Neblikají výstražné blinkry, normální ano

prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 14.04.2014 do 02.05.2014, založil/a skrec
řadit dle data
23:51:55
02.05.2014
Jozka
-> Peťa Klíč: Uzráls na změnu nicku - na "Výstražný Blinkr".. 5 4 158
23:44:56
02.05.2014
skrec
Dobre. Snad ten svazek zvaldnu nekdy udelat.
21:26:10
02.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
obecně u stovky je nejlepší - a mám to na paměti - udělat si komplet novej svazek, ty dráty sou zteřelý a je otázka dnů kdy se na nějakym rozdrolí izolace a začne požár



a při té příležitosti nachystat kabely pro zadní mlhovky, dvoustupňovej větrák, etzku, prostě pro strýčka příhodu ať se to pak netahá pod kobercema dodatečně
21:19:17
02.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> skrec: tak tam hlavně nenechávej trčet ten starej, až se vzpamatuje abys pak neřešil proč ti furt hoří pojistky :)
21:07:30
02.05.2014
skrec
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 02.05.14 19:40:26: Pripojil jsem na konektor 12V zarovku a nesvitila. Na multimetru to ukazovalo ale 11.xxV.



Natahl jsem novy drat se dvema fastony od pojistky cislo 1 a UZ VSE FUNGUJE.



DEKUJI A SMEKAM
19:40:26
02.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> skrec: hm ? tak to napájení vede odněkud z prdele a je tam nějakej brutální přechodovej odpor, zkus na ten konektor rozsvítit 21W žárovku 4
19:09:50
02.05.2014
skrec
Díky, ano přesně tak dva fastony na proklemovani tam jsou. V žádném zapojení jsem tohle ale nedočetl :(



Nicméně jsem to tedy tak zapojil, na konektor 10 napětí od pojistky číslo 1 tak jak na konektor číslo pět, ale výstražné blinkry stále nejdou.



Navíc jsem proměřením zjistil, že když je zapojen konektor číslo 10 a změřím napětí na druhém fastonu rozdvojeného vodiče tak při sepnutém spínači spadne na 0V, při vypnutém zůstává 12V
16:35:43
02.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> skrec: no tak je to jasný, nejde ti napájení na přerušovač v okamžiku zapnutí výstražných :) na svorku 10 přiveď + od pojistky č. 1 (=proklemovat s 5)



to musí vidět i slepej že v okamžiku zapnutí výstražnejch není ničím krmenej přerušovač



edit: mám pocit že by tam měly bejt dva fastony přímo za tímto účelem, pokud jeden někdo neucvak
upraveno 1x, naposled 02.05.2014 16:40:24
16:20:02
02.05.2014
skrec
Zapojení spínače s pomocným relé - typ 443 853 088 051, desek konektorů 1-10 - takto to mám zapojeno



1 na Z na přerušovači

2 na 49a páčka blinkrů

3 na levou věteb blinkrů

4 na kontrolku výstražných

5 na svorku 30, pojistka číslo 1

6 na kostru, ukostření

7 na pravou větev blinkrů

8 na svorku 15, pojistka číslo 2 přes spínač topení

9 na + na přerušovači

10 nazapojeno



Přerušovač mám se třemi vývody +, Z, P. 2x21W+2x21W



Schéma spínače s 10 konektory:
zvětšit Neblikají výstražné blinkry, normální ano - obrázek od skrec vložen 02.05.2014 16:20:02
22:38:53
01.05.2014
Jozka
-> skrec: To fakt jde blbě přes klávesnici.. opiš označení těch kontaktů, někdy jsou 1-10, někdy 30, 58L apod., já to zapojoval i podle tvaru a umístění kontaktu.. možná bych něco našel ze svých bádání, ale chce to znát konkrétní provedení spínače, typ je málo..
17:09:22
01.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
mimochodem, spínač s pomocným relé nemá tři vývody pro přerušovač, má jen dva protože je tstavěnej na použití dvouvývodovýho přerušovače zaprvé



nemám tady vincenta baťu takže podrobnosti o číslech kontaktů ti nepovim zadruhé
17:01:23
01.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> skrec: máš možnost vzít měřák a proměřit ty spínače? na dálku se radí těžko, dovez to já ti to dám dokopy40
16:55:34
01.05.2014
skrec
Díky moc za rady.



Tak jsem zapojil spínač s pomocným relé a k tomu přerušovač se třemi vývody z nichž jsem zapojil pouze dva a to + a z (tak je to napsáné v Baťovi)



Výsledek ale pořád stejný a to že blikají normální blinkry a výstražné ne.



Mám k dispozici více kompletních schémat elekriky vozu pro různé roky výroby Škody 110r. A také popis jenotlivých vývodů spínačů výstražných světel od Davese, kde jsou popsáný obě verze spínačů.



Měl bych ještě několik otázek:



1) spínač s pomocným relé má celkem 10 vývodů, z toho tři jsou na přerušovač, nevím který mám vynechat - nezapojit - protože na přerušovači zapojuji pouze dva konektory - podle schématu elektriky jsem zapojil + a Z (L). P na přešovač nezapojeno.



2) může se spínač s pomocným relé poškodit, špatným zapojením ... zkrátka že by nefungoval? Mám dva spínače spomocným relé, oba jsem zapojil totožně, a jeden mi s levým blinkrem rozsvěcuje i kontrolku výstražných světel.
13:07:15
01.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
a je to demence, jedeš, vidíš za zatáčkou spadlej strom, tak hodíš varovný světla aby ti za tebou věděli že se něco děje, např.
13:06:08
01.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Jozka: ano ,, jsou rsp. třii různý - otočnej + mačkací, otočnej s relátkem, otočnej bez relátka
13:03:27
01.05.2014
Jozka
-> Eidy: Spínače na varovky jsou dva různý funkčně, u jednoho se dá čudl i stlačit "pro dočasné vyřazení odpojení", u druhýho se dá knoflíkem jen otáčet.

Soudruzi propadli po objevu výstražné funkce totální hysterii, za běhu motoru nesměly dle technických předpisů jít výstražný spustit a naopak a kdo si ze západu dovezl takový auto, měl s tím velkej problém..

Nicméně jim to naštěstí dlouho nevydrželo, proexportní tlak byl silnější a předpis byl zrušen.
upraveno 1x, naposled 01.05.2014 13:05:01
12:17:37
01.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Eidy: je to popsaný v Baťovi - první řada stovek varovkama vypla motor, ten knoflík se dá kromě otáčení i zmáčknout a pak zapalování jde - je to pičovina, nevim jakej to mělo účel
11:46:18
01.05.2014
Eidy
-> Peťa Klíč: Počkej, chceš říct, že když mi varovky u Záclony vypnou motor, je to vlastně v pořádku?9

Je to teda šílený, ale má to tak být.
upraveno 1x, naposled 01.05.2014 11:47:08
11:39:28
01.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Jozka: tak nějak mi to zcela jasně vyvstalo ,,,, a jakožto elektrikář od narození si stačí uvědomit ten princip
10:52:08
01.05.2014
Jozka
-> Peťa Klíč: To dáš takhle z hlavy, jo? Popsaný je to divoce, ale tak nějak to je - taky jsem laboroval dobově, ale bez dostudování si bych to nedokázal popsat ani divoce, ani nedivoce.. smekám.3 3
10:00:41
01.05.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
aleme se, stovka a blinkry



o nejstarších stovkách (první řada) se bavit nebudeme, tam varovný blinkry dokonce i vypínaly zapalování



starší stovky měly přerušovač co měl pouze dva vývody a na spínači bylo přidělané pomocné relé (ne vlastní přerušovač) zapojený to bylo tak že ,, napájení z pojistky č. 1 šlo do přepínače varovek a z pojistky č. 2 to šlo na jinej kontakt .. a teprve pak na přerušovač. to proto aby varovný šly kdykoliv a normální jen se zapalováním ,, takže vypnutý varovky - pojistka 2 > přepínač > přerušovač > přepínač > páčka > levej/pravej . zapnutý varovky : pojistka 1 > přepínač > přerušovač > přepínač > tady se to rozděluje - větev a) levej blinkr větev b) pomocný relé > pravej blinkr + kontrolka varovnejch (ale nejsem si jistej esi ta kontrolka varovnejch nešla mimo relé)



něco jsem se s tím natrápil !! pak jsem sehnal přepínač z novějšího modelu, bez pomocnýho relé a přerušovač se třemi vývody



tady je jeden vývod plus, druhej výstup ,, a třetí je pomocnej kontakt (sám o sobě nefunguje)



tady je to zapojení podobný - vypnuto - pojistka 2 > přepínač > přerušovač > přepínač > páčka > levá/pravá - zapnuto - pojistka 1 > přepínač > přerušovač > přepínač > levá ; od pomocnýho kontaktu > kontrolka varovek + pravá strana



takže pokud máš starý provedení přepínače a novější cyklovač s třemi vývody tak ten pomocnej nech nezapojenej



vím že je to popsaný asi divoce ale líp už to nejde :)
upraveno 1x, naposled 01.05.2014 10:01:02
07:37:34
01.05.2014
skrec
Chyba zapojeni kdyz normalni blinkry funguji? To spis chybny spinac? Pokud zkusim prohodit levou a pravou vetev blinkru, nebo leve a prave zapojeni na prerusovaci tak nefunguji blinkry vubec.
11:04:17
27.04.2014
Bobesh
-> skrec: Že by chyba v zapojení?
20:52:48
26.04.2014
skrec
Tak jsem zapojil jen spínač bez integrovaného přerušovače. Tzn. v obvodu je zapojen jen jeden přerušovač. Normální blinkry opět fungují ale výstražné ne.



Při sepnutí spínače výstražných světel napětí do přeručovače na konektor + jde. Tak nevím kde už může být chyba když při normálních blinkrech napětí do přerušovače na konektor + jde také a blikají. Jednou možností co mě napadá je samotný spínač výstražných světel, již jsem vyzkoušel tři různé a ani s jedním výstražné blinkry neblikaly.

8
23:32:02
14.04.2014
Jozka
Skoro bych řekl, že k oběma spínačům má být ten hliníkovej vehement.. ale i když jsem se tím zabýval několikrát (nakonec vždy úspěšně), úplně jistej si nejsem.. 10
21:25:07
14.04.2014
skrec
Ahoj,



Neblikají mi na Škodě 110r výstražné blinkry, normální ano.



Spínač výstražných blinkrů mám zapojen podle skoda.daves.cz/Elektroins talace_110R_model_81



Přerušovač má tři vývody a použitý spínač výstražných světel je s integrovaným přerušovačem. Typ: 443 853 088 051 skoda.daves.cz/Schema_zap ojeni_spinace_vystraznych_ svetel



Podle schématu jsi nejsem jist zda mají být v zapojení bliknrů dva přerušovače (integrovaný ve spínači a samostatný hliníkový váleček) nebo ne?



Prosím o jakoukoliv radu :) Dík.
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 27. - ne 29.06. Pohofest 2025 | pá 18. - ne 20.07. Felda meet no.6 | další akce...