Nabít baterku

prohledat
93 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.03.2013 do 09.07.2023, založil/a Radza
řadit dle data
21:02:15
09.07.2023
minno
-> Jirka Teplicek: Ako už bolo napísané, je pikačovina pripojovať nabíjačku k naštartovanému autu.

Rovnako je pikačovina nechávať bežať motor na voľnobehu 20 min. To tú baterku tým štartom možno viac vybiješ, ako to za 20 min. na voľnobehu dobiješ3 I keď pravda, Favo karb. má do ohriatia zvýšený voľnobeh, no o to viac je blbosť nechávať to bežať len tak.

Ak v tom Favorite nemáš nič, čo ti cucá baterku pri vypnutom motore (centrál, rádio), za dva mesiace sa tej baterke nič nestane.

Ak už vymýšľať somariny, to už máš lepšie tú baterku odpojiť a nechať to tak. A o mesiac ju nazad pripojíš a bude to Ok.
16:44:49
09.07.2023
MVM
-> StepaNoFUN: Jojo.. Tak nejlip jizdou aby se ten altik aspoň svižně vrtěl. Diky za připomínku.. 2
16:16:41
09.07.2023
StepaNoFUN
-> MVM: Jen bych ještě podotknul, že ne ve volnoběhu. To ten alternátor většinou dobíjí minimálně, nebo vůbec.
16:14:08
09.07.2023
MVM
-> Jirka Teplicek: Pokud to nastartuješ,tak je zbytečný tam mit zároveň i nabiječku. Alternátor umi vygenerovat řádově x krát větší nabíjecí proud než nabíječka. Malá nabíječka podle režimu/typu umí okolo 1-5 A max.. takže budeš nabijet několik hodin.

Alternátor do akumulátoru pustí tolik,kolik si vnitřním odporem baterka sama určí. Třeba 20A nebo víc..,takže se Ti batreka nabije alternátorem treba za hodinu.



4
16:01:27
09.07.2023
StepaNoFUN
-> Jirka Teplicek: Nestane se nic. Jen je to pikačovina.

Dej na to nabíječku třeba z Lidlu a nech ji tam natrvalo. Mám to tak jak na Š100, tak na O1, teda autech se kterejma jezdím sporadicky (spíš nejezdím).

Třeba tohle: www.lidl.cz/p/.../p100358 613

nebo cokoli jinýho, co je řížený procesorem.
15:48:21
09.07.2023
Jirka Teplicek
Ahoj Skodovkari, mam dotaz.



Stane se neco, kdyz na akumulator v nastartovanem aute pripojim autonabijecku? Jedna se o mem obytnem Favoritu Pickup karburator. Nabijecka obycejna z Globusu.



Auto mi uz tri tydny stoji a jeste cirka mesic stat bude, chci ho zajet ozivit ale nemam ted casu nazbyt, abych se s nim dve hodiny nekde projizdel nebo pripojil nabijecku a za par hodin ji jel zase odpojit, stoji mi ted kvuli prestavbe domu 60 km daleko. Tak me napadlo, ze bych to trochu urychlil, auto nastartoval (verim, ze chytne v pohode), dvacet minut nechal vrcet se soucasne pripojenou nabijeckou a pak zase odjel. Nabijecku bych samozrejme pripojil az po startu.

Dekuji za odpoved.
10:31:23
29.07.2013
kamikaze
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 28.07.13 23:01:25: Dvě fáze na jednu zátěž a zbylá na jinou. proudově budou nerozložený. Diodovej blok má diod 9, 6 je 3f usměrňovači a 3 malý pro regulátor. Napětí bude kolísat a regulátor přebudí nebo naopak. Může nastat to, že se to rozkmitá tak, že bude budit opačně díky času, bude tedy jedno extrémě přebíjet nebo nebude dobíjet vůbec. Tohle nemá cenu vymejšlet. Galvanicky to oddělený mít nebude díky kostře. Jednodušší bude nějaké to relé s obvodem, které začne dobíjet druhou baterku po dosažení určitého napětí v síti, nejlépe s nějakou časovou konstantou, aby relé nevypínalo při krátkodobých minimech
23:01:25
28.07.2013
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> kamikaze: hm ?? no máme tři fáze aby to bylo mezi sebou vykrytý a kolísání napětí od altiku bylo minimální,,, když tam pofičej dvě fáze tak imho bude střední hodnota nabíjecího proudu o kapičku nižší, ale zas baterka to dorovná a nic za tím by se snad posrat nemělo? a jestli jo tak mi to nakresli :-) ono se klidně může přihodit že ti cestou někde odejde jedna třetina diodovýho bloku ne?
22:22:55
28.07.2013
Markop
-> Tomaso435: Dioda opravdu použít nejde. Relé je dobrý nápad, podobný systém se používá v některých karavanech. K připojení jejich akumulátoru dojde při rozsvícení koncových světel.
21:12:29
28.07.2013
kamikaze
-> Peťa Klíč: neureguluje to, tak může limitně posrat všechno za ním. Takže teoreticky nee.

4
21:04:07
28.07.2013
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
já říkám teoreticky,, tak s sebou bude vozit dvanáct náhradních 3 3
20:48:18
28.07.2013
kamikaze
-> Peťa Klíč: A regulátor se z toho posere4
20:45:56
28.07.2013
Tomaso435
-> Peťa Klíč: otázkou je, proč je třífázovej, z nějakýho duvodu to tam bude takhle...abych zase auto nešidil...
20:42:50
28.07.2013
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
nojo ale to je jedinej způsob jak to může mít opravdu oddělený ,, ještě teoreticky by šlo,, ono alternátor v autě je třífázovej a za ním diodovej můstek že? tak rozpojit můstek a jednu fázi věnovat tý extra baterce
20:38:36
28.07.2013
Tomaso435
-> Peťa Klíč: viděl bych to spíš na dynamo z kola. to se bude točit tak že to bude dávat 220 3
20:30:10
28.07.2013
Nwkt
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jj, do Toleda pude 160A a do škodovky 120A z Toleda 3
20:29:38
28.07.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Peťa Klíč: To mi prijde nesmyslne... Radsi dat z passatu 150A.
20:27:33
28.07.2013
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
když dokážeme namrdat do škodovky motor ze suzuki, tak dokážeme přidat druhej alternátor, řekl bych
20:18:09
28.07.2013
Nwkt
A jak to mají dělaný baworáci, co maj přídavnou baterku v kufru
15:40:35
28.07.2013
castrol
-> Tomaso435: jj presne taku a v zime hold smola1
15:37:26
28.07.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
Jakou s tou diodou by to slo ale musela by bejt velka aby neshorela a bylo by tam maly napeti a dobijelo by se to dlouho. Radsi nejaky odpojovaci rele...
15:12:44
28.07.2013
Tomaso435
-> dragon_cb_cz: nojo ale to je už nad mé síly ... :D já právě myslel že diodou bych to pořešil, že by postě šel jenom proud tam kdyby byl větší. a tim padem by nešel zpět... ale jak je vidět tak by to asi vubec nefungovalo :D takže řešení bude jet na baterku v autě a nastartovat na tu záložní přez káble :D
15:06:55
28.07.2013
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Co spínat nabíjení jen při nějakém napětí? Třeba 13.5V?
14:40:52
28.07.2013
Tomaso435
-> castrol: jo takovou tu co nerožně ani 4w parkovačku ? :D a co v zimě? :D
upraveno 1x, naposled 28.07.2013 14:41:10
14:27:00
28.07.2013
castrol
-> Tomaso435: solarnu nabijacku a mozes valit
13:45:09
28.07.2013
Klubko_
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pravda, pravda 6 tak jsem este vsechno nezapomnel 3
13:43:14
28.07.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Klubko_: Ta horsi vyzere tu lepsi no.
13:42:18
28.07.2013
Klubko_
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tyjo, praveze uz nevim. Od stredni uz je to hafo let a nedelam v tom.

...po zhasnuti motoru by si ty baterky snazily vyrovnat energii pri pruchodu vysokyho proudu?
upraveno 2x, naposled 28.07.2013 13:42:57
13:39:08
28.07.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Klubko_: Co treba vyrovnavaci proudy?
13:37:50
28.07.2013
Klubko_
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hmm, proc? Co by to udelalo?
13:32:51
28.07.2013
Tomaso435
-> castrol: nevydrží... :D potřebuju více šťávy
13:32:32
28.07.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Klubko_: Ne jen na start... Pokud motor nebezi, nesmi byt baterky spojeny.
13:31:58
28.07.2013
Tomaso435
-> Klubko_: právě. pokud bude schopen. řek bych že nebude :-D nojo... tak na to asi seru a koupím centrálu :D
13:31:45
28.07.2013
castrol
-> Vojtisek: 47
13:30:40
28.07.2013
Klubko_
-> Tomaso435: tak ono v podstate, jak psal matthews, pokud alternator bude schopen dodavat dostatecny mnozstvi energie, muzou ty baterky byt zapojeny paralelne a dobiji se obe. Ale je tam to "pokud bude alternator schopen".

Jen na start motoru tu druhou odpojit.
13:28:03
28.07.2013
Vojtisek
-> castrol: moc jedoduché3
13:21:46
28.07.2013
castrol
-> Tomaso435 28.07.13 13:16:44: a co ju nabit doma a potom mozes pachat co chces 1
13:16:44
28.07.2013
Tomaso435
-> Klubko_: no to jo, ale tomu se chci právě vyhnout... chci max natáhnout káble do kufru kde bude další baterka... a nějak pořešit aby to při jízdě valilo i do ní...
13:14:31
28.07.2013
Klubko_
-> Tomaso435: po nastartovani odpojit "startovaci" baterku a fungovat jen na tu pridanou. Pri dostatecne dlouhe jizde se dobije.
13:10:31
28.07.2013
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: aha.. takže to nejde :-D sakra...

jak teda vymyslet udělátko abych si po cestě dobil další baterii ze které budu páchat harakiry při stání vozidla? :D
13:08:43
28.07.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tomaso435: Hele kdyz bezi motor a nemas blbej magnetonni alternator, tak to pude bez problemu. Jakmile motor zastavis, nelze mit baterky spojeny... Kdyz das diodu, snizis si napeti o 0,7 V. Nemluve o jeji proudovy odolnosti.
13:02:52
28.07.2013
Tomaso435
děcka, tak mě napadlo

Chtěl bych po cestě při jízdě nabíjet druhou baterii v kufru. jde mi o to aby se tím nezvětšovala celková kapacita-jako že dvě baterky spojený v jednu velkou...

takže když vemu kábl kterej zapojím plus na plus a mínus na mínus, a po cestě zapojim diodu aby proou šel jen jedním směrem, tak by to teoreticky mělo jen nabíjet a proud by nešel zpět ja to tak ? :-D
21:45:07
01.04.2013
dragon_cb_cz
-> palinator: No měla vysoký vnitřní odpor - ten totiž poznáš až při měření zátěžovým voltmetrem (případně při měření při zátěži - startování) - jak moc ti to napětí poklesne. U nové baterky ti neklesne skoro vůbec, u "jeté" dost výrazně (klidně pod 10V).



Důvodem vnitřního odporu může být ledacos, sulfatace, oxidace a já nevím co všechno ještě. Pokud jsi měl "přebitý" elektrolyt, tak s ním zjevně bylo něco v nepořádku - nezkoušel do něj někdo dolejt kyselinu? Každopádně pokud v té baterce jako nové byl elektrolyt s hustotou 1.28 g/cm^3, tak u sulfatované musí ta hodnota být logicky nižší (síranové anionty se vážou do síranu olovnatého). Pokud byla dokonce vyšší, tak s ním někdo dělal něco co neměl.
17:29:47
01.04.2013
palinator
-> maniac:

Myslíš, že potřebuju vysvětlit, co je to vnitřní odpor zdroje?5 Mě taky startuje baterka autem, která má 11,9 V. Jenže by mě právě zajímalo, co jsem měl s tou baterkou, když to mělo napětí vysoký (orientační ukazatel plného nabití), ale stejně nedokázala dostatečnej proud poskytnout. dragoun tvrdí, že sulfatovaná nebyla.
17:26:17
01.04.2013
maniac
-> palinator: napatie baterky je len pomocny indikator, na nastartovanie potrebujes vysoky prud, ci tych xx amperov vytlacis pri 13 alebo 12V nieje az tak podstatne.. Ja som dnes mrkol na kondenzator a ukazoval pri vypnutom motore 12.6V, pricom auto startuje ako ma, baterku som nabijal pred 4 dnami..
17:23:24
01.04.2013
palinator
-> dragon_cb_cz 29.03.13 00:31:54:

Tak nevim co jsem s ní měl, když dávala 12,8 V a motorem neotočila.
17:00:14
01.04.2013
Petr Urban
-> Radza: Já ti řeknu že co 7 let mám nějaký auta, tak sem ještě v životě baterku nekupoval, takže jednu z nich používám od doby co sem měl rapida před 5 lety a furt šlape bez problémů.
15:27:45
01.04.2013
Radza
-> Urbi: a jak dlouho ti vydrží?
14:35:48
01.04.2013
Petr Urban
-> Radza: já mívám po plném nabíjení do 13,00V a baterka vždy startuje jak šlak.
10:48:04
01.04.2013
Radza
-> dragon_cb_cz: Tak jsem ni nechal „odpočinout“ a při posledním měření měla 13.09V,což mi přijde teda dost málo.Njn,taky už neni nejmladší 3
upraveno 1x, naposled 01.04.2013 10:48:18
Extreme Tyres