skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Podvozek - Tvrdé silentbloky
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [17]:
Text:
Tak že pro všechny škodvkáře (Š100–130, Favorit, Felicia, Fabia, Octavia) kompletní možnost silentbloků co jsou na tyto vozy. Vše na fotech.Ke Š100-130 také silentbloky tlumičů.
Nově v portfoliu silentbloky horního uložení tlumičů Favorit Felicia ...
info:
Správce článku: pemitZaloženo: 13.04.12 16:14 Poslední změna: 31.07.21 13:54
Podvozek - Tvrdé silentbloky - komentáře:
-> Eidy: jak již jsem psal moc doma nejsem protože je to stále jen těch 1,5mm tak že jsme tam kde jsme byli s osazením silentbloku po nějaké době se to vydře a navíc postupem času se tam stejně bude vytvářet vůle. protože se to bude vydírat. vše vyzkoušeno.
Nooo vzadu bych to na tenhle silentblok klidně viděl (cenovka??).
Ale předek mě stále nepřesvědčil, asi zůstanu u myšlenky jednoho silentbloku z bláta a spodku na tvrdo...
Ale předek mě stále nepřesvědčil, asi zůstanu u myšlenky jednoho silentbloku z bláta a spodku na tvrdo...
-> Eidy: jenže tam je ten lem, kterej trčí ven, aby se neposouvala hlavice do strany, takže to bude na těsno v rameni, když dáš podložku menší zapuštěnou, tak nezamezíš pohybu a budeš gumu střihat... leda vevařit do ramene větší opěrnou podložku...
-> Eidy: takto nejak jsem měl řešené uložení na své škodě )plné uložení s kluznám pouzdrem a pravě vymezovací podložkou. pouzdro ma prům.20 pouzdro na rameni je jak píšeš 23 sice je to nic moc ale stále je tam 1,5mm. No a pokud tam dám podložku dojde k tomu že se podložka bude opírat o hlavu svisláku a také o rameno ale zase pouze tím 1,5mm a pokud bude mít větší průměr díry bude se opírat o část ramene a bude ho vlastně vydírat tak že tato uprava dle mě také nepoužitelná. A co si snad ještě pamatuju tak pouzdro má tuším pouze spodní rameno na horním je to možná také ale nejsem si zcela jist myslím že tam je to rovné. Pak mě ještě napadla jediná varianta a to vymezit prostor mezi osazením silentbloku a ramenem za pouzdrem prům. 23. tam bude dle mého tak 1,5 mm tak že do tohoto prostoru dát podložku a vše je vyřešeno ke spokojenosti všech.
-> m8rinek: Ale vejde. Vnitřní trubka u origo silentu je o kus delší než vnější. I pemit to zmiňuje. O nějakých 2,5mm na každou stranu, Takže když dám 2,5mm podložku z každé strany, jsem doma.
-> Eidy: jo jo udělat trubku kratší a nahodit na každý bok dostatečně silnou podložku, aby byl vymezen silentblok by mohlo být řešení, otázka je jestli se to vejde, jinak by podložka musela být zapuštěná a menšího průměru, než je silentblok...
pemit 23.05.12 22:27:59 napsal:
silentblok při použití na zadní rameno tam to bude 100% pro použití ve
svislém čepu tam si hodně věřím že taky. Ještě tady hodím takovou
úvahu. Vezměme si seriový silentblok ve svislém čepu co vím tak má
vnitřní pouzdro větší cca o 2,5mm na každou stranu než vnějši pouzdro
pokud budeme brát v úvahu vámi všemi popsané síly tedy síly vertikální
a horizontální máte pocit že sériový silentblok se nepohybuje dopředu a
dozadu??? pokud si myslíte že ne tak to jste na velkém omylu pohybuje se
také. oproti tvrdému ale prakticky má volnou plochu právě těch 2,5mm
dopředu a do zadu a ještě v měkkém uložení se tedy bude pohybovat ba
právě díky měkké gumě tam budou působit i síly nahoru a dolů. prostě
svislý čep má snahu se při brzdění vlastně snahu se otočit ve smyslu
dopředného směru a jeho brždění. u tvrdého silentbloku osazení má
funkci vymezení pohybu dopředu a dozadu z důvodu použití tvrdé směsi. Co
se týče pohybů nahoru a dolů tady je to již rozhodně lepší než
u sériového tedy jde o pohyby při propérovávání kola kde se tímto
vlastně mění následně nastavení geometrie. dále předpoklad je i ten že
takto uložený svislý čep by měl poskytnout lepší kopírování
případných nerovností na vozovce (kluzné uložení). Tak snad alespoň
částečné vysvětlení.
Jo, už chápu kam míříš. Souhlasím s teorií, ale musím nesouhlasit s vyvozenými závěry. Tvoje teorie by platila, pokud by celá čelní plocha silentbloku byla opřená o něco. K tomu ale v sériových ramenech nedojde. Tam je vevařené pouzdro o průměru 23mm (seběhl jsem to oměřit do garáže) a tvůj silenblok má i s rantlem odhadem 35mm. To znamená, že rantl gumy se nemá o co opřít a tudíž bude hlava svisláku jezdit sem a tam v ose šroubu. Moje rada je, na rantlik se vyprdnout, o to zkrátit gumu a místo toho dodat podložku, která přijde nasunout na středovou trubku a bude tak zcela zabraňovat pohybu svisláku. V podstatě obdoba podložky za spodní hlavou svisláku pouze zcela bez mezery.
Oceňuju lidi, kteří dokážou udělat tyhle věci, ale pokud nejsem přesvědčen o funkci nebudu za tyhle výrobky utrácet. Přestože bych tím podpořil nadšence.
Edit: Co se týká změny odklonu, bude tenhle silent určitě lepší než origo, to bez pochyby. To ale není vše.
silentblok při použití na zadní rameno tam to bude 100% pro použití ve
svislém čepu tam si hodně věřím že taky. Ještě tady hodím takovou
úvahu. Vezměme si seriový silentblok ve svislém čepu co vím tak má
vnitřní pouzdro větší cca o 2,5mm na každou stranu než vnějši pouzdro
pokud budeme brát v úvahu vámi všemi popsané síly tedy síly vertikální
a horizontální máte pocit že sériový silentblok se nepohybuje dopředu a
dozadu??? pokud si myslíte že ne tak to jste na velkém omylu pohybuje se
také. oproti tvrdému ale prakticky má volnou plochu právě těch 2,5mm
dopředu a do zadu a ještě v měkkém uložení se tedy bude pohybovat ba
právě díky měkké gumě tam budou působit i síly nahoru a dolů. prostě
svislý čep má snahu se při brzdění vlastně snahu se otočit ve smyslu
dopředného směru a jeho brždění. u tvrdého silentbloku osazení má
funkci vymezení pohybu dopředu a dozadu z důvodu použití tvrdé směsi. Co
se týče pohybů nahoru a dolů tady je to již rozhodně lepší než
u sériového tedy jde o pohyby při propérovávání kola kde se tímto
vlastně mění následně nastavení geometrie. dále předpoklad je i ten že
takto uložený svislý čep by měl poskytnout lepší kopírování
případných nerovností na vozovce (kluzné uložení). Tak snad alespoň
částečné vysvětlení.
Jo, už chápu kam míříš. Souhlasím s teorií, ale musím nesouhlasit s vyvozenými závěry. Tvoje teorie by platila, pokud by celá čelní plocha silentbloku byla opřená o něco. K tomu ale v sériových ramenech nedojde. Tam je vevařené pouzdro o průměru 23mm (seběhl jsem to oměřit do garáže) a tvůj silenblok má i s rantlem odhadem 35mm. To znamená, že rantl gumy se nemá o co opřít a tudíž bude hlava svisláku jezdit sem a tam v ose šroubu. Moje rada je, na rantlik se vyprdnout, o to zkrátit gumu a místo toho dodat podložku, která přijde nasunout na středovou trubku a bude tak zcela zabraňovat pohybu svisláku. V podstatě obdoba podložky za spodní hlavou svisláku pouze zcela bez mezery.
Oceňuju lidi, kteří dokážou udělat tyhle věci, ale pokud nejsem přesvědčen o funkci nebudu za tyhle výrobky utrácet. Přestože bych tím podpořil nadšence.
Edit: Co se týká změny odklonu, bude tenhle silent určitě lepší než origo, to bez pochyby. To ale není vše.
-> pemit: Rád si nechám situaci vysvětlit. Tenhle silent bych klidně dal na šikmé rameno vlečky. Ale do svisláku určitě nee. Pokud mi něco uniklo, pouč mě.
silentblok při použití na zadní rameno tam to bude 100% pro použití ve svislém čepu tam si hodně věřím že taky. Ještě tady hodím takovou úvahu. Vezměme si seriový silentblok ve svislém čepu co vím tak má vnitřní pouzdro větší cca o 2,5mm na každou stranu než vnějši pouzdro pokud budeme brát v úvahu vámi všemi popsané síly tedy síly vertikální a horizontální máte pocit že sériový silentblok se nepohybuje dopředu a dozadu??? pokud si myslíte že ne tak to jste na velkém omylu pohybuje se také. oproti tvrdému ale prakticky má volnou plochu právě těch 2,5mm dopředu a do zadu a ještě v měkkém uložení se tedy bude pohybovat ba právě díky měkké gumě tam budou působit i síly nahoru a dolů. prostě svislý čep má snahu se při brzdění vlastně snahu se otočit ve smyslu dopředného směru a jeho brždění. u tvrdého silentbloku osazení má funkci vymezení pohybu dopředu a dozadu z důvodu použití tvrdé směsi. Co se týče pohybů nahoru a dolů tady je to již rozhodně lepší než u sériového tedy jde o pohyby při propérovávání kola kde se tímto vlastně mění následně nastavení geometrie. dále předpoklad je i ten že takto uložený svislý čep by měl poskytnout lepší kopírování případných nerovností na vozovce (kluzné uložení). Tak snad alespoň částečné vysvětlení.
-> pemit: jak říká -> jate-line: chce to prubnout v těžších podmínkách..řekl jsem jen svůj názor.Já si tvých služeb vážím :-)
-> skodovak: klasická konstrukce pouze s vnitřní gumou tvrdou dle mě nemožné. Pak tedy pouze klasické seriové jak píšeš i když já si stále stojím za tím že by to fungovat mělo i podle toho že je systémově hodně podobné jinému silentbloku a ten na 100% funkční je.
Chlapci, myslím si, že na únáhlené závěry o funkčnosti a nefunkčnosti nejsou na místě....nikdo z vás jste ho ve skutečnosti neviděl a ani nejel. Buďme rádi, že tu pro nás někdo něco takového dělá a investuje do toho nemalé finance, aby mu to tady hned někdo zkritizoval.....

-> m8rinek: předběhl jsi mě
dozadu ano,nehledě na to že tam se to dá teoreticky i stáhnout.. dopředu jedině klasická konstrukce jako píšu..

byla by velikánská škoda aby to dopadlo tak,že se spolupráce mezi výrobcem a uživatelem podělá kuli jednomu "nepovedenému výrobku"
Osobně si taky myslím,že to nemůže fungovat jak má,protože čep je namáhám defacto ve všech osách a podélnou tohle nepokryje.Osobně bych se přikláněl spíše k seriovému provedení,ale s tvrdou gumou s navulkanizovanou střední trubkou.na každém šprochu pravdy trochu "ale.........."
Osobně si taky myslím,že to nemůže fungovat jak má,protože čep je namáhám defacto ve všech osách a podélnou tohle nepokryje.Osobně bych se přikláněl spíše k seriovému provedení,ale s tvrdou gumou s navulkanizovanou střední trubkou.na každém šprochu pravdy trochu "ale.........."
-> pemit: z jiného soudku, bude i silentblok klasické konstrukce?
Já chápu, že boky silentbloku mají zamezit pohybu do boku, asi bych neměl problém s použitím těchto silentbloků pro zadní nápravu kde jde hlavně o pohyb kolmo k ose, ale na přední nápravě pohybů bude pohybů více, více sil a myslím, že to soudruzi nevymysleli uplně špatně...
Já chápu, že boky silentbloku mají zamezit pohybu do boku, asi bych neměl problém s použitím těchto silentbloků pro zadní nápravu kde jde hlavně o pohyb kolmo k ose, ale na přední nápravě pohybů bude pohybů více, více sil a myslím, že to soudruzi nevymysleli uplně špatně...
-> Tuner#2: jsem je smazal říkal jsem si že to nemá smysl rozvádět a bohužel jsem se v tom jen utvrdil. Jízlivých poznámek určitě netřeba, ale pokud zrovna Eidy toho na podvozek vymyslel spoustu tak právě od něj mě takové poznámky hodně překvapují. Já nevím ale já bych tedy od člověka který toho na podvozek hodně vymyslel čekal že se nad tím trochu zamyslí a pak vyřkne svůj názor.
-> pemit: Netřeba jízlivých poznámek, zrovna Eidy tady na podvozku vymyslel spoustu věcí... BTW kam zmizely ty dva dlouhé příspěvky ze včera od Tebe?
-> Eidy: Aha tak už je mi to jasné vidím že jste nic nepochopil. Ale to nevadí snad příště. Zkuste o tom co jste napsal trochu popřemýšlet a představit si to. Protože to co jste napsal je zcela špatně a vlastně jste nad tím vůbec nepřemýšlel.

-> pemit: Protože s tímhle bude svislák jezdit dopředu a dozadu. Navíc tím, že guma není navulkanizovaná na vnitřní trubku, se při pérování bude trubka protáčet v gumě a postupně ji tak vydírat.
-> Eidy: nechápu proč by to nemělo fungovat. 

-> Eidy: 

Prostor na ten gumovej rantl nikde není. Problém je i v tom, že origo silent je namáhanej i v podélný ose, což tahle náhražka nesplňuje.
-> pemit: no nevim, to nejde ,,navulkanizovat,, například jako silentbloky motoru?
-> vhml: Já myslim že tam moc prostoru neni
-> pemit: to bude ten lem gumy koukat z ramena/svisláku ven? Je tam na to prostor?
-> pemit: konečně sem to našel
...btw. cena silentu do svislaku?


Tak že první fota silentbloků svisláku v obrázcích. 

I u nas se ceka:) Kdyz je takovej velkej zajem, tak jsem zvedavej i na cenu

-> Bery: Taky čekám,dělam uhlovku tak dam rovnou tvrdé silentbloky do šikmých ramen a svislaku
tak kdy nám pošleš první serii svislákovýho tvrďáka do prodeje?
-> pemit: výborně 

Tak že pravděpodobně silentbloky do svisláku jsou vyřešeny ještě musím provést kontrolu po nalisování a další drobnosti ale věřím že to klapne. už jen řeším kde sehnat nějaký použitý svislák abych vše mohl odzkoušet. snad to tedy vše klapne
Michal
Michal
-> pemit: Svislákový bych určitě vzal.

-> pemit: krásná informace,díky!
-> Bery: Tak myslím pokud vše půjde dobře tak měsíc - 6 týdnů. Těžko se odhaduje.
-> Tomaso435: cenu som obdrzal a je viac nez lakava
-> Bery: ty na to třeba spěcháš,ale myslím že i kdyby to trvalo déle můžeme být rádi,protože zrovna tohle je celkem dost zásadní díl předku i dejme tomu toho zadku a dost lidí to neustále řeší,protože to bláto co dneska koupíš je vážně humus.. 

-> pemit: ty svislákový-když se na to mrkneš,tak to je v horizontu měsíce,měsíců?roku?
Nad výrobou "tvrdých" objímek řízení na FEL se neuvažuje?
Pokud to není na živnosták...není dobré uvádět ceny veřejně. Rači napište do zpráv nebo zavolejte a hned budete vědět 

-> castrol: jono, bodnul by ceník jednotlivých dílů, pak by se vidělo
v pom pripade bolo by mozne zriesit aj na eMko silac pre 5q prevodovku ak ano das ludsku cenu 2 zeberem...
nejaka ta orientacna cena by nebola
-> Emkey: Vyrábí, mám od něj na přední nápravu oktávka a spokojenost
a to vyrabas ci vies nechat vyrobit ci uz priamo ponukas???
Ohledně silentbloků svisláků a zadních ramen - mrknu na to.