-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.05.20 19:14:37: Tohle byla malá 41Ah polská Sznajder. Mít jí snadno kde koupit, tak jí beru znova. Za ty peníze skvělá baterka, hlavně do kila a MB se do kastlíku vejde, na rozdíl od současnýho běžnýho rozměru.
A sulfatace možná nějaká nastala, to je fakt, ale prostě fungovala X let dál, žádný rozpadlý články...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Odběr v klidu
-> dragon_cb_cz: Zalezi na jeji vychozi kondici a delce vybiti... Ve stavu hlubokeho vybiti dochazi k rychle sulfataci a snizovani kapacity. To, ze se pak baterka vzpamatuje a "funguje" je sice hezky, ale uz na tom proste nebude dobre. Taky mam ve skodovce baterku z tatovyho transita, kde uz motor nenatocila a ve skodovce funguje dobre. Jen proste uz neda 100 % startovaciho proudu, co je napsanej na stitku... Samozrejme to, co uz nestaci pro velkej diesel, staci pro malej benzin s velkou rezervou :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.05.20 20:22:53: Jak píše -> Syny 05.05.20 20:33:12: , baterka to může přežít v klidu. Mě takhle klesla ve škodovce snad pod 2V a nejspíš tak byla minimálně několik týdnů. Jezdila dalších 7 let...
-> King:
To znie ako nejaký výrok Einsteina :) Samozrejme pravda.

-> minno 05.05.20 19:20:59: No, logiku to má jenom do momentu, kdy si člověk uvědomí, že všechno je vždycky složitější, než se na první pohled zdá :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Me se u Cordoby prodrel kabel co sel do vika kufru a aniz bych si toho vsiml, tak se mi vzadu rozsvitily mlhovky. Auto stalo tyden, po tydnu mela baterka cca 2V. Lidl nabijecka mi ji vubec nebrala, tak jsem ji podrazdil pres trafo nabijecku, pak pripojil tu lidlackou a od te doby v aute dala jeste 3 roky denniho jezdeni :) "Umrela" (respektive byla odstavena) clekove po 9ti letech a to si myslim, ze by jeste fungovala dal, jen uz by si zadala externi dobijeni pred kazdou zimou a po ni...
-> King: Jo no :-) To je jako když kolega (bývalý) nastavil u elektrocentrály start kvůli dobití vlastní baterky na cca 8 V :-D Tak to jsem se mu marne snažil vymluvit, že je nesmysl a že by to měl dát cca na 12,4 V... Furt to nechápal a říkal proč, když ten řídící panel funguje i na 6 V...
Další věc, v nynejší práci je jedno náhradní auto, který moc nejezdí. Samozřejmě když s nim někdo chtěl jet po měsíci jet, tak to neudělalo ani kuku. Byl jsem požádán, ať to nadráždim přes kabely - no šlo to, ale určitě to bude mít smysl, když měla baterka 2,8 V :-D Řekl bych, že většina článků je v hajzlu :-D
Další věc, v nynejší práci je jedno náhradní auto, který moc nejezdí. Samozřejmě když s nim někdo chtěl jet po měsíci jet, tak to neudělalo ani kuku. Byl jsem požádán, ať to nadráždim přes kabely - no šlo to, ale určitě to bude mít smysl, když měla baterka 2,8 V :-D Řekl bych, že většina článků je v hajzlu :-D
-> King: tak má to svoju logiku :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kdyz ona si spousta lidi mysli, ze kdyz maji treba 80Ah baterku, tak z ni auto muze cucat 20mA klidne 4000 hodin. a je to v pohode :-)
Jo, to je OK. Samozřejmě pokud auto málo jezdí, tak i takhle malej odběr vadí a je lepší baterku odpojovat.
-> minno: Odběr by měl být v (nízkých) desítkách mA. Obvykle sa odběr vejde do 20mA.
Meral som odber škodovky v kľude (rádio Pioneer + centrál na DO) a nameral som cca 18-19 mA.
Meral som uspaté Punto - 2 hodiny po zamknutí (rovnaké rádio Pioneer + centrál na DO + uspatá RJ) a namerané 15 mA.
A teraz neviem, či sa len chválim, alebo som sa chcel niečo spýtať
Ale odber obidvoch asi v norme, či?
V škodovke centrál asi viac berie, veď aj jeho dosah je ďaleko väčší.
Meral som uspaté Punto - 2 hodiny po zamknutí (rovnaké rádio Pioneer + centrál na DO + uspatá RJ) a namerané 15 mA.
A teraz neviem, či sa len chválim, alebo som sa chcel niečo spýtať

V škodovke centrál asi viac berie, veď aj jeho dosah je ďaleko väčší.
-> Peťa Klíč: já to vyřešil jednoduše odpojil jsem pamět a je to a pak koupím nové rádio 

-> BlueBrown: já sem přemýšlel že bych pro rádio dal samostatnou baterku mam tu 12V z požární ústředny která by se za jízdy potom dobíjela přes diodu a odpor.. musim změřit kolik bere mam sony
tak jsem to proměřil a v klidu mi to bere necelých 30mA. Bohužel mám rádio sencor což je pěknej šit a žere to jak rakovina takže přes zimu pojedu asi bez paměti a bude to vpoho
-> BlueBrown: jestli měla 11V tak se nediv ta je uplně vycuclá
-> Bobesh: tak před startováním ukazovala 11V ale neměla sílu roztočit motor natolik aby chytil. Dnes by měla být už nabitá tak uvidíme 

-> Kuladmin: BLAUPUNKT nemusíš,všechno si pamatuje,proto je do busu či náklaďáku,kde se odpojujou baterky při delším stání jediný rozumný řešení.
BlueBrown 07.01.09 12:18:27 napsal:
No tak elektrolit kontruluju jinak nabíjím až to baterka opravdu
vyžaduje. Ted jsem ji nabíjel tak až ji tam pujdu dát to schválně
změřím kolik je odběr
, ale 0 to určo nebude
Tak v takovej okamžik už bejvá pro klasickej olověnej zpravidla pozdě,sulfatace je svině.
BlueBrown 07.01.09 12:18:27 napsal:
No tak elektrolit kontruluju jinak nabíjím až to baterka opravdu
vyžaduje. Ted jsem ji nabíjel tak až ji tam pujdu dát to schválně
změřím kolik je odběr


-> street-dog: A to nemas zapojenou ani pamet radia?? to bych chtel furt nastavovat teda.
Já jsem rádio hodil na vypínač .... protože mě během týdne taky vyšťavilo baterku. A ted mě v klidu bere 0
ani kvalitní rádio bych nezapojoval na stálej proud.
jinak např. octavia II když je vše ok bere 0.008-0.010 A.
ale musí se třičtvrtě hodiny před měřením nechat při zamčeným autě komfort
jinak např. octavia II když je vše ok bere 0.008-0.010 A.
ale musí se třičtvrtě hodiny před měřením nechat při zamčeným autě komfort
-> BlueBrown: Tad ypocti a budes hned moudrejsi
skoda-virt.cz/cz/.../6992 4-zravost-autoradia-v-klid u
skoda-virt.cz/cz/.../6992 4-zravost-autoradia-v-klid u
Centrál mám na DO a žádnýho klidovýho odběru si můj shit-multimetr nevšimnul.
-> King: svatá pravda, od doby, co jsem vyhodil minulou baterku, odpojuju "shitový" rádio Sencor s klidovým odběrem 20mA, zdálo se mi to moc, jsem zvědav na příští "lepší" rádio...
-> Peťa Klíč: Jo táák! :)
-> King: tobě to neberu woe
kolik mi bere rádio nevim, jiny vymoženůstky nemám, centrál mám na klíč

-> Peťa Klíč: Že nebereš? U spousty lacinejch autorádií je to realita
Když k tomu připočteš, centrál alarm, klidovej odběr ECU.....

-> Peťa Klíč: tak je fakt že jsem to dělal ale od doby co jsem woofer dal bratrovi a ovály v platu se rozpadly mám jen 13" ve dveřích a stím tuc tuc neudělám.
-> King: tak desítky miliampér už jsou pěkně hnusnej odběr to ti neberu 

-> King: no jak říkáš většinou jezdím jen krátké cesty. Tak to se asi ani nedobije
a odběr bych typoval určo na víc než 10mA. No uvidím dnes ji tam dám a písnu jak to dopadlo.

-> Peťa Klíč: " rádio s pamětí určitě něco žere a centrál na DO taky.. ikdyž je to zanedbatelný"
klidovej odběr odběr řádu desítek mA se sice může zdát nicotnej, ale na tejden zaparkovaným autě to v součtu se samovybíjením aku vysosne z aku podstatnou část jeho momentální kapacity. Klasickej motoristickej blud je, že když mám v autě 55Ah aku, tak sebou vozím aspoň 50Ah "eletriky", no ni?:-)....A vono hovno, pokud to auto nejezdí denně dálky, bude to jenom zlomek max. Ah kapacity. Vím, co dokáže shitový autorádio s odběrem asi 50mA s průměrně nabitou baterkou v autě přes prodloženej víkend nebo nedej bože za tejden :)
klidovej odběr odběr řádu desítek mA se sice může zdát nicotnej, ale na tejden zaparkovaným autě to v součtu se samovybíjením aku vysosne z aku podstatnou část jeho momentální kapacity. Klasickej motoristickej blud je, že když mám v autě 55Ah aku, tak sebou vozím aspoň 50Ah "eletriky", no ni?:-)....A vono hovno, pokud to auto nejezdí denně dálky, bude to jenom zlomek max. Ah kapacity. Vím, co dokáže shitový autorádio s odběrem asi 50mA s průměrně nabitou baterkou v autě přes prodloženej víkend nebo nedej bože za tejden :)
-> BlueBrown: používání spotřebičů při vypnutém motoru - takový to tuc tuc na parkovišti třeba. chtělo by to sáhnout si do svědomí jestli se k baterce chováš hezky ;o)
-> Peťa Klíč: Taky že jo, autorádio ani centrál nevedu 

No tak elektrolit kontruluju jinak nabíjím až to baterka opravdu vyžaduje. Ted jsem ji nabíjel tak až ji tam pujdu dát to schválně změřím kolik je odběr
, ale 0 to určo nebude


-> Nwkt: Mno, tak časy, kdy auto bralo v klidu "0", už jsou dávno minulostí
-> BlueBrown: Centrál i novější autorádia samozřejmě z principu něco odebírat musej. Centrál "číhá" na povel dálky a autorádio nemá díky "katování kostů" žádnej mechanickej vypínač jako kdysi, takže procesor rádia a koncáky jsou ve "standby".
U toho centrálu bych toleroval odběr do 5mA. Otázkou je to autorádio - to si může klidně sosonout v klidu i desítky mA a to už je průser. Proto se vyplatí laciný shity připojovat na napájení přes klíček, jinak jsou schopný za pár dní vymlátit baterku. Takže odpověď zní - odběrem větším, než řekněme 10mA v klidu, bych se zvlášť při delším stání auta zabejval.
Ovšem jestli to auto stojí celej tejden a pak poskakuje pár kiláků, tak tu baterku nic nezachrání - jedině ji párkrát do roka externě nabít na plnou kapacitu. Navíc v zimě je problém s celodenním svícením, topením na plno a rozmrazováním skla, takže na kratších trasách se dobíjením ani nevykreje ztráta potřebná pro nastartováním...

-> BlueBrown: Centrál i novější autorádia samozřejmě z principu něco odebírat musej. Centrál "číhá" na povel dálky a autorádio nemá díky "katování kostů" žádnej mechanickej vypínač jako kdysi, takže procesor rádia a koncáky jsou ve "standby".
U toho centrálu bych toleroval odběr do 5mA. Otázkou je to autorádio - to si může klidně sosonout v klidu i desítky mA a to už je průser. Proto se vyplatí laciný shity připojovat na napájení přes klíček, jinak jsou schopný za pár dní vymlátit baterku. Takže odpověď zní - odběrem větším, než řekněme 10mA v klidu, bych se zvlášť při delším stání auta zabejval.
Ovšem jestli to auto stojí celej tejden a pak poskakuje pár kiláků, tak tu baterku nic nezachrání - jedině ji párkrát do roka externě nabít na plnou kapacitu. Navíc v zimě je problém s celodenním svícením, topením na plno a rozmrazováním skla, takže na kratších trasách se dobíjením ani nevykreje ztráta potřebná pro nastartováním...
-> Nwkt: místo ruskejch ručičkovejch měřáků do elektráren použij miliampérmetr
-> Peťa Klíč: Mě to žere 0 

-> Nwkt: rádio s pamětí určitě něco žere a centrál na DO taky.. ikdyž je to zanedbatelný
to je otázka.. pátral bych jestli ji něco nevybíjí.. každopádně životnost baterky se snižuje špatně nastavenou dobíjecí soustavou - přebíjení, nedobíjení. baterku je dobrý občas přikrmit - nenechávat to jen na altíku - jednoduchou nabíječku sestrojíš na koleně a pomáhá to dost. kontrola elektrolitu občas neuškodí.
0
Lidičky měřili jste někdo jakej proud se odebírá z baterky když je auto v kidu? Mám v autě centrál a rádio, to je jediné co by mělo cucat baterku když auto stojí. Jde mi o to že se mi často vybíjí baterka obzvlášt v zimě. Baterka mi vydrží max 2 roky a je KO.