Nabít baterku

prohledat
93 příspěvků (zobrazeno 51 až 93) od 21.03.2013 do 09.07.2023, založil/a Radza
řadit dle data
10:36:30
01.04.2013
Radza
-> vhml: náplň je v poho.
08:52:13
01.04.2013
vhml
-> Radza: zkontroluj nápln, jestli si do ni celou noc sral 17V tak bude vyvarena
08:44:31
01.04.2013
Radza
-> dragon_cb_cz: Tak dneska ráno zajímavej poznatek.Včera okolo 22:45 jsem dal nabíjet údržbovou baterku,která měla 12.06V a při nabíjení ukazoval multimetr(mm) hned 15.52V.Docela mě to udivilo.

Dneska ráno kolem 8:00 jsem jí šel zkontrolovat a při nabíjení mm ukazoval úctyhodných 3 17.72V.Takže asi bude něco v nepořádku...Ještě ji pujdu změřit,až bude ve schopným stavu po dobíjení....
23:32:47
30.03.2013
dragon_cb_cz
-> Urbi: Před experimentováním si změř kapacitu té baterky - nabít do plna a pak změřit dobu vybíjení přes žárovku do nějaké pevné hodnoty napětí - třeba 11.5V. Ať můžeš nějak objektivně měřit výsledky.



Jinak já bych dneska raději volil spíš tu dražší krabičku, cena za tu levnější je s poštovným cca 500, za dražší cca 1060... ta dražší slibuje daleko lepší výsledky. Levnější je fakt na dlouho (řádově měsíce), podle mě je fakt spíš dobrá na trvalé připojení v autě (prostě jí přidáš na bateriové svorky).



Ta "dražší" se dá koupit i levněji:

- www.ebay.com/itm/.../2611 88469633?pt=Battery... - $32 i s poštovným.

- www.ebay.com/itm/.../1710 14241011?pt=Battery... - $32.5 i poštovným.



Jen na tu britskou jsou na internetu konkrétnější reference, na tyhle ne, ale podle popisu by to měl být to měl být stejný typ/princip.
18:57:56
30.03.2013
Petr Urban
-> jenik120: Super, otestuji to. Mám trafo 4A, zkusím 10w, jen ke konci nabíjení tam normálně teče kolem 0,5A, takže s tou žárovkou to bude trochu více a mám to takle nechat až do konce nabíjení, nedosáhne to pak tolika voltů.
07:12:45
30.03.2013
jenik120
-> Urbi: Já volím žárovku tak, aby vybíjecí proud byl zhruba pětinou nabíjecího.



Př. Nabíjím proudem 2A, používám jednocestně usměrněný zdroj bez jakékoli filtrace. Jedna pětina je cca 0,4A. Výkon žárovky bude cca 14V krát 0,4A. To je cca 5W. Tedy k akumulátoru píchnu 5W žárovku paralerně a zapnu nabíječku. Vybíjení probíhá 50x za vteřinu. Skutečný nabíjecí proud je 1,6A.



Jediná nevýhoda tkví v tom, že když vypadne proud, tak se akumulátor časem vybije přes žárovku. Řešením je použít třeba relé spínající žárovku, při zapnutí nabíječky.
02:23:57
30.03.2013
Petr Urban
-> sep: www.baterieonline.cz/bate rieonline/.../238-ASTIP-MA C-812-profi Cena je také docela dost, i když ty malé rozměry a výkonost jsou docela pecka, spíše ale hledám co nejvyšší kvalitu nabíjecího procesu a životnost pro baterie, klidně si na nabíjení počkám :)
01:42:11
30.03.2013
Petr Urban
-> jenik120: Jak velkou žárovku a kdy tohle s baterkou udělat ? Když je plně nabitá nebo spíše v procesu nabíjení ? Zatím zkusím tento postup, mám doma tři docela zubožené baterky, sem zvědavý když tohle několikrát podstoupí, zda to něco pomůže.

-> dragon_cb_cz: Je fakt že přes 1000,- je docela mastná věc, ta menší věcička říkáš také poslouží věci, sehnat to v čr nelze ?
19:31:37
29.03.2013
jenik120
-> dragon_cb_cz: Dík nastuduju :-)
18:45:05
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> jenik120: Pokud už chceš vyrábět, tak bych šel rovnou do té verze pilového proudu (která funguje úplně nejlépe), návod je třeba zde: homepower.com/view?file=H P77_... Případně ta firma co jsem odkazoval prodává svoje desulfátory i jako stavebnice. Ale při ceně nějaký 1000 Kč nevím jestli se vyplatí to stavět, o moc levněji to asi nepořídíš.



Nějaké poznatky k desulfataci v češtině jsou zde, včetně naměřených dat toho jak to funguje: wiki.mypower.cz/desulfata ce
17:47:34
29.03.2013
jenik120
Také používám žárovku a jednocestně usměrněné trafo s kondenzátorovou regulací na primáru. Ale varianta s vybíjecí špičkou několika desítek ampér bude určitě zajímavější. Asi by to neměl být problém vyrobit. zkusím nad tím popřemýšlet...



-> Urbi: U žárovky jde o to, že v nabíjecí půlvlně je sice proud do akumulátoru snížen o hodnotu proudu do žárovky, ale v půlvlně, kdy nedochází k nabíjení teče naopak proud z akumulátoru do žárovky a dochází k vybíjení. Podmínkou je jednocestné usměrnění.
17:45:15
29.03.2013
sep
baterieonline.blogspot.cz /2009/.../nabijecka-astip- mac812-recenze.html

hodně slušná a česká nabíječka,umí vážne nakopnout i relativní mrtvolu,vyzkoušeno na baterce která měla na svorkách 2V:-)



jinak CTEK je klasa,BMW ji přidává coby originál příslušenství přímo s konektorem do zapalovače(žádná kapota,dekly,svorky),použ ívám MULTI XS 7.0 a spokojenost,ale žádná nabíječka neumí zázraky a taky každá baterka má svoje limity a životnost.
17:27:58
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> Urbi: Ne ne, druhá varianta jsou ty periodické krátké vybíjecí pulzy. Na to už je potřeba zařízení, já konkrétně mám tohle: www.ebay.de/itm/.../16097 9353979?pt=DE_Auto...



Neumím německy nijak slavně, ale základ je v tom, že to každých 19 - 21 vteřin prakticky zkratuje baterku na 100 - 150 mikrosekund s odběrem 80-120A. Pokud můžu soudit, tak to funguje, Nevýhoda tohoto konkrétního kusu je v horní mezi napětí do které pracuje - jen 13.5V. Některé udržovací dobíječky používají vyšší napětí a tudíž je nelze připojit současně s touhle krabičkou (nic se jí nestane, jen bude signalizovat přepětí a nebude pracovat). Existují ale velice podobná zařízení, která mají rozsah podstatně vyšší. Pořád ale platí, že tahle krabička je spíš na preventivní údržbu a podle mě je určená k montáži na baterku přímo v autě.



Ten CTEK je sice hezký, ale za ty peníze... Pokud to provádí desulfataci jen na začátku nabíjecího cyklu tak to s baterkou která už trpí větší mírou sulfatace neudělá skoro nic - silně sulfatované baterky chtějí i s výkonným desulfátorem několik dní.



Já osobně se chystaám jako udržovačku koupit tohle: www.otos.cz/nabijecky-aut obaterii/nabijec-aku-dba-0 3-svorky a k tomu jako "jednorázový" (ve smyslu, že ho na každou baterku připojím jednou za rok na pár dní) tenhle desulfátor: www.ebay.co.uk/itm/.../20 0629247053?pt=UK_Soun... (případně mají ještě "výkonnější" verzi, ale ta je myslím pro škodovkaření zbytečná a za těch 6 liber navíc asi nestojí - ta firma to původně začala dělat hlavně pro lodní baterie, kde jsou většinou kapacity o něco větší).



Dohromady jsi někde na ceně toho CTeku... nemáš sice tak hezkou nabíječku, ale dobrou udržovačku a solidní desulfátor. Já už se ho chystám koupit nějakou dobu, jen se pořád nemůžu odhodlat rozbít prasátko a vytáhnout tisícovku za něco co nepotřebuju úplně akutně.
11:35:05
29.03.2013
Petr Urban
-> dragon_cb_cz: Cituji tě: Pulzní desulfatace, vpodstatě se jedná o nabíjení střídavým proudem, varianta je spousta, od triválních (nabíjení kladnou půlvlnou usměrněného střídavého proudu a vybíjení přes žárovku při záporné půlvlně) přes méně triviální (periodické krátké intenzivní vybíjecí pulsy, příslušné zařízení stojí cca 15 EUR) po relativně sofistikované (pilový proud o frekvence v řádu jednotek kHz, zařízení stojí něco přes 30 liber). ¨



Když píšeš že máš odzkoušenou druhou variantu, tzn. že mám mít připojenou klasickou trafo nabíječku (pouze s usměrňovačem) a zároveň žárovku na baterce ? Moc nechápu kde je ta záporná půlvlna, když je to stejnosměrné celou dobu a jen když jde půlvna nad volty baterky, tak do ní vlastně teče proud,říkám to dobře? Nemáš odkaz na nějaký přístroj co dělá ty vybíjecí pulzy či ten další frekvenční měnič ? PS: nevím jak si přiřazovat ty body toho co si zkoušel ty a co kámoš k tomu textu.



Elektru moc nerozumím, základy ze střední, ale ta starost o baterku a její správné nabíjení mě vždy bavilo a nerad bych vyhazoval dobré baterky. Děkuji za užitečné rady.

Tzn. že by mi mohla stačit tato www.autembezpecne.cz/cz/. ../n2792-Test-nabijecky-CT EK-MXS-5-0-maly-ale-ucinny -zachrance-autobaterie

Desulfataci údajně dělá na začátku nabíjení, otázkou je jak dlouho a jak účinně, dobré by bylo že bych ji mohl nechat připojenou na mou další motobaterii celou zimu a případně by mě tedy zajímal tvůj postup při té desulfataci klasickou trafonabíječkou. Děkuji.
00:31:54
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> palinator: Tak jsi jí neměl sulfatovanou. Sulfatace váže SO4(2-) v PbSO4 a tím "ředí" elektrolyt.
22:46:01
28.03.2013
palinator
-> dragon_cb_cz 27.03.13 23:27:00:

S tou hustotou elektrolytu bych si nebyl tak jistej. Já když měl sulfatovanou baterku, tak hustoměr ukazoval přebití elektrolytu.
17:44:46
28.03.2013
dragon_cb_cz
-> Urbi: Expert na tohle nejsem, vycházím ze znalostí posbíraných po internetu ve snaze udržet svojí sbírku baterií v rozumné kondici :) Bude to trochu dlouhé:



Obecně platí, že problémům se podstatně snáz předchází než se řeší, takže pár klasických rad:



1) Baterka má být pokud možno pořád plně nabitá. Krátkodobé vybití nevadí, ale už po pár hodinách začíná docházet k sulfataci.



2) Baterka nepatří na světlo - ten materiál (tuším že je to polypropylén) si s ním moc nerozumí.



3) Není pravda to co si spousta lidí myslí, že baterce je dobře v teple - naopak. Čím je vyšší teplota, tím je vyšší samovybíjení. Mráz baterce nevadí, leda by byla vybitá a hrozilo její zamrznutí. Tzn pokud jí nebudeš mít trvale připojenou na dobíječku, tak pro skladování přes zimu je lepší studená garáž než teplo domova.



4) Baterkám škodí přebíjení, přetěžování a přehřívání. Tzn

- Pokud nabíjíš, tak pokud máš dost času, je lepší slabší proud než to do ní "cpát na plno".

- Baterku nepřetěžovat používáním "malé" baterky např. pro startování dieselového motoru nebo upraveného motoru s velkou kompresí atd.

- V autě mít dobře fungující regulátor. Při přebíjení dochází ke ztrátám elektrolytu, zahřívání atd.



5) Pokud je to údržbová baterie, je dobré kontrolovat a udržovat hladinu elektrolytu - suché elektrody korodují.



V zásadě může baterku zabít buď sulfatace nebo koroze/destrukce mřížky. K sulfatace dochází pokud je baterie delší dobu částečně či úplně vybitá a baterií zabijí tím, že zmenšuje aktivní plochu elektrod (je to izolant, který elektrody obalí a tím znemožní elektrochemickou reakci). Pokud už k ní dojde (a časem k ní dojde u každé baterie), je řešitelná dvěma způsoby:



1) EDTA - kyselina ethylendiamintetraoctová, k nalezení spíš pod triválním názvem chelaton 2. Dokáže vrstvy síranu olovnatého na elektrodách rozpustit a tím obnovit jejich aktivní plochu. Rychlé, funkční ale má to háček - olovo uložené v tomto síranu se nevrací do elektrod, ale klesne na dno baterie a vzniká riziko zkratu, navíc jsi tím o tuhle část aktivního materiálu elektrod nevratně přišel. Je to "buď a nebo". K dostání přímo pro autobaterie třeba tady: www.olejspol.cz/zbozi/amp er-plus-6-sacku



2) Pulzní desulfatace, vpodstatě se jedná o nabíjení střídavým proudem, varianta je spousta, od triválních (nabíjení kladnou půlvlnou usměrněného střídavého proudu a vybíjení přes žárovku při záporné půlvlně) přes méně triviální (periodické krátké intenzivní vybíjecí pulsy, příslušné zařízení stojí cca 15 EUR) po relativně sofistikované (pilový proud o frekvence v řádu jednotek kHz, zařízení stojí něco přes 30 liber).



První variantu má vyzkoušenou kamarád, druhou já, třetí se chystám ozkoušet taky. Ta druhá je pokud mohu soudit z cca rok běžícího experimentu funkční (baterka která na začátku experimentu po 3ech dnech od nabití měla slyšitelný problém točit motorem a klidové napětí cca 12.65V teď točí krásně a napětí drží okolo 12.8V, na 12.65V klesne po cca měsíci od nabití), ale je spíš dobrá jako prevence - na obnovu už "nakopnuté" baterky je to fakt zdlouhavé (já to měl na té jedné baterce zapojené od podzimu do jara, od té doby se to střídá na různých). Výhoda toho zařízení je minimální odběr, může být (a je tak myslím i zamýšlené) namontované na baterce přímo v autě při běžném provozu. Výhodou je i to, že udržuje baterku průběžně chemicky aktivní a brání tak "stažení" kyseliny do elektrod (údajně když je baterie dlouho v klidu, tak je elektrolyt v okolí elektrod koncentrovanější a ve zbytku objemu naopak - ale tohle bych musel ověřit, už je to dlouho co jsem to četl).



Třetí varianta by měla být dobrá i na jednorázovou obnovu už částečně sulfatovaných baterií, dle internetu je to funkční, ale osobně ověřeno nemám.



Ke korozi mřížky dochází při přebíjení (nadměrný vývin plynu na elektrodách a následná oxidace), při nedostatku elektrolytu nebo když je baterka dlouho neaktivní (viz výše) za velkého mrazu díky té změně koncetrace elektrolyt třeba jen částečně zamrzne a ten led tu mřížku poškodí.



Co se týká vhodného nabíjení, ty chytré nabíječky jsou občas "chytré" až moc no :) Pokud se v tom nevyznáš, nechceš vyznat a nechceš to sledovat, tak je ta chytrá asi dobrá, ale bude ti dělat právě bordel třeba za nízkých teplot (baterka v mrazu vykazuje vyšší vnitřní odpor a tudíž při průchodu stejného proudu na ní bude vyšší napětí než za tepla a nabíječka jí bude považovat za nabitou) - počítá s nějakými podmínkami na které je "kalibrovaná".



Já mám jen dvě tupé nabíječky (teda, jednu klasickou nabíječku a jeden stabilizovaný zdroj který používám jako udržovačku) a funguju celkem v pohodě - stačí používat multimetr, hlavu a nepřebíjet. Akorát to nemůžeš jen tak nechat zapnutý a odjet z baráku no 8 Ale to platí jen pro klasické baterie teda (jiné nevedu).
13:40:05
28.03.2013
Petr Urban
-> dragon_cb_cz: Nevíš něco o těch příčinách ? To by mě zajímalo, už se mi totiž párkrát stalo že článěk umřel. Takže čemu všemu se vyvarovat pro co nejdelší životnost. Nabíječku mám buď pulzní, ultimate z lídlu : www.autohificlub.cz/forum /.../1575013-test-nabijece k-baterii-2011 a nebo úplně obyčejnou jen s trafem uvnitř která na konci nabíjení má 15 až 15,5V, pulzní z lídlu má jen lehce nad 14V V a jak toho dosáhne, pak se vypne, což je velký problém nabít baterku v -10, připojím nabíječku a po pár minutách to ukazuje plné nabití, když ji dám do tepla, klidně to nabíjí pak celou noc. Otázka zní která nabíječka nebo systém nabíjení je nejlepší a jak se je možné vyvarovat se příčinám když třeba skape jeden článek ? Další věcí je ta sulfatace, když je baterka dosti nabitá pořád, tak jí sulfatace ohrožovat nebude, kolik V ?
23:27:00
27.03.2013
dragon_cb_cz
-> maniac: Sulfatace je jev kdy na elektrodách při hlubokém vybití vzniká síran olovnatý. Ale pokud vím tak se drží na nich (je to takový bílý povlak), neplave v článcích. To je právě ten problém - je to izolant, takže blokuje elektrochemické reakce elektrolyt-elektroda a tím znehodnocuje akumulátor. Z mojí zkušenosti ale takový akumulátor má na první pohled všechny články v pohodě, napětí dává dobré, jen kapacita je nijaká a maximální dosažitelná hustota elektrolytu je nízká. Řešitelné je to buď chemicky (EDTA), nebo pulsní desulfatací (buď vysokofrekvenční nebo rázová).



Situace "mrtvého" článku je může mít příčin asi víc, podle mě hlavní je vyzkratovaný článek tím tvým "plovoucím olovem", ale to bude spíš důsledek koroze mřížky po které se následně rozpadá a tvoří kal, ne sulfatace. Tenhle stav je i častým výsledkem aplikace EDTA na řešení sulfatace - z bláta do louže.



Jasně, jevy to jsou oba otravně, příčiny mohou mít podobné, ale jejich fyzikálně-chemická podstata je odlišná. Sorry, jsem hnidopich 4 Každopádně tohle je jen moje zkušenost, kdo ví co se v těch baterkách děje, doma si to po večerech neanalyzuju.
20:14:24
27.03.2013
maniac
-> dragon_cb_cz: ked ti plava v elektrolyte olovo, tak to je tusim znamka, ze bola viackrat vytvrdnuta a nasilu nabijana nie? Opravte ma, ak sa mylim...
23:26:16
23.03.2013
dragon_cb_cz
-> maniac: Když je mrtvý jen jeden článek tak je většinou spíš zkratovaný než sulfatovaný.
08:25:58
23.03.2013
maniac
-> Bobesh: jop, presne tu som myslel. A s hlboko vybytou baterkou som zatial problem nemal, vzdy nabehol pulzny rezim a baterka sa po jednom maximalne troch opakovani tohto rezimu zacala sama nabijat. Jedine, ak bol niektory clanok v baterke uplne zahadzany sulfatom, tak nabijanie nezacalo. Ale zas taka baterka ma aj pri nabiti kapacitu len na par dni, mozno len na 2-3 starty..
21:47:48
22.03.2013
dragon_cb_cz
-> sliwowitz: Aha, takže jde o vyhlazení napětí na výstupu. Tam asi záleží na nabíječce, jestli to má ještě nějak vyhlazené nebo ne. Buď mám za pár korun zázračný měřák, nebo to ta moje nabíječka vyhlazuje - protože když odpojím nabíječku od baterie, tak tam žádný skokový pokles napětí není, jde to hezky spojitě od hodnoty pod nabíjecím proudem dolů. Ale na osciloskopu jsem na to nekoukal.



Každopádně díky za vysvětlení. Schválně někdy zkusím porovnat s analogovým měřákem.
19:32:52
22.03.2013
Radza
-> dragon_cb_cz: na těch 16,5V to nechám s tou nabíječkou.díkes za typ Víťo.4
19:32:10
22.03.2013
Radza
-> Bobesh: 1 ještě hotovo nemam,čekám právě,co mi napíšete všichni a koukám,že jste mi docela dost osvětili situaci.Zkouknul jsem taky to video a vypadá to opravdu solidně.šel bych do ní hned.díky za pomoc4
18:18:04
22.03.2013
sliwowitz
Ciste prakticka skusenost ze to meria voloviny...

Nabijacka bude usmernena graetzovym mostikom, cize na vystupe mas sinusoidu s preklopenou zapornou polvlnou. Ked k tomu pripojis baterku tak sa ten priebeh sice vyhladi, ale priamka to rozhodne nebude. AD prevodniky v tych multimetroch su zvacsa robene tak aby spravne merali sinusoidu a s takmto priebehom napatia si evidentne nevedia poradit...

Drahsie digi meraky (znacene True RMS) maju sofistikovanejsie AD prevodniky a vypocitaju spravnu hodnotu ef. napatia. aj pri zlozitejsich priebehoch.

Analogove to zobrazuju spravne uz len z principu ako funguju...
upraveno 1x, naposled 22.03.2013 18:28:18
17:19:19
22.03.2013
dragon_cb_cz
-> sliwowitz: Proč by zrovna tady mělo být zajímavý RMS (předpokládám, že tím myslíš efektivní hodnotu)? Pokud nabíjí prehistorickou nabíječkou, která nemá pulsní regulaci, tak je to obyčejný stejnosměrný zdroj a tam by ta hodnota měla kolísat minimálně ne?
17:06:34
22.03.2013
sliwowitz
este je otazka cim a ako je tych 17.7V namerane - bezne digitalne multimetre za par korun nevedia true RMS. cize odporucam premerat pri odpojenej nabijacke alebo analogovym merakom.
15:00:48
22.03.2013
dragon_cb_cz
-> Radza: 17.7 V je docela mazec, jsi si jistej, ze ta nabijecka nejni trochu nakopnuta? Ale 16.5V pri nabijeni klasickou nabijeckou na konci nabijeni neni na zavadu...



Na bezudrzbove baterie neni potreba zadna specialni nabijecka pokud to je porad klasicka zalita olovena baterie. Pokud bys kupoval novou, tak klidne tu "chytrou" koupit muzes, i uplne obycejna nabijecka v kombinaci s multimetrem bohate staci.
10:26:35
22.03.2013
Bobesh
-> Bobesh: Těch 17,7 je docela dost,hlavně aby se nehřála,občas jsem nabíjel i ve vaně1 počítám,že máš už stejně hotovo. Ale propříště by ta procesorka byla dobrou investicí,Maniac myslel asi tuhle http://www.youtube.com/wa tch?v=PxkCLlG1nQw v akci bývá za pětičento. Já o ní taky nějakou sezónu přemýšlím,byť mám starou automatku BOSCH. Zatím jsem na ni neslyšel křivý slovo. Jedinej neduh,kterej mě jednou zaskočil,je ten,že tyhle procesorky silně vybitou baterku nechtěj nabíjet,protože se řídí napětím na svorkách a nevěděj,co maj připojenýho1 tak jsme ji oblafnuli krátkým propojením s dobrým aku,ona se toho chytla a pak už běžela normálně.
08:14:03
22.03.2013
Radza
-> Bobesh: jo,promiň,je to 50Ah a je to Exide,takže by to měla bejt kvalitní baterka,ale bohužel,neznám původ a ani život baterky.

-> dragon_cb_cz: -> palinator: To taky dělám připojim multimetr s voltáží a chodim to kontrolovat.Taky se mi stalo,že už tam bylo i 17,7V,tak by mě právě zajímalo,jaká je nejvyšší hranice voltů při nabíjení,jestli to někdo zkoušel 4
08:12:46
22.03.2013
maniac
Skus procesorovu nabijacku, na Slovensku v Lidli ta vyjde na cca 18Eur, u sukromnika cca 30Eur. Urcite lepsia investicia ako nechat si odpalit bezudrzbovku. Len ako priklad s lokalneho obchodu: www.japaben.sk/elektro/.. ./1k01-solight-nabija%C4%8 Dka-autobaterii-12v-5-stup %C5%88ov-nabijania.html

Ja mam tu z Lidla a nemam s nou ziaden problem, ked som Robil svojho Golfa isla 14 hodin denne a uz 4 roky ide bez jedineho problemu.. klasicke baterie mozes nabijat zavrete, pretoze elektrolyt nevrie a teda je vhodna aj na bezudrzbovky.
00:52:44
22.03.2013
Bobesh
-> Radza: Ještě jsi nenapsal kapacitu a stupeň vybití. Předpokládám,že to bude něco okolo 45Ah a "skorovybitá" takže půlden by mohl stačit a třičtvrtě neuškodí.
22:42:11
21.03.2013
dragon_cb_cz
-> Radza: Proste pripoj multimetr, mer napeti a kdyz zustane 2 hodiny stabilni, tak mas nabito... hotovo.
22:38:23
21.03.2013
palinator
-> Radza:

Já bych se s tim tak nesral... zkus si nějak "odpočítat" hodiny nabíjení a ke konci to kontroluj, jaký na ní budeš mít napětí.
22:30:08
21.03.2013
castrol
-> Radza: da jednu stranu nabijacky na baterku a druhu stranu cez merak
22:25:55
21.03.2013
Radza
-> castrol: multimetr mam,ale nevim,jestli se dá z něj vyčíst,kolik dává při nabíjení nabíječka v tu chvíli do baterky
22:24:46
21.03.2013
Radza
-> Bobesh: ještě starou za krále klacka

prim. 220V 0,8A

sek. 6-12V

V 5.6 - 3.5A



Tak je to doslova napsaný na tom štítku

Ještě je tam: OPP BRNO VENKOV TIŠŇOV

DVOUCESTNÝ USMĚRŇOVAČ KŘEMÍKOVÝ TYP DUK 23
22:20:00
21.03.2013
castrol
-> Radza: nz a merak nemas ze by si si zmeral kolko do nej valis ?
22:16:15
21.03.2013
Bobesh
-> Radza: A jakou máš k dispozici nabíječku5 ?
22:10:09
21.03.2013
Radza
-> castrol: díky za odkaz draku,ale z toho jsem moc nevyčet.Nemam nabíječku,která má měřák na ampéry a volty,takže vlastně ani prakticky nevim,kolik jde šťávy při nabíení do baterky
21:46:33
21.03.2013
Radza
Máte někdo zkušenosti,jak správně nabít bezúdržbovou baterku,která se nedá změřit hustoměrem,aby se zbytečně nezkurvila přebíjením?díky za postřehy4
Extreme Tyres