Indukcna cievka

prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 27.06.2014 do 08.09.2017, založil/a schrenkie
řadit dle data
18:36:23
08.09.2017
King
-> wattanen: ...ovsem hodnoty ss odporu merene multimetrem s mericim napetim radu malych jednotek voltu toho moc nereknou o chovani vinuti pod pracovnim napetim, navic s velkym dU/dt...
13:40:01
08.09.2017
Labros
-> wattanen: Primární vinutí 4 Ohmy, sekundární v řádu kOhmů
21:20:16
06.09.2017
wattanen
Zdárek hoši. víte někdo jaké jsou parametry indukčky na škoda 100 až 120. Potřeboval bych proměřit civky civky co mám doma. Díkes za odpověd
23:33:40
15.02.2016
srdcar 120L
-> Toušík: Do škodáren vrtám od r.1974, ne že bych se tím živil, ale mám to jako koníčka, takže rád se s každým, kdo má problém, podělím se svými zkušenostmi a hledáním závad, na které jsem během těchto let narazil. Mou poslední škodovku 120M, Mazlíka, mám od novoty a snad na ní není nic, co bych neměl rozebrané za těch 31 let. Mám zkušenosti s 1000 MB i s Š 100, které jsem měl předtím. Nehraju si na všeuměla a všechnoznala, pouze bych se chtěl podělit s těmi, co o to stojí, se svými postřehy a zjištěními za ta léta.4 4
22:17:05
15.02.2016
Toušík
-> srdcar 120L: Vůbec není za co se omlouvat :D Tento problém může mít kdokoliv a konečně jsem se dočetl zas něco rozumného a k problému :)
21:54:15
15.02.2016
srdcar 120L
-> Toušík: Omlouvám se ti, v tom fofru jsem přehlídl, že to je o tvém problému.1 1 1 1 1 1
20:51:23
15.02.2016
Toušík
-> srdcar 120L: Já jsem moc rád že řešíte můj problém!! Jinak na rovinu ono v tom kalupu když na to zapomenu tak nějaké světlo asi nepomůže :/ Ale i přes veškéré info díky! Pořád uvažuji o tom relé ale asi nechám dlouhé kabely když bych to chtěl natáhnou na přímo :)
20:38:41
15.02.2016
srdcar 120L
-> King: Máš pravdu, to se nehádám. Ať si schrenkie dá velkou kontrolku k vypínači, aby nezapomněl vypínat zapalování a bude mít klid.
10:20:37
15.02.2016
King
-> srdcar 120L: Pokud je tvoje prvni veta otazkou, pak odpovidam, ze kontakt ve spinacce je pomerne robustni. Nicmene porad plati, ze prerusim-li proud tekouci inducnosti, musim pocitat s tim, ze si to civka, jednim koncem "oprena" o zem, nenecha jen tak libit. Pro jistotu opakuju, ze se bavime o pripadu, kdy se rozdelovac zastavi se sepnutym kontaktem.
00:32:20
15.02.2016
srdcar 120L
-> King: A tím jsi chtěl říci, že spínací skřínka odejde poměrně brzy, přotože se při vypnutí zapalování vytváří oblouk, který ji zničí. Já tedy nevím, mám ji ve škodovce jednou vyměněnou po asi 20 letech, ale z důvodu prasknutí vratné pružiny pro startovací kontakt, nikoliv, že by se vypálily kontakty. Po drobné opravě by fungovala dál.
22:00:13
12.02.2016
King
-> srdcar 120L: Prosim?! :-) Ten kond tam sice je i kvuli zhaseni oblouku, ale pokud se motor zastavi v poloze, kdy je kontakt rozdelovace sepnutej, tak je nam platnej, jak mrtvymu zimnik. Vypinac/rele pak skokove prerusuje proud "plne nabitou" zapalovaci civkou a cast naakumulovany energie zkonci v oblouku na kontaktech vypinace.
20:39:32
12.02.2016
srdcar 120L
-> King: No a kvůli zhášení oblouku je ten kondík v rozdělovači.

-> Toušík: Pořád ti tam teče max.5 A, můžeš dát relé a bohatě stačí, třeba na mlhovky, jsou běžně k dostání, snesou 30A. Ale dej si k vypínači pořádnou kontrolku, aby tě bacila do očí, když vystupuješ z vozu. Pak ti postačí běžný vypínač, protože ten ovládá jen spínací cívku relé, kde jde proud pár desítel mA.
upraveno 1x, naposled 12.02.2016 20:41:50
12:46:28
12.02.2016
King
-> Toušík: To by mohlo bejt ok.
12:09:02
12.02.2016
Toušík
-> King: Tak pokud bych tam dal 70A relé tak by to mohlo vydržet nebo je nějaké lepší řešení? Co by bylo bez poruch? Nebo jaký vypínač použít ??
11:30:43
12.02.2016
King
-> Toušík: Problem je obvykle v tom, ze udaj max. proudu kontaktu spinacich prvku udava proud, kterej muze pres kontakt tyct v sepnutym stavu. Pokud je potreba takovej proud i spinat nebo rozpinat, uz je pruser, protoze se kontakty opalujou, oxidujou a vypinac jde do kopru. A vubec nejhorsi je rozpinani indukcni zateze (civka). Ono tam sice vic nez 3-5A nepotece, ale pri rozpinani se tam dela oblouk, kterej to casem znici. Bylo by dobry ten spinac poradne predimenzovat. Ja mel na spinani proudu do el. zapalka 40A rele v mot prostoru a par mesicu to prezilo :-)
21:59:19
11.02.2016
Toušík
-> darabos: I to je možné, ale kolik tam teče když mě vypne motor kladívko zůstane sepnuté a vypínač zapnutej. A jak je to u klíčku tam to jde ze spínačky taky rovnou na cívku??
13:16:26
11.02.2016
darabos
-> Toušík: zrejme niekde bola chyba, možno vadný vypínač, alebo aj nejaký iný pripojený spotrebič, no bežná cievka s predradným odporom nemá taký odber, možno tak do 5A +-
13:09:26
11.02.2016
vhml
-> Toušík 11.02.16 13:02:49: však odpověď máš - nevymejšlej nesmysly :-) A hlavně se odpoledne cestou k nám zas neztrať, žena je informovaná, že tě bude hledat 3
13:02:49
11.02.2016
Toušík
-> vhml: Václave tohle není úplně normální odpověď!! A ano všecha elektrika je venku a jsou natahané nové kabely...
12:37:28
11.02.2016
vhml
-> Toušík 11.02.16 12:02:13: ty tu elektriku vytrhnej, udělej ji jak byla v originále a nevymejšlej nesmysly :-) Není důvod aby se ti něco roztejkalo.
12:02:13
11.02.2016
Toušík
Já pokud mohu tak se tu taky poptám protože elektrikou v autě nejsem příliš políbenej :) Jde mě o to že jsem ve svém autě měl danou cívku přímo na vypínač kterej měl přenést cca 25A. Ale když jsem na závodech zastavil a zapomněl vypnout, tak se mě vypínač při sepnutých kontaktech roztekl. Bylo by řešení dát před cívku cca 70A relé které bych spínal pouze tím vypínačem v kabině a relé by šlo na cívku nebo to bude poruchové? Samozřejmě vím že to musím stále vypínat, ale nemuselo by to být tak náhlé ne? Nevím zda jsem popsal dobře nebo ne ale snad někdo pochopí :)
19:41:03
07.01.2015
Markop
-> david 105: Shořela by kladívka.
17:30:32
07.01.2015
david 105
-> Stepan FUN: jaj tak nič no ďakujem za radu. Chcel to len kamarat do škodovky na rozbitie.
17:25:23
07.01.2015
StepaNoFUN
-> david 105: Pokud dáš i ETZ a příslušnej rozdělovač tak ano. Jinak nikoli.
17:22:56
07.01.2015
david 105
Prosím o radu. Pasuje indukčná cievka z favorita do š 120?
10:55:13
02.07.2014
minno
-> schrenkie 27.06.14 09:27:57: prestavaj si zapaľovanie na ETZ z favorita a cievka sa ti pri zapnutom zapaľovaní a vypnutom motore už nebude zahrievať :)
11:25:25
30.06.2014
King
-> dragon_cb_cz: Ono je to dokonce jeste min, nez by odpovidalo stride 50:50, protoze po sepnuti kontaktu se civka "nabiji" proud dosahne maxima az po nejakym case danym casovou konstantou R/L. S rostocima otackama pak tepelny zatizeni civky jeste klesa. Svyho casu jsem provozoval ten el. krumpl od Fojtika, kterej rozpinal vystupni tranzistor zapalka jenom na 1,2ms a to pri volnobehu a beznych otackach zralo jaxvin, ale civka to prezila.
13:29:15
27.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
neřekl bych že jízdou, ta cívka se nenachází někde kde by extra profukovalo,, prostě se chladí přirozeně
upraveno 1x, naposled 27.06.2014 13:29:27
11:46:56
27.06.2014
dragon_cb_cz
-> schrenkie: Jde o to, že při běhu motoru prochází cívkou proud jen cca 50% času (když jsou sepnuté kontakty v rozdělovači) a navíc se jízdou cívka ochlazuje.
11:28:19
27.06.2014
schrenkie
Dakujem za rady, aj za tu "kouzovou" od Peta Klic ;) Sranda je fajn, ja som sa ale pytal celkom vazne ;) Takze je tym padom vsetko v poriadku, to ste ma potesili, vlastne ked motor bezi tak sa inducka nezahrieva, ak tak len prevadzkovo. Asi si hold budem musiet obohatit svoje vedomosti o indukcnych cievkach a zapnutom zapalovani, ako pise Bukaj, toto som vazne nevedel ;)
10:27:46
27.06.2014
Jozka
-> Peťa Klíč, záškodník z Brnéčka: 3 3
-> schrenkie: Nesmíš ladit tak dlouho, resp. mít sepnutý kontakty rozdělovače dýl, nežli je nutný - kamarádovi explodovala kdysi při četbě mapy ve svitu couvaček..
10:16:55
27.06.2014
Bukaj
-> Peťa Klíč: 3
Nech toho, ještě to někdo vezme vážně...
10:05:50
27.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
nech to dalších deset minut, z cívky se uvolní kouř, ten kouř uvnitř cívky způsobuje její ohřívání. jakmile z ní ten kouř unikne, přestane se hřát.
09:34:01
27.06.2014
darklord
Je to uplne normalne, nenechavaj zapnute zapalovanie. Kamosovi takto po tom ako zabudol zapnute zapalovanie asi po hodine vybuchla, bol to celkom pekny humus cistit motorovy priestor
09:32:02
27.06.2014
Bukaj
Přečti si manuál k vozu a naštuduj si něco o kontaktním zapalování, člověče...4
09:31:57
27.06.2014
MOLSO
zapojena je dobre ... tak napis ako ju mas zapojenu
09:27:57
27.06.2014
schrenkie
Ahojte, mam taky problem s indukcnou cievkou na skodovackom motore, konkretne to ze na zhasnutom motore a pri zapnutom kluciku sa zacne nenormalne zahrievat (10minut a uz sa neda dotknut-dlhsie som radsej neskusal). Prisiel som na to len nahodou ked som doskladaval motor a nastavoval predzapal a nahodou som sa jej dotkol. Neviete mi poradit kde by mohla byt chyba? Zapojene je to dobre, cievka je nova a motor bezi normalne... Vyzera to akoby na skrat ajked v novej cievke to nepredpokladam, ale ak by to aj bolo cievkou myslim ze by motor nenaskocil na prvy sup. Skusim ju este vymenit za inu a ked sa to bude opakovat, chyba bude niekde inde v elektrike. Mozno ste sa uz s tym stretli. Dakujem
Extreme Tyres