Jak vyrobit greenline 1.9 TDI

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [4]:

Jak vyrobit greenline 1.9 TDI: Jak vyrobit greenline 1.9 TDI: Jak vyrobit greenline 1.9 TDI: Jak vyrobit greenline 1.9 TDI: kolečka

Text:

Pro výměnu je potřeba dvouramenný stahovák na stažení koleček. Dále hořák na nahřátí.



Po výměně se nelekněte hrozného hučení. Kolečka se musí zajet a vzájemně přizpůsobit.

První 4km je to šílené hučení které s přibývajícími kilometry mizí...
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Honza M
Založeno: 02.05.12 19:13   Poslední změna: 08.06.12 08:24

Jak vyrobit greenline 1.9 TDI - komentáře:

11:03:36
04.05.2012
Honza M
-> TTomas: Já si myslím že převodovka neovlivní kolik ti ukazuje tachometr. Podle mě to bude ukazovat pořád správně
14:54:22
03.05.2012
Nwkt
-> Honza M: Golf, Leon. PD měly 6q, zastavit to jde, vymění se pár věcí
14:53:58
03.05.2012
TTomas
-> vhml: pokud to ma snimani z prevodovky, tak to muze ukazovat spatne, navic neco v tom stylu pisou i v clanku...nebo jim teda promeruje tacho o 11km/h.
14:52:44
03.05.2012
vhml
-> Honza M: proč bys nevěděl kolik jedeš? Už teď ti lže tachometr, naopak s většíma kolama to bude přesnější, alespoň do chvíle kdy začne naopak ukazovat míň. Ale to už si snadno zjistíš v každý druhý vsi na radaru o kolik to lže.
14:51:12
03.05.2012
vhml
-> TTomas: nevím jak to má řešené fabie, ale převod jednotlivýho kvaltu tachometr neovlivní a převodovka z fabie v sobě možná bude mít o to zkorigovanej výstup. Stejně jako 5Q 3,9/4,22
14:37:50
03.05.2012
TTomas
-> Honza M: Legalnost dejme tomu, ale s tim delsim prevodem to taky ukazuje jinak.
upraveno 1x, naposled 03.05.2012 14:38:08
14:36:22
03.05.2012
Honza M
-> Nwkt: to jo, ale nevím jestli to lze dopasovat a připadně z jakého modelu?

-> TTomas: Nelegální. Navíc pak nevíš kolik jedeš. Do toho bych nešel
14:32:23
03.05.2012
TTomas
podobneho efektu jako je prevodovka z fabie lze dosahnout pri pouziti vetsich kol a tim znacne usetrit.
14:30:45
03.05.2012
Nwkt
-> Honza M: Nebyl by lepší 6q?
14:29:57
03.05.2012
Honza M
Jenže použitá převodovka z fabie vyjde na zhruba 12tis + výměna převodovky.

Kdežto výměna soukolí 6,5tis + práce. Samozřejmě že převodovka by byla lepší protože nebude mít takový skok mezi 4 a 5kou. Ale nebude ji snadné sehnat.



mám 81kw a uvažuji o chipu + tato úprava



Nevíte někdo kde to soukolí sehnat? Podle čísel v článku jsem to nikde nenašel. Díky
upraveno 1x, naposled 03.05.2012 14:31:40
22:55:22
02.05.2012
hrejsemnou
Článek mě taky zaujal, jen bych ho chtěl trochu zpřesnit.

Autor článku (tzv. "motoristický novinář") asi neslyšel o dynamickém poloměru kola, a mylně pracuje se statickým poloměrem. U popisovaných pneu 195/65 R 15 uvažuje obvod kola 1993 mm, což je sice správně, ale jen pro nezatíženou gumu kterou máte doma na půdě. Pro zatížené kolo platí obvod ca 1938 mm (změřeno - stačí metr, křída, kus rovného asfaltu a tlačit); u ojeté pneu se obvod dál zmenšuje o sjetý vzorek.

Teď můžeme zpochybnit údaje o rychlostech a otáčkách. Při 130 km/h má motor 2860, resp. 2365 otáček (před úpravou/po úpravě). Maximální rychlosti by mohly plusmínus sedět (neznáme metodiku měření v SM, jízdní odpory spočítat lze), ale příslušné otáčky budou opět trochu vyšší. Tipuju, že pravdě nejblíž budou hodnoty 181,5 km/h při 4000 ot., resp. 165km/h při 3000 ot.

No a teď k té úpravě samotné. Podle mě je použitelná jen pro popisovanou trasu Praha-MB, kde se (pokudvím) prakticky nevyskytují významné svahy. Na jakékoliv jiné trase (vzpomeňme třeba D1 Praha-Krno, o mimodálničním provozu ani nemluvě) se spotřeba i životnost spíš zhorší, vlivem časté nutnosti řadit čtyřku, nadto ještě s extrémním odstupem. Víc ke stoupavosti upravené Octavie teď nenapíšu, protože nemám v PC svou kouzelnou XLS tabulku, ale v případě zájmu můžu ty jízdní odpory rozebrat podrobněji.

Pro zajímavost, dědečkem (nebo spíš pračlověkem) této úpravy byla - zde jistě známá - Škoda 120 LE, kterou si prý taky stvořili inženýři z AZNP na dojíždění Praha-MB. O této legendě se rád dozvím víc, jestli je to vůbec pravda.
upraveno 2x, naposled 02.05.2012 22:56:29
22:53:13
02.05.2012
vhml
Věřím tomu, že v 81kW plus čip to musí fungovat hodně hezky
21:31:16
02.05.2012
palinator
Přečíst to jde.. Jinak ve SM rovněž objevili Ameriku, tyhle úpravy už se dělaj sakra dlouhou dobu. A nejen kvůli spotřebě, ale kvůli tomu, že upravenej diesel nenaráží na nedostatek výkonu, ale na červený pole otáčkoměru.1



E: osobně bych radši řešil převodovku z Fabie TDI (ATD), ve článku zmiňované. Má navíc jednohmotu - body navíc :o))
upraveno 1x, naposled 02.05.2012 21:32:04
21:30:07
02.05.2012
castrol
-> Ultim: kliknes na obrazok a on sa zvacsi
21:28:27
02.05.2012
Ultim
-> U-Geen: Dik, to me fakt pomuze 9

Nevim jak Vam ostatnim, ale ja mam ty pismenka jenom asi 2mm vysoke, to se fakt neda...
21:24:41
02.05.2012
U-Geen
kup si brejle...
21:20:48
02.05.2012
Ultim
Nechces to dat nekam ve full rozliseni? Tak male to neprectu 8
Extreme Tyres