Přední světla s černými vnitřky

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [11]:

Přední světla s černými vnitřky: Světlo z eMka zbavené skla Přední světla s černými vnitřky: Světlo s nabarveným vnitřkem Přední světla s černými vnitřky: Světlo s nasazeným novým sklem Přední světla s černými vnitřky: Montáž na auto Přední světla s černými vnitřky: Pravé světlo Přední světla s černými vnitřky: A taky levé Přední světla s černými vnitřky: Výsledek ;o) Přední světla s černými vnitřky: Pro porovnání... Přední světla s černými vnitřky: Svítí to pěkně Přední světla s černými vnitřky: Co na to říkáte? Přední světla s černými vnitřky: Ten pohled budí respekt!

Text:

Návod je popisován na světlech Škoda Favorit, ale postup je obdobný např. u světel na eMko

(pro Favorit je specifická část zabývající se integrovaným blikačem)



Když jsem už na pár autech viděl takhle černě zatmavené vnitřky světel, tak jsem se začal trochu blíže zajímat, jak se to dělá. Docela se mi totiž zamlouval výsledný efekt (ten ostatně můžete posoudit sami). Tento návod obsahuje mnou nabité zkušenosti se kterými se rád podělím ze zručnými lidmi, kteří by si to rádi vyrobili také, ale nevědí přesně jak to má být. Takovýto článek (návod) píšu poprvé, tak na to berte ohled (hlavně co se týče chyb, zejména gramatických).



Potřeba bude:

- pár světel (pár jako že dvě :)

- nová skla (rozhodně nedoporučuji ty hladká! od Ellri apod. - ty jsou dobré pokud si tam dáváte xenony, ale pro normální žárovky s parabolou ta skla nejsou tvarovaná pro nic za nic, říká se tomu optika ;-)

- barevný spray (já jsem použil černý spray na výfuky teplotně odolný do 960° - tolik žárovka sice nehřeje ale něco těch 100W vydává) možno třeba spray na brzdy - barva dle uvážení (třeba v barvě auta)

- technický benzín / benzínový čistič (na očištění plochy před lakováním)

- sklářský tmel nebo postačí silikon (na nalepení skel; nejlépe čirý)

- krepová (papírová) lepící páska (na zakrývání při stříkání)

- nějaké nářadí (když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo...)

- pracovní rukavice (pokud se nechcete pořezat) a kdo má tak ochranné brýle se taky vyplatí

- trpělivost, opatrnost a pečlivost





Postup práce:

* Tak pro začátek bych si sehnal pár světel. Nedělal bych to na těch co sundám z auta (můžou se pak hodit třeba na technickou ;-) - ta barva musí taky trochu zaschnout a než to celý doděláte, jak budete jezdit bez světel? :-) Pak taky všechno ostatní potřebné. Udělejte si na to čas a nikam nespěchejte, především to platí u vylamování toho skla. Je to totiž takové to sklo co se tříští na dost ostřé kusy a při rozbíjení odletují malé ostré úlomky. Proto to taky nedělejte doma v obýváku (obrazně řečeno) ale spíš někde venku nebo kde to snadno uklidíte.



Odstranění starého skla

* Nějakým vhodným nástrojem (kladivo nebo s čím vám to půjde) a přiměřeným násilím rozbijte sklo a co nejvíc toho vymlaťte. Někdo tvrdí že sklo lze sundat vcelku, ale mě to nešlo, tak jsem ho obětoval. Nové kryty se tedy vyplatí a alespoň budou krásně lesklé a čisté. Zbytek musíte vylámat a ukroutit. Pozor dejte ať nerozlámate plast světlometu. Až bude všechno sklo pryč tak odstraňte i zbývající tmel kterým bylo sklo přilepeno aby jste pak mohli na své místo nalepit nové.



Oranžová baňka integrovaného blikače - pro Favorit

* Pro lepší vzhled a větší vizuální efekt změny je dobré odstranit ty podle mě nevzhledné oranžové baňky blikačů. Místo nich použijte klasické oranžové žárovky nebo tzv. diademové apod. Na to je potřeba sundat celou tu plastovou "parabolu". Drží na třech packách které jsou zasazené pravděpodobně za tepla, tkž tak snadno ven nejdou. Vhodným páčidlem (já jsem použil např. šroubovák) je potřeba je vylomit, ale tak aby jste neulomili samotnou packu a bylo možné celek vrátit na místo a za packy přilepit. Jde to těžko, tak je potřeba si s tím vyhrát. Úchyty v kterých packy drží musí povolit prasnutím. Samotná oranžová baňka je z druhé strany přitavená na třech místech, tak plochým šroubovákem nebo nožem oddělit, moc problémů už nedělá. Ještě upozorním že barva z toho plastu vám snadno ulpí na prstech, tkž na to pozor, protože je pak potřeba nějakým stříbrným nebo chrom sprayem to zase obnovit aby to správně odráželo světlo. Tkž pokud z toho tu barvu setřete tak nezoufejte. Celý díl očistěte benzínem a nastříkejte na černo. Po zaschnutí použijte pásku, překryjte zbytek a jen ten vnitřek co odráží světlo nastříkejte nějakou tou chromovou barvou. Pokud se vám podaří barvu nesetřít a nechcete tuto část lakovat tak nemusíte, ale já jsem nabarvil vše co není potřeba k funkci světlometu a je tzv. jen na okrasu.



Sříkání - zakrývání

* Teď pár slov k vlastnímu barvení vnitřku světla, kvůli kterému to všechno děláme. Parabolu a všechny funkční části je potřeba zakrýt páskou aby se nám na ně nedostala barva (také do pohyblivých částí za parabolou!). Zakrývání je velice důležité, pokud to uděláte nedbale přiděláte si jen těžko řešitelné problémy!!! Stříkaný povrch očistíme benzinem (to už snad netřeba připomínat) a lakujeme podle potřeby jednou nebo dvěma vrstvami barvy, dokud nejsme spokojeni (vždy před další vrstvou nechat zaschnout). Pro případ krize: Je možné že po odstranění pásky se vám oloupe barva (povrch) z obroučky paraboly. Pokud to není už v té žásti, které odráží světlo a je to jen na té vnější obroučce, tak se nic neděje a opatrně štětečkem obroučku vybarvíme barvou ze spraye které si trochu nastříkáme na misku, víčko nebo noviny. Dejte si pozor na stékající barvu, ať nemáte černý vnitřek paraboly.



Sestavení, lepení

* Nyní když je všechno zaschlé, krycí páska ostraněna a případně očištěno, tak můžeme začít dávat vše zpět dohromady. Packy plastových parabol blikačů namázneme trochou silikonu nebo lepidlem a natlačíme zpět. Do vnitřního rohu skla mezi plochou skla a tím zahnutým okrajem (snad chápete kam, kdyžtak si to nejdřív ozkoušejte a odměřte) aplikujeme silikon (tmel) v dostatečném ale ne přehnaném množství a přimáčkneme samotný světlomet. Dbáme na to aby bylo světlo dobře utěsněno a sklo drželo bezpečně na svém místě. Pro jistotu připevněte sklo ke světlu páskou dokud silikon nezatvrdne.



Nutné informace

* Když se tohle vše podaří, máte vyhráno. Jako autor článku ale samozřejmě nezodpovídám za případné škody nebo nedej bože zranění. O tom že tohle není věc schválená pro provoz na pozemních komunikací snad i škoda mluvit. Ovšem na druhou stranu nutno říct, že tato úprava nijak nenarušuje funkci světla a neomezuje jeho svítivost! (jinak bych to nedělal - bezpečnost především...). Pokud se najde někdo, kdo podle tohohle článku takováto světla úspěšně vyrobil, budu jen rád když se pochlubíte a pošlete případně nějaké fotky které sem pak přidám. Moc fotodokumentace jsem si během práce nedělal, ale pokud to budu ještě někdy v budoucnu opakovat, tak to určit napravím.



Závěrem

* Ta námaha a trocha krve (pramenící z nezkušenosti a neopatrnosti) mi za to určitě stála (alespoň jsem poučen pro příště) a s výsledkem jsem maximálně spokojen. Auto teď spolu s dalšími doplňky a úpravami vypadá tak jak jsem si představoval..... znamenitě! ;o)

Přeji všem mnoho zdaru při práci a radosti z výsledku!



V případě dotazů, nejasností nebo připomínek mě neváhejte kontaktovat přes SZ.

Rád také zde pod článkem uvítám vaše ohlasy a komentáře, doufám že pozitivní a že jsem to nepsal zbytečně... ;o)
hodnocení článku:

info:

Správce článku: dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
Založeno: 10.04.08 00:16   Poslední změna: 31.10.08 11:14

Přední světla s černými vnitřky - komentáře:

20:21:47
18.01.2012
W0jtik
V pohodě ze dá zklo od zvětla oddělyt, jen ze docela těžko vindávajý ti sazrané oranžové baňki....jynak zem koupyl obiĝejní ĝerní zprej, naztřýkal, zylykonem zklo přylepyl a koupyl ztřýbrné žárovki do předných blynkrů a efekt je luxuzný
20:48:38
21.04.2011
EVO-Liner
no, tak ty povyem se zklo za nemuzy rosbyjat, pekne zom ho dal dole z obicajnim kuchinzkim nosykom bes pozkodenya, yzlo to pracne ale podarylo za to. ynak popyz je dobri.
14:37:05
24.09.2010
Petrrr
tak dnezka zem to udelal na zvou 120 a jdete na to zlosyte normalne zem vsal zvetlo dal ho do troubi na 150 ztupnu, parabola je vlepena v drasce do V, po cca 5myn v troube jedna ztrava draski smekla potom jy odlkopyte y s lepydlem na ny treba zroubovakem pak lechce odzkrabnete lepydlo v drasce a ve 2 rosych paraboli lehce sapavyte tak abi ze uvolnyli a pak potahnete a cela parabola krazne odzkocy. pak ze tam da trochu zylykonu a je to besproblemu zlosene
22:00:02
09.06.2010
lucas
Muzým usnat, že to vipadá opravdu luxuzně 1 Ale vindavaly jzte ven ti paraboli blynkru a hlavnýho zvětlometu? Mě to nějak nešlo, tak jzem to sakril a ztřýknul kolem jak to šlo...
20:49:25
01.01.2010
johaning
Zkla noví v náhradných dýlech ztojý 120,-kĝ,Já je udělal také na fávo a úplně v poho.Vipadáto fakt dobře.
12:35:05
25.12.2009
afro100
-> Faváĝyk: v obchode z nahradnimy dyelmy? alebo sebi na vrakacy?
10:50:47
25.12.2009
Faváčik - zrušená registrace
ja bi zom to aj chcel tak urobyt ale napyzte my kde sosenyem nahradne zkla
22:36:53
09.09.2008
haso
-> dna69 - "sde je mýzto pro Vašy reklamu" :) : mne za luby to se nedelejte to doma v obivaku, ja zom ztratyl nervi a sobral kladyvo a na pozteli zom do toho zkla trezkol3 a vzade po ysbe a pozteli zom mal potom zklo a len zom vizaaaaaaaval1 3
02:49:13
24.06.2008
LiMaK - 742 forever
-> dna69: parabola je chromovana plechova, ale ten plazt kteri ze ztryka zprejem nebo odbarvy na puvodny cernou je s PLAZTU, takse uvasujte, kdis to teplo s sarovki nepojebe plazt, tak any ten cerni zprej. tata to mel 8 let na favorytu obic zprejem, nykde ze to neloupalo (predpokladam dukladne naztrykane) a technycke no problem, ja to mam tak zamo 3tym rokem na 742ce a taki no problem
10:22:08
28.05.2008
Klubko_
-> Josinek: to ee, takovi teplo tam saz neny
15:50:18
26.05.2008
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Josinek: nevšyml jzem zy že bi ze nějak loupala... ale jak pýšu tak jzem použyl tepelně odolnou barvu (co je urĝená třeba na vífuki) tkž bi any neměla 47
19:01:47
19.05.2008
Jožynek
Nelupe/ neprazka ta farba od tepla syarovki?
23:21:55
15.05.2008
waca
Taki jzem ti zvětla "saĝernyl", hm, až teď jzem zy všymnul že tu nějaki ĝlánek o tom je, já jzem to nějak odtušyl jak na to3 .Mě ozobně ze ztrašně lýbý, ale nevym co bude na to řýkat ZTK..ztejnak jý mám do roku 20102
10:49:48
29.04.2008
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
Děkujy všem sa ohlazi a skušenozty... Já zám mám od lydý se zvého okolý také jen zamé posytyvný hodnocený jak to pěkně vipadá. 154 Pyšte klydně dál. 122
08:32:54
22.04.2008
Vojta - zrušená registrace
Jynak na ZTK bes problemu.5
08:31:41
22.04.2008
Vojta - zrušená registrace
Mno ja jzem to taki delal na rapouchovy tak ze podelym o par skuzenozty.¨

Zklo abzolutne neny nutno rosbyjet. Pokud ovzem na to nemate nervi tak to racy rosbyjte. Ja jzem pousyl pro odlepeny zkla ohnuti nus, toluen pro rosleptany toho lepydla co drsy zklo. Dozt dlouho jzem to viresaval ale zlo to a nemuzel jzem nyc rosbyjet.

Druha vec...je to sbitecne ztrykat!! nebo natyrat ten plazt...on je v sakladu cerni! azpon muj bil. Vibrouzyl jzem vodnym bruznim papyrem tu barvu a saleztyl jzem to bruznou paztou...vizledek je krazni lezkli velyce hladki povrch! takse zuper.

Zklo jzem spet lepyl poliurethanovim lepydlem. Doporucuju zy dat saleset pry lepeny ...jynak ze vam bude zvetlo mlsyt.

Tak hodne sdaru4
Extreme Tyres