
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Baterie - Felicie
-> OndraKrupi: 404Ah je dost

-> OndraST: velmi kvalitní volba "404 - stránka neexistuje"
Děkuji za rady nakonec padla volba na tuhle.
www.battery-import.cz/var ta-silver-dynamic/autobate rie-varta-silver-dynamic-5 4ah--12v--c30
www.battery-import.cz/var ta-silver-dynamic/autobate rie-varta-silver-dynamic-5 4ah--12v--c30
Do felicie se vejde i baterka 74Ah.
To, že větší kapacita je v změ lepší je jen a
jen pověra a mýtus. Podstatné je to, v jakém je stavu nejenom baterka, ale
i vše kolem motoru.
Záleží v jakém slova smyslu to myslíš. Rozhodně větší kapacitou neuškodíš. Stačí mít delší starty, a je naděláno.
V zimě větší hustota oleje, startér má víc práce s motorem otočit, s naftou třeba žhavíš dvakrát - a čím větší kapacíta, tím déle je baterka schopna dávat maximální proud.
Pokud máš k tomu odpovídající alternátor, kterej je schopnej tu baterku dobít, tak na škodu to rozhodně neni
jen pověra a mýtus. Podstatné je to, v jakém je stavu nejenom baterka, ale
i vše kolem motoru.
Záleží v jakém slova smyslu to myslíš. Rozhodně větší kapacitou neuškodíš. Stačí mít delší starty, a je naděláno.
V zimě větší hustota oleje, startér má víc práce s motorem otočit, s naftou třeba žhavíš dvakrát - a čím větší kapacíta, tím déle je baterka schopna dávat maximální proud.
Pokud máš k tomu odpovídající alternátor, kterej je schopnej tu baterku dobít, tak na škodu to rozhodně neni
Jinak vejde se samozřejmně i větší, ale nemá to význam.
Já osobně osazoval 60A blue dynamic jako dobrý poměr výkon vs cena. Fungují krásně, pokud je v pořádku elektrika v autě.
www.perfektshop.cz/produc t/autobaterie-varta-blue-d ynamic-60ah-540a-560-408-0 54-26939
www.perfektshop.cz/produc t/autobaterie-varta-blue-d ynamic-60ah-540a-560-408-0 54-26939
-> Jarda:
Já mám teda zkušenost opačnou, i když nějaká sračková Varta (než ucelili řady) vydržela taky málo.
Já mám teda zkušenost opačnou, i když nějaká sračková Varta (než ucelili řady) vydržela taky málo.
-> Jarda: To se může stát u každé, mě zase Varta vydržela v 1.9TDi 6.5 roku a z Bannerky co jsem tam dal loni v zimě mám už teď trochu divný pocit...
-> OndraST: Nevím jak u MPI, u jednobodu se vešla i 72Ah co jsem vytáhl z našeho nabouraného P309. Jak často s tím autem jezdíš a jaké trasy? S Vartou asi neuděláš chybu, ale pokud jí nezatěžuješ moc - tzn jezdíš pravidelně a po nastartování většinou jedeš nějakou rozumnou vzdálenost, tak pokud nutně musíš šetřit, můžeš zkusit i něco levnějšího...
-> OndraST: Nevím jak u MPI, u jednobodu se vešla i 72Ah co jsem vytáhl z našeho nabouraného P309. Jak často s tím autem jezdíš a jaké trasy? S Vartou asi neuděláš chybu, ale pokud jí nezatěžuješ moc - tzn jezdíš pravidelně a po nastartování většinou jedeš nějakou rozumnou vzdálenost, tak pokud nutně musíš šetřit, můžeš zkusit i něco levnějšího...
-> OndraST: no nevim proc varta, ta mi vzdy vydrzela nejmin, nekdy se rozpadl clanek uz po dvou letech kazdodenniho provozu, lepsi zkusenost mam treba s banerkama
Lepší je o stupeň kapacitnější. Třeba tato:
www.perfektshop.cz/produc t/autobaterie-varta-black- dynamic-53ah-470a-533-400- 047-5322
www.perfektshop.cz/produc t/autobaterie-varta-black- dynamic-53ah-470a-533-400- 047-5322
Potřebuji poradit, elektrika mě nic neříká v baterkách se neorientuji, ale můj spotřebák žadoní o novou baterku, jde o Feldu 1.3Mpi momentálně 12V44Ah, poraďte mě někdo výrobce případně i tip baterie nejlépe asi Varta, netuším, jak silnou případně jaká se vejde do sériového uložení v motoru.
Díky za tip.
Díky za tip.
-> mekky: Nesouvisí, jsou to dva naprosto odlišné parametry, dané konstrukcí baterky.
-> Fén: To, že větší kapacita je v změ lepší je jen a jen pověra a mýtus. Podstatné je to, v jakém je stavu nejenom baterka, ale i vše kolem motoru.
-> Fén: To, že větší kapacita je v změ lepší je jen a jen pověra a mýtus. Podstatné je to, v jakém je stavu nejenom baterka, ale i vše kolem motoru.
-> mekky: Teorie je hezká, ale už vidím jak v -15° C startuje. To se zapotí i ta 63 Ah co tam mám.
Fén: výkon startéru dieselové felicie je asi 1,1 kW a kapacita 12V 40Ah baterky je 480 Wh=0,48 kWh.
Tudíž s novou plnou baterkou bys mohl motor protáčet asi 26 minut v kuse. Problém je v tom, že když je baterka starší nebo vybitá, tak už neumí dát takový proud. Ale není problém v kapacitě, jak říkám, s 40 Wh bys mohl startovat 26 minut v kuse.
Tudíž s novou plnou baterkou bys mohl motor protáčet asi 26 minut v kuse. Problém je v tom, že když je baterka starší nebo vybitá, tak už neumí dát takový proud. Ale není problém v kapacitě, jak říkám, s 40 Wh bys mohl startovat 26 minut v kuse.
-> mekky: Se 40 Ah bych ani nenastartoval a to mám taky čtyřválec.
vaclav3: nemáš, člověče, úplně pravdu. maximální proud a kapacita spolu poměrně úzce souvisí. baterka s menší kapacitou může mít sice větší startovací proud, ale většinou to tak nebývá (nebo aspoň to nebývá razantní rozdíl).
jinak do felicie je skoro jedno, co tam dáš a 40 Ah fakt stačí. nějak moc předimenzovávat baterii nemá smysl, drahé baterie mají smysl do 12válců s vyhřívanýma sedačkama, elektrickým nezávislým topením atd.
jinak do felicie je skoro jedno, co tam dáš a 40 Ah fakt stačí. nějak moc předimenzovávat baterii nemá smysl, drahé baterie mají smysl do 12válců s vyhřívanýma sedačkama, elektrickým nezávislým topením atd.
suri 24.04.10 22:44:42 napsal: → Abe: takže ujasnime si pojmy , štartovací prúd je večší – auto za mrazu aj celkovo svižnejšie štartuje to je veľká výhoda , to že zapneš rádio iba na baterku sa vybije rovnako ako iná , rádio počúvaj ak je naštartované – vtedy je batéria dobíjaná alternátorom
omg, proč to zas tak hrotit...když se vejde 55tka, tak je prostě lepší jí tam dát a jeden z posledních důvodů je, že mu rádio vydrží dýl hrát. Btw to že má poslouchat při nastartovaném autě je sice teoreticky fajn, ale pokud na někoho čeká 5-50 minut, tak na to nebude startovat. Aby vybil baterku jen posloucháním rádia, to by mu muselo hrát týden v kuse.
omg, proč to zas tak hrotit...když se vejde 55tka, tak je prostě lepší jí tam dát a jeden z posledních důvodů je, že mu rádio vydrží dýl hrát. Btw to že má poslouchat při nastartovaném autě je sice teoreticky fajn, ale pokud na někoho čeká 5-50 minut, tak na to nebude startovat. Aby vybil baterku jen posloucháním rádia, to by mu muselo hrát týden v kuse.
Takze do baterie nsmies dolievat inu vodu ako destilovanu. Jej vodivost musi byt pod 3 microSiemens. Prevarenim vody jej vodivost nezmenis...
-> Borin - Král tuzerů 24.04.10 22:13:25: Vejde se i 62Ah i 74Ah
Dík za rady, dal jsem tam Vartu 55 Ah a zatim v pohodě 

-> vaclav3: viem čo k čomu patrí neboj sa , akurát ja nepotrebujem takéto múdre knižky písať tazatelovi ktorý o tom nevie nič , proste chcel jednoduchú odpoved a to podľa mňa je taká že z baterkou z vyšším štartovacím prúdom mu to bude lepšie štartovať a aj rádio mu bude hrať dlhšie ale to mu písať nebudem aby si ju nevybil a povedal som mu nech rádio počúva za jazdy
-> suri: Trochu si pleteš pojmy a dojmy. Startovací proud a kapacita jsou dva rozdílné parametry, které spolu nesouvisí. Startovací proud je dán konstrukcí baterky - i ta s nižší kapacitou ho může mít větší. A právě na kapacitě záleží, jak dlouho vydrží hrát rádio. Zimní výhoda vyšší kapacity je jen v tom, že snese o něco málo víc startů.
-> Abe: takže ujasnime si pojmy , štartovací prúd je večší - auto za mrazu aj celkovo svižnejšie štartuje to je veľká výhoda , to že zapneš rádio iba na baterku sa vybije rovnako ako iná , rádio počúvaj ak je naštartované - vtedy je batéria dobíjaná alternátorom


-> Borin - Král tuzerů: vejde ale na 1,3 zbytočné tam sa drží aj 44
baterka se vejde i 55Ah a je lepší i na zimu...40-45 jak píše -> suri je dostačující, ale silnější je lepší...dolil bych destilkou maj jí všude...
-> Abe: vadilo nevadilo destilku majú na každej pumpe tak ju kúp
inak batéria 40-44AH
inak batéria 40-44AH
Mám dotaz, jakou kapacitu baterie mám koupit do Felicie 1.3 GLXi z 1995. Druhý dotaz, byla by chyba dolít baterii obyč. převařenou vodu? Vím že se dolívá destilovaná voda, ale jestli by to nevadilo. Dík