Odstranění vibrací volantu resp. jejich minimalizace

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [6]:

Odstranění vibrací volantu resp. jejich minimalizace: Odstranění vibrací volantu resp. jejich minimalizace: Odstranění vibrací volantu resp. jejich minimalizace: Odstranění vibrací volantu resp. jejich minimalizace: Odstranění vibrací volantu resp. jejich minimalizace: Odstranění vibrací volantu resp. jejich minimalizace:

Text:

Nevím jestli to je na článek, ale mam z toho radost, že se mi to po 5ti letech výměn všeho možného povedlo. Začalo to výměnou svisláků a kuláků, potom rozborka řízení, výměna vnitřních čepů a pouzdra ve kterém chodí hřeben. Bylo to pořád stejné, dokonce po výměně kuláků a vnitřních lůžek čepů řízení horší. Dáno tím, že se vibrace od kol lépe přenášely. Zkoušel jsem mnoho kol, některé házely víc, některé míň, stejně tak jsem zkoušel dávat jiné náboje, měl jsem 6 párů. Zkoušel jsem vyvažovat kola i s náboji a poté to namontovat ve stejné poloze. Vše bylo bez výsledné, jen to semtam bylo trochu lepší a jindy zas horší. Geometrie také nepomohla. Zkoušel jsem dotáhnout dorazový šroub hřebenu, ale nakrajích to nešlo urvat a v přímém směru jízdy to bylo normální... Pak jsem si u rozebraného řízení všiml pístku, který díky pružině tlačí na hřeben, tak jsem tu pružinku vypodložil 2mm silnou podložkou, dorazový šroubek jsem dotáhl pouze rukou a zajistil kontramatkou. A výsledek - vibrace se na starých matadorech 165R13 velmi minimalizovaly a kdyz jsem teď dal zimní pneu (stejné co jsem měl loni) tak volant vůbec nevibruje, je to super od 80km/h do 150km/h, víc jsem to zatím nezkoušel.

Zřejmě je ta pružinka po letech již unavená, popřípadě je už vychozený ten pístek a hřeben, nevím jak dlouho to vydrží, ale když to začne dělat problémy, tak to vypodložím ještě víc :) je to práce na půl hoďky.

Někdy sem dám nějakou fotku... Kdo má s tím problémy, tak doufám, že mu to pomůže a nebude se tím trápit, tak jako já :/ :).

Samozřejmostí jsou dobře vyvážená kola a kvalitní pneu. Řešil jsem to na škodě rapid - žlutý, co mám v ID. Choulostivej je na to i červenej MTX, sice mi teď s perfektně vyváženejma pneu volant nevibruje, ale je cítit, že je hřeben volnější, tak to také trošičku vypodložím.

Ještě podotknu, ze dělat to na 742 je uplně bez problému - jde to krasně na autě, pokud teda nejsou total zarezle šrouby, ale u fava nebo feldy to je na vyndani celeho řízení z vozu. Ja to na MTX dělal, když byla napravnice venku.



hodnocení článku:

info:

Správce článku: Jarda - zrušená registrace
Založeno: 08.11.10 21:17   Poslední změna: 08.07.11 07:43

Odstranění vibrací volantu resp. jejich minimalizace - komentáře:

12:12:19
08.07.2011
minno
Aaa fotky sú už tu. Ešte by som do článku azda doplnil, že okrem vypodloženia pružinky je riešením aj odobratie vymedzovacích podložiek pod tým vekom. Ja som podložku pod pružinu nedával, len som miesto 3 pôvodných podložiek pod vekom nechal len jednu.
21:37:38
06.07.2011
Pavell
ty fotky by bodly4
09:43:51
06.07.2011
minno
-> Jarda: nj, aj ja som na to zabudol. Pohľadám tie fotky a potom ti ich pošlem.
07:15:49
05.07.2011
Jarda - zrušená registrace
-> minno: ja si to precetl az ted9, jasne jestli je jeste najdes, tak je sem rad vlozim4
22:02:48
04.04.2011
afro100
-> saSaT: jj je
22:01:17
04.04.2011
saSaT
-> upír 130: tlumič řízení...není to takové ten bazmek ze kša na nápravnici a řízení jak měly litříky?v tomhle su trošku mimo
10:19:08
07.02.2011
minno
-> Jarda: v sobotu som robil to, o čom pojednáva tento článok. Nafotil som to, takže keď tak ti môžem poslať fotky a vložíš ich sem do článku.
20:57:55
23.11.2010
upír 130
-> Jarda: taky jsem měl tenhle problém. vyvyžoval sem i náboje kol, pak jsem zjistil že mi hází středící kroužky náboje o 0,3mm, tak sem hodil náboj mezi hroty soustruhu a stočil a udělal kroužek.. tím bylo kolo líp vystředěný ale zlepšilo se to jen minimálně.. kola neházeli nic.. vyvážený několikrát.. prostě u škodovky je problém oproti MCphersonu že nemá ta otoč žádnej odpor a MCpherson má určitě větší díky hornímu třecímu ložisku.. každý kolo má minimální nevaváženost i po vyvážení a trochu hází a u škodovky která nemá žadnej odpor řízení je to problém.. ja jsem to vyřešil trochu jinak ale podobně jako ty.. víc jsem stáhnul svislé čepy zespodu aby šla otoč tíž a je klid.. to se lehce projevilo na odporu ve volantu ale minimálně.. možná by pomohl tlumič řízení..
16:02:45
13.11.2010
minno
-> Jarda: no presne som si myslel, že u teba bude už tá kilometráž niekde inde, preto som sa na to pýtal :) po 360tis. km sa už ozaj nie je čo čudovať, že tá pružinka je v prdeli....

No ide v podstate o to, že nepoznám nikoho, kto by pri generálke hrebeňu prítlak tej pružinky riešil :) Jedna skupinka generálkovačov vymení len manžety, riadenie natrie a viac nerieši, tá druhá skupinka, ktorá riadenie aj rozoberie vymení len futrá a zvyšok zloží tak ako bolo.... Tiež som prítlak pružinky pri GO riadenia nemeral, ale myslel som na to, že s tým môže byť potom problém...no nebol, tak som to nechal tak.

Ono aj automechanici sú len ľuďia :) A častokrát robia danú vec úplne nesprávnym spôsobom a o správnom postupe ani len netušia :)
12:10:07
13.11.2010
Jarda - zrušená registrace
-> minno: rizeni ma 360 tis. km

tak ja tu resil ty vibrace nekolikrat a nikdo mi neporadil, ale mas pravdu stacilo pozorne cist andrta :) jenze mi to neporadil nikdy nikdo, zadny automechanik 9 jeste bych mohl zmerit, jestli je tam ted opravdu tech 10kg4 -> Rider skoda: staci zajistit ten pistek a nic ti nevytece, ja tam teda mam vazelinu a ne olej, ale vazelina se davala az do favoritu...
23:25:58
12.11.2010
Bucin
-> minno: takle upřímě jsem se už dlouho nezasmál 1
22:59:22
12.11.2010
minno
-> Rider skoda: musíš to spraviť veľmi rýchlo :)
22:21:00
12.11.2010
Rider skoda
-> minno: odsroubuji tedy to vicko ktere je uchyceno 2 sroubkama a vyndat tu pruzinku a podlozim ji 2mm podlozkama z plechu?Ty sroubky mozna vtocim,ale jde o to aby mi nevytekl olej z te prevodky??
09:29:12
12.11.2010
minno
-> Klubko_: ty si to asi trochu pletieš, vypodkladáva sa to zospodu ako je prítlačná podložka hrebeňa a nie zhora ako je pastorok riadenia.
09:27:11
12.11.2010
minno
-> Jarda: Dobrý postreh, chválim. Každopádne si myslím, že stačilo postupovať podľa odporúčaní výrobcom, resp. podľa technickej literatúry o škodovkách (napr. Andrt) a nemusel si mať s tým také problémy.



Viď. nasledujúci link, je to vytiahnuté z Andrta, ako sa postupuje pri skladaní alebo generálkovaní hrebeňového riadenia:

skoda120.inetbox.sk/_temp /riadenie.jpg



"Ak osová sila prítlačnej pružiny nedosahuje 100N, pružina sa vymení za novú".



Len tak zo zaujímavosti, koľko km má to tvoje riadenie najazdené?



-> Rider skoda: dá sa to robiť bez nutnosti vyberania riadenia z auta. Stačí ľahnúť pod auto a vykrútiť dve M6x20 skrutky zo spodného víka riadenia. Akurát si nie som celkom istý, či je tam dostatočný priestor na to, aby sa tie dve skrutky dali bez demontáže riadenia úplne vykrútiť.
upraveno 2x, naposled 12.11.2010 09:40:37
09:06:16
12.11.2010
Klubko_
-> Rider skoda: no, vypodlozeni primo na aute bys musel pravdepodobne udelat pres tu diru, jak prochazi rizeni karoserii. A to bych rekl, ze je ukol hodny gynekologa.



edit: minno me opravil, tudy cesta nevede.
upraveno 1x, naposled 14.11.2010 23:34:37
00:15:28
12.11.2010
Rider skoda
-> Jarda: asi me trapi stejna vec.Udelal jsem kvuli tomu uz kompletni genmeralku rizenio a stale stejne.Kdyz jede uplne po hladkem povrchu(nova silnice,letiste) tak v poradku ale jakmile male diry tak ten volant strasne mlati do rukou jako kdyz mi tez chodi hreben asi bez odporu jako tobe( nebo minimalnim).Novou pruzinku jsi koupit nezkousel)asi nelze ze?Necha se ta pruzinka vypodlozit primo v aute(aniz bys demontoval rizeni ven) to se musi sundat i to vicko pod kterym je ten pistek jestli si to dobre pamatuji?Diky moc
22:21:07
11.11.2010
Jarda - zrušená registrace
-> vhml: spis na hrebenu nebyl zadnej odpor, tak se to rozkmitavalo...

-> Bucin: nz, to mi to take porad delalo...



oni to vetsinou lide u skodovek neresi....
18:23:36
11.11.2010
Bucin
díky za tip taky mne to trápí u hřebenu v rozpětí od 80km/h do nevim měl jsem tam 120km/h a stále vibroval nejvis vybruje kolem 90až100km/h
11:32:10
11.11.2010
vhml
Jako že si měl vůli mezi pastorkem a hřebenem, kde se to pak rozkmitalo?
Extreme Tyres