Kontrolka dobíjení - žhne

prohledat
52 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 09.02.2009 do 23.04.2019, založil/a David29
řadit dle data
19:23:40
23.04.2019
bajou
-> srdcar 120L: Díky za odpověď 6 Až bude tedy příležitost, mrknu na to. Jen mě to trochu vyděsilo 3 Především to vyložené blikání 6
upraveno 1x, naposled 23.04.2019 19:23:57
10:28:58
23.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L 22.04.19 19:20:57: zajimave a divne, ze se to ve felde takto neprojevuje... zkusim dat 70A bosch z 1.4mpi, jeste jsem mel nekolik polskejch isker pro ladu 80a, ale pujcil jsemvje a nevratil mi je : (
19:27:59
22.04.2019
srdcar 120L
-> bajou: Většinou to dělají uhlíky, které špatně sedí na sběrných kroužcích altíku, volné fastony na altíku nebo relátku ( přechodové odpory). Při volnoběhu altík nedává plný výkon, proto prosvěcí kontrolka, při zapnutých světlech na volnoběh klesne napětí na baterce a tudíž rozdíl napětí mezi baterkou a altíkem je nižší, proto kontrolka pohasne nebo nesvítí. Elektrika je holt věda. Nikdy nevíš, co objevíš.1 1 1 1
19:20:57
22.04.2019
srdcar 120L
-> Jarda - zrušená registrace 21.04.19 09:14:43: Já mám taky 70 A Felda altík ve 120-tce, dlouho jsem bojoval s dobíjením, kontrolka zhasínala až když jsem přidal na 2000 otáček. Pak byla zhasnutá i na volnoběh. Tak jsem se dopálil, vyhodil jsem originál Feldí relé, to jsem rozdělal a použil ho jako jen držák uhlíků. Na ně jsem připojil originál Škoda elektronické relé na 55 A altík a dobíjí to úplně v pohodě, kontrolka po nastartování ihned zhasne a je klid. Dobíjí na 14,25 V. A mám to celkově takto předělané:
zvětšit Kontrolka dobíjení - žhne - obrázek od srdcar 120L vložen 22.04.2019 19:20:57
18:41:59
21.04.2019
bajou
Když mi problikává kontrolka dobíjení (u garde) při volnoběhu (tuším, že v otáčkách se to bez světel zmírní, ale nejsem si jist), ale když rozsvítím světla, tak zhasne, tak to dělá nějaké "přebíjecí" špičky, která světla utlumí? Setkal se s tím někdo?
18:08:14
21.04.2019
Tomaso435
-> Jarda - zrušená registrace 21.04.19 09:14:43: já tam nemám odpor ale 5w parkovačku hozenou pod palubkou. takže vlastně je to i tuning podsvícení pedálů 3
17:46:48
21.04.2019
Bukaj
-> Jarda: No, vzhledem k tomu, jakou silou vždy dotahuji sedlo jehlového ventilu do odlitku víka mi to připadá nepravděpodobné. Ale na druhou stranu když jsem včera, než jsi odjel, viděl, jakou měl ten Tvůj motor na volnoběh třasavku, tak to úplně nevylučuji3
Ještě, než to rozebereš, tak zkus sundat filtrbox, ručně napumpuj čerpadlem benzín a zkus, jestli stříká akcelerační pumpička. Pokud stříkat nebude, tak to asi je tak, jak píšeš...4
15:39:34
21.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 21.04.19 11:27:22: No kdyz i karbec od Tebe mi prestane fungovat po 500km :))) musel se vytocit ten privodni ventil a tim se zavrel, AC pumpa mi normalne funguje a pres odpojovaci ventil od lpg benzin taky jde. Premyslim to nejak zaklepnout nebo prilepit.
Fakt uz si myslim, ze za to muzou ty tvrde SB motoru, ze se mi vse vyklepava, todle jsem na karbu resil nekolikrat, pak jsem to necim prilepil a dorval a nekolik let s tim nebyl problem, ale i cele vicko se mi povolilo a mozna i vetsina problemu s altikama, hall civkou v rozdelovaci, jednou se mi povolil i vzduchac v boxu, vyfuk se mi taky povoloval.
upraveno 1x, naposled 21.04.2019 17:21:15
11:27:22
21.04.2019
Bukaj
-> Jarda: Na tom Tvém Žluťákovi bych se nedivil ničemu3
09:14:43
21.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 19.04.19 09:44:01: vcera jsi videl u rapida, ze mi nezhasina a odpor tam mam a i hral a malou mpi renenici a 70A felda altik, nechapu to9
09:44:01
19.04.2019
Bukaj
-> minno 17.04.19 18:35:54: Co jsem jezdil s Favoritem (karbec), tak tam to byla vlastnost, že po startu bylo nutno pro zhasnutí kontrolky přidat plyn... Ale Felda MPi už to nedělá.
18:20:07
18.04.2019
Tomaso435
-> minno 17.04.19 18:35:54: a nebo navkynout fávo režimu. start + héééén = znasne.
18:05:23
18.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> minno 17.04.19 18:35:54: kazdej felda altik mi to v rapidu dela a to tam ten rezistor mam, daval jsem ho primo k altiku9
17:39:43
18.04.2019
Markop
-> minno: Paralelně. Bez něj je nabuzovací proud jen cca 100mA a to je málo.
13:58:03
18.04.2019
minno
-> Markop: Ten rezistor nie je zapojený v sérii so žiarovkou/LED, ale je osobitne (paralelne ku kontrolke)?
10:53:38
18.04.2019
Markop
-> minno: Vypálený nebo uklepaný budící rezistor v přístrojovce.
18:35:54
17.04.2019
minno
Kolegovi na felde nezhasne kontrolka dobíjania po štarte, musí ťuknúť do plynu (mierne zvýšiť otáčky)...
Čiže altík sa nenabudí, vyzerá to ako prinízke otáčky, alebo malá záťaž (kontrolka). Otáčky motora po štarte sú ale ok, kontrolka je pripojená, kde je teda chyba?
20:32:12
06.04.2019
srdcar 120L
-> wlad-drakula: Jen tak na okraj. Zeťák měl Feldu 1996 a altík jsem mu řešil v jednom roce 3x. Pokaždé vadná jedna dioda v můstku. A to jsem měnil celé můstky. Až jsem se na.ral a zatěžoval samotné diody při kontrole venku přímo proudem přes dvě halogenky ( které byly jinak na vyhození, spálené tlumené vlákno). Tak jsem našel i načnuté diody, které jsem vyměnil z jiného můstku a od té doby byl klid.
01:07:28
05.04.2019
wlad-drakula
-> suri: -> srdcar 120L: tak páni, to že svietila kontrolka ale dobíjalo, bolo sposobené rozdielom napätia na alternátore a na baterke, toto spôsobila jedna prerazená dioda na mostíku ( meral som každú zvlášť na odpájkovanom mostíku) Bolo mi divné, že aj funkčný alternátor z iného vozidla, v mojom odišla dioda. Na radu jedného majstra som vymenil celú poistkovú skrinu, dal alternátor s nepoškodeným mostíkom a zatial to vyzerá, že problém vyriešený. Ešte rozpitvám pôvodnú poistkovku, či nájdem v nej nejakú zlobu čo to spôsobilo.
22:27:28
04.04.2019
srdcar 120L
-> wlad-drakula 01.04.19 23:17:21: Tak tomu věř, všechny altíky mají stejnou závadu, vadnou diodu v můstku. Kde jsi měřil dobíjení? Na baterce nebo přímo na altíku?. Častá závada altíků je taky, že je povolený diodový můstek, altík se musí rozebrat a nejdřív proměřit diody,pokud jsou v pořádku, tak přitáhnout matičky, co drží můstek pohromadě. Pak při opětovné kompletaci altíku přitáhnout zvenčí 3 matičky, které drží můstek v bloku altíku, aby byla dobrá kostra. Taky to chce zkontrolovat ukostření motoru na kastli.
06:47:31
02.04.2019
suri
-> wlad-drakula: ak ju odpojíš a zhasne tak bude chyba stále len v alternátore
23:17:21
01.04.2019
wlad-drakula
Dobrý deň páni, poprosím o radu s kontrolkou dobíjania v mojej Felicii 1.3 r.v. 1997. Počas chodu motora mi začala svietiť kontrolka dobíjania, aj keď multimeter ukazoval, že dobíja bez problémov. Keď som odpojil káblik z alternátora ku kontrolke zhasla, no myslím, že by pri prerušení mala svietiť. Závadu som tipoval na poškodený diódový mostík. Opravu som riešil výmenou za druhý 70A alternátor, no situácia sa nezmenila, dobíjalo, ale kontrolka svietila. Ďalšia výmena bola za 55A alternátor a kontrolka už počas dobíjania nesvietila. Tento sta trval 5 dní a dnes sa znovu rozsvietila kontrolka dobíjania, napriek tomu, že dobíja. Vizuálna kontrola kabeláže v motorovom priestore po priechodku pod palubovku neodhalila poškodenie.
Neverím, že všetky tri alternátory sú KO a netuším kde mám hľadať závadu, ktorá spôsobuje svietenie kontrolky dobíjania. Budem vďačný za dobré rady.
20:02:55
25.12.2018
Kuladmin
Měl jsem v ruce altik co fungoval ale kontrolka maličko svítila a byl to studený prasklý cínový spoj na jedné diodě.
17:41:46
23.12.2018
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.12.18 11:47:36: Ale auto dobíjí dobře, jen když zapnu ventilátor topení na první (rychlejší) stupeň, tak kontrolka lehce žhne. Nezávisle na otáčkách... Jiný spotřebič to nedělá (ventilátorem chladiče si nejsem jist - ten většinou neběží za tmy, abych to mohl posoudit) 4
Akumulátor dobíjím tak jednou ročně (před zimou, když dolévám vodu do článků), vloni jsem vyměnil téměř desetiletou baterku a poprvé jsem kupoval do svého auta nový akumulátor - do té doby jsem vždy dojížděl (někdy i mnoho let) akumulátory, vyřazené majiteli novějších vozidel (hlavně naftových)1
12:53:20
23.12.2018
castrol
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hop4
12:23:42
23.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> castrol 23.12.18 12:12:04: Nojo, ale ta moje reakce se tykala Bukajova prispevku 1
12:12:04
23.12.2018
castrol
-> Matthes, záškodník z TechWebu: sak pise ze dobija dobre 1
12:09:58
23.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29 23.12.18 11:58:16: U volva se mi občas stalo, že problikla za jízdy, tak jsem radši altík vyměnil...
11:58:16
23.12.2018
David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak odpoj ve svým altík a můžeš 40
11:47:36
23.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 23.12.18 10:17:48: To bych teda chtěl jezdit s autem, co nedobíjí :-)
11:11:01
23.12.2018
Tomaso435
11:10:46
23.12.2018
Tomaso435
-> David29 23.12.18 10:47:44: asi muže, baterka byla dlouhodobě tejraná nizkým napětím, protože expert předemnou tam měl nabastlenej vypínač baterky nabarvenou pásovinou atd.. takže se divim že to vubec nějak dobíjelo :D
11:08:58
23.12.2018
vhml
10:47:44
23.12.2018
David29
Tak, aspon že víš že funguje 3
Hele to proměř kolik to dává, a uvidíš

EDIT: Tak když máš 14,25V při spotřebě tak je to v pohodě. A když se zamyslím, nemůže to bejt i baterkou?
upraveno 1x, naposled 23.12.2018 10:49:02
10:39:37
23.12.2018
Tomaso435
-> vhml: aha, tak forman je první vozidlo který tohle umí :-D dobrý
-> Bukaj: no ono to dobíjí dobře. když mám vše puštěný tak mám 14,25V na baterce v pohodě.
10:35:13
23.12.2018
vhml
-> Tomaso435 23.12.18 09:48:47: protoze zapnutím všech spotrebicu udelas v siti pokles treba na 13V. Ale z altiku ti leze pres 14V. Na žárovce kontrolky tak mas rozdil pres 1V coz stačí abys to v noci videl.
10:17:48
23.12.2018
Bukaj
-> Tomaso435 23.12.18 09:48:47: Asi bych to neřešil. Na 130LPG při puštěném ventilátoru kontrolka žhne a žhnula vždy a problém s dobíjením není. Řekl bych, že je to vlastnost a ne závada (u druhé 130 už si nepamatuji - nejel jsem s ní už dlouho v zimě za tmy, abych si byl 100% jist...4
10:15:22
23.12.2018
Markop
Můstek.
09:48:47
23.12.2018
Tomaso435
tak se mi včera na formanu rozežhnula v noci kontrolka.. všim jsem si toho až po hodně dlouhý době protože to není téměř vidět... pokud jedu s malým odběrem třeba jen světla je to OK. pokud pustim k tomu na plno větrák, výhřev okna tak je pozorovatelný žhnutí. pokud zhasnu a jedu na denní svícení tak tomu taky nic není.
takže mustek ?
16:11:11
10.02.2009
Bobesh
-> vhml: Na 55A už je to extrémní zátěž na mechaniku,není doporučeno,v nouzi vydrží ale ne věčně.
15:37:18
10.02.2009
vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a japato? co se s tím pak stane?
14:39:06
10.02.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> vhml: Tojo, no
14:36:21
10.02.2009
vhml
-> Bobesh: a na 55A je mechanický špatně?
10:48:57
10.02.2009
Bobesh
-> D29 - Pěknej debil: Jo tak ještě filcka? No stejně se můžem jen dohadovat,dokud to nezměříš.
-> vhml: 1.buzení.
2.spíš alternátor
3.elektronický nemůže bejt náchylný na poruchy mech.druhu jako opálené kontakty,prasklá pružina aj. Ovšem pokud je mechanický zdravý,na 35A a 42A bohatě postačí,navíc si můžeš vyregulovat napětí ale doporučuju zkušenějším.
10:29:00
10.02.2009
vhml
Trochu se přiseru do tématu :-) já když nastartuju tak mi svítí kontrolka dobíjení a zhasne až nad 2500. Ale jakmile zhasne tak už se znova třeba na volnoběh nerozvítí. Prostě asi špatný buzení. Ale je chyba v altíku nebo v dobíjecím relé? A je v něčem lepší relé ze 120 než mechanický ze 100??? Dík
08:57:47
10.02.2009
spartra
můj tip pomocná dioda
07:56:49
10.02.2009
vaclav785
-> D29 - Pěknej debil: měl jsem stejný problém u fa a byli to diody
21:29:46
09.02.2009
David29
-> Bobesh: Ted mi došlo - on v tý FE má FA altik, tam by měla bejt jiná žárovka na buzení, ne? Jenže to by se zas měl se světlama chytit, ne?
Jinak na světla jsem mu dneska koukal, ale svítěj furt stejně... věděl bych víc, kdyby se mi zrovna dneska nevysral multimetr....
21:14:44
09.02.2009
Bobesh
-> D29 - Pěknej debil: Vypadá to na průraz a přebíjení ale střílím od boku. Zkus to změřit,i podřadnej multimetr z hypermarketu napoví. Co žárovky,mění intenzitu jasu v závislosti na otáčkách,nezáří nezvykle moc?
21:06:47
09.02.2009
David29
-> Bobesh: Tak když si odpověděl ty, považuju to za vyřešený 1
Jinak ještě dotaz - ten regulátor byl měněnej za jetej - leč údajně OK. V tom by to asi nemohlo bejt, viď?
Extreme Tyres