
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dobíjení baterie
-> Kuladmin: má pravdu předsedo

-> Radza: Dyt tam mas snad dva privodovy plusy ne?? Jeden na pamet - ten nechas na staly + a druhy ktery prave zere jak .... das na klicek.
-> Radza: Jestli přešla mrazem, je v elektrolytu kal s aktivní hmoty desek. Pokud se usadí, vyzkratují se ti desky článků a good bye.
-> Markop: mno,když jsem jí měřil naposled hustoměrem,tak elektrolyt byl už zakalenej..

-> Kuladmin: já vim,jenže se ni nechce to pak znova ladit pokaždý,co otočim klíčem

-> Radza: To je nějak moc, asi nemáš správnou hustotu elektrolitu, nebo poškozené desky.
-> Radza: tak ho mej zapojeny na klicek a ne natvrdo
a pak i Sencor je v cajku

-> palinator:
,vždyť říkám,že to neni žádnej zázrak.Když byla v autě,tak pak stačilo jen startovat víckrát než obvykle a do tejdne šla...Já budu taky muset vyhodit to rádio,co mam v autě,protože to odebírá jak svině.když se s autem nejelo třeba 5 dní,tak to tu baterku tak dodělalo,že v autě už nablikalo nic(myslim na rádiu diody a ani nešly hodiny,prostě nic)Je to zkurvenej sencor..


-> Radza:
Možná bych sázel na to, že až ji zatížíš nějakejma pořádnejma Ampérama (čti až přes ní budeš startovat), tak padne pod 1V.
Možná bych sázel na to, že až ji zatížíš nějakejma pořádnejma Ampérama (čti až přes ní budeš startovat), tak padne pod 1V.

-> Markop: tak jsem jí teď změřil,chvíli jsem to tam podržel a ukazovala mezi 13.17-13.19V.Takže si myslim,že je v poho

-> Markop: 

-> Radza: No ano, prostě ji startováním vyzkoušej. Aby to potom nebyla chcíplá nouzovka ;-)
-> Markop:
,tak mě nejde o to jí dávat do auta do těchto mrazů.já už mam suprovou baterku do mrazů v autě.tahle bude jen jako nouzovka pro nás v rodině
-a psal jsem,že jí zhruba změřim kolem 8 a písnu sem

-a psal jsem,že jí zhruba změřim kolem 8 a písnu sem

-> Radza: Dobře, tak si tam místo toho slova "levné" doplň "staré".
Napětí by ti mělo do několika hodin po odpojení klesnout na 12,6V - 12,8V. Nejdůležitější je, jestli bude startovat. Ten mráz jí mohl poškodit, může být zasulfitovaná.
Napětí by ti mělo do několika hodin po odpojení klesnout na 12,6V - 12,8V. Nejdůležitější je, jestli bude startovat. Ten mráz jí mohl poškodit, může být zasulfitovaná.
-> Markop: Tahle nabíječka je starší než mi dva dohromady.Tudíž to znamená,že ještě dobře poctivá a ne jako ty dnešní sračky.Neříkám,že nevařila.myslim tim,že nevařila extrémně krutě

-> Radza: pokud nevařila, nebyla ještě nabitá.
Některé levné nabíječky mají opravdu větší napětí, ale důležitější je nabíjecí proud a stav (hustota) elektrolytu.
Uvidíš až nastartuješ.
Některé levné nabíječky mají opravdu větší napětí, ale důležitější je nabíjecí proud a stav (hustota) elektrolytu.
Uvidíš až nastartuješ.
-> King: jn,je to tak.v pul 6 jsem ji šel zkontrolovat,nijak extra nevařila a měla skoro 18V při nabíjení,tak jsem ji už vypnul a dal jsem jí do tepla.teď jsem ji kontroloval a měla 14,1V,ještě ji pak zkouknu kolem 8 večer a dám sem echo.
Jako vim,že už neni žádnej zázrak,ale tak špatná nebyla,ale do těhletěch mrazů se určitě nehodí...
Jako vim,že už neni žádnej zázrak,ale tak špatná nebyla,ale do těhletěch mrazů se určitě nehodí...

-> Kuladmin: Jestli má nabíječku, která reguluje proud, tak s takhle vybitou baterkou skutečně může dostat ptřes 20V, ale přes baterku poteče jenom pár set mA a vařit nebude. Ona se pak třeba po několika hodinách "chytí", dokonce ještě pak i pak může sloužit, ale jeden nebo víc vadnejch článků ji stejně pošle do kytek.
-> Radza: tak ani ne tak baterka ta to snad prezila ale nabijecku mas v ... tam.
Si zlomil rucicku vid
Si zlomil rucicku vid

-> Kuladmin: tvl,těch 26V to začalo ukazovat hned po zapnutí nabíjení.Na multimetru mi nestačila stupnice do 20V

-> Radza: No nejen ampery spis Volty kdyz je normal nacvakla na baterce a nabiji tak zmer kolik tam je 26V tam urcite nemuze byt to uz tu baterku pekne prebijis a vyvarujes elektrolit!!
-> Kuladmin: tohle právě nvm,jak to změřit,kolik dává ampér...
-> Radza: Spis si zmer kolik dava nabijecka!!
Tak,mam tu pro vás perličku
Dneska jsem si byl dát do fáva před chladič kus kartonu a když jsem šel domu,tak jsem si řek,že vezmu s sebou domu baterku,kterou jsem měl za sedačkama.Je vybitá na prach.
Přinesl jsem jí domu,změřil multimetrem a měla krásných 8.60V
Tak jsem jí dal nabíjet ve 12h a při nabíjení hned změřil znova a měla neuvěřitelných 26.4V!!!
-Zhruba ve 13.15 jsem jí šel změřit znova a měla "jen" už 16.8V
-A teď by mě zajímalo,jestli ta baterka a hlavně kdy bude zase nabitá,protože je mi jasný,že je úplně TOTAL!!!!

Dneska jsem si byl dát do fáva před chladič kus kartonu a když jsem šel domu,tak jsem si řek,že vezmu s sebou domu baterku,kterou jsem měl za sedačkama.Je vybitá na prach.
Přinesl jsem jí domu,změřil multimetrem a měla krásných 8.60V

Tak jsem jí dal nabíjet ve 12h a při nabíjení hned změřil znova a měla neuvěřitelných 26.4V!!!
-Zhruba ve 13.15 jsem jí šel změřit znova a měla "jen" už 16.8V
-A teď by mě zajímalo,jestli ta baterka a hlavně kdy bude zase nabitá,protože je mi jasný,že je úplně TOTAL!!!!

-> Capricorn: jo,dobrý čtení

-> Radza: Tady máš povinnou četbu kde se dozvíš vše co potřebuješ...
www.cezeta487.ic.cz/get.p hp?id=11
www.cezeta487.ic.cz/get.p hp?id=11
-> Capricorn: a na kolik voltů je plně nabitá bezúdržba a na kolik normální?bo je to stejný?
-> Capricorn: mno já se schválně podívám zejtra,až bude světlo

-> Radza: Normálně měř během nabíjení.
Apropo jsem si téměř jistý, že alespoň u té Black dynamic by zátky pod samolepkou být měly. Už jsou to sice dva roky co jsem jí viděl naposledy, ale tenkrát jsem u ní elektrolyt kontroloval.
Apropo jsem si téměř jistý, že alespoň u té Black dynamic by zátky pod samolepkou být měly. Už jsou to sice dva roky co jsem jí viděl naposledy, ale tenkrát jsem u ní elektrolyt kontroloval.
-> Markop: -> Kuladmin: nn,špunty tam nejsou.jedna je Varta b19 blue dynamic a druhá Varta c10 black dynamic.
Takže během měření ji změřit voltmetrem nebo ji vždycky odpojit?
Takže během měření ji změřit voltmetrem nebo ji vždycky odpojit?
-> Kuladmin: No vždyť právě. Nakonec je dle mě tohle provedení asi nejlepší... pokud nechceš tak zátky sundávat nemusíš a na druhou stranu vždycky můžeš elektrolyt zkontrolovat případně doplnit destilkou. Já teď zase měl v ruce baterku origo Peugeot a tam zátky nebyly vůbec ani pod samolepkou... a takovou baterku bych nechtěl ani za zlatý prase pokud do ní nevidím a nemám možnost kontroly.
-> Capricorn: Ja se ani tak nebojim toho plynu ale aby tam vubec byla destilka uz jsme mel pod rukama x baterek kde majitel tvrdil ze je bezudrzbovka a ze ji chce nabit prejel jsme po ni prstem - citim vicka strhnul samolepku nasel a vysrouboval vicka a dolil destilku a pak teprve nabijel - aby bylo totiz vubec co nabijet



-> Kuladmin: To je fakt... Ale zase tam jde o to, že pokud má ten akumulátor centrální odplynování což mají ty tzv. bezúdržbové defacto všechny tak není nutné ty zátky při nabíjení odšroubovat.
-> Radza: Ja se jen prosychr optam je to opravdu bezudrzbovka? ne jako dneska maji v mode vyrobci lepit veliky samolepky a prodejci tvrdit ze to jsou bezudrzbovky a hle pod samolepkou jsou normalne schovany vicka !!
Tak pozor to plati pro vsechny!
Tak pozor to plati pro vsechny!
-> Radza: Nabíjet "proudovou" nabíječkou bez automatiky bezúdržbový akumulátor, není to pravý ořechový. Ale jde to. Některé bezúdržbovky při plynování slyšitelně šumí, takže při nabíjení hlídat!
Multimetrem si měř napětí a jakmile aku dosáhne okolo 16V, odpoj ho. Nabíjet ho až do 16,8V nedoporučuji.
Multimetrem si měř napětí a jakmile aku dosáhne okolo 16V, odpoj ho. Nabíjet ho až do 16,8V nedoporučuji.
využiju téma:
Chtěl jsem se zeptat,mam úplně stejnej typ nabíječky jako El Burro,akorát s tim rozdílem,že tam nemam přepínání na 6V a budík na A.Je tam jen ta kontrolka se žárovkou.
1.pojistka jako na obrázku zde je: 6A 12V
2.pojistka je: 1A 220V
Jde mi o to,že když budu nabíjet bezúdržbovku,tak bych potřeboval vědět,jak dlouho jí nabíjet a jak to změřit,aby byla plně nabitá,aby se zbytečně nepřebíjela nebo nebyla úplně nabitá.
To samý bych chtěl vědět i u klasických údržbových baterek,když neni po ruce hustoměr
Díky
Chtěl jsem se zeptat,mam úplně stejnej typ nabíječky jako El Burro,akorát s tim rozdílem,že tam nemam přepínání na 6V a budík na A.Je tam jen ta kontrolka se žárovkou.
1.pojistka jako na obrázku zde je: 6A 12V
2.pojistka je: 1A 220V
Jde mi o to,že když budu nabíjet bezúdržbovku,tak bych potřeboval vědět,jak dlouho jí nabíjet a jak to změřit,aby byla plně nabitá,aby se zbytečně nepřebíjela nebo nebyla úplně nabitá.
To samý bych chtěl vědět i u klasických údržbových baterek,když neni po ruce hustoměr
Díky

Tento akumulátor je AGM, mezi deskami je skelná vata, do které se kyselina po nalití nasákne. Po zašpuntování a 20-minutovém odstavení je nabitý, a je připraven k provozu.
-> Markop: Je to přesně tahle kupoval jsme ji od nich : www.battery-import.cz/mot
obaterie/motobaterie-varta
--6n11-3a--12ah--6v která to je gelovka nebo AGM?Dík
Ještě jedna věc, pokud jsi tu baterku koupil novou, a uvedl do provozu, bude pravděpodobně nabitá. Stačí vyzkoušet jestli startuje.
U akumulátoru se zátkami poznáš konec nabíjení jednoduše. Všech šest článků bude "vařit", protože nabitý aku spotřebovává energii jen na elektrolýzu vody v elektrolitu.
Pokud ten motoakumulátor je AGM aku, nabíjej desetinnou kapacity (těch 1,3A), asi 12 hodin. Správně by si ho touto nabíječkou neměl nabíjet vůbec, tak opatrně! 12V AGM se totiž nabíjejí napětím max. 14,5V, to ta tvoje nabíječka asi nedovede, nabijí proudovou charakteristikou, a bude ti tam cpát 1,3A stále.
Pokud se jedná o gelovou baterku, nesmíš ho na tu tvojí nabíječku připojit vůbec, ty nesmí plynovat, a poškodil bys jí!
Pokud ten motoakumulátor je AGM aku, nabíjej desetinnou kapacity (těch 1,3A), asi 12 hodin. Správně by si ho touto nabíječkou neměl nabíjet vůbec, tak opatrně! 12V AGM se totiž nabíjejí napětím max. 14,5V, to ta tvoje nabíječka asi nedovede, nabijí proudovou charakteristikou, a bude ti tam cpát 1,3A stále.
Pokud se jedná o gelovou baterku, nesmíš ho na tu tvojí nabíječku připojit vůbec, ty nesmí plynovat, a poškodil bys jí!
podle mě, nebo spíš mi to bylo řečeno, že se nabíjí zhruba desetinou proudu baterky tzn. 55Ah, tak nabíjecí proud 5A a asi bych to nabíjel vždycky na slabo, ale nejsem odborník na elektro
môj prípad je že som celu zimu nejazdil kedže som auto garážoval, batériu som vybral von a po zime keď som ju dal nabiť sca po 4mesiacoch tak toto iste ukazovalo pri nabíjaní že už je dead ale nechápal som hodil som ju do auta pretočil kľúčik a mal som pocit že štartér točil jak nový ,,silno ,, jazdím na nej stále a ide jak nová ta batéria
Tady to foto:
Jo a ty hodnoty jsou V=5,6/3,5/1,3 A
Jo a ty hodnoty jsou V=5,6/3,5/1,3 A
Ahoj potřeboval bych poradit mám moto Čz 125/453 a koupil jsem novou baterii Varta 6V/12Ah a po zprovoznění a chvilku nabíjení baterie ukazuje na multimetru 6,39 V.No a chtěl bych ji nabít úplně ale mám jen takovou starou nabíječku z Brna(přikládám foto) tak a nevyznám se vtom kolik Ampér to nabíjí na "slabé" a kolik na "silné" prosím určitě ji někdo doma máte hodilo abych ty baterky pak zbytečně nepřebíjel jelikož nemá automatický vypínání.Jak dlouho mám nabíjet a jakým(silnéXslabé) třeba autobaterii 12V 55Ah?Díky chci aby mi ty baterie vydržely co nejdéle konkrétně ta na tu motorku ta je nová.