skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak vyrobit greenline 1.9 TDI
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [4]:
Text:
Pro výměnu je potřeba dvouramenný stahovák na stažení koleček. Dále hořák na nahřátí.Po výměně se nelekněte hrozného hučení. Kolečka se musí zajet a vzájemně přizpůsobit.
První 4km je to šílené hučení které s přibývajícími kilometry mizí...
info:
Správce článku: Honza MZaloženo: 02.05.12 19:13 Poslední změna: 08.06.12 08:24
Jak vyrobit greenline 1.9 TDI - komentáře:
19:09:26
05.05.2012
05.05.2012
Nwkt
-> Honza M: dieselpower.cz/forum/view
topic.php?t=100638
19:06:36
05.05.2012
05.05.2012
Nwkt
-> Honza M: Chce to zjistit jakej přesnej typ je potřeba, ale na dieselpoweru se objevujou 6q pořád. Třeba dieselpower.cz/forum/view
topic.php?t=97513
18:40:48
05.05.2012
05.05.2012
Honza M
-> Nwkt: Tak mě jednu takovou sežeň
12:11:39
04.05.2012
04.05.2012
Nwkt
-> Honza M: cca 8 za komplet set a pak práce no
11:36:54
04.05.2012
04.05.2012
Honza M
-> Nwkt: jenže cena takové převodovky bude pěkně v kurzu
11:03:36
04.05.2012
04.05.2012
Honza M
-> TTomas: Já si myslím že převodovka neovlivní kolik ti ukazuje tachometr. Podle mě to bude ukazovat pořád správně
14:54:22
03.05.2012
03.05.2012
Nwkt
-> Honza M: Golf, Leon. PD měly 6q, zastavit to jde, vymění se pár věcí
14:53:58
03.05.2012
03.05.2012
TTomas
-> vhml: pokud to ma snimani z prevodovky, tak to muze ukazovat spatne, navic neco v tom stylu pisou i v clanku...nebo jim teda promeruje tacho o 11km/h.
14:52:44
03.05.2012
03.05.2012
vhml
-> Honza M: proč bys nevěděl kolik jedeš? Už teď ti lže tachometr, naopak s většíma kolama to bude přesnější, alespoň do chvíle kdy začne naopak ukazovat míň. Ale to už si snadno zjistíš v každý druhý vsi na radaru o kolik to lže.
14:51:12
03.05.2012
03.05.2012
vhml
-> TTomas: nevím jak to má řešené fabie, ale převod jednotlivýho kvaltu tachometr neovlivní a převodovka z fabie v sobě možná bude mít o to zkorigovanej výstup. Stejně jako 5Q 3,9/4,22
14:37:50
03.05.2012
03.05.2012
TTomas
-> Honza M: Legalnost dejme tomu, ale s tim delsim prevodem to taky ukazuje jinak.
14:36:22
03.05.2012
03.05.2012
Honza M
-> Nwkt: to jo, ale nevím jestli to lze dopasovat a připadně z jakého modelu?
-> TTomas: Nelegální. Navíc pak nevíš kolik jedeš. Do toho bych nešel
-> TTomas: Nelegální. Navíc pak nevíš kolik jedeš. Do toho bych nešel
14:32:23
03.05.2012
03.05.2012
TTomas
podobneho efektu jako je prevodovka z fabie lze dosahnout pri pouziti vetsich kol a tim znacne usetrit.
14:30:45
03.05.2012
03.05.2012
Nwkt
-> Honza M: Nebyl by lepší 6q?
14:29:57
03.05.2012
03.05.2012
Honza M
Jenže použitá převodovka z fabie vyjde na zhruba 12tis + výměna převodovky.
Kdežto výměna soukolí 6,5tis + práce. Samozřejmě že převodovka by byla lepší protože nebude mít takový skok mezi 4 a 5kou. Ale nebude ji snadné sehnat.
mám 81kw a uvažuji o chipu + tato úprava
Nevíte někdo kde to soukolí sehnat? Podle čísel v článku jsem to nikde nenašel. Díky
Kdežto výměna soukolí 6,5tis + práce. Samozřejmě že převodovka by byla lepší protože nebude mít takový skok mezi 4 a 5kou. Ale nebude ji snadné sehnat.
mám 81kw a uvažuji o chipu + tato úprava
Nevíte někdo kde to soukolí sehnat? Podle čísel v článku jsem to nikde nenašel. Díky
22:55:22
02.05.2012
02.05.2012
hrejsemnou
Článek mě taky zaujal, jen bych ho chtěl trochu zpřesnit.
Autor článku (tzv. "motoristický novinář") asi neslyšel o dynamickém poloměru kola, a mylně pracuje se statickým poloměrem. U popisovaných pneu 195/65 R 15 uvažuje obvod kola 1993 mm, což je sice správně, ale jen pro nezatíženou gumu kterou máte doma na půdě. Pro zatížené kolo platí obvod ca 1938 mm (změřeno - stačí metr, křída, kus rovného asfaltu a tlačit); u ojeté pneu se obvod dál zmenšuje o sjetý vzorek.
Teď můžeme zpochybnit údaje o rychlostech a otáčkách. Při 130 km/h má motor 2860, resp. 2365 otáček (před úpravou/po úpravě). Maximální rychlosti by mohly plusmínus sedět (neznáme metodiku měření v SM, jízdní odpory spočítat lze), ale příslušné otáčky budou opět trochu vyšší. Tipuju, že pravdě nejblíž budou hodnoty 181,5 km/h při 4000 ot., resp. 165km/h při 3000 ot.
No a teď k té úpravě samotné. Podle mě je použitelná jen pro popisovanou trasu Praha-MB, kde se (pokudvím) prakticky nevyskytují významné svahy. Na jakékoliv jiné trase (vzpomeňme třeba D1 Praha-Krno, o mimodálničním provozu ani nemluvě) se spotřeba i životnost spíš zhorší, vlivem časté nutnosti řadit čtyřku, nadto ještě s extrémním odstupem. Víc ke stoupavosti upravené Octavie teď nenapíšu, protože nemám v PC svou kouzelnou XLS tabulku, ale v případě zájmu můžu ty jízdní odpory rozebrat podrobněji.
Pro zajímavost, dědečkem (nebo spíš pračlověkem) této úpravy byla - zde jistě známá - Škoda 120 LE, kterou si prý taky stvořili inženýři z AZNP na dojíždění Praha-MB. O této legendě se rád dozvím víc, jestli je to vůbec pravda.
Autor článku (tzv. "motoristický novinář") asi neslyšel o dynamickém poloměru kola, a mylně pracuje se statickým poloměrem. U popisovaných pneu 195/65 R 15 uvažuje obvod kola 1993 mm, což je sice správně, ale jen pro nezatíženou gumu kterou máte doma na půdě. Pro zatížené kolo platí obvod ca 1938 mm (změřeno - stačí metr, křída, kus rovného asfaltu a tlačit); u ojeté pneu se obvod dál zmenšuje o sjetý vzorek.
Teď můžeme zpochybnit údaje o rychlostech a otáčkách. Při 130 km/h má motor 2860, resp. 2365 otáček (před úpravou/po úpravě). Maximální rychlosti by mohly plusmínus sedět (neznáme metodiku měření v SM, jízdní odpory spočítat lze), ale příslušné otáčky budou opět trochu vyšší. Tipuju, že pravdě nejblíž budou hodnoty 181,5 km/h při 4000 ot., resp. 165km/h při 3000 ot.
No a teď k té úpravě samotné. Podle mě je použitelná jen pro popisovanou trasu Praha-MB, kde se (pokudvím) prakticky nevyskytují významné svahy. Na jakékoliv jiné trase (vzpomeňme třeba D1 Praha-Krno, o mimodálničním provozu ani nemluvě) se spotřeba i životnost spíš zhorší, vlivem časté nutnosti řadit čtyřku, nadto ještě s extrémním odstupem. Víc ke stoupavosti upravené Octavie teď nenapíšu, protože nemám v PC svou kouzelnou XLS tabulku, ale v případě zájmu můžu ty jízdní odpory rozebrat podrobněji.
Pro zajímavost, dědečkem (nebo spíš pračlověkem) této úpravy byla - zde jistě známá - Škoda 120 LE, kterou si prý taky stvořili inženýři z AZNP na dojíždění Praha-MB. O této legendě se rád dozvím víc, jestli je to vůbec pravda.
22:53:13
02.05.2012
02.05.2012
vhml
Věřím tomu, že v 81kW plus čip to musí fungovat hodně hezky
21:31:16
02.05.2012
02.05.2012
palinator
Přečíst to jde.. Jinak ve SM rovněž objevili Ameriku, tyhle úpravy už se dělaj sakra dlouhou dobu. A nejen kvůli spotřebě, ale kvůli tomu, že upravenej diesel nenaráží na nedostatek výkonu, ale na červený pole otáčkoměru.
E: osobně bych radši řešil převodovku z Fabie TDI (ATD), ve článku zmiňované. Má navíc jednohmotu - body navíc :o))
E: osobně bych radši řešil převodovku z Fabie TDI (ATD), ve článku zmiňované. Má navíc jednohmotu - body navíc :o))
21:30:07
02.05.2012
02.05.2012
castrol
-> Ultim: kliknes na obrazok a on sa zvacsi
21:28:27
02.05.2012
02.05.2012
Ultim
-> U-Geen: Dik, to me fakt pomuze
Nevim jak Vam ostatnim, ale ja mam ty pismenka jenom asi 2mm vysoke, to se fakt neda...
Nevim jak Vam ostatnim, ale ja mam ty pismenka jenom asi 2mm vysoke, to se fakt neda...
21:24:41
02.05.2012
02.05.2012
U-Geen
kup si brejle...
21:20:48
02.05.2012
02.05.2012
Ultim
Nechces to dat nekam ve full rozliseni? Tak male to neprectu