Zravost autoradia v klidu

prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 20.11.2007 do 07.06.2010, založil/a Kuladmin
řadit dle data
13:24:06
07.06.2010
MOLSO
-> U-Geen: nie som bezgaražovec 1 ale parkujem blizko zastrčky. s baterkou problem nemam radio pri dlhsom odstaveni vypnem 1
13:20:47
07.06.2010
U-Geen
-> MOLSO: a mas garaz? Jeslti jo, doporucuju "udrzovacku' baterky, moc prima vec.
11:28:26
07.06.2010
MOLSO
-> U-Geen: ked bude hotove 26 dni a viac bude stat iba cez zimu 1



-> Matthes, záškodník z TechWebu: to vies to taky multimeter ze strach 47
11:23:03
07.06.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MOLSO: Proboha cim to meris? Merit 70mA na rozsah 10A, to je presnost sama 1
10:54:55
07.06.2010
U-Geen
-> MOLSO: no za 26dni stani ti to vybije baterku :-) takze zalezi, jak moc s tim jezdis. Ale jinak, zkus jeste zmerit odber pri vyndanym panelu...
upraveno 1x, naposled 07.06.2010 10:55:22
07:56:18
07.06.2010
MOLSO
-> Tuner#2: je to vela ? 10
00:17:15
07.06.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MOLSO 06.06.10 22:10:51: Zapojit buď na klíček, nebo vypínač.
22:59:41
06.06.2010
afro100
-> MOLSO: hmm, jasne no. Aj to je moznost.
22:54:01
06.06.2010
MOLSO
-> afro100: praveze to cez klucik nechcem radsej tam dam nejaky extreny vypinac
22:53:13
06.06.2010
afro100
-> MOLSO: mas to zapojene cez kluc? zda sa to byt OK, len treba pripojit ten druhy kabel na spinacku tusim to je 15 kontakt, mal som podobny problemik, po prepojeni so spinackou OK ...
22:10:51
06.06.2010
MOLSO
ohladne tohoto tematu sa cchem opytat



moje autoradio po pripojení oboch kablov ma odber 0.07 (A?) po zapnutí 0.22 tej istej jednotky, po vypnutí a odpojení červeného (zostane pripojene len MEMORY) 0.01. Pre porovnanie som pripojil H4 a ukázalo 4,7 je to autorádio ok alebo nie ? 1
13:30:39
04.12.2007
Kuladmin
Tak jsem to predelal a ted mam odber se zapojenym radiem ale vyple a bez panelu + hodiny + zapnuty alarma a lita 22-32mA takze parada a s tim ze mam sencora bych to ted nevidel tak zle 1 Jde teda opravdu jen o zapojeni.

Takze samotne radio sencor ted bere nakejch cca 8-10mA .
20:04:26
27.11.2007
Milan 136
-> Kuladmin: No všechny feldy co jsem viděl tak z tý svorkovnice maji vytažený akorát stálý plus, kostru a osvětlení rádia....Ale na tu 15 tam výstup je no
21:45:35
26.11.2007
Kuladmin
-> Nepér: Jak si to poznal s tou ledkou 3 samozdřejmně že bliká. Mě spíš ale zarazilo že alarm měl větší spotřebu když byl vyplej než když byl zapnutej.
21:04:43
26.11.2007
Nepér
80mA už je celkem dost, přepojení na klíček by mělo pomoci. A to kolísání proudu alarmu... nebliká tam, ledka? 1
20:54:55
26.11.2007
Kuladmin
No tenhle rozvod je bud originál - když jsem to koupil bylo tam originál radio co se tam davalo uz ve vyrobe (dle propagacnich materialu)- Blaupunkt a nebo se v tom nekdo hrabal a predelal to na todle aby se mohlo hrat porad i bez klicku.

Kazdopadne to teda predelam ale hold az trochu opadnou ty fury snehu. Ted jsem ho jednoduse zezadu odpojil. Uvidim az to udelam tak premerim a urcite poreferuju.
20:08:30
26.11.2007
Milan 136
Každou chvíli máme v práci feldu která se vybíjí a ve většíně případů to dělá rádio, někdy alarm
22:01:02
25.11.2007
Pedros
-> Kuladmin: myslím,že rozhodně rozdíl bude,a jako co čtu ty hodnoty,tak se vůbec nedivím,že tě tam baterka po pár dnech odejde..80mA rozhodně normální není,zapoj to přes klíček jak ti radí Milan a změř to znovu
20:56:00
25.11.2007
Kuladmin
-> Milan 136: OK jasny chapu a vim jak se ty svorky vytahujou a mam i ty konektory takze no problemo - urcite skusim diky za tip.
20:22:32
25.11.2007
Milan 136
Je to tahle svorkovnice. tím pinem si nejsem jistej. Musíš zkusit změřit do kterýho jde šťáva po zapnutí klíčku. Jinak přes všechny svorkovnice je taková pojistka, musí se vytáhnout do strany. To uvidíš. No žrát to bude míň, protože to nebude pořád na 30. 30 semozřejmě zůstane, ale nebude napojena i na 15 jak je máš dohromady.
zvětšit Zravost autoradia v klidu - obrázek od Milan 136 vložen 25.11.2007 20:22:32
19:28:55
25.11.2007
Kuladmin
-> Milan 136: Myslis to jako ze kdyz ho dam na klicek ze pak bude zrat 15mA ?? Proste jen na pamet, ze ted zere vice kdyz je cely porad pod proudem? Coz oto skusit to mohu prosich muzes mi naznacit - oznacit kam presne pichnout drat?
zvětšit Zravost autoradia v klidu - obrázek od Kuladmin vložen 25.11.2007 19:28:55
19:14:01
25.11.2007
Milan 136
-> Kuladmin: I s vyndaným panelem může žrát. Zapoj si ho po klíčku a uvidíš...Stačí na pin 5 v zelený svorkovnici první z prava když otevřeš pojistkovku strčit drát s konektorem, a máš tam 15
18:02:41
25.11.2007
Kuladmin
Jo jeste to radio bylo v klidu a s vyjmutym celnim panelem !
18:01:49
25.11.2007
Kuladmin
Tak jsem si hral a trosku meril kombinace takze (podotykam ze je to mereno uplne obyc levnym merakem.):rozsah 200mA

Samotne dig hodiny ve felicii ty v otackomeru 4mA

Alarm vypnuty 30mA a zapnuty poskakoval 10-20mA coz je zajimavy.

Autoradio Sencor 5355 odber v klidu 80mA.



A chci se optat hlavne -> Nepér: a -> Pedros: mam to radio naprimo na baterku takze ne pres klicek - mam obe + spojeny -byl by rozdil mit to pres klicek? Ja myslim ze ne. Ale radsi se jeste ptam.Co myslite?
12:59:54
22.11.2007
Pedros
-> Nepér: hmm,takže domovýroba?..tak s 18mF se nedivím,ten už bude mít velkou čas. konstantu ,LC filtr tam sice je,ale ten proudový špičky díky cívce nemá,navíc hodnota toho filtr. kondíku není vysoká..
20:42:26
21.11.2007
Nepér
Asi tak 18 800uF (4x4700uF) u zesilovače 1 . A LC filtr je na vstupu každýho autorádia a připojenej trvale.
19:55:08
21.11.2007
Pedros
-> Nepér: záleží co tam máš za kondíky,tedy typy spotřebiče,ale v normálním rádiu obyč moc kondíků není(možná několik desítek uF),a hlavně nejsou spojený při režimu spánku(teda možná že v sencoru možná jo :) ) a i kdyby byly spojený,tak je to otázka ms-us kdy mají vysokou špičku proudu..Pokud se to stalo tobě,je to možný,že tam máš nějaký větší filtrační kondy,nemožný to určitě není4
19:35:31
21.11.2007
PeterP136
Mne papalo dialkove asi 20mA a radia nejaky silvercrest z lidlu asi tiez 20mA plus asi 10mA RJ benzinova + lpg a tak mi za 3 tyzdne vytiahli spolu baterku takze sa starter ani nepootocil.

Dialkove som otunil 2.7kOhm odporom pred blikajucu ledku cim som odber stiahol pod 2mA :) (aspon tak nejako ukazoval ten najlacnejsi digimeracik) a radio som zapojil cez rele spinane klucikom a nastastie udrziavanie pamate zerie menej nez je ten meracik schopny zmerat. Taka stara (asi 5 rocna) elta s mp3kami nezrala prakticky nic ani ked bola pripojena oboma napajaniami neustale.
13:46:30
21.11.2007
Nepér
-> Pedros: No, už jsem takhle oddělal pár pojistek, myslím, že špička přes 0,5A není nereálná.
11:54:40
21.11.2007
Pedros
-> Kuladmin: pokud to jiskří nějak už znatelně,a pořád,tak počítám,že už ten odběr bude vysokej..no uvidíš až změříš,schválně napiš co jsi naměřil
10:43:19
21.11.2007
Kuladmin
-> Pedros: 3 Jasny zavru i kdyz ji mam mam pocit vypnutou. Ale je pravda kdyz zapojuju baterii tak jiskri solidne.Je tam larm a ten v tu chvili je vypnutej pak radio a hodiny - digi v palubce - budikach (felicie). Sam jsem zvedav na jakou hodnotu se dostanu.

Diky vsem za odpovedi a rady.
10:26:18
21.11.2007
Pedros
-> Nepér: jo,mohl by nastav tenhle stav,ale myslíš,že je tam tolik kondenzátorů s nějakou větší kapacitou,která by už ten chráněnej rozsah mohla poškodit? Myslím,že pokud nemá zesík nebo nějaký takovýhle zařízení,kde jsou filtrační kondenzátory řádově v mF nic moc nehrozí..



-> Kuladmin: a hlavně si zavři při měření dveře (kvůli lucerně,já jsem to takhle měřil a furt mě bylo divný,že jsem naměřil vysokej klidovej odběr)
08:45:02
21.11.2007
Kuladmin
Asi jo on to nejak rozchodsi bude muset.3
08:20:41
21.11.2007
Kuladmin
-> Nepér: Rozumim a pochopi to merak ? kdyz A se merej v obvodu? Jinak samozdrejmne dam zezacatku nejvysis moznou hodnotu coz mam 200mA.
23:44:21
20.11.2007
Nepér
Doufám, že je to pochopitelný1 . Jde o to nepřipojit měřák do rozpojenýho stavu. Vlastně jakoby nepřerušit autu napájení.
23:42:14
20.11.2007
Nepér
Při měření pozor, když odpojíš baterku, vybije se v autě spousta kondenzátorů (rádio, ECU, spousta volovin) a při následném připojení baterie nastane v odběru proudová špička (někdy i zajiskří), což dokáže spolehlivě odpálit pojistku v Ampérmetru (leda to měřit na rozsahu 10A, ale tam nic nenaměříš, ukáže to 0,00A a z toho nic nepoznáš). Takže: Odpojit (-), na odpojenou svorku baterie připojit jeden konec měřáku. Potom se odpojený konec z auta přiložíš zpět na svorku baterky, čímž proběhnou tyhlety přechodový jevy, potom (svorky pořád v dotyku), na svorku na autě připojit druhej konec měřáku, nastavit rozsah někde okolo 100mA a rozpojit od sebe svorku baterky a auta, pak to cosi ukáže a můžeš postupně snižovat rozsah třeba na 10mA.
22:18:16
20.11.2007
Kuladmin
-> Pedros: Ok odpojim - :o) neboj svaret nebudu to vim ze si musim prepnout na uplne jiny hodnoty. Jinak uz jsme jednou svarel multimetrem a to rovnou v 3 fazovych 360V 3 Bylo to rychli udelalo to sleh zhasl minimalne celej vchod v panelaku mozna i celej panelak 1 a uplne se mi odtavila spicka na tech mericich hrotech 1 a to jsem si jen omylem skrtl v akumulackach 1

Dobre dejme tomu ze mi to zere 5Ah za tyden beru ale stejne porad nechapu jak to mohlo za tech 8 dni totalne vymlatit 55Ah baterii pred tim v pohode startovala bez problemu ale ted jsem prisel a ani diodka nesvitila a kdyz jsem to zacal merit hustomerem tak se mi vsechny clanky ukazali a z daleko za polozkou ihned nabit malem se mi ani neodlepil odedna :o( takze jsme si malem musel vzit s jinym rozsahem abych neco nameril :O)

Jinak po 24hod a 2,5A nabijecka jsem se dostal do pole ihned nabit a ted po dalsich 24hod jsem uz konecne aspon na 50% takze to vidim jeste na 24hod 1
22:01:12
20.11.2007
Pedros
-> P3K83: je vcelku jedno kterej pól odpojíš,ale radši bych odpojoval zápornej pól baterie,kvůli bezpečnosti..Není nad to,když při povolování plus svorky s připojeným mínusem škrtneš klíčem o kastli :)
21:58:00
20.11.2007
Pedros
-> Kuladmin: mno Sencory jsou tím prý přímo vyhlášený,že mají vysokou klidovou spotřebu..Spousta lidí tu píše,že v klidu jim tyhle rádia žerou i 30mA..Takže pokud by to žralo 30mA,tak to máš za den 24*30mAh a za týden24307mAh což dělá za týden 5Ah ..jinak klidovej odběr je jednoduchý změřit,stačí ti k tomu obyč multimetr s ampérmetrem..na baterce odpoj svorku mínus,jeden konec(červenej vývod A) ampérmetru spoj s odpojenou svorkou(kostrou auta) a druhej vývod z ampérmetru (černej konec COM) spoj se záporným pólem baterie..Prostě ten ampérmetr vložíš mezi odpojenou svorku karosérie automobilu a - pól baterie..Hlavně se s tím ampérmetrem nezkoušej měřit napětí na baterce :),aby jsi nesvářel
21:37:23
20.11.2007
Kuladmin
-> P3K83: Jasny ten sencor bude mit asi vetsi dber ale radove to taky nebude zas az tak strasny si myslim s tim merakem te vlastne pravda. Skusim - diky moc.
20:46:19
20.11.2007
P3K83
serus, mám radio kenwood a ten žere cca 0,045 mA ked je off. Inak zmeráš to tak že odpoj si + pol z baterie a medzi +pol kablu a + pol baterie zapoj merací prístroj a uvidíš hned či máš nejaký odber. Ak máš v aute alarm alebo central a ostatné je všetko vypnuté, takto može odoberať tak max paru mA
20:34:09
20.11.2007
Kuladmin
Zdar lidicky mam obyc radio sencor ale nikde jsem nenasel jeho ,,zravost,, v klidovem stavu. Tak se ptam kolik tak priblizne maji tydle radia spotrebu? Popripade da se to nejak jednoduse zmerit? Ptam jse jen proto ze jsem ted stal s autem cca 8 dni a totalne se my vymlatila baterie ale totalne a to je nova cca 3-4 mesice. Je pravda ze bohuzel nevim na kolik byla nabyta ale proste pred tim fungovala bezproblemu. Mam tam jeste alarm ale u toho hodnotu vyrobce uvadi takze to vim ze je max 20mA.

Jde mi o to zda je mozny ze to to radio vyzdimalo nebo zda mam hledat neco dalsiho - nejakou chybu v elektroinstalaci.

Predem diky vsem.
Extreme Tyres