skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favoritom do Pariza
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [3]:
Text:
Zdravicko,davam sem tri stranky z naseho skolskeho casopisu, mozno pre daktorych ludi to bude zaujimave citanie, mozno dakomu kto sa rozhoduje alebo ma v plane dakde ist pride vhod, ak by mal kontakt na dakoho, co daco take absolvoval (sam som to vyhladaval pred cestou)
NEDAVAM to sem preto ze sa chcem zviditelnit, mne to je jedno, ja som si to dokazal sam pre seba nazivo...
V texte ku koncu na strane 3. je chyba, auto sa nepokazilo, len pri korekcii clanku to nejaky inteligent prepisal...
Prajem prijemne citanie, snad to nikoho neurazi...
info:
Správce článku: hasoZaloženo: 18.11.13 00:38 Poslední změna: 18.11.13 00:45
Favoritom do Pariza - komentáře:
20:06:57
09.12.2013
09.12.2013
ondrej.
Minulý rok som bol autom vo Francúzsku a v jednej dedinke blízko hraníc so Švajčiarskom som videl stáť pred jednou usadlosťou jasne červený Favorit s francúzskym evidenčným číslom. Dosť ma to prekvapilo..
22:45:17
22.11.2013
22.11.2013
haso
-> MisakusX: to je jednoduche, vyklopis si spetak stredovy tak, aby si nevidel dozadu a potom to uz neriesis, co sa deje vzadu...:-) si plny ocakavani a ides za kamionom co ide pred tebou s bezpecnym odstupom a bud je on "zelva" alebo ostatni tam nemaju omezovace
21:31:26
21.11.2013
21.11.2013
j_j
-> MisakusX: to je moje taktika v kile (nechat se vléct ve vzduchovém pytli za kamionem)....u favorita to nechápu
21:28:49
21.11.2013
21.11.2013
MisakusX
Já jsem koukám asi nějak mimo mísu. Jakmile jsem na dálnici, držím se obvykle kolem 120-130 na našich a 130-140 na německých dle tacho (cca -3 až 8 reálných). Přijde mi bezpečnější jízda rychlostí, jakou mají ostatní vozidla, než rychlostí výrazně nižší (heslo "rychlost zabíjí" je pravdivé, ale platí to i pro šneky v rádiovkách, kteří nezřídka provoz zcela rozhodí lépe než mladý tuningář v Pežotu). Samozřejmě chápu, že jste to v tom letitém Favoritu nechtěli extra hnát, kdo by chtěl nějaký defekt na cestě, ovšem nechat se předjíždět kamiony, to je zkouška nervů pro všechny :)
19:25:10
21.11.2013
21.11.2013
Boomber
-> haso: Jsem rád, že moje informace ti alespoň trošku pomohly.
Já jel pořád 100 - 110 km/h podle GPS. Otáčky na konci zeleného pole. Tak se olej ztrácel. Jinak, v běžném provozu mimo dálnice jsou ztráty oleje mnohem menší (pouze kapáním)
Já jel pořád 100 - 110 km/h podle GPS. Otáčky na konci zeleného pole. Tak se olej ztrácel. Jinak, v běžném provozu mimo dálnice jsou ztráty oleje mnohem menší (pouze kapáním)
17:43:45
21.11.2013
21.11.2013
kyfkař
00:04:11
21.11.2013
21.11.2013
haso
-> Boomber: jo, ty si mi vtedy radil ohladom tych pump, ze aby som mal dostatok na ucte, to mi tiez dost pomohlo, som platil dvoma kartami vzdy striedavo
k oleju, je pravda, ze sme to netocili ale pred bolo uplne rovnako na ryske ako po vylete...to bol nezmar ten motor
-> MisakusX: no, sli sme 95kmh podla GPS, viac nebolo treba, auto 5 rokov viacmenej stalo a nechceli sme skoncit hned za hranicou...
k oleju, je pravda, ze sme to netocili ale pred bolo uplne rovnako na ryske ako po vylete...to bol nezmar ten motor
-> MisakusX: no, sli sme 95kmh podla GPS, viac nebolo treba, auto 5 rokov viacmenej stalo a nechceli sme skoncit hned za hranicou...
14:26:06
20.11.2013
20.11.2013
MisakusX
Boomber: Na 136 je to opravdu moc, já vím, že se říká, že dokud z toho nekape olej, není to Škodovka, ale kdbych doléval litr na 1000 km, tak to bych snad jen měnil furt filtr, lítám snad výhradně na dálnicích, doleju tak 3 dcl za celou životnost oleje, na ostatních fáčkách to bylo stejné, někde je chyba...
12:23:58
20.11.2013
20.11.2013
minno
-> Boomber: 1 l alebo aj menej je ale každopádne dosť hodne. Pri vysokých otáčkach ti môže olej vycucávať odvetrávacia hadica z veka ventilov čo ide do filterboxu, v tom prípade by si mal zahumusený filterbox zvnútra od oleja.
10:45:52
20.11.2013
20.11.2013
Boomber
-> minno 20.11.13 10:26:48: Jezdil jsem hlavně po dálnicích. Takže tam ta spotřeba byla necelý 1 l oleje / 1000 km. Když jezdím tady u nás doma po oklolí a na dálnice nejezdím vůbec, tak je spotřeba oleje o dost nižší.
Další věc, že taky z toho ten olej trošku kape, takže i tady jsou ztráty
Další věc, že taky z toho ten olej trošku kape, takže i tady jsou ztráty
10:26:48
20.11.2013
20.11.2013
minno
-> Boomber: Tak je to správne, tak to má byť Ja len takú jednu technickú otázku: 1 l oleja na 1000 km na motore po GO?
09:42:44
20.11.2013
20.11.2013
Boomber
Článek velice pěkný. Reakce okolí jsou všude stejné. Já byl na jaře na služební cestě v Německu a to na celé 4 týdny. No a protože na firmě nemohli postrádat služební auto na tak dlouho, tak jsem jel svojim soukromým - Rapidem 136. Cca 3 roky po GO motoru, od té doby najeto cca 10 000 km. Naprosto sériový, kromě rádia a loukotí
Takže Ostrava - Dortmund, výlet za setřenicí do Francie (Nancy) + pojíždy okolo po stavbách, školeních atd. Celkem přes 4000 km.
Takže doma: Tam nedojedeš, rozsype se ti to, zabaví ti to policajti atd.
No a ve světě: Das ist super Auto. Všichni pochvalovali, chteli se podívat a nevěřili, že už se 25 nevyrábí.
S policajty bez problémů, žádná kontrola, žádné problémy, prostě pohoda.
Jedinná porucha byla, že začal trošku blbnout tachometr - spravilo to trochu vazelíny do bovdenu.
Průměrná spotřeba 5,8 l / 100 km a necelý 1 l oleje / 1000 km při dálničním provozu.
Takže Ostrava - Dortmund, výlet za setřenicí do Francie (Nancy) + pojíždy okolo po stavbách, školeních atd. Celkem přes 4000 km.
Takže doma: Tam nedojedeš, rozsype se ti to, zabaví ti to policajti atd.
No a ve světě: Das ist super Auto. Všichni pochvalovali, chteli se podívat a nevěřili, že už se 25 nevyrábí.
S policajty bez problémů, žádná kontrola, žádné problémy, prostě pohoda.
Jedinná porucha byla, že začal trošku blbnout tachometr - spravilo to trochu vazelíny do bovdenu.
Průměrná spotřeba 5,8 l / 100 km a necelý 1 l oleje / 1000 km při dálničním provozu.
18:52:15
19.11.2013
19.11.2013
Marecek
Super článok. Presne viem očom písali tí chalani, ohladom tých (blbých reči o Favorite čo sa napočuvali od ostatných). Prednedavnom som bol s mojim "Fafikom" v Dortmunde. Diki za inšpiráciu na letnú dovolenku s Fafikom do trebarz španielska :))
14:03:52
19.11.2013
19.11.2013
kyfkař
s favoritem bez problému ten je spolehlivej
08:14:31
19.11.2013
19.11.2013
minno
Super článok, veľmi dobre sa mi to čítalo, predstavoval som si, ako som ja sám na vašich miestach a ako to všetko rovnako prežívam. Paráda.
00:00:12
19.11.2013
19.11.2013
MisakusX
No, co na to říci, lze jen obdivovat tu odvahu. Po přečtení článku musím konstatovat, že jste měli z pekla štěstí. Myslím, že je tu spousta členů, co s našimi youngtimery najela (nejen) po Evropě kilometrů mnohem víc než já, tak by mohli vyprávět. Já jsem dva roky po gymplu jel Paříž, Trois, La Copulla a další pozoruhodnosti Atlantského valu v autě ještě o něco starším, než je váš Favorit, ale také asi v lepším stavu. Obzvláště němečtí policisté měli starou Mazdu a bandu vysokoškoláků ve velké oblibě, zastavovali nás často, aby si s námi popovídali, prohlíželi nám opakovaně zavazadla a prováděli zběžnou technickou prohlídku vozu. Dokážu si celkem dobře představit, že kdyby zahlédli přidrátovaný a klepající se výfuk, tak už bychom měli velký problém vydat se znovu na cestu. Jednou jsme se pokusili vyspat v autě, během pěti minut u nás byla hlídka a už nás vyháněli - a to jsme byli na parkovišti u benzínky. jinak Paříž jsem odřídil celkem bez problému, s francouzskými řidiči mám zkušenosti velmi dobré...
Jinak kolik vám to jelo, že vás předjížděly kamiony? To se mi snad nedělo ani s opravdu plně naloženým Formanem, když jsme stěhovali krámy k Bodensee...
Jinak kolik vám to jelo, že vás předjížděly kamiony? To se mi snad nedělo ani s opravdu plně naloženým Formanem, když jsme stěhovali krámy k Bodensee...