skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
problem elek. škoda 130
prohledat
106 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 15.09.2011 do 27.09.2019, založil/a zillwar - zrušená registrace
-> Bukaj 24.09.19 23:17:30: Díky, už jsem to vyměnil...Bylo to spínačem....Taková blbost za 18,- kč a jak znepříjemní život.
-> Vita: Na spínači brzdových světel jsou, pokud to už někdo třeba neupravil a nedal tam relé, jen dva konektory a tedy dva (červené) vodiče s fastonem. Když tyto propojíš, musí svítit brzdová světla.
Na pedálové konzoli je ještě druhý podobný (na pohled téměř totožný) spínač - spíná kontrolku po prošlápnutí pedálu, k němu vedou další dva vodiče (žluté).
Tyto spínače lze koupit nové, ale nekupuj druovýrobní. Na spínači musí být logo PAL, pokud tam není (druhoška), pak jej budeš brzy měnit znovu.
A pokud častěji taháš přívěs, nebo máš třeba dodělané třetí brzdové světlo, pak doporučuji předělat systém na relé, aby přes původní spínač netekl příliš velký proud a neopaloval se jeho kontakt
Na pedálové konzoli je ještě druhý podobný (na pohled téměř totožný) spínač - spíná kontrolku po prošlápnutí pedálu, k němu vedou další dva vodiče (žluté).
Tyto spínače lze koupit nové, ale nekupuj druovýrobní. Na spínači musí být logo PAL, pokud tam není (druhoška), pak jej budeš brzy měnit znovu.
A pokud častěji taháš přívěs, nebo máš třeba dodělané třetí brzdové světlo, pak doporučuji předělat systém na relé, aby přes původní spínač netekl příliš velký proud a neopaloval se jeho kontakt

-> Jumbo 24.09.19 14:46:13: Díky moc, je tam tuším celkem 6 drátu a tak jsem si nebyl jistý které mám spolu spojit. Předpokládám stejné barvy. Jde vůbec ještě ten spínač na pedálech koupit nový??
-> Jumbo: Jj na kontaktech...
-> Vita: Vytáhnout kontakty ze spínače a zapojit do sebe, případně kontakty přemostit dátem, nějak nechápu, co na tom nechápeš...
A kolega Matthes měl asi na mysli oxidaci kontaktů uvnitř spínače...

-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.09.19 13:01:44: Oxidace na zapojení kabelů?? To jsem kontroloval a vše je čisté..Napadá mě "to na hulváta" postříkat kontaktolem tak jak to tam je
-> Jumbo 24.09.19 13:00:22: Jak je mám zapojit proti sobě... Je pravdou, že jsem jen ve spínači kontroloval dráty, zda jsou jak mají, ale nechápu to "zapojení k sobě"
-> Vita: Nebude problem prave spinac u pedalu? Ze tam je oxidace treba...
-> Vita: Nemůže být spínač bez kontaktu ve spodní poloze? Tedy jak mačkáš, tak sepne, ale ve spodní poloze už zase rozepne... Zkus šlapat na pedál pomalu a počkej, jestli to udělá to stejné, případně bych zkusil odpojit dráty ze spínače a zapojit k sobě, pokud bude svítit jak má, je problém ve spínači...
-> Vita: Hledal bych problém ve spínači, může v něm bejt vychozená dráha a někdy vodí, někdy ne.
Pánové mám jeden problém s brzdovými světly. Vše jinak funguje (obrysovky, zpátečky, blinkry), pojistka č.1 je nová (klakson, osvětlení kabiny atd. funguje), vzadu na světlech jsou nové patice i žárovky. A teď k problému, při šlápnutí na brzdy se na 1 sekundu rozsvítí světla a pak zhasnou i když držím brzdu dál. Nemůžu dojít na to v čem to je. Díval jsem se i na spínač brzdových světel u páky brzdy, vše zapojeno jak má být. Před rokem když jsem auto provozoval, tak vše příkladně fungovalo, teď po roce nic..... Kde může být problém??
-> MOLSO: LED v tej kontrolke je OK, ja riešim teraz LED do podsvietenia budíkov :)
-> minno: a čo tak zaradiť diodu do serie s origo žiarovkou ?
-> minno: Tenhle typ mám v T10, svítí luxusně, ale taky dost často odchází
www.aliexpress.com/item/. ../32887727963.html
www.aliexpress.com/item/. ../32887727963.html
Nejaký tip na LED s päticou BA9S, ktoré v praxi svietia skutočne aspoň tak silno, ako klasické žiarovky 4W?
V budíkoch som mal už pár rokov tieto: www.automaxhk.cz/totalni- vyprodej/Zarovka-LED-12V-B A9s-bila-2597.html , ale je to slabota. Včera som do budíkov vrátil obyč. žiarovky 2W a do tachometra 4W (v tachu je viac "mäsa", ktoré treba presvietiť, aby to svietilo rovnako) a takto to svieti tak akurát. Len keby takáto svietivosť bola v LED, bolo by to ideál.
V budíkoch som mal už pár rokov tieto: www.automaxhk.cz/totalni- vyprodej/Zarovka-LED-12V-B A9s-bila-2597.html , ale je to slabota. Včera som do budíkov vrátil obyč. žiarovky 2W a do tachometra 4W (v tachu je viac "mäsa", ktoré treba presvietiť, aby to svietilo rovnako) a takto to svieti tak akurát. Len keby takáto svietivosť bola v LED, bolo by to ideál.
-> minno: Paráda.

-> Eidy 16.09.18 13:10:19: TOP rada. Ďakujem. Problém vyriešený.
Dal som včera LED do kontrolky dobíjania, naštartujem, vypnem kľúčik a motor zhasol. Pokusne som dal nazad klasickú žiarovku, naštartujem, vypnem kľúčik a motor beží. Tak je to jasné.
Dal som včera LED do kontrolky dobíjania, naštartujem, vypnem kľúčik a motor zhasol. Pokusne som dal nazad klasickú žiarovku, naštartujem, vypnem kľúčik a motor beží. Tak je to jasné.
-> palinator: -> Eidy: Vyskúšam a uvidím. Nj, ono sa ten altík (snáď aj PAL) pri zvýšených otáčkach nabudí aj bez kontrolky, ale nie je to ono.
-> minno: Nikdy s tím problém nebyl. Ale nevím, jestli a jak moc je můj altík a regl jiný od tvýho.
-> minno:
U Toleda nemám pomocný buzení vůbec a po překročení 1400 otáček se to nabudí remanentním magnetismem rotoru. Pak se pochopitelně buzení chytne přes příslušné diody.
E: ale tam to je 90A Bosch, jak je na tohle schopnej PAL Magneton, to si netroufám odhadnout.
U Toleda nemám pomocný buzení vůbec a po překročení 1400 otáček se to nabudí remanentním magnetismem rotoru. Pak se pochopitelně buzení chytne přes příslušné diody.
E: ale tam to je 90A Bosch, jak je na tohle schopnej PAL Magneton, to si netroufám odhadnout.
-> Nwkt: Aj to ma napadlo.
-> Eidy: A nie je problém s budením altíka po štarte s tou LED? Má malý príkon. Všade sa píše, že tam musí byť záťaž.
-> Eidy: A nie je problém s budením altíka po štarte s tou LED? Má malý príkon. Všade sa píše, že tam musí byť záťaž.
-> minno: ono moze tiect spat prud na to rele cez ziarovku dobijania a urdzi hlavne rele v zapnutom stave. Da sa tam supnut usmernovacia dioda a je po probleme, ak ale tam chcete dat aj LED diodu, treba overit, ci ziarovka sluzi len na signalizaciu, alebo aj na vybudenie alternatora, v druhom pripade treba tam zaradit aj prislusny odpor podla povodnej ziarovky.
-> minno: Ten altík asi nerozhodoval, ale to relé ano. Žárovku normálka takhle www.automaxhk.cz/autozaro
vky/.../Zarovka-LED-12V-BA
9s-zluta-4211.html
-> minno: Nebo usměrňovací LED? 

-> Eidy: Hm, zaujímavé. Ja tam mám ale origo altík, ale to asi nie je rozhodujúce. Predpokladám, že si tam dal LED + rezistor. Nevieš náhodou s akým veľkým odporom?
-> minno: Když jsem osadil Kóču motorem AR s altíkem z Fabie, nešlo to zdechnout vůbec. Musel jsem vyměnit žárovku v kontrolce dobíjení za diodu, aby nešel proud zpátky. Relé ŘJ zůstalo spojený a vrčelo to pořád. Zkus a uvidíš.
-> Dušan: Priamo na altík ja ale nemám pripojené nič.
-> minno: mam IMF a nedela to samotne rele, protoze vymena nepomohla. Spis mas nekde pripojene napeti od alternatoru a ten dodava i pres odpojeni klicku.
-> Dušan: A sme doma :-) No v podstate aj mne to robilo len výnimočne, alebo aspoň v tom som bol, kým som to nezačal skúmať a naschvál to nedostávam do stavu, kedy to robí a neskúšam to, lebo inak studený motor vypínam len zriedka.
Myslíš, že je to vadným relé, alebo je to proste vlastnosť? Akú máš jednotku?
Myslíš, že je to vadným relé, alebo je to proste vlastnosť? Akú máš jednotku?
-> minno: popravde obcas opravdu vyjimecne mi to udela taky a ja to mam vysledovany na rele co mi krmi jednotku a pripadne civky. Pokud to dam na primo bez rele tak to neudela.
-> Jarda: poistku nepreťažujem, je to zapojené na solo poistku
-> minno 14.09.18 15:23:32: a nepretezujes tu 2. pojistku, me se tam ta plastova nekolikrat u rapida roztavila a padly mi budiky, ale jelo to dal...
Problem v relatku se nekdy tezko hleda, nekdy je rychlejsi vymena metodou pokus omyl
Problem v relatku se nekdy tezko hleda, nekdy je rychlejsi vymena metodou pokus omyl

-> darklord: Celá elektrika pri motore je závislá na jednom kábliku od 2. poistky, ten káblik pozapína všetko (napája relátko RJ a od neho idú ďalšie relé) a keď tam nie je prúd, nič by nemalo ísť. Chybným zapojením by to tiež nemalo byť, keďže to predtým nerobilo.
Nejakým spôsobom sa na tom kábliku od 2. poistky objavuje prúd aj po vypnutí zapaľovania. Lebo keď je to v tom záhadnom stave, že motor beží aj s vypnutým kľúčikom, tak po odpojení tohto káblika od relé motor zhasne. Ale zároveň aj zmizne prúd na tom kábliku
Inak je to káblik, ktorý v sériovej škodovke napája indukčku cez predradný odpor.
Skúsim ešte pozrieť kostru relátok a RJ.
Kostra od baterky je OK.
Skúsim ešte spínací prúd miesto od 2. poistky priviesť z externého zdroja. Po odpojení tohto zdroja by mal motor zhasnúť.
Nejakým spôsobom sa na tom kábliku od 2. poistky objavuje prúd aj po vypnutí zapaľovania. Lebo keď je to v tom záhadnom stave, že motor beží aj s vypnutým kľúčikom, tak po odpojení tohto káblika od relé motor zhasne. Ale zároveň aj zmizne prúd na tom kábliku

Inak je to káblik, ktorý v sériovej škodovke napája indukčku cez predradný odpor.
Skúsim ešte pozrieť kostru relátok a RJ.
Kostra od baterky je OK.
Skúsim ešte spínací prúd miesto od 2. poistky priviesť z externého zdroja. Po odpojení tohto zdroja by mal motor zhasnúť.
-> minno: treba ist od zapalka nazad. Zaujimave je, ze ostatne veci na druhej poistke nebezia.
-> Dušan: Jedno relé som už vymenil, myslel som, že je to tým, ale nebolo. Iné relé, ktorým by mohol tiecť prúd nazad do siete tam ale nie je.
Reglerom altíka to nemôže byť?
Reglerom altíka to nemôže byť?
-> minno: předpokládám, že to bude dělat nějaký relé. Drží si to samo napětí. Nebo alternátor. Sice vypneš klíček, ale někudy druhou stranou ti jde napětí do sítě.
Tak tretí problém, že studený motor nejde zhasnúť kľúčikom stále pretrváva :-(
Včera ale len prvé zhasnutie hneď po štarte nešlo. Na druhé naštartovanie a následne vypnutie to už zhaslo. Netuším čím to. Všetko ostatné bez problému, po ohriatí aj tento problém zmizne.
Spínacou skrinkou to asi nebude, že? To by ostávali v behu aj ostatné spotrebiče.
Včera ale len prvé zhasnutie hneď po štarte nešlo. Na druhé naštartovanie a následne vypnutie to už zhaslo. Netuším čím to. Všetko ostatné bez problému, po ohriatí aj tento problém zmizne.
Spínacou skrinkou to asi nebude, že? To by ostávali v behu aj ostatné spotrebiče.
Tak včera nájdený zdroj problému -> minno 11.09.18 09:21:51: .
Mal som tri problémy:
- posledné dni občas nešlo naštartovať studený motor (večer som dal do garáže funkčné auto a na druhý deň už to nechytalo), pomáhalo vybrať konektor z RJ a znova ho zasunúť (placebo náplasť na skutočný zdroj problému).
- od začiatku tohto roka sa mi raz za čas (asi 4x celkovo) vyskytla situácia, že motor za jazdy začal blbnúť (vynechávať, skapínať, až úplne zhasol a nešlo naštartovať) - nikdy som neprišiel na to, čím to je, i keď som všetko kontroloval.
- no a posledné dni som zistil aj problém, že studený motor nešlo zhasnúť kľúčikom, ako som už popisoval; a včera som zistil, že nie len zaradenie spiatočky pri vypnutom zapaľovaní motor zhasne, ale rovnako aj zapnutie ventilátora kúrenia zhasne motor pri vypnutom zapaľovaní, zapínanie iných spotrebičov na to nemalo vplyv :)
Tak som včera asi 20x štartoval, kontroloval, skúšal, meral a našiel chybu v studenom spoji od koax. káblu od snímača otáčok motora. Ako je koaxiál pri RJ ukončený a nadpojený dvoma solo vodičmi do pätice RJ, tak v tom spoji pod bužírkou to bolo KO, jeden vodič som rukou vytiahol von, držal tam len stiahnutý bužírkou. Jednalo sa o signálový vodič, nie kostru. Pri kývaní s tými káblami motor zhasínal.
Tak minimálne dva problémy odstránené (že nešlo občas naštartovať a že občas zapaľovanie vypadlo). Akurát ešte neviem, či táto chyba spôsobovala aj to, že nešlo posledné dni vypnúť motor za studena (ak by to bolo tým, tak nechápem ako
). To vyskúšam až dnes večer.
Mal som tri problémy:
- posledné dni občas nešlo naštartovať studený motor (večer som dal do garáže funkčné auto a na druhý deň už to nechytalo), pomáhalo vybrať konektor z RJ a znova ho zasunúť (placebo náplasť na skutočný zdroj problému).
- od začiatku tohto roka sa mi raz za čas (asi 4x celkovo) vyskytla situácia, že motor za jazdy začal blbnúť (vynechávať, skapínať, až úplne zhasol a nešlo naštartovať) - nikdy som neprišiel na to, čím to je, i keď som všetko kontroloval.
- no a posledné dni som zistil aj problém, že studený motor nešlo zhasnúť kľúčikom, ako som už popisoval; a včera som zistil, že nie len zaradenie spiatočky pri vypnutom zapaľovaní motor zhasne, ale rovnako aj zapnutie ventilátora kúrenia zhasne motor pri vypnutom zapaľovaní, zapínanie iných spotrebičov na to nemalo vplyv :)
Tak som včera asi 20x štartoval, kontroloval, skúšal, meral a našiel chybu v studenom spoji od koax. káblu od snímača otáčok motora. Ako je koaxiál pri RJ ukončený a nadpojený dvoma solo vodičmi do pätice RJ, tak v tom spoji pod bužírkou to bolo KO, jeden vodič som rukou vytiahol von, držal tam len stiahnutý bužírkou. Jednalo sa o signálový vodič, nie kostru. Pri kývaní s tými káblami motor zhasínal.
Tak minimálne dva problémy odstránené (že nešlo občas naštartovať a že občas zapaľovanie vypadlo). Akurát ešte neviem, či táto chyba spôsobovala aj to, že nešlo posledné dni vypnúť motor za studena (ak by to bolo tým, tak nechápem ako

-> Nwkt: Už len jedine že nie

-> minno: Dobře tak ještě jednou, máš to dobře ukostřený?




-> Nwkt: kostru mám novo robenú
-> minno: Máš to dobře ukostřený?
Posledné dni mi na škodovke akosi začala záhadne blbnúť elektrika :-( V zapojení som posledné obdobie nič nemenil.
Je toho viac, zatiaľ to nejdem rozpisovať, elektrika pri motore aj tak nie je sériová (RJ Ignitech).
Spýtam sa len jedno. Včera mi nešlo vypnúť motor. Kľúčik vypnem a motor beží. Ručičky teplomera a palivomera po vypnutí zapaľovania spadnú dole, otáčkomer ostane zblbnutý a ukazuje hodnotu 3000 ot./min. a svieti kontrolka dobíjania (to všetko s vypnutým kľúčikom). Opätovné zapnutie/vypnutie zapaľovania nepomáha. Náhodou som ale zistil, že keď nechám zaradenú spiatočku (svietia spiatočkové svetlá), tak motor vypnúť ide
Netuším, ako to spolu môže súvisieť, nemáte nejaký tip?
Motor nešlo vypnúť len studený (na sytič), ohriaty motor vypnúť potom šlo normálne (predpokladám, že za tepla ho zadusím vypnutím el. mag. odpojovača voľnobehu, skúsim ešte ohriaty motor vypnúť pri zvýšených otáčkach).
Je toho viac, zatiaľ to nejdem rozpisovať, elektrika pri motore aj tak nie je sériová (RJ Ignitech).
Spýtam sa len jedno. Včera mi nešlo vypnúť motor. Kľúčik vypnem a motor beží. Ručičky teplomera a palivomera po vypnutí zapaľovania spadnú dole, otáčkomer ostane zblbnutý a ukazuje hodnotu 3000 ot./min. a svieti kontrolka dobíjania (to všetko s vypnutým kľúčikom). Opätovné zapnutie/vypnutie zapaľovania nepomáha. Náhodou som ale zistil, že keď nechám zaradenú spiatočku (svietia spiatočkové svetlá), tak motor vypnúť ide

Motor nešlo vypnúť len studený (na sytič), ohriaty motor vypnúť potom šlo normálne (predpokladám, že za tepla ho zadusím vypnutím el. mag. odpojovača voľnobehu, skúsim ešte ohriaty motor vypnúť pri zvýšených otáčkach).
-> Tuner#2: pojistka 4
Nikdo nic?
Tak dneska zase nějaký bug. Nesvítí zelená kontrolka světel a pravá zadní lampa. Bohužel jsem jednou šel po zadním rozpojovacím konektoru u čela a jednou jsem zahejbal pojistkama a nevím čím to bylo. Po čem jít?
Osobne pouzivam iba 8A poistky, zacal s tym predchadzajuci majitel. Ako zvysena ochrana pred poziarom, jediny problem je v dvojke, kde sa 8A poistka dlho neudrzi a po par dnoch pouzitia sa spali. Doteraz som mal porcelanove, ale dosli a nakupil som nove, plastove. Problem vidim v nedbalej konstrukcii, zalozit ich poistnym drotikom/plieskom dopredu je nemozne bez poskodenia poistky, vzdy ich zakladam plieskom dozadu a potom poistku otocim. Tavenie takejto poistky som zazil na Deste u jedneho zamestnavatela, ale tvrdit ze bola elektrinstalacia v stopercentnom stave sa nedalo, takze to mohlo byt tym. Iny dovod ako chyba v elektroinstalacii si neviem predstavit ze by mohlo tavit plastove telo poistky.
-> U-Geen: Jo, na tu jsem taky koukal. Oni tam mají i s relé boxama ... docela velkej výběr
-> Nwkt: prijde mi lepsi spis neco ala tohle : www.aliexpress.com/item/.
../32817080651.html?spm=21
14.1... , byt ty fastony na vstupu/vystupu nejsou uplne idealni
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.02.18 08:32:24: Když se před Pohofestem připomeneš, nějaké vezmu...