
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Baterie - Felicie
-> FORM: Hmm, zátěžák, to zní zajímavě... baterku momentálně nepotřebuju, díky různým akvizicím se jich nahromadilo snad víc než mám aut v provozu 

-> dragon_cb_cz: -> Matthes, záškodník z TechWebu: Pořídil jsem v úterý zátěžový tester do 500A, je regulovatelný, tudíž se s ním dá testovat nejen vnitřní odpor různých baterií, ale také stav dobíjecí soustavy. Také jsem vykecal zajímavé ceny na baterie Yuasa, když budete chtít, ozvěte se.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Pokud s autem jezdím spíše občasně, spíše kratší trasy a stejně nemusím za celý rok vytáhnout nabíječku a po roce když změřím napětí baterky tak je tam 12.75V (u 6 let starý baterky), tak to prostě dobíjí dostatečně... Nevím jestli dobře, špatně nebo marťansky, ale dostatečně.
-> Markop: skusal som minimalne 6 regulatorov a vzdy to bolo to iste ... cloveka to prestane bavit ked sa snazi odstranit nejaky problem a stale neprichadza vysledok ...
-> dragon_cb_cz: regulatorov som mal tiez za 2 kyble, cistil som aj kontakty a svorky na vsetkom a stale s tym bol nejaky problem. Ja osobne by som uz originalny 105 - 136 alternátor jazdit nechcel.
A to nehovorím o rozžíhaní a pohasínaní svetiel pri volnobehu ... to ma vždy vytáčalo. Teraz to proste našatrtujem a drží 14V, po zapnutí úplne všetkého to nejde pod 13.90
A to nehovorím o rozžíhaní a pohasínaní svetiel pri volnobehu ... to ma vždy vytáčalo. Teraz to proste našatrtujem a drží 14V, po zapnutí úplne všetkého to nejde pod 13.90
-> dragon_cb_cz: Neni. To, ze jsi nemel problem, neznamena, ze to poradne dobijelo :-)
-> MOLSO: To je ale opět spíš záležitost regleru (předpokládám, že ten Valeo ho má integrovaný) než altíku... V žádné škodovce s funkčním polovodičovým regulátorem jsem nikdy neměl problém s dobíjením.
-> Markop: tak vsetky altíky čo som mal doma držali slabých 13,6 - 13,7 a po zapnutí svetiel to padalo na 13,2 alebo aj menej .... mal som ich doma asi 20 a ani jeden nefungoval ako mal. Potom som zohnal 90A valeo a zistil som, že sranie sa s magnetonmi nemá cenu
Tých 20 altíkov som rozbil na železo meď a hliník, a zaplatili sa mi 2 poriadne alternátory 


-> minno: Poškozuješ ji. Pokud ji pravidelně nedobíjíš nabíječkou, ničí se. Akorát že některá se oddělá za půl roku, některá za dva (a vydržela by šest).
-> MOLSO: O volt spadnout nesmí, volnoběh se nepočítá. Ale třeba ve Feldě 1.3 musí altík na volnoběh světla utáhnout. Pro Ca-Ca aku jsou reglery nastaveny na 14,7V. Calcium - Silver to vydrží taky, nevadí ji ani 14V ale není to optimální. Do takového auta je nejvhodnější řada "Black Dynamic".
-> dragon_cb_cz: Vhodný regler jen tak neseženeš. Schotkyho dioda to jistí ;-)
-> MOLSO: O volt spadnout nesmí, volnoběh se nepočítá. Ale třeba ve Feldě 1.3 musí altík na volnoběh světla utáhnout. Pro Ca-Ca aku jsou reglery nastaveny na 14,7V. Calcium - Silver to vydrží taky, nevadí ji ani 14V ale není to optimální. Do takového auta je nejvhodnější řada "Black Dynamic".
-> dragon_cb_cz: Vhodný regler jen tak neseženeš. Schotkyho dioda to jistí ;-)
-> MOLSO: To ale není dané výrobcem altíku, ale tím že máš ten altík slabej a pro příslušný otáčky není schopnej tolik šťávy vyrobit, ne? Pokud bys dal 70A tak už to zase bude o něčem jiném - i když bude od Magnetonu...
-> dragon_cb_cz: akurat ked zapnes svetla tak ti padne napatie o volt a mozes si piskat 

-> minno: To není altíkem ale regulátorem... magnetoňáckej altík ti těch 14.4 udělá taky pokud ho doplníš o vhodný regulátor.
-> MOLSO: coca-cola

-> minno: ca-ca ma vyssie dobijacie napatie ... okolo 14.6 je myslim optimum
-> Markop: Mám Vartu Silver Dynamic 2 roky a prevádzkujem ju na Magnetom alternátore, takže 14V to dáva max :) Ale nemyslím si, že by nižšie dobíjacie napätie baterku nejako poškodzovalo. Skôr ide o to, aby nebývala baterka dlhodobo "podbitá". Jazdím prevažne len dlhšie trasy, takže dobíjať sa to stíha v pohode.
A trochu som mimo z toho, načo je dobré vedieť či je baterka Ca-Ca alebo Ca-Si?
A trochu som mimo z toho, načo je dobré vedieť či je baterka Ca-Ca alebo Ca-Si?
-> Markop: tak cez tyzden daco spacham
dik

dik
-> MOLSO:
rozhodně.
rozhodně.
-> Markop: takze +0.3V bude pre nu asi aj tak lepsie nie ?
Varta Blue Dynamic je akumulátor Ca-Sl. Vyšší dobíjecí napětí ji nevadí, 14V je na hraně.
Až Varta Silver Dynamic je Ca-Ca, ta by se při 14V nedostatečně dobíjela.
Až Varta Silver Dynamic je Ca-Ca, ta by se při 14V nedostatečně dobíjela.
-> MOLSO: Úplně v klidu... oktávka dobíjí na volnoběh 14.4V a Varta blue dynamic v ní vydržela 7 let a nebýt toho že švagr ja maňas, vydržela ještě nejmíň rok....
Páni mal by som ešte taký dotaz .... batéria varta blue dynamic ... vsade su o nej pisane len tie reklamne blaboly o mriezke power frame a podobne ... ale nikde som sa nedocital ci je to Ca , Ca-ca, alebo iná varianta baterky a hlavne by ma zaujímalo maximalne napatie dobijacej sustavy ktore ta baterka znesie bez ujmy. Momentálne altík dobíja cca 14.1 V, po zapnutí všetkých spotrebičov máličko klesne na 13.95, a nie som si istý, či si môžem dovoliť zvýšiť toto napätie na 14,4 - 14,5 V
-> Markop: Mas pravdu napsal jsem blbost. ALe nic se nemeni na tom ze je to pro todle auto zbytecne veliky. Max 55.
-> Kuladmin: Samozřejmě že může. I kdyby měla baterie třeba 200Ah. Není jediný důvod proč by to nemělo jít. I rozměry se tam 74Ah aku vejde, sice těsně, ale vejde. To je taky zároveň odpověď na tvou otázku. Ale doporučuji 55Ah, ty do zážehových Felicií montuji já. A stačí Black Dynamic.
-> Facko1993: 74 je uz az moc velka mysleno kapacitou a i velikosti.To vzivote nemuzes v aute dobit zpet na max. Teda pokud tam nemas jiny altik o kterem jsi nenapsal.
ja mam ve fačku 74ah a pecka startuje nadherne hodne vydrží
-> Kuladmin: jezdim ve feldě 1.3 99 Yuasu už druhym rokem a pohoda,takže za mě jo

Ptam se pac je muj prodejce ma za hodne pekny ceny levnejsi jak ty varty a navic jako bonus maji porad vicka takze moznost kontroly naplne.
-> Kuladmin: Yuasa se dává v prvovýrobě do motorek, sám ji v moto jezdim, řekl bych, že špička...
Panove co myslite, resp. rikate na kombinaci Varta Blue Dynamic 44Ah do felicie s originalnim Magneton altikem 70A ? Bude to bez problemu? Uznavam ze s timhle altikem to napeti trosku lita sem a tam co si budem nalhavat oproti zahranicnim.
A kdyz uz jsem u toho jaky nazor mate na baterie Yuasa??
A kdyz uz jsem u toho jaky nazor mate na baterie Yuasa??
-> MOLSO: Pokud ti to reguluje na 15.1V tak bych řekl, že je jedno jestli máš 70A nebo 55A
Každopádně bych problém spíš hledal v "baterce v čudu" než ve špatném altíku...
Já mám ve 136ce klasiku 55A, baterka je stará 5 nebo 6 let, dobíjel jsem naposledy někdy před začátkem jara, od té doby auto odjelo pár (míň než deset) delších cest (naposledy v srpnu), od té doby jí vytáhnu jednou za 2-3 týdny na krátké popojížďky (do 10ti km) během víkendu a zase putuje do garáže - a zatím pořád startuje bez problémů...
Zkoušel jsi kombinaci klasického 55A altíku s regulátorem upraveným na o fous vyšší napětí?

Já mám ve 136ce klasiku 55A, baterka je stará 5 nebo 6 let, dobíjel jsem naposledy někdy před začátkem jara, od té doby auto odjelo pár (míň než deset) delších cest (naposledy v srpnu), od té doby jí vytáhnu jednou za 2-3 týdny na krátké popojížďky (do 10ti km) během víkendu a zase putuje do garáže - a zatím pořád startuje bez problémů...
Zkoušel jsi kombinaci klasického 55A altíku s regulátorem upraveným na o fous vyšší napětí?
-> peti: 

-> MOLSO: myslis ze tam aj dajake napätie bude ? podla mna multimeter vypise fatal error 

-> MOLSO: mě to už pomalu chcípe

-> Groopi: k 55ke patrí vždy polovodíčový regler ;)
a schválne skús zspnúť svetlá vyhrievanie zadného okna vetrák na chladiči a kúrenie ... a zmeraj si na volnobehu napatie
u me furt dobrý 15 V
a schválne skús zspnúť svetlá vyhrievanie zadného okna vetrák na chladiči a kúrenie ... a zmeraj si na volnobehu napatie

u me furt dobrý 15 V

-> MOLSO: A ja mam klasika altík 55A a prekopané dobíjanie na ten reglér s podlhovastým pinom miesto toho plechového zmrda čo dával 13.2 aj ked som čo robil... Pri tomto tlačí 13.9-14.3 a je to dobre, štartujem a všetko... A mám tam ročnú 45Ah ani neviem akej značky...
-> dragon_cb_cz: trápim to dennou prevádzkou v zime a krátkymi jazdami
v Libuške (nech je jej vysoka pec lahka) bol 55A altík + malá remenica a v zime boli problémy s dobíjaním a ja teraz uz ani nechcem vediet ze tam nejaky altik je 


-> MOLSO: A čím to trápíš, že potřebuješ tolik šťávy? Muzika? Mě nějak stačí i dynamo v litru :D
-> dragon_cb_cz: ked zozeniem nejaky iny tak ho tam dam ... pod 70A uz nechcem ist a baterka je v čudu tak či tak
-> MOLSO: Nebylo by lepší dát nevyjebaný altík? 

-> Markop: nebojim mne je to jasne
da sa dalsia baterka na sklonku zivota a bude sa jazdit dalej 


-> MOLSO: Až se ti rozpadnou desky a vyzkratuje se jeden z článků, tak startovat přestane, neboj ;-)
-> Markop: merane 2 merakmi + som mal este tyzden napojeny budik zo žigula (ručička po naštartovaní vyletela na hranu zeleneho a červeneho pasma. V červenom to nebolo a žiarovky sa zatial držia tak to moc neriešim
akurát baterka asi vrela .... elektrolyt bol uplne kalny a v dvoch článkoch je vidno trocha vytlačenej olovennej pasty
ale sstartuje jak dabel 
akurát baterka asi vrela .... elektrolyt bol uplne kalny a v dvoch článkoch je vidno trocha vytlačenej olovennej pasty


-> MOLSO: A není to spíše vadným měřákem? I když je pravda, že u altíků s pulsně-šířkovou regulací napětí je možné vše.
-> Markop: mam altik z hyundaiu accent 1.5 a asi je tam pokafrany regler lebo dava 15,1V .... a mam zanovnu vartu blue alebo silver dynamic /už neviem presne) a ta nema stupliky tak som tam hodil klasicku akumu
dolievame elektrolyt raz za čas a tak no ...


-> MOLSO: U čeho jsi naměřil napětí 15,1V?
VARTA Silver Dynamic je určena pro montáž do moderních vozů se zvýšeným dobíjecím napětím, do Felicie montujeme Black Dynamic.
VARTA Silver Dynamic je určena pro montáž do moderních vozů se zvýšeným dobíjecím napětím, do Felicie montujeme Black Dynamic.
Jestli je to ta vapnikova tak ma pravdu. V hyjene bude tak 13,5 V a bude rad :-D
-> Markop: 15,1 je už moc ?
odkial mas tu informaciu ? ja som pred časom googlil a nič som nenašiel ....

odkial mas tu informaciu ? ja som pred časom googlil a nič som nenašiel ....
14,5 - 14,7V
-> Markop: a kolko cca ?
-> OndraST: No, ta moc do feldy vhodná není. Potřebuje vyšší dobíjecí napětí.