skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Meranie hladiny oleja v prevodovke Škoda 1000-136
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [1]:
Text:
Výroba prípravku na meranie hladiny oleja v prevodovke Škoda 1000-136.info:
Správce článku: minnoZaloženo: 05.12.14 10:40 Poslední změna: 05.12.14 10:47
Meranie hladiny oleja v prevodovke Škoda 1000-136 - komentáře:
-> Syny: nie
-> minno: Nemenil se tvar skrine?
Čo píše Andrt.
Je veľmi zaujímavé, že v 4q po 84 má byť hladina o 12 mm nižšia ako v 4q do 84.
Pozná niekto dôvod, vysvetlenie?
Je veľmi zaujímavé, že v 4q po 84 má byť hladina o 12 mm nižšia ako v 4q do 84.
Pozná niekto dôvod, vysvetlenie?
-> Dušan: to hej no, ale ja som sa pýtal na vlečku :)
-> minno: zalezi jestli je kyvka vyvesena dolu nebo je na zemi do A ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Nedávno jsem měnil olej v mokrém 5q a dolil jsem po kontrolní šroub což bylo tuším 2,25l. Ale tady čtu co píše Petr Urban a je to logické tam dát o něco více, takže ještě asi doliju. Dělal bych to tedy tak že doliješ olej po šroub a pak tak deci na víc. Nic tím nezkazíš. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> kraska98: Ale kontrólny otvor je v rovnakej výške 4q aj 5q, a do 5q sa má liať podľa mierky o 12 mm viac![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: Mě příjde ta měrka jako zbytečnost. Ke kontrolnímu šroubu je poměrně dobrý přístup i bez jámy na nezvedlém autě.
-> minno: Tiež prvé doiatie po otvor a potom si to radšej nikdy nepozriem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: první nalití dle kontrolního otvoru, pak dle této měrky.
Anketa: Koľko oleja dávate do suchého 5q? Držíte sa takejto mierky, alebo sa držíte kontrolného otvoru? Alebo ste prišli zložitým meraním a skúšaním na inú vhodnejšiu hladinu?
-> MOLSO: no ne ked ho tam nalejes viac tak ryhlejsie vytecie ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: to akoze vlastnou hmotnostou oleja ked nalejes o pol deci viac tak sa pretlaci medzi deliacimi rovinami ? alebo ?
aj ked ono to vlastne chčije stejnak furt![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
aj ked ono to vlastne chčije stejnak furt
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> MOLSO 12.12.14 13:37:22: hydrostaticky tlak![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: aky tlak uz len v prevodovke moze vznikat ? ved ma odvzdusnovaci otvor
-> Urbi: Hm... ale přiliš vysoká hladina oleje v převodovce zase způsobuje vyšší tlak při mazání a dochází k pronikání oleje ze skříně ven ne?
-> Urbi: tak nejako by som to definoval aj ja.
Je lepší když je v pětikvaltu dokonce více oleje než kolik ja dané a to skrz domazání pětky, která je na začátku převodovky po směru jízdy a při rychlejší jízdě může tak být více oleje na diferáku, tak skrz lepší domazání pětky není špatné mít oleje dostatek.
-> vhml: Není olej v poloosách? ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)