
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ampermetr
prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 13.02.2005 do 21.06.2019, založil/a DJPeter-M - zrušená registrace
-> palinator: No, ten budík, co postoval Tuner mám ve škodovce taky a můžu s klidem říct, že napětí ukazuje s přesností rozpoznávací schopností člověka na stupnici jakou to má. :-D Odhadem je odchylka 0,1 - 0,2 V. Jen se ručička při nastartovaným motoru pořád lehce třepe. 

-> luky110r: Vetsina budiku aute je z kategorie “pouze pro informaci “ a jejich presnost je z kategorie plus-minus-autobus, takze improvizovany voltmetr do toho krasne zapadne :-)
Niekde tu na virte som videl fotku voltmetra a mal grafiku aj rucicku ako skodovka len som sa nedopatral z coho bol. Videl som aj prehodene rucicky zo skodovackych budikov ale neviem ci to nema vplyv na presnost
-> Tuner#2:
Tak je to asi tim traktorem, že ty přístroje ukazujou tak jako hranatý budíky na Š120.
Tak je to asi tim traktorem, že ty přístroje ukazujou tak jako hranatý budíky na Š120.

-> palinator 19.06.19 21:30:00: já myslím, že to bude KMGY: www.hdkovo.cz/sortiment/.
../voltmetr-zetor-ur-ii-d6
0-12v-38005656001
a nevidím důvod proč by s tím měl být problém? Používám s úspěchem tlakoměr + baroskop od téhle firmy a bez problému.
a nevidím důvod proč by s tím měl být problém? Používám s úspěchem tlakoměr + baroskop od téhle firmy a bez problému.
A nebo pak dat nekam bokem digitalni od cinana za dolar.
-> StepaNoFUN:
Oboje je trochu pojď ma jebať. VDO má dost nesmyslnej rozsah stupnice (kdyby aspoň byla nějak progresivní), pokud teda nechceš měřit úbytky na baterce při 1000 A, a ten Zetoráckej má sice dobrou stupnici, ale bude ukazovat do Bž pokud bude měřit jako všechny ostatní přístroje podobnýho ražení.
Oboje je trochu pojď ma jebať. VDO má dost nesmyslnej rozsah stupnice (kdyby aspoň byla nějak progresivní), pokud teda nechceš měřit úbytky na baterce při 1000 A, a ten Zetoráckej má sice dobrou stupnici, ale bude ukazovat do Bž pokud bude měřit jako všechny ostatní přístroje podobnýho ražení.

-> luky110r: Jdou běžně k dostání 12V voltmentry ze Zetorů, ke škodováckejm budíkům ti nikdy nic líp než ty nepujde. 

Ano uvazoval som aj nad voltmetrom ale ten som nezohnal ak by niekto mal nejaky pal alebo taky aby sa hodil k skodovackym budikom nech da vediet
Z klasickýho ampermetru se povětšinou dá vyndat bočník a ten umístit blíže k měřenému místu. Nicméně ať tak či tak, považuji ODBORNOU instalaci ampermetru do klasické škodovky za značně obtížný úkol nepřinášející příliš pozitiv. Neuvažoval jsi spíše o voltmetru? Ten je nainstalovaný hned a jeho vypovídající hodnota je vyšší.
Ano chcel by som tam zapojit kladicky ampermeter zo zetora klasicky analogovy lebo digitalny sa mi nepaci v aute nechcem mat dogitalne veci okrem radia
-> King 17.06.19 22:26:13: Tak samozrejme by to bylo lepsi. V karavanu mam taky danej bocnik a 3 tenky dratky mi jdou na sdruzenej ampermetr s voltmetrem. Pochopil jsem to ale tak, ze tady je rec o primo mericim analogovym ampermetru.
-> palinator: To je genialni! 

-> King:
A nebo do palubky zabudovat displej z proudovejch kleští.
A nebo do palubky zabudovat displej z proudovejch kleští.

Ano len ja som skor myslel tu schemu podla toho co tu pisali ze sa to napoji aby meralo dobijania aj ubytok kolko beru spotrebice tak kde by to bolo najlepsie naponit niekto tu pisal nieco aj o spinacke niesom elektrikar ale myslim ze toto by som pripojit zvladol je jasne ze tam pojdu hrube kable aby to nezasvietilo
-> StepaNoFUN: A nebylo by jednodussi snimat napetovej ubytek na kusu silovyho kabelu? Pak by stacilo tahnout k palubce dva tenky kabliky (s poradnou izolaci) a merit to treba nejakym lacinym modulem dig. voltmetru.
-> luky110r: Je to relativně jednoduchý a přesto složitý. Zapojit ampérmetr až zase takovej problém není, až na to, že zasahuješ do silový části, takže taháš velký průřezy.
Musel bys kabely co jdou od startéru dotáhnout do palubky (mimo přívodního od baterky na startér) kabelem odpovídajícího průřezu (na tu dýlku min 16mm2, lépe 25mm2) a pak se tím samým průřezem vrátit ke startéru a napojit to na zy stávající kabely. To je nejjednodušší způsob. Pak by některý kabely šly samozřejmě zkrátit, ale to znamená rozmotat celej svazek.
Musel bys kabely co jdou od startéru dotáhnout do palubky (mimo přívodního od baterky na startér) kabelem odpovídajícího průřezu (na tu dýlku min 16mm2, lépe 25mm2) a pak se tím samým průřezem vrátit ke startéru a napojit to na zy stávající kabely. To je nejjednodušší způsob. Pak by některý kabely šly samozřejmě zkrátit, ale to znamená rozmotat celej svazek.
Nebola by nejaka schema zapojenia toho ampermetra do skodovky?
Zitra to du teda vyzkoušet, jestli po tom mojem rozebrani funguje



-> Zabak: Je pravdepodone ze to bolo fakt tak ako pises. Proste ma ampermeter v aute nejako nelakal, takze som to tie zapojenia len preletel a zabudol :). Ako vacsinu veci co ma netankuje :).
AMPERMERT dobíjení v aute!!!!
musíš to dat mezi okruh (spotrebiču + alternator)
a drudej je (starter + akumulator)
abys vedel jestli ti to de do nebo z baterky
jedine co ti nepujde je merani proudu pri startu ale to ti snad nevadí
(tenhle zpusob je nejlepší)
musíš to dat mezi okruh (spotrebiču + alternator)
a drudej je (starter + akumulator)
abys vedel jestli ti to de do nebo z baterky
jedine co ti nepujde je merani proudu pri startu ale to ti snad nevadí
(tenhle zpusob je nejlepší)
-> PeterP136: takže pokud jsem to dobře pochopil, tak z + baterie šel silný kabel na startér a slabý na výstup alternátoru a k tomuto slabému bylo přepojené všechny ostatní dráty které jsou normálně na + svorce na startéru? tak to jo to by mohlo fungovat.
Ach zo! :) Nicmene dal povazoju jednoduchej digitalni voltmetr merici napeti v siti auta za jednodussi reseni, nez prekopavat silovou cast instalace

Som ja blb. Ved v jednej knizke o elektrike v autach (takej kusok starsej z 80tych rokov, najmodernejsie veci tam bol nejaky elektronicky regulator bosh v altikoch) je zapojenie ako sa ampermeter obvykle montuje. Myslim, ze sa zapajal medzi baterku a zvysok sustavy. Altik sa myslim zapajal na druhu stranu ampermetru nez baterka spolu s elektrosustavou vozidla, takze ked bol motor vypnuty videli ste kolko si elektrozariadenia cucaju z baterky a ked altik (motor) bezal tak ste videli kolko amperov sa tlaci do baterky pripadne ci sa vobec nabija, lebo altik to stihat nemusi. No a starter bol zapojeny na extra vetvu priamo z baterky, takze ampermeter ostal uchraneny.
-> King2: však jsem psal že to buide dost problém tahat na palubovku a zpět, ten drát. My měli takovej ampermetr v zetoru ale nedokažu si představit jak mohl bejt zapojenej, protože ukazoval i do plusu i do mínusu. Jedině fakt přes ten bočník.
-> King2: Aj mna by zaujimalo ako to maju poriesene busy, ktore maju ampermeter na palubovke. Ten sa mi inac velmi paci :). Ktovie co vlasten meria. Ved karosy maju motor vzadu.
2 Gryzly: Kdyz je ten bazmeg PnP, tak si nejak neumim predstavit jeho umisteni na palubce - to se k nemu povede 2x 4m CYA 10mm2 ?

-> Gryzly: Jo, ale skusim to, až nebude takova zima, zatim nad tim mužu jen přemyšlet...

-> DJPeter-M: Jednoduchý test vem žárovku nejlíp z předního světla 55/60W a veď dráty z plus na baterce na vývod na žárovce, další drát z jiného vývodu žárovky na jeden čroub ampermetru a z druhého šroubu na mínus baterky. A takhle budeš měřit prod tekoucí žárovkou.
-> Tuxik: napsal jsi to dobře ale pokud nastartuješ, tak zdrojem je alternátor a ne baterie, ta se stává spotřebičem.
-> PeterP136: Ale tenhle Ampermetr je dělanej přímo na měření prostě plug & play. Jasně že je dost komlikovaný tahat ten drát na palubovku a zase zpět. Kdoví jaký tam budou ztráty a a pokud se někde přeruší může v lepším případě přestat dobíjet, v horším odpálit něco v alternátoru.
-> Zabak: jo přesně bude to ukazovat jen od nuly do plusu.
-> PeterP136: Ale tenhle Ampermetr je dělanej přímo na měření prostě plug & play. Jasně že je dost komlikovaný tahat ten drát na palubovku a zase zpět. Kdoví jaký tam budou ztráty a a pokud se někde přeruší může v lepším případě přestat dobíjet, v horším odpálit něco v alternátoru.
-> Zabak: jo přesně bude to ukazovat jen od nuly do plusu.
Hmm... Tak teď sem na rozpacich

mezi altikem a baterkou ti to bude ukazovat akorat kolik ti to bobíjí a do - ti to nikdy nemuže jít
zapojovat to mezi alternator a baterku je HLOUPOST
alternator nikdy nemuže spotrebovavat proud
(pokud není rozbitej)
alternator nikdy nemuže spotrebovavat proud
(pokud není rozbitej)
-> Gryzly: Nebolo by praktickejsie, napjit k altiku len bocnik a od neho viest dvojlinku k pristrojovke? Samzorejme ze by to chcelo potom este prekalibrovat. Ked tak nad tym rozmyslam, tak by to slo spravit aj z obycajneho palivomeru alebo teplomeru. Jeden sa mi doma povaluje, chcel som z neho spravit voltmeter :), len keby bolo viac casu nez jedna sobota za dva tyzdne :(.
-> Gryzly: Dik, doufam, že máš pravdu...
-> Gryzly: ja jsem psal, ze nevim jak je to ve skodovce

-> DJPeter-M: Mám doma takovej do 50ti nebo do 30ti.
-> Gryzly: dik. A ten předek je vlastní výroba



-> DJPeter-M: Jéžiš marja neposlouchej je. Vubec tomu nerozuměj. Odpálil bys to při prvním startu. Když startuješ tak zbaterky jde přece proud i přes 100A. A oni by to chtěli přehnat přes takový šroubečky. pěkně by ti zasvítili. Todle zapoj mezi ten na ten silnější kablík co jde z alternátoru. Ten co je přidělanej šroubkem. Prostě ho musíš přerušit a ty dva konce napojíš na ty dva šrouby. Ale ten předek sis dělal sám, ne? 4erná obroučka a podklad.
Ted mě napadá že bys mohl ten drát z alternátoru jen odpojit a napojit na jeden šroub toho budíku a z druhýho šroubu veď kabel na šroub na alternátoru. A pokud to při dobíjení bude ukazovat do mínusu, tak ty dva dráty mezi sebou prohoď.
Ted mě napadá že bys mohl ten drát z alternátoru jen odpojit a napojit na jeden šroub toho budíku a z druhýho šroubu veď kabel na šroub na alternátoru. A pokud to při dobíjení bude ukazovat do mínusu, tak ty dva dráty mezi sebou prohoď.
napoj tam ten silnej kabel od alternatoru, a druhej na baterku. musis vyskouset ale kterek patri kam. no a bude to ukazovat kolik ten altik dobiji nebo vybiji.
no ampermetr se zapojuje mezi baterku a zbytek spotrebicu... teda nevim jak ve skodovce, ale ve vsech ostatnich pripadech meris odber spotrebicu ze zdroje....