
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ukostření motoru
-> Matthes, záškodník z TechWebu: přesně tak....

-> Pavell: Idealni reseni. Ja ji mam zas na levej drzak motoru. Je to urcite lepsi nez priblblej pasek z pricky.
zkus si trochu vyheverovat motor...popř samotný silent..
Jinak já měl vždy kostru navíc z baterky pod šroubem starteru
Jinak já měl vždy kostru navíc z baterky pod šroubem starteru
Tak jsem ji našel mrchu jednu skrytou, ale po tom co jsem ji odšrouboval abych ji očistil, mi nejde znovu našroubovat, jako by se silentblok pohnull a já nemůžu zaboha trefit šroubem díru, nějaké rady jak z toho vybruslit? Popř, k čemu kostru připojit jinak a lépe?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Díky, ale kde je zadní mlhovka vím
-> isti: Díky, zkusím to najít...

-> isti: Díky, zkusím to najít...
-> Domajz: Je to tak isto ako na ostatných,na strane alternátoru u silentbloku.
Nachází se kostra motoru u modelu Škoda 136 GL na stejném místě jako u ostatních škodovek řady 742 resp. 743 ??? Nebo je někde jinde, prosím podrobný popis, popř. foto s šipkou z MS Paintu... díky
-> tami: Kostra je základ všeho,co se autoelektriky týče,to mě učil už mistr na učňáku. Takže místo hlubokejch úvah prostě zřiď nějakou variantu ukostření agregátu a pak buď natočíš nebo můžeš hledat dál ale budeš o krok dále.
Dobře,ale může špatné,nebo žádné ukostření motoru způsobit jeho špatné nebo vůbec žadné nastartování motoru?
-> tami: Tak si to tady prostuduj a nějak se zařiď

Nevím,ale asi jo,žádné ukostření motoru jsem nenašel,jen připojení mínus baterie
-> tami: Takže veškerá kostra agregátu probíhá přes bowdeny plynu a sytiče?

Motor mě nejde natočit, vyměnil jsem všechny díly ETZ,stále to háže nepatrnou jiskru,předtím jel v pohodě.Měnily jsme na dílně převodovku,polosy a tlumiče,s dílny jsem ještě odjel,ale již motor nepracoval jak má,může být chyba v ukostření motoru,já tam ten zemnící pásek vůbec nemám,přemýšlím jestli to nebylo ukostřeno na startéru nebo převodovce,že bychom na něco zapoměli?
-> rolls: Učenej z nebe nespadl. Jinak pokud si chceš ještě víc vychytat ztráty,doporučuju znásobit přívod od šroubu "+" na starteru dopředu ke spotřebičům.
-> Bobesh: ja debil...pravdu mas

Opakování mutra moudrosti. Nejlevnější a dostačující řešení:Pokud máte poblíž vrak nebo vrakoviště Škoda,stačí seprat plusový silový kabel "aku-starter" a použít ho na mínus pól aku na svém voze. Druhý konec (pokud potáhnete kabel orig. průchodkou) umístíte na vrchní šev převodovky na jeden ze šroubů M8. Vychází to akorát a nic to nestojí. Ostatek ad Kingův všeříkající příspěvek.
aky prierez by mal mat kabel, ked by som ho ukostril na starter ako sa tu pisalo? ako original, teda 25mm2 ?
-> J3STER: To je dobrej nápad, já to tak měl mj. i kvůli tomu, že batrka byla v mot. prostoru (LPG). Je to 100x lepší, než origo řešení, protože největším žroutem proudu je startér a ten je v defaultu krmenej přes nespolehlivej a věčně korodující spoj kostřícího pásku na kasli, pak přes plech karoserie na spoj kastle a příčky (zase oxidační orgie) a nakonec kostřící pásek přemosťující silentbloky. Těch pár deka mědi navíc mezi mezi baterkou a agregátem je hotovým požehnáním :)
-> Nwkt: Teď jsem napsal příspěvek, a jak vidím sem nedorazil....zas vázne spojení. V onom příspěvku jsem vzpoměl kabel z mínus pólu baterky na přírubu startéru. Jak jsi teď napsal.
Takže ještě přikostřím agregát zvlášť k baterce. Matně se mi z paměti vynořuje, že jsem něco takového někde čet. Takže to udělám takhle.


Kabel od horního šteftu startéru na - baterky, popřípadě ještě přídavnej kostřící pásek na příčku motoru
-> J3STER: jak říká pedros, měděnej pásek, kterej je chycenej u držáku altíku a pak u příčky motoru, repsektive u silenbloku a bohatě to stačí, pokud ti to nějak blbne tak kup novej
jinak já mám ještě teda jednu kostru, když se díváš na motor tak na levým držáku, jak se připojuje k motoru a je hozenej k zadnímu čelu, ale oddělám ho, jen mi jednou blb motor, tak jsem myslel, jestli to není kostrou,

Však ten už okostřený máš,ne? Měděným páskem u altíku..Pravda,už si pořádně nevybavuju,kde to tam přesně bylo (škodovku už nemám rok a půl),ale když se na ten pásek mrkneš,očistíš spoje,mázneš vazelínou,určitě to bohatě stačí
Prosím vaše tipy, kam a jak nejlíp ukostřit motor. Díky
