 10-15rokov

vyrobca je Star ma už 10-15rokov
Pánové a dámové, prosím Vás potřeboval bych zjistit použitelný výrobce otáčkoměrů (od 1000-5000kč a do 8000ot/min).... not čajna...
Děkuji,klidně SZ
Děkuji,klidně SZ
-> michal rs: V budíku by měl bejt kalibrační trimr... Takže jedině tím. Teda pokud to ukazuje takhle blbě v celým pásmu.
To trvalý připojení na 12V mu pravděpodobně moc neprospělo...
To trvalý připojení na 12V mu pravděpodobně moc neprospělo...
nazdar, tak vážně jsem přehodil kontakt na cívce, ale ukazuje cca o 600ot/min méně ještě nějaká rada??
-> michal rs: Tak přendat na svorku 1. Na svorce 15 do něj jde pouze napájecí napětí (na signálovej kontakt) a tudíž nemůže fungovat ani kdyby chtěl. ;-)
Otáčkoměry jsou stejný jak na kontaktní, tak na bezkontaktní zapalování.
Otáčkoměry jsou stejný jak na kontaktní, tak na bezkontaktní zapalování.
mám to na 130rs , zapalko bylo z fa, ale není to top na webrech, tak jsme testovali opět starý rozdělovač.
otáčkoměr je myslím na 15ce, ale nejsem si jist - zítra kouknu :-) , není možnost, že bez kontakt elektronika v otáčkoměru má jinou elektroniku, než kontaktní kladívko?? :-(
otáčkoměr je myslím na 15ce, ale nejsem si jist - zítra kouknu :-) , není možnost, že bez kontakt elektronika v otáčkoměru má jinou elektroniku, než kontaktní kladívko?? :-(
-> michal rs: Na jakým autě? Přepojoval jsi z FA bezkontaktu na klasický kladívko? To musí fungovat. Na kterým vývodu z cívky máš zapojenej kabel k otáčkoměru? Měl by být na tom samým, co je kladívko (svorka 1).
nazdar, dnes jsem předělal zapalko na klasické kladívko, žádný bez kontakt, ale nejde mi otáčkoměr mám tam vdo, poradí mi někdo, jaký je rozdíl v otáčkoměrech???Diyk Michal

-> Zazaa: cekal jsem hodiny ;)
-> Zazaa 26.12.14 20:30:33: Hezky pekne a predpokladam z venku jety za rozumnou cenu?
tak konecne budu mit aspon jeden pristroj kterej bude ukazovat neco smysluplne i za jizdy :)
staré Porsche má K jetronic čili mechanické vstřikování, má to taky cívku a rozdělovač, v tom to nevidím. Každopádně to ještě zkusím nějak vylaborovat. 

-> Kubis09: Můžou chtít jinej signál (tvar, napětí) a proto nefungujou. Záleží co do toho posílala ECU z původního auta.
ručička se ani nehne tak, že by byly oba po smrti? Nikdo do nich ještě nikdy nelezl, to bych poznal na rámečku.
Tak teď jsem je očisitl a oba mají napsáno 4 zyl. tak už fakt nevím, dá se to nějak opravit? je jich škoda...
Tak teď jsem je očisitl a oba mají napsáno 4 zyl. tak už fakt nevím, dá se to nějak opravit? je jich škoda...
-> Kubis09: Musia fungovať, akurát by ti ukazoval inú hodnotu 

Ahoj pánové mám doma 2 otáčkoměry VDO tuším že jsou z porsche ale ani jeden mi na škodovce nejede, má to nějaké speciální zapojení, nebo jsem prostě koupil na 6 válce? :D Třetí co jsem doma vyhrabal byl z Lady 1500 a ten jede. Nebo jsou oba KO ale to se mi nechce věřit.
-> vhml: Vzhled
lépe padnoucí v škoda přístrojovce, jinak nevím zda jsou vevnitř jiné, dle mě stejné. Nechceš udělat test, koupit a říct funkci ? Já viděl podobný a funkčnost jsem popsal, zajímá mě zda by to tady bylo lepší.

-> Petr Urban 06.11.14 15:09:57: a v čem je VDo z tvýho odkazu lepší? Zajímá mi spíš porovnání s origo Pal a Lumel.
-> vhml: Nemá, i když je to zřejmě originální VDO, při velmi rychlém řazení se klidně ručička zakmitává či zastavuje v horním pásmu, sám jsem to viděl a přesné to taky nebylo, +- 200ot. zřejmě ale dobrý :) Na takové to tuning poježdění dobré .... pro závodníky řek bych nevhodné a mnohem dobově pěknější stejného ražení je www.vdo-instruments.com/i
nstruments/.../cockpit-7-0
00-rpm-3-1-8-tachometer.ht
ml výhodou je i lepší rámeček, který tolik nevystupuje s orig. přístrojovky škoda jako ten druhý.
Nebýt nepříznivé ceny,jeden z nej co jsem kdy viděl Stack ST400
(ve formuli škoda 1300)

-> vhml: nějaký podezřele levný
-> Petr Urban 24.07.14 14:05:34: tak do 3000 jo, to má logiku, ale do 4 už to musí bejt trošku neštěstí na přejezdech atd.
-> Luky: -> vhml: Jestli jezdíte z dieselem, chápu
Jinak nahuštěnost do 3tis. je právě super, protože zbytek pole může být přehlednější, větší. A nadpis napovídá Závodní otáčkoměr, tzn. asi né do auta s lepší sériovkou.

-> vhml: Je pravda, že u škodováckýho OHV máš z toho otáčkoměru jen rozsah 4500rpm a to jen u docela fajnovýho motoru :D.
-> vhml: mě taky, už třeba jenom proto, že bych se svým seriovým motorem z těch nahuštěných číslíček u některých otáčkoměrů ani nevylezl 

-> m8rinek 24.07.14 12:56:34: právě ta nelineárka dole by mě srala...
-> Urbi: Já nevim mě vdo funguje hezky, jen nevím jak je to s přesností (neměřil jsem ho), takže pokud je v maximálních otáčkách šoupnutej o 500ot jinam díky např. stárnutí součástek, tak mi to je docela putna :))).
Při dochlazování, či přejezdech řešit otáčky taky vyloženě netřeba, jediné na co bych užil přesný otáčkoměr je při porovnávání hodnot z různých výstupů závislých na otáčkách.
Pokud budu ladit motor při jízdě na kopec tak mi bude stačit defakto cokoli co mi ukazuje otáčky klidně bez cejchování, aneb vyměnim difuzor za větší a hle ono mě pustilo do vyšších sfér :))).
Ale jinak jooo, proč ne. Racetech vypadá supr a nelineární stupnice v nízkých je fajnová...
Při dochlazování, či přejezdech řešit otáčky taky vyloženě netřeba, jediné na co bych užil přesný otáčkoměr je při porovnávání hodnot z různých výstupů závislých na otáčkách.
Pokud budu ladit motor při jízdě na kopec tak mi bude stačit defakto cokoli co mi ukazuje otáčky klidně bez cejchování, aneb vyměnim difuzor za větší a hle ono mě pustilo do vyšších sfér :))).
Ale jinak jooo, proč ne. Racetech vypadá supr a nelineární stupnice v nízkých je fajnová...
-> vhml: www.2racing.cz/?action=de
t... Dle info a dle toho jak já jsem viděl fungovat několik VDO, tak se normálně zasekávali, dále v 7500ot. motoru jeden ukazoval cca 7000 a další jiný 6500ot., myslel jsem si tehdy že jsou akorád oba špatný, ale problém bude možná jinde.
-> m8rinek: Tak v rally to nestiháš, jasný, ale při rovince když přetáčíš poslední kvalt na to mrknout můžeš, vyvolání max. hodnoty po RZ taky není k zahození, aspoň víš kam se to na rovince nechá přetočit, navíc se to dá použít při ladění, kdy např. jednu najetou část silnice jedeš pod plným na pětku/šestku a z max. otáček nebo i rychlosti vidíš... Tu šipku si mohu dát na PAl a je to to samé, ale říkal jsi že se na to nedíváš/nestíháš, tzn. bude ti šipka na nic a shift light je určitě na místě, vždy. Ale ještě existují přejezdy, starty, vychlazování po RZ, kdy se na něho dívat můžeš a rozhodně bude lepší pohled na funkční otáčkoměr než na nějakou mrdku co tě bude srát pokaždé, co uvidíš jak lítá jak chce apod. vady.
-> m8rinek: Tak v rally to nestiháš, jasný, ale při rovince když přetáčíš poslední kvalt na to mrknout můžeš, vyvolání max. hodnoty po RZ taky není k zahození, aspoň víš kam se to na rovince nechá přetočit, navíc se to dá použít při ladění, kdy např. jednu najetou část silnice jedeš pod plným na pětku/šestku a z max. otáček nebo i rychlosti vidíš... Tu šipku si mohu dát na PAl a je to to samé, ale říkal jsi že se na to nedíváš/nestíháš, tzn. bude ti šipka na nic a shift light je určitě na místě, vždy. Ale ještě existují přejezdy, starty, vychlazování po RZ, kdy se na něho dívat můžeš a rozhodně bude lepší pohled na funkční otáčkoměr než na nějakou mrdku co tě bude srát pokaždé, co uvidíš jak lítá jak chce apod. vady.
-> Urbi: Ze zkušenosti, pokud jedeš někde střelbu na rally trati kam se vejde sotva jedno auto, tak Ti je nějakej otáčkoměr defakto u .... Jedeš na ucho a jseš rád, že stíháš sledovat cvrkot kolem trati.
Co se týče ostatních otáčkoměrů s chybou. Chybu mají má daný kus řekněme v rozsahu, tedy ukazuje jiný údaj než by měl... Tak si na sklo nalepim červenou šipku a budu mít onu pomyslnou zarážku co mít potřebuju.
Případným řešením je shift light...
Co se týče ostatních otáčkoměrů s chybou. Chybu mají má daný kus řekněme v rozsahu, tedy ukazuje jiný údaj než by měl... Tak si na sklo nalepim červenou šipku a budu mít onu pomyslnou zarážku co mít potřebuju.
Případným řešením je shift light...
Já bych si rád pořidíl klasiku, jetou, ale pořád se mi ho nedaří sehnat za cenu, kterou jsem ochotnej dát
www.sracing.com/Store/... /VDO-333-155D.jpg
-> Petr Urban 24.07.14 02:12:21: a VDO je taky špatně?

www.sracing.com/Store/... /VDO-333-155D.jpg
-> Petr Urban 24.07.14 02:12:21: a VDO je taky špatně?
-> m8rinek: To teda je, ale teď co je lepší... nekorektní ukazování, zákmity, celkově špatná funkce Palu,Lumelu, potažmo i na VDO jsem slyšel totožné recenze a nebo dobový vzhledový nesoulad.
-> TTomas: www.merlinmotorsport.co.u k/p/racetech-80mm-electron ic-tachometer-rttc8
Zde v textu a jsou další dvě stránky kde píšou o krokovém motoru u tohoto otáčkoměru.
Řeším také cenovou dostupnost, nic nad 3-4 tis. mě nebere. Kvalitní shift light je za 1000,- a dám si ho přehledně do výhledu, nemusí být v předraženém otáčkoměru s nápisem výrobce co zabírá hlavní část peněz a otáčkoměr nemusí mít žádné další funkce krom ukazování otáček.
-> TTomas: www.merlinmotorsport.co.u k/p/racetech-80mm-electron ic-tachometer-rttc8
Zde v textu a jsou další dvě stránky kde píšou o krokovém motoru u tohoto otáčkoměru.
Řeším také cenovou dostupnost, nic nad 3-4 tis. mě nebere. Kvalitní shift light je za 1000,- a dám si ho přehledně do výhledu, nemusí být v předraženém otáčkoměru s nápisem výrobce co zabírá hlavní část peněz a otáčkoměr nemusí mít žádné další funkce krom ukazování otáček.
-> TTomas: Mě se Racetech taky líbí, shiftlight taky, jenže když to je tak strašně dobově nekorektní :D.
-> m8rinek: Domnenka je to nejspis spravna a krokovej moturek (pokud je teda dostatecne rychlej a presnej) je jednoznacne vyhra. Muj Stack nema ani nahusteny pole a ma krokac taky. Nicmene nic o tom, ze ten racetech ma krokac jsem nenasel, ale asi jen blbe hledam. Zato jsme nasel typ i s shiftlightem a to uz je zajimave nicmene uz i relativne drahe.
www.demon-tweeks.co.uk/mo torsport/.../racetech-80mm -tachometer-with-shift-lig ht-0-8000-rpm
www.demon-tweeks.co.uk/mo torsport/.../racetech-80mm -tachometer-with-shift-lig ht-0-8000-rpm
-> TTomas: Já se obávám, že cokoli co bude mít zhustěný políčka bude s krokáčem, protože samotná realizace přístroje bude jednodušší, než řídit analogovou ,,ručičku,, nelineárně...
Pokud ma ten racetech krokovej motor, tak za ty penize neni moc co resit.
-> Urbi: Hele myslím že na speedpro je budou mít nebo minimálně objednaj když od té značky mají budíky jiné.
-> Bery: V česku zřejmě nikde, ale není problém si ho poslat s ciziny, našel jsem ho na několika stránkách, pošlu na mail a zrovna tobě by se takový hodil....pěkně řadit v 7 tis. na kolmo s ručičkou a máš hezký přehled kolik točíš - opravdu když je ručička nahoře v nejvyšších ot. vnímáš to lépe - rychleji periferně okem rozeznáš kolik cca máš, než když ti ručička kamsi padá. Dokonce ho dělají s funkcí recall za nějakou příplatu a ukáže ti pak kolik jsi točil maximum. Píšou u něj myslím něco o krokovém motorku - tzn. přesnost by měla být určitě. Protože je to závodní otáčkoměr, vypadá to celkem precizně a nestojí to pár korun, věřím že bude kvalitní a přesný. Většina takových ot. umí pracovat i jen na cívku - rozdělovač, i na ŘJ.
-> Urbi: a ten racetech mají kde?spolehlivost a přesnost jako u VDO?
-> Bery: klasika, ale předsedo... jsou i levnější weby www.2racing.cz/?action=de tail&id=ID63950
Za ty 4 tis. máš (pro mě nádherný) RACETECH i s poštou s 7-8 tis. ot. pěkně nahoru ... jsem zvědavý kdo si ho na virtu koupí první ...já to za něj asi neutratím.
Za ty 4 tis. máš (pro mě nádherný) RACETECH i s poštou s 7-8 tis. ot. pěkně nahoru ... jsem zvědavý kdo si ho na virtu koupí první ...já to za něj asi neutratím.