zástavba alternátoru z felicie do škody 120

prohledat
143 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 22.11.2012 do 22.02.2020, založil/a charouz
řadit dle data
11:35:19
02.02.2014
Tomaso435
-> dragon_cb_cz: nojasně, tak jsem to původně myslel, asi jsem pal nepochopil další příspěvek. dobrý to zkusim :D
00:33:22
02.02.2014
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Ale prd - u budíků teď neřeš. Naopak, měř na kabelu u altíku - tam potřebuješ zjistit, jestli ti jde buzení. Tzn z altíku odpoj kabel co jde ke kontrolce a při zapnutém zapalování na jeho konci měř napětí proti kostře.
00:02:06
02.02.2014
Tomaso435
-> dragon_cb_cz: no ještě zjistit kterej to u tech budíků vlastně je, ale to by mohlo bejt dle barvy u altíku snadno dohledaltelný... no a když tam bude horší napětí tak ten kablík natáhnu prostě znovu a přidám to tam.
23:47:12
01.02.2014
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Spíš zapni zapalování a měř napětí na kabelu co jde od alternátoru ke kontrolce - tam tě zajímá. Měl bys tam mít +- plné napětí baterky (max se ztrátou pár desetinek po cestě).
23:22:03
01.02.2014
Tomaso435
takže vypojim kablik kontrolky, otočim kliček a změřim co tam jde za napětí. Případně lze tomu pomoct tak že do toho pošlu po klíčku ještě proud jinudy? jako že bych natáhnul solo kablik.



ono je dost možný že ten regulátor není tak nějak to co má bejt jelikož original ten s chladičem se už sehnat nedá. takže tam je cosi celokovovýho...

Případně na zkoušku hodim jinej altík co to bude dělat.
20:41:09
01.02.2014
srdcar 120L
-> Tomaso435: Tak teď jsi to jakžtakž vysvětlil, co ti to vlastně dělá. Podle všeho ti nejde vůbec proud do regulátoru z klíčku, potažmo přes kontrolku nabíjení. Máš to asi špatně zapojené. Vysvětlím: když musíš nejdřív vytočit motor na 2.500 až 3.000 otáček, aby ti začal altík dobíjet, tak se nabudí sám zbytkovým magnetismem, ne buzením regulátorem. Poté už naskočí regulátor a normálně dobíjí. A zase když poklesnou otáčky na 800, tak nemůže dávat tolik. V nízkých otáčkách buzení pomáhá baterka, ale tobě to v nízkých jede jen na to, co vyrobí altík. Proto pohasnou světla. Takže máš to asi rozbité.



Překontroluj, jestli ti jde do kabelu od kontrolky dobíjení k altíku vůbec nějaké napětí, podle všeho máš asi zlomený kabel. A možná stejnou závadu máš i na dalších Fávech, když ti dělají to samé.
upraveno 2x, naposled 01.02.2014 21:06:01
19:29:29
01.02.2014
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Pokud nabudí rovná se zhasne kontrolka, tak máš něco fakt ukrutně špatně... To musí u fava zhasnout při volnoběhu.



EDIT: Viz můj dnešní pokrok - mám taky 55A magneton (akorát s externím reglerem), s původním se to nabudilo okolo 1200 otáček, teď s novým stačí 500-600. Hledej šmudlo, něco ti nefunguje...
upraveno 1x, naposled 01.02.2014 19:30:41
19:28:42
01.02.2014
Tomaso435
-> dragon_cb_cz: no nabudí se kolem 2500 až 3000 ale po nabuzení i při 1000ot funguje už jakš takš. ale ten volnoběh 800ot to světla pohasínaj jak blázen. ale ani tak ani tak to nedobíjí tak jak bych si představoval :D
19:13:31
01.02.2014
srdcar 120L
-> dragon_cb_cz: Jsem rád, že se zadařilo.



Pokud bys měl chuť se dát do opravy regulátoru 070, není to tak až složité. Většinou je proražený výkonový tranzistor KD 602, který spíná buzení do rotoru altíku. Ostatní součástky neodcházejí. Je to ta největší součástka pod plechovým krytem, je na dvou šroubcích izolovaně a zaletovaná vývody do tišťáku.To je jediná slabina tohoto regulátoru.Protože jsi ho měl vadný, tak zůstal otevřený naplno a regulace ho při oněch 14 V neodpojila a celkové napětí vylezlo na 18 V. Stačí škrtnout holou koncovkou druhého zprava vývodu relátka pod proudem o kostru a tranzistor je v háji.



U regulátorů, co jsou přímo na altíku, není oprava možná, je to všechno zalité pryskyřicí, max se dají vyměnit uhlíky.
18:44:08
01.02.2014
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Počkej, dole jsi říkal že se ti altík nabudí až na 2500-3000 otáček a teď zase že 1000 je OK - tak jak to teda je? 1



-> srdcar 120L: Tak jsi to trefil, bylo to regulátorem. Dal jsem jiný kus a altík se s trochou štěstí zvládne nabudit i okolo 500 otáček (což je hodnota kterou mi drží motor při teplotě vody cca 40-50 stupňů) 5 Akorát teda na první pokus jsem tam dal jetej a ten sice budil krásně, ale zase nereguloval a ve vyšších otáčkách leťelo napětí nahoru (než jsem to vypnul tak tam bylo přes 18V), tak jsem pak vyhrabal úplně novej kus a je to OK 4 Díky za tip!
18:39:02
01.02.2014
Tomaso435
-> srdcar 120L: právěže takto jsou na tom všechny auta co máme. takřka vše je favorit 136 a 135 a rok 89 a 90. že by byly všechny altíci vadný se mi nezdá, ale možný je všecko.

pokud to oknen křemílek pozvedne na14,3 nebo 14,4 , tak není co řešit zkusim to tak...

jinak ano, na 1000ot už to funguje dobře, světla svítí. ale na volnoběh 800ot to prostě je jak bludička. Zejtra se stavim v GM a uvidime jestli něco maj. no uvidime. feldí altik je teď do budoucna na pláně sehnat a pak uvidime co s tim je a není :)
17:32:16
01.02.2014
srdcar 120L
-> Tomaso435: Řešíš důsledek, ne příčinu. Pokud ti začne nabíhat altík až kolem 2.500 ot, tak je vadný. Nedává ten výkon, co by měl, takže prvotní příčina, že ti to málo dobíjí, je v altíku. Můžeš mít ulomený jeden ze tří vývodů z vinutí do usměrňovacího můstku, poškozenou neprůchozí některou hlavní diodu a pod. Budeš se muset do něho podívat. Může být taky uvolněný usměrňovací můstek, to pak umí věci. Jako jednu z možností bych taky viděl ve volném klínovém řemenu, že by prokluzoval, ale u tebe, to doufám, nehrozí. Že jsi vyměnil regulátor, ještě neznamená, že ten je dobrý, může být taky vadný. Altík musí dávat už při 1000 ot motoru, na světlech to musí být vidět.



Podle toho , že máš naprázdno do 14 V, spíš 13,9 V jak jsi uvedl, tak mnou navrhovaná úprava ti zvedne napětí naprázdno na těch 14,4 max, které stejně poklesne při zapnutí jakéhokoliv spotřebiče. Takže nemusíš mít strach o hlavní žárovky. Napětí přímo na nich bývá o 0,7 až 1,5 V nižší než je v palubní síti a na akumulátoru vlivem odporu vedení a přechodových odporů v paticích a ukostření. Klidně si to změř a uvidíš sám.



Tu kontrolní žárovku bych možná zatím nechal tak, jak je. K prvotnímu nabuzení regulátoru postačuje a pak už si regulátor bere napětí a proud z altíku přímo. Když byla baterka i úplně vybitá, stačila na nabuzení altíku plochá, 4,5 v baterie. Auto se roztlačilo a altík hned začal dávat. Pokud je altík v pořádku, tak rychlost nabuzení závisí na součástkách regulátoru a proudu, co do něho jde.



A nebo to řešit tak, jak je to na vlákně " alternátor felicie"
upraveno 4x, naposled 01.02.2014 18:30:02
16:35:10
01.02.2014
Tomaso435
takže:

přez den jezdím na denní svícení. čili odběr 16w. nonstop po klíčku se zapíná rádio a vysílačka.

jinak odběr žádnej. čili tech 14,6V vidim drasticky....



jinak ted v zimě se mi altík nabudí až tak na 2500 nebo i vyjmečně 3000ot.

regulátor s uhlíkama je vyměněn, altík přebuzen na opačnou polaritu. dělá to stejně.



a ten 70A altík, tim asi do budoucna nic nezkazím. každopádně zkusim to s tou žárovkou v kontrolce aby byla sinější jestli to pomuže dřív nabudit,

a pokusně toho křemílka :)
14:24:41
01.02.2014
Markop
-> Tomaso435: Výměna altíku 55A za 70A zlepší stabilitu a energetickou bilanci dobíjecí soustavy, ale ne na volnoběh. Oba alternátory vyprodukují na volnoběh zhruba stejný max. proud.

U fáčka musí vždy alternátor utáhnout na volnoběh aspoň světla.

Pokud bys chtěl použít "tuningovou diodu" pamatuj, že se napětí altíku nesmí dostat přes 14,4V. Platí se zapnutými světlomety, bez světel se stejně nejezdí. A kontrola koncovek silových vodičů kvůli vyloučení přechoďáků taky není od věci...

Jo a menší řemenice hodně pomůže, pro tyto klíňáky je nejmenší použitelná 50mm, aniž by se pálil řemen. Musel bys sis jí ale dát udělat, neprodává se.
upraveno 1x, naposled 01.02.2014 16:37:59
00:12:27
01.02.2014
dragon_cb_cz
-> srdcar 120L: OK, v první fázi zkusím jiný regler a kdyžtak tam holt poputuje dočasně jiný altik a tenhle se repásně.



Dík moc za tipy, mám co zkoušet 5
00:10:00
01.02.2014
srdcar 120L
-> dragon_cb_cz: dioda může být načnutá a může být, že proud, který přes ni jde, tak ji ohřeje a ta se sama uzavře. Poradím jednu věc, kterou kvůli tomu dělám s diodami léta: je to na hlavní diody, jsou na proud kolem 16 A. Musí se po rozebrání altíku odpojit tak, aby izolovaný kontakt do diody byl zvlášť. Každou tuto diodu kontroluji přes hlavní dvojvláknovou žárovku na baterce do série. Proud asi 10 A spolehlivě odhalí, jestli je dioda dobrá nebo vadná či načatá. Když žárovka nesvítí, zkusit přehodit póly na připojení k baterce. Když svítí v jednom směru a ve druhém ne, je dobrá, když svítí tak i tak, je špatná, zrovna tak, jako když nesvítí vůbec.
23:57:59
31.01.2014
dragon_cb_cz
-> srdcar 120L: Jak moc vybíjela baterka? Protože na parazitní odběr jsem měl podezření, ale teď se zase zdá že nic... Jednou jsem to zkoušel změřit měřákem a vyšlo nesmyslně vysoký číslo - asi 0.7A - což by mělo vyflákat starší baterku za den dva max. A pak jsem s tím přes vánoce nejel přes týden, přišel jsem a nastartoval jsem v pohodě. Takže od té doby se k údajům svýho multimetru stavím poněkud rezervovaně...
23:55:03
31.01.2014
srdcar 120L
-> dragon_cb_cz: Teď budu teoretizovat: mohla by být neprůchozí hlavní dioda usměrňovače, je tam 6 velkých diod a to 3 na plus a 3 na minus a dále 3 pomocné na regulátor. Když by došlo k poškození některé z velkých diod, byla by neprůchozí, tak by mohlo docházet k pulzování napětí protože by se usměrnila jen třeba plusová půlvlna, ale mínusová půlvlna už ne. To by vytvářelo ty napěťové špičky. U těch na výstupu na regulátor by to tak asi mohlo působit téměř stejně, kdyby jedna nevedla. Když by byla vodivě poškozena, tak se vybíjí baterka. A to jak u pomocných, tak u hlavních diod.



Shrnutí: venku to nezměříš a stejně ti nezbude, než altík rozebrat a samostatně diody na můstku i pomocné proměřit.
upraveno 2x, naposled 31.01.2014 23:57:13
23:39:26
31.01.2014
dragon_cb_cz
-> srdcar 120L: Hlavní usměrňovač bude podle mě OK, spíš jsem myslel jestli není v pytli pomocnej (kterej má na starosti vybuzení) a tudíž dochází k pulzům ve vybuzení, regulátor se to snaží dohnat a tím vznikne "vyšší" napětí (které naměři digitální měřák, co nepobere ty oscilace) ale je tam právě to pomrkávání vlivem sníženého buzení ve chvíli, kdy se má budit přes "mrtvou" diodu pomocného usměrňovače.



O elektrice teda vím hovno, takže je to spíš taková intuitivní teorie.



Každopádně za tip na regulátor dík, mám tu nějakej jetej a kdyžtak i fungl novej, tak když zítra bude příležitost, tak vyzkouším.
23:35:33
31.01.2014
srdcar 120L
-> dragon_cb_cz: Pokud se altík probudí až při 1000 ot, je něco špatně. Diody v altíku budou nejspíš v pořádku, ale problém bude v regulátoru. Může být špatně ukostřen, ale vidím to spíš na problém přímo v něm. Zkus vzít, pokud máš, jiný regulátor a vyzkoušet, jestli se bude budit dřív. ( v regulátoru, pokud je to plechový s tranzistorem pod krytem 070, je mezi prvním a druhým kontaktem z levé strany uvnitř velký odpor, který rád praskne a nevede. To může být to pozdější naběhnutí dobíjení.) Mrkání při dobíjení můžou dělat křivé kroužky, kdy odskakují uhlíky v altíku.
23:19:31
31.01.2014
dragon_cb_cz
-> srdcar 120L: Tomaso píše že těch 14, ale než něco zapne... takže ano, se zapnutejma světlama a baterce co si chce docucat zpátky to asi bude OK.



Mě právě vrtá hlavou těch 14.4V na mojí škodivce... ale jelikož se mi altík budí až při víc než tisíci otáčkách, tak mám trochu podezření, jestli není prošvihnutá jedna dioda v pomocným usměrňovači. To by pak mohlo napětí kolísat a digitální měřák ho blbě přečíst?



Napadá mě to protože v rozmezí cca 1-2 tisíce otáček mi "pomrkává" podsvícení přístrojů a např. zpátečkový světlo i ve vyšších.. Jako kdyby napětí rychle oscilovalo...
23:09:28
31.01.2014
srdcar 120L
-> dragon_cb_cz: Tady záleží na tom, kolik dává před mojí úpravou, protože málokterý regulátor dává oněch 14.1 V bez zátěže. Takže nejspíš po úpravě to bude kolem 14,3 možná 14,4 V, což nevadí, protože při zatížení stejně klesne těsně nad 14 V.



Taky záleží na toleranci součástek v regulátoru, hlavně stabilizační diody v něm. Měl jsem regulátory stejného typu a některé dávaly 14,2 V, jiné i jen 13,7 V
upraveno 1x, naposled 31.01.2014 23:13:13
23:03:57
31.01.2014
dragon_cb_cz
-> Kuladmin: Tím si ale prd pomůže, pokud má zapnutý přídavný světla, ventilátor a výhřev zadního okna, tak těch pár otáček navíc co získá na volnoběhu ničemu nepomůžou... To co radí -> srdcar 120L: dává větší smysl, akorát 14.6V už zase relativně dost... Ideál by byl tak 14.4V.



Což je mimochodem regulovaný napětí který mi (při dostatečnejch otáčkách) dává altík v GLS, což mě dost překvapuje a nevím čím to je.
22:56:49
31.01.2014
Kuladmin
Pokud ten motor netocis az do maxima apodobny vylomeniny .... tak bych taky spis stocil tu remenici. Rozhodne tim nic nezkazis.
upraveno 1x, naposled 31.01.2014 22:57:13
22:50:28
31.01.2014
srdcar 120L
-> dragon_cb_cz: Souhlas, ta kontrolka je tam víceméně proto, abys viděl, jestli vůbec dobíjí. Při zapnutém klíčku a stojícím motoru jde proud přes kontrolku do regulátoru altíku a do kostry. Jakmile se nastartuje a altík začne dávat, zvedne se hladina napětí mezi výstupem k regulátoru a přívodem z baterie a kontrolka tím zhasne. Když se žárovka přepálí nebo vyhoří pojistka, tak se altík nenabudí a nedává nic.
22:40:55
31.01.2014
Don_pepe
-> Tomaso435 31.01.14 22:29:04: A nestačila by ti fakt jen trochu stočit řemenice na altíku?
22:39:20
31.01.2014
srdcar 120L
-> Tomaso435: Každá dioda má tu vlastnost, že snižuje stejnosměrné napětí o 0,5 V. Abys byl v obraze: když altík běží, tak na výstupu na liště alternátoru, kde je připojen regulátor a kontrolka dobíjení, je napětí, které je závislé na regulátoru, je to zpětná vazba na regulátor, aby věděl, nakolik má altík nabudit. A právě tou diodou uměle oproti přímému připojení snížíš výstupní napětí o 0,5 V do regulátoru, který si myslí, že má správné napětí a podle toho budí altík na vyšší napětí. Snad je to aspoň trochu srozumitelné.
22:33:04
31.01.2014
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Elektrice hovno rozumím, ale jakmile zhasne kontrolka dobíjení, už by měl bejt altík nabuzenej, na nějaký úpravy v týhle oblasti bych se vys....
22:29:04
31.01.2014
Tomaso435
-> srdcar 120L: skoda-virt.cz/cz/.../1563 51-alternator-felicie-1 tady cosi píšou o rozdílu 1,2w a 2w žárovka.
22:26:28
31.01.2014
srdcar 120L
-> Tomaso435: Rychlost nabuzení altíku neovlivníš ničím, je daná součástkami regulátoru, tudíš jejich kvalitou a zapojením uvnitř.
22:24:11
31.01.2014
Tomaso435
-> srdcar 120L: jestli to nějak umíš vypočítat, aby lezlo 14,3V jakou hodnotu by dioda musela mit ? ja jen aby mi na tech 14.6V neodchazely zase žárovky například :-D

s timhle napětí ty nightbrakery vydržely už 2 roky...
22:24:03
31.01.2014
srdcar 120L
-> Kuladmin: Hřát se nebude, tam je takový fičák okolo, že ji to ani nenapadne.
22:22:19
31.01.2014
srdcar 120L
-> Tomaso435: Ano, mezi regulátor s uhlíkama a kontakt. A pak dej vědět, jestli se to aspoň trochu zlepšilo.
22:21:22
31.01.2014
Tomaso435
-> Kuladmin: mnoo, zkusim tu diodu (pokusně) výhledově sháním altík 70ku. no a ještě v druhým tématu řeším rychlost nabuzení altíku, přidám asi žárovku aby to bylo silnější a budu snad spokojenej :)
22:20:27
31.01.2014
Kuladmin
-> srdcar 120L: Cirou nahodou jak hodne se bude ta 5A dioda hrat? Ted se ptam jako laik tudis vazne.
22:19:19
31.01.2014
Kuladmin
-> Tomaso435: Kdyz uz pak bezi motor tak to uz altik pokryje tu spotrebu 4 jde jen o ten start a ten to vyzere.
22:18:51
31.01.2014
Tomaso435
-> srdcar 120L: výtečně.



ještě mi řekni kterej kontakt to je

co si pamatuju tak jeden byl na kontrolku a druhej šel z regulátoru s uhlikama... takže mezi ten regulátor a kontakt ?
22:16:52
31.01.2014
Tomaso435
-> Kuladmin: tak to by šlo, odtlačim 2 metry a mam 200m strmák :-D ale i tak větrák světla (kor moje dálkový kdy jede 2x60w a 4x55w na ráz ) to není ono no :D



no tak si kolem práce dám 10x kolečko 3
22:16:35
31.01.2014
srdcar 120L
-> Tomaso435: Altík to mírné zvýšení přežije v pohodě. Vezmi si, že z něho jde maximálně proud 55 A a nic mu to nedělá, je na to konstruovaný. Po nastartování jde tento proud krátce do baterky
upraveno 1x, naposled 31.01.2014 22:18:56
22:15:00
31.01.2014
Kuladmin
-> Tomaso435: Ne nadarmo se rika ze na jedno natoceni motoru potrebujes ujet cca 10km aby se to dobilo zpet. Tak leda startuj pustenim z kopce 3 - pri takhle kratke trase to nedobijes proste nicim na puvodni hodnotu a proto je dobre to hold obcas hodit na normal nabijecku - stim nic jineho neudelas leda jezdit do prace 2x tak dlouhou trasou 3 .

Ja jezdim 8km a taky tak 2-3x v zime radeji dobijim.
22:12:30
31.01.2014
Tomaso435
-> srdcar 120L: altík to přežije? :-D to bych asi potřeboval......
22:11:14
31.01.2014
Tomaso435
-> dragon_cb_cz: je mi to jasny no, prostě ve všední dny není třeba jezdit víd jak 10 -15 km denně a to na 3x .... ráno se světlama odpolko naštěstí jen na denní. to auto na to není stavěný no. každopádně pokud 70ka pomuže, aspon v tom že nebudu dudat tolik baterku, tak to prubnu... a třba to postačí. upravovat nějaký valea nebo boshe to se mi nikdy moc nelibilo, ale asi to fungujeno...
22:08:53
31.01.2014
srdcar 120L
-> Tomaso435: Myslím si, že ano, nebude takový pokles napětí při stejném režimu dobíjení.



Můžeš zkusit ještě jednu fintu, jak zvýšit napětí při dobíjení, aby to víc cpalo do baterky. Je to sice docela prasácký, ale funguje to. Já to používal na škůdce v zimě, když jsem měl 55Ah baterku. Vydržela mi 6 let. Vytáhni konektor, který napájí relé v alternátoru. Mezi vývod, na který byl nasazen a konektor dej křemíkovou diodu 5 A v propustném směru do relé. Tím se oblbne řídící napětí, které ovládá relé, asi o 0,5 voltu. Na výstupu z altíku vyleze napětí na asi 14,6 V a tudíž i větší nabíjecí proud.



Chtělo by to větší řemenici na klikovce a o něco menší na altíku, aby dával i při nízkých otáčkách dostatečně. U většiny nových vozů, co jsem koukal, tak tam jsou vysokootáčkové altíky, velké řemenice na motoru a malé na altíku, aby dával i v malých otáčkách motoru.
upraveno 1x, naposled 31.01.2014 22:13:15
22:06:52
31.01.2014
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Nejde o to napětí, 14V je dost, jde o to že v nízkejch otáčkách ten altík nemá výkonovou rezervu a napětí padá i když to regulátor pouští "na plno"... 70A pomůže v tom, že bude mít v každejch otáčkách o pár ampér lepší rezervu, ale zázraky bych nečekal. Tak jak to auto provozuješ můžeš mít altík jakej chceš a zázrak to nebude, 4km je fakt kratičká trasa... Hlavně ten výhřev zadního okna je dost zabiják.
upraveno 1x, naposled 31.01.2014 22:07:10
21:51:26
31.01.2014
Tomaso435
-> srdcar 120L: ráno v mrazu jedu se světlama ventilátorem a kolikrát i výhřevem zadního okna asi bud 4 nebo 6km jak kdy. do toho křižovatky na 900ot se toho moc nenabije. otáčky se držej nízko je zima netočim to.



odběr za klidu není žádnej, nic nevyžírá. auto vydrží stát dlouho i pak se natočí.



jde prostě o lepší dobíjení baterie. u lepších aut baterky vydržej 5 a víc let. na favoritech nikdy víc jak 3. jiná věc sou ty který jen stojej a jedou jednou za měsíc. napětí při jízdě bez ničeho je kolem 14V spíš 13,9V. a pokud něco zapnu je to prostě dole.

jiný auta dávaj přez 14. a to je celej problém. tu baterku to oživuje.



tech aut máme 6, a je to stejný u všech. nehledal bych závadu, hledal bych vylepšení. na couračky to prostě nestačí no.



ono to jezdí vydrží všechno, ale ta baterka je nonstop naprosto vydudaná.



takže mě zajimá jestli ta 70ka bude trochu pokrok...
21:39:31
31.01.2014
srdcar 120L
-> Tomaso435: Zjišťoval jsi, proč tolik nedobíjí? Jak dlouhé trasy jezdíš po nastartování? Pokud na voze nemáš navěšeny stovky světel navíc, tak by ti 55 A altík měl bohatě stačit. Spočítej si celkovou spotřebu elektriky, když na voze všechno zapneš, musí být ještě trochu rezerva. Když spotřeba převyšuje výkon altíku, musíš ho dát silnější. Klidně můžeš mít závadu ne v altíku, ale třeba v ukostření, něco ti může "vyžírat" baterku, mě to třeba dělalo nesprávně zapojené rádio a podobně. Ne vždy je na vině altík. Zkus změřit napětí na altíku a na baterce při zvýšených otáčkách. Taky by to chtělo připojit ampérmetr na altík, jestli a kolik dává ( s rozsahem aspoň 30 A, když ne 50. Stačil by z náklaďáku)
21:29:50
31.01.2014
castrol
-> Tomaso435: tak to neviem ani kedy bola menena 1
21:28:21
31.01.2014
Tomaso435
-> castrol: moje 4km tam a pak 4 ok zpět ventilátor puštěnej .. nic moc no... jak dlouho ti vydrží baterka ?
21:25:16
31.01.2014
castrol
-> Tomaso435: tak ci to bude na facku fungovat neviem 1 ale na kratku trasu nieje potreba dobijat
21:22:59
31.01.2014
Tomaso435
-> castrol: no to právě nevim :-D jestli to není zkoro zbytečný jedná se teda o pár stovek za altik s tim že řemeničku přehodim snad... ale aby to aspon trochu fungovalo...
Extreme Tyres