Úprava kyvkových domků na vlečku.

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [4]:

Úprava kyvkových domků na vlečku.: Očištěný střed a prstenec Úprava kyvkových domků na vlečku.: Rozříznutý prstenec v požadované výšce Úprava kyvkových domků na vlečku.: Před navařením Úprava kyvkových domků na vlečku.: Zleva:vlečkový,upravený kyvkový a kyvkový domek

Text:

Jelikož se mi zdál seriový podvozek na mojí Škodě 130 dosti měkký,tak jsem byl donucen přistoupit na změnu pružin a tlumičů.Přední nápravu jsem osadil 220 mm pružinami od Tunera#2 a zadní nápravu pružinami ze Škody 120 (tedy z kyvné nápravy).Tlumiče jsem použil na obě nápravy HP-sporting.

Po montáži pružin na auto jsem zjistil,že zadek je vůči předku dost nízko,bylo s tím tedy potřeba něco udělat.

Upravil jsem proto domky pružin z kyvky tak,aby se daly použít na vlečenou nápravu.Několik lidí se mě ptalo na tuto úpravu,tak ji zde zveřejním.

Nejprve si opatříme domky z kyvné nápravy,které rozdělíme na 2 kusy a z hlavního (středového) kusu odstraníme pryžový silentblok.(Já ho ořezal nožem a potom dobrousil drátěným kartáčem ve flexe).

Druhý díl (plechový prstenec) se po obvodě uřízne na požadovanou výšku (já zvolil cca 25 mm).Tu část,která má na sobě díry pro šrouby otočíme vzhůru nohama a nasadíme na očištěný střed domku a privaříme.Zbylou část prstence můžeme vyhodit.Postup jednoduché úpravy je znázorněn na obrázcích.
hodnocení článku:

info:

Správce článku: jarda.u1
Založeno: 02.05.10 21:20   Poslední změna: 02.05.10 22:00

Úprava kyvkových domků na vlečku. - komentáře:

12:11:41
18.05.2011
MOLSO
-> minno: ked napravu podviazes tak aby sa nedostal do uplne roztvorenej polohy tak to fungovat bude
12:09:23
18.05.2011
minno
Ja sa spýtam, sériový kyvkový tlmič je možné použiť na sériovú vlečku (vlečková struna + vlečkový domec). Vychádza to dĺžkovo? Kyvkový tlmič by mal mať podľa zistenej info o 2,5 cm kratší zdvih. Náprava bude podviazaná.
15:09:41
21.01.2011
jarda.u1
-> havlik: zalezi,co tam mas za tlumic.Treba ty tvoje extratvrdy motokarovy by se urcite driv nevytahly,nez by stacil domek vyskocit :)
14:53:29
21.01.2011
MOLSO
-> havlik: 3 3
14:31:14
21.01.2011
havlik
-> jarda.u1: to nejni pravda:) když bych to nepodvázal tak mi vypadne pružina tlumič má dobře 20čísel místa na roztažení eště
14:10:01
21.01.2011
jarda.u1
-> SMOG: jak pise -> vhml: ,zalezi jak chces mit auto "vysoko",nebo&q uot;nizko"nad zemi.Pokud bys dal ale neupravene kyvkove domky na vlecku,tak musis podvazat ramena,jinak se ti vytrhne tlumic i s kusem domku z kastle pri vyveseni kola.
12:37:26
21.01.2011
vhml
-> SMOG: podle požadované výšky auta. S kyvkovým to bude vysoko jako normálně, s vlečkovým o nějaké 3cm níž
12:35:51
21.01.2011
SMOG
Chtěl bych se zeptat zasvěcených který domek je lepší pro tvrdší kyvkové pružiny na vlečce.Dík1
15:14:52
05.05.2010
jarda.u1
-> Tuner#2: Tak to nevim.Mel jsem je podvazany s vleckovejma domkama,ale jelikoz jsem s tim pak laboroval a ty kurty byly pak jiz kratke,tak jsem je tam zatim nedal.(nebyl cas) Ale jinak by me to taky zajimalo.
15:11:18
05.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jarda.u1: A kyvkový HP má vnitřní doraz?
15:07:48
05.05.2010
jarda.u1
-> Tuner#2: Vypadne jen kdyz mas vleckove tlumice,protoze maji delsi zdvih.Ja mam kyvkove a zatim podvazano nemam.4
14:59:36
05.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jarda.u1 05.05.10 11:23:32: Ale když dáš kyvkové pružiny, tak Tě dřív vypadne pružina z uložení než je tlumič nadorazu, takže doporučuju podvázat.4
14:54:52
05.05.2010
jarda.u1
-> jerzy: Presne tak.Bez podvazani by se vytrhl.
14:20:14
05.05.2010
jerzy
-> jarda.u1: jo takhle, že ten kyvkový domek není udělaný na to aby udržel ten tlumič a v podstatě celou nápravu ve vyvěšení. už to chápu.
11:23:32
05.05.2010
jarda.u1
-> Šimi/Rapid 136: -> jerzy: nic jsem neodlehcoval,jen jsem se potreboval dostat zhruba na vysku kyvkoveho domku a zaroven zajistit aby se domek pri vyveseni ramene neroztrhl a navypadl tlumic s pruzinou.U 120 je totiz spodni doraz resen plechovym trmenem,ktery je podvlecen pot trubkou polonapravy.U 130 je spodni doraz resen v tlumici.4
21:48:19
04.05.2010
jerzy
-> Šimi/Rapid 136: to odlehčil, víš jak 41
21:34:12
04.05.2010
Šimi/Rapid 136
nikdy jsem to nezkoušel tak asi blbá připomínka, ale jak to máš na fotkách tak ten kyvkovej a předělanej domek jsou uplně stejný, jen si se zbavil toho silentbloku ne? Když je kyvková pružina kratší tak bych spíš řešil převaření úchytu domků aby se pustil o něco níž ne? Ale jak řikám, nevyznám se, tak mě tu neukamenujte3
08:04:30
04.05.2010
MOLSO
-> jarda.u1: zaujimave riešenie 6
21:59:06
03.05.2010
jarda.u1
-> MOLSO: presne tak jak pises 4 Da se podle potreby udelat i vyssi ci nizsi.
21:27:07
03.05.2010
MOLSO
-> jarda.u1: takže teraz ten prevarený domec je rovnako vysoký ako origo kyvkový, akurát je zvarený a nemože sa rozpadnúť hej ?
11:54:18
03.05.2010
jarda.u1
-> Tuner#2: jak u koho Jendo 4 Ja to mel opet jako clun3
09:45:47
03.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Pěkný článek, ale kyvková pružina + vlečkový domek je akorát 3
22:26:09
02.05.2010
jarda.u1
-> Martin136COUPE: jasne,zpusobu bude vzdycky vic.4
22:24:29
02.05.2010
Martin136COUPE
Já to nepopírám jenom se přidal svůj šálek kávy. A hlavně sem vyhlášenej magor na předimenzování tuhosti a na hmotnost či výrobu nehledím. 40
22:14:42
02.05.2010
jarda.u1
-> Martin136COUPE: taky to tak jde,ale zdá se mi to moje rešení jednodušší4
22:11:59
02.05.2010
Martin136COUPE
-> havlik: Ano ! 40
22:08:24
02.05.2010
havlik
-> Martin136COUPE: jsou tací co neřezali a maj eště nižší:D
22:07:48
02.05.2010
Martin136COUPE
S kyvkovou pružinou na vlečkových domkách to bude kua nízko vždy. T2 to tak má a ještě to řezal blázen. Já to chtěl tedy výše, hlavně proto, že mám menší kola a nechci tahat příčku po zemi.



skoda.panda.cz/forum/view topic.php?t=3035&...
22:05:42
02.05.2010
jarda.u1
-> Martin136COUPE: Taky jsi měl zadek nízko?Klidně to sem přidej,zajímá mě to.4
22:03:06
02.05.2010
Martin136COUPE
Pěkný pěkný. Já s tim bojoval loni když se naskytly taky pružiny od T2.



Pokud ti to neva, tak sem mohu hodit odkaz mého badání s popisem i fotkama co Ty na to ?
Extreme Tyres