skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
alternator felicie
-> minno: Já jsem jen nabïdl řešení, ne že se ti to děje.
-> palinator: No a právě kvůli tomu jsem zavřel klapku natvrdo.
-> srdcar 120L 17.02.19 23:54:38: Ja som ale nepísal, že mne to nedoviera.
-> srdcar 120L:
Já mám kohout taky ještě původní a nerozebíranej. A neteče. Ale jde ztuha. Taková zajímavost - kdysi otec s mechanikem řešili, proč auto strašně špatně topí. Tak se odvzdušňovalo do nekonečna, furt spekulovalo, snažili se to i přehřát. Furt nic moc. Tak to uzavřeli jako neopravitelný. Toho času byla prasklá struna na kohoutu. O tom se vědělo a ventil se ovládal ručně. Po letech, když jsem strunu měnil, tak jsem si všim, že je vycvaklej bowden klapky teplýho vzduchu ze svýho ovládání - zá(h/v)ada vyřešena.
Já mám kohout taky ještě původní a nerozebíranej. A neteče. Ale jde ztuha. Taková zajímavost - kdysi otec s mechanikem řešili, proč auto strašně špatně topí. Tak se odvzdušňovalo do nekonečna, furt spekulovalo, snažili se to i přehřát. Furt nic moc. Tak to uzavřeli jako neopravitelný. Toho času byla prasklá struna na kohoutu. O tom se vědělo a ventil se ovládal ručně. Po letech, když jsem strunu měnil, tak jsem si všim, že je vycvaklej bowden klapky teplýho vzduchu ze svýho ovládání - zá(h/v)ada vyřešena.

-> minno 14.02.19 15:24:40: V tom ale není žádný velký problém, stačí sáhnout na ventil topení a rukou jej dovřít úplně. A o tom je můj předešlý příspěvek.
-> palinator 14.02.19 15:12:29: Radiátor to sviní normálně, protože před větrákem není žádný filtr, jak je to u novějších aut. Ta uzavřená klapka na to nemá vliv. Pokud nedovírá ventil topení, je to buď tím, že je špatně nastavená páčka ventilu, je opačně než má být nebo je špatně uchycený bowden, který vede strunu. Já jsem z páčky vyndal bovden se strunou, kterým se původně ovládala mísící klapka, je na stejné páčce jako ovládání ventilu vody, promazal a seřídil strunu a ventil se otevře a zavře krásně lehce, bez velkého odporu.Jak říkám, hlavně to chce pořádně uchytit na obou stranách držáky bovdenu, pak to bude chodit po celé dráze, jak má. Nevím, jak komu, ale mě ventil drží 10 let a neteče. Není žádný velký problém jej v případě netěsnosti rozebrat, vyměnit těsnicí O kroužek, lehce máznout vodní vazelínou a namontovat zpět. A to mám originál ventil starý 34 let. Je pravdou, že jsem nikdy do chlazení nedal obyčejnou vodu, pouze destilovanou s nemrznoucí kapalinou. Vloni jsem musel vyměnit chladič, po 33 letech provozu mi odrezly držáky komor, jinak uvnitř byl čistý.
-> palinator: Mám to tak už roky a nemám s tým žiadny problém. Ono keď ventil riadne nedoviera, tak to fúka teplý vzduch tak či tak.
-> minno:
A nesviní to víc radiátor? Navíc kohout je dost nespolehlivej a když netěsní nebo prdne struna, tak auto bude topit furt.
A nesviní to víc radiátor? Navíc kohout je dost nespolehlivej a když netěsní nebo prdne struna, tak auto bude topit furt.
-> palinator: Nerobí to potom bordel v podobe rozdielnej teploty vo výduchoch L/P. A kúri to fest už pri miernom otvorení kohúta :)
-> srdcar 120L:
K čemu je dobrá ta natvrdo zablokovaná klapka v topení?
K čemu je dobrá ta natvrdo zablokovaná klapka v topení?
-> Jarda: Tak s topením problém nemám, mám ho celé předělané tak, že vnitřní klapku, která je vedle radiátoru, jsem zablokoval natvrdo a ovládám jen ventil topení. Termostat mám Favo na 88 stupňů. Předehřev výparníku plynu mám zapojený do série s topením, originál propojovací trubičku s hadičkou jsem ponechal. Přívod do výparníku mám zapojený na zpáteční hadici z topení a odvod rovnou do vodní pumpy. Při zavřeném topení proudí voda od termostatu přes tu 6mm hadičku a výparník zpět do motoru. Bohatě postačuje ohřívat v létě plyn a v zimě jde plným průtokem přes topení. Každých 5-7 tis. km překontroluji vůle ventilů, dávám 0,20 mm na oba, upravím odtrh na kladívku na 0,35 mm, předstih na 5-7 stupňů. Svíčky mám D17YC, odtrh 0,6 mm, uhlíkové kabely. I v zimě nemám problém se startováním, na plyn, motor se dobře ohřeje a topí to už po několika stovkách metrů. Samozřejmě, není to jako u motoru vepředu, ale hřeje. Oběh výparníku jsem předělal kvůli lepšímu topení v zimě, protože když byl původně paralelně na malý oběh, tak škůdka topila dost mizerně. Takže o přídavném elektrickém předehřevu neuvažuji.
-> srdcar 120L: kdyz takhle celorocne pouzivas zadohrabovou skudku a jeste v plynu, neuvazujes o zhaveni do vody, jak to ma tdi octa? tech 30A by to dalo a zacne mnohem rychleji topit a i pro motor to bude lepsi, no naftova ma 3 zhavky, jedna tusim cca 10A, tak mnozstvi, ktere si clovek muze dovolit je zavisle od pouziteho alternatoru
ja o nich uvazuju i LPG octy a mozna dalsich aut, jak se to osvedci... 3ks od maxgear po 50kc jsem si koupil
autodilos.cz/zhavici-svic ka-maxgear-660039?utm_sour ce...


autodilos.cz/zhavici-svic ka-maxgear-660039?utm_sour ce...
-> srdcar 120L 07.02.19 21:02:17: Jinak to máš hezké...
-> srdcar 120L 07.02.19 21:01:18: Auto mi dobíjí v pohodě a 90ka mi s klimou stačí, nakonec je to tak origo. Chci tam mít ale později i Webasto a tam už je dobrá 120ka, viděl jsem to na autě co to tak mělo. Ale asi by ta 90ka také stačila neboť nikdy neběží klima i Webasto dohromady, navíc to samo o sobě moc proudu nebere. Mám to do mé Felicie, nikoliv 136ky, tam mám 180 aby to co tam mám chudák utáhl..:-).
A tak je to na altíku. Omlouvám se za orezlé části, ale je to po loňské zimě.
-> skodoukolemsveta.cz: Proboha, co všechno krmíš ve škodovce, že ti nestačí 90 A altík? Řeknu ti jednu věc. Pokud ti originál relátko-vestavěné-nenabud
í dostatečně altík, není chyba v altíku ale v relátku. Já mám altík z feldy ve 120-tce a vyměnil 4 originál relátka, ani při jednom při 2500 otáčkách nedával vyšší napětí jak 13,8 V bez zátěže a 13,0 V při zapnutí všech spotřebičů. Z toho důvodu jsem předělal původní regulátor pouze na držák uhlíků a altík budím regulátorem ze 120-tkového altíku. Malinko se musí upravit elektrika, přivést ještě jeden kabel klíčkového napětí do relátka. Po této úpravě altík dává bez zátěže při 2500 otáčkách 14,2 V a při zapnutí všech spotřebičů 14,0 V. Trochu jsem upravil původní držák altíku ze 120-tky. Mám mírně upravené řemenice, altík má o něco vyšší otáčky. Na původní řemenici na klice mám přišroubovanou další řemenici, větší průměr tam nejde kvůli lemu vany. Takže mi to běhá na dva řemeny, jeden zvlášť na vodní pumpu a druhý na altík. Ložiska vodní pumpy nejsou tolik namáhaná a řemen na altíku zase běží po větších částech řemenic, takže se nemusí tolik napínat a neprokluzuje. Rozměry řemenů mi vycházejí 10x620 na vodní pumpu a 10x850 na altík
-> Kocvin:
Tak zásadní, že když kolem volnoběhu (nechytat se toho, prosím) dává hovno jak 90A, tak 120A, tak řemenice udělá rozdíl zdaleka největší. Samozřejmě s rostoucíma otáčkama rozdíl proudu mezi různě rychlejma řemenicema klesá.
Tak zásadní, že když kolem volnoběhu (nechytat se toho, prosím) dává hovno jak 90A, tak 120A, tak řemenice udělá rozdíl zdaleka největší. Samozřejmě s rostoucíma otáčkama rozdíl proudu mezi různě rychlejma řemenicema klesá.
-> MVM: Tak zásadní, aby se z devadesátky stala stodvacítka ? 

-> Kocvin: Ale to víš že mají pracovní otáčky vliv. Hlavně to pásmo od volnoběhu po střední. Ovlivňuje to velikost generovanyho proudu.
-> palinator: Alternátor není čerpadlo..
Vyššími otáčkami u něj, si nepomůžeš absolutně v ničem.. Spíše naopak..

-> palinator 04.02.19 23:26:26: Díky, jen se mi už nechce nic předělávat, každá změna je potencionální problém něčeho jiného a já si na ně stále dokola snad naschvál zadělávám...
-> Kocvin 05.02.19 17:45:59: tak já ho někde seženu. Ješte se radši zeptej kamaráda, jestli tam pasoval bez problémů. Už se mi zas nechce nic předělávat...
-> skodoukolemsveta.cz: Já ne, ale kamarád jej kdysi na 1.6 jezdil.
-> Kocvin 04.02.19 23:10:28: Pasuje tam bez přizpůsobování? Zkoušel jsi?
-> skodoukolemsveta.cz:
A co takhle dát větší řemenici na kliku aby byl alternátor v trochu jiný části charakteristiky?
A co takhle dát větší řemenici na kliku aby byl alternátor v trochu jiný části charakteristiky?
-> skodoukolemsveta.cz: 028 903 026 G?
-> MVM 04.02.19 22:49:13: Fukušima...:-)? Něco tak jako 120... Nemusí to být 180 jako na Galaně kde krmím 1kw klima...
-> skodoukolemsveta.cz: Dukovany nebo Temelín?
Prosím poradí mi někdo jaký větší než 90kový alternator pasuje bez úprav(nejlépe bez úprav...) do felicie 1.6? Případně zda někdo nemá takový nový na prodej? Díky případně za radu poradu...
-> Nwkt: tam by snad problém být neměl, ale třeba startér byl zatuhlý, tak mě to kluci na pohofestu opravovali, stěrače jedou pomalu, protože je to taky zatuhlý, takže jsem si spíš myslel, zda to nebude mít taky třeba nějakou příčinu.
-> minno: zkusím se poptat

-> minno: zkusím se poptat
-> OndraKrupi: pre felda altíky sa vraj predáva aj nejaká čínska či aká náhrada a tá už vraj tak často neodchádza ako origo, spýtaj sa Jardu, ten to myslím spomínal.
-> OndraKrupi: co třeba kostry?
-> David29: tak zas tak moc už 2 roky s feldou nejezdím. teď jezdím fabií, takže spíš jestli něco neodešlo "stáním" ale což, koupím, vyměním a uvidím zda je to tím
-> OndraKrupi: 2 - 3 roky je v dnešní době dost dlouhá doba, aby se posral
-> minno: už byl měněný tak před cca 2-3 lety. takže zkusím dát nový. Nicméně nebude spíš něco špatně uvnitř altíku?
-> minno:
Taky si myslim...
Taky si myslim...
-> OndraKrupi: Regler asi netreba len skontrolovať, ale vymeniť :)
Využiju téma:
Moje felda, altík 55, dobíjí na 13-13,2V bez zátěže, při zátěži 12,3-12,9 dle toho kolik je toho puštěno - regulátor vyndán, zkontrolován, uhlíky dlouhé, bez problému.
Kde dále hledat?
Moje felda, altík 55, dobíjí na 13-13,2V bez zátěže, při zátěži 12,3-12,9 dle toho kolik je toho puštěno - regulátor vyndán, zkontrolován, uhlíky dlouhé, bez problému.
Kde dále hledat?
Rychli dotaz :) ide namontovat dražkovana remenica s fel. na alternatori radu 742 tj. škoda 105-120.Vdaka
-> Mattcom: -> ochoda: Už jsem se taky nejednou setkal s tím, že byl dobastlený původní regulátor z 55 A altíku Š 120 do feldového altíku 70 A a to tak, že z původního odpáleného relé feldy byly použity pouze uhlíky a zbytek byl odpojen. Proto jsem se ptal. 

-> srdcar 120L: Myslel som tym odstranenie povodneho regulatora pre povodny alt. Vsak 70A ma regulator zabudovany v sebe :)
-> srdcar 120L: Pokud se nepletu tak feldí altík má zabudovanej regulátor ne?
-> Mattcom: Chyba je v buzení altíku relátkem. Není buzen vůbec. Prohlídni dráty u altíku a zda ti nevypadl drát z fastonu do relátka, případně drát od kontrolky dobíjení. Pokud jsou oba tam, kde mají být, mohly přestat dosedat uhlíky relátka na kroužky altíku a tím se nenabudí. Vyndej relátko a zkontroluj, jestli jsou uhlíky dost dlouhé a jestli nevisí ve vedení. Pokud by i toto bylo v pořádku, je vadné samotné relátko. Nedá se opravit, je celé zalité pryskyřicí a musí se dát jiné. Nerozumím tomu, že jsi dal pryč starý regulátor - dal jsi jiný nebo zapojil ze 120-tky?



Caute chalani. Mam taky problem. Kedze aj ja som doma nasiel 70A alt. tak som ci to tu cele nastudoval. Na alt som dal malu remenicu z fav., stary regulator som dal prec, na kontrolku som paralelne napojil rezistor 100 ohm 2W. Ked som to spravil a otestoval, vsetko frcalo ako malo ale len tyzden. Potom mi z nicoho nic prestala svietit kontrolka dobijania. Myslel som ze je zla ziarovka. Rozmontoval a skontroloval. Vysledok ziarovka aj rezistor v poriadku. Zmeral som som prud pri otocenom spinani a vysledok 0,3mA, vo fore sa pisalo ze tam ma byt zhruba 200mA (povodne zapojenie 42A alt som nameral 41mA). Skusil som aj nastartovat auto a pri 1500ot mi ukazovalo napatia od 9 do 11V. Viete mi poradit v com je chyba ? Dakujem vopred.
-> srdcar 120L: vyskúšam, díky.
-> Westas: Zkus konec hřídele trochu zbrousit do kužele, aby se matka chytila, na tom už asi nic nezkazíš. Určitě lepší řešení, než rvát samořez do drážky.
-> srdcar 120L: matica sa ani nezachytí o závit, je zničený hneď na začiatku. Ja som dumal, že pekne buransky tam do toho výrezu pre klin našrubujem samorezku, ktorá by sa prispôsobila remenici, ale potom je remenica nevyvážená a to by išli ložiská raz dva do hája.
-> Westas: Ještě by to šlo dočasně udělat " na prasáka" , nasadit řemenici, zkusit dotáhnout matku třeba i přes závit a ťuknout ji svářečkou, aby nevypadla.




-> Westas - zrušená registrace 24.01.15 20:39:05: no to som zrovna nemyslel 
