Úpravy rozdělovačů, odladění motoru

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [22]:

Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Kompletní stavba motor LR - motorová brzda : 150Nm, 138HP Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Hlava pro Fel. Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Poslané rozdělovače v špatném stavu, vpravo nové upravené pro vačky nad 300st. Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Palce s omezovači - upravené na vámi zvolené otáčky omezování Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Pal. rozdělovač s kompletní výbavou Bosch - kontakty, kondenzátor, palec s omezovačem, víko. Bosch kondíky už není možné sehnat. Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: nové originální rozdělovače, většina jich už závodí, avšak stále nějaké mám Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Nové díly + Bosch výbava Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Vlevo zákazníkův rozdělovač s vůlemi, vpravo úprava z nového kusu Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Nový Hanhart pro vačku 296st. s Bosch výbavou Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: I když je rozdělovač nový, nemusí znamenat že je dobře nastaven - závaží odléhají=zkrácení rozsahu regulace, toto bývá velmi časté Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: stav starých rozdělovačů po přeladění, horní pro has.stříkačku-bez dolní spojky Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: stav starých rozdělovačů po přeladění pro vačky 265 a 280st. Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: I toto umí špatně nastavené zapalování a následné detonační hoření Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Repas dobového Bosch rozdělovače, nové víko, palec, kontakty, kondenzátor + nastavení pro daný motor Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: stav starého rozdělovače vlevo po opravě a přeladění, stav nového vpravo Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Dolícovávání sání a zvětšování kanálů Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Dolícování weber sání s hlavou, na kolíky a na desetiny Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Možnost vytvoření mezikruží pro lambdu z nerezi a navaření na výfuk, vč. zátky s závitem Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: ladění karburace, zde DDSR, ale možnost zvětšování dif.,přetryskování,srovnání přírub,kompletní očista a ladění Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Odladěné nové zapalování a odladěný karb.,základ pro využití potenciálu motoru i civilnějších verzí Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Áčkový LEKR - cca 20úprav Úpravy rozdělovačů, odladění motoru: Áčkový SEDR Š130

Text:

Nabízím : Úpravy rozdělovačů pro motory s úpravami, zvýšeným výkonem, ostrými vačkami či jen zvýšenou kompresí.

většinu motor. dílů jako vačkové hřídele 260 - 320st., písty, komponenty hlav a jejich celkové úpravy pro závodní i tuningové použití, programovatelná zapalování, duralové řemenice, trumpety k webrum a vychystaní/natryskování webrů pro dané úpravy motoru a použití - výkonnost.



Kompletní naladění motoru, tedy nastavení karburátorů vč. motorkových, nast. zapalování, vůle ventilů za tepla atd. a to nejen pro závodní a upravené motory, ale i pro sériové, kde zvýšení výkonu, snížení spotřeby a zvýšení kultivovaného projevu využijete při každé jízdě.



K ROZDĚLOVAČŮM :

- úprava rozdělovače je vhodná už při zvýšení KP a téměř nutná pro správný provoz při výměně za "ostřejší vačkový hřídel"

- problematikou zapalovací soustavy a úpravou rozdělovačů se zabývám mnoho let. Čerpám nejen z vlastních zkušeností s velkým množstvím naladěných závodních motorů při reálných podmínkách závodního nasazení i na přímých a válcových brzdách. Úpravy konzultuji s mnoha motoráři pro které rozdělovače dělám a od kterých mám zpětnou vazbu z měření na brzdě či mojí přímé účasti při ladění více jak stovky motorů.

- úprava rozd. se týká změnění charakteristiky zapalovací křivky odstředivé regulace k dané vačce a KP, případně i systému plnění - weber - horizontal/vertikal, Jikov SEDR apod., u tohoto také proběhne kompl. očista, nastavení, případně úprava "bez podtlaku"



POZOR : Při použití bezkontaktních rozdělovačů je výhodou větší intenzita jiskry a přesnost zapalování, ale problém se zpožděním signálu konstrukcí ETZ modulu a typem indukčního snímání v rozdělovači, oměřeno zpoždění předstihu na mnoha rozdělovačích. Proto tento systém nedoporučuji pro závodní motory, kde právě požadujeme výkon v těch nejvyšších ot. Nově tento "neduh" umím naladěním rozdělovače značně eliminovat až do 7000ot. a doporučuji tento typ rozdělovače pro upravené motory do sériového provozu.





PROČ DĚLAT ÚPRAVU A NA JAKÝ MOTOR

- pokud zde mohu dát odkaz (případně na výzvu admin.odstraním), tak dobré základní informace o celkové funkčnosti motoru je na techwebu Teorie motorů 1.-5. skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=387 a dále také vřele doporučuji všem co chtějí více vědět o problematice zvyšování výkonu knihu "Motory závodních automobilů" od Julius Mackerle : www.ulozto.cz/hledej?q=mo tory+z... V ní se také hned ze začátku dozvíte jak velký vliv zapalovací soustava má, oproti ostatním někdy velice drahým úpravám na motoru je z mého pohledu dosti zanedbávanou věcí !



Základní poznatky vlastními slovy : Každý motor potřebuje zapalovat směs v ten nejlepší okamžik v jakýchkoliv otáčkách pro využití veškerého potenciálu přivedené směsi do válců a využití tak co největšího tlaku na píst - výkon. Základní je rychlost hoření směsi, která činí 15 – 25 m/s (detonační spalování až 500m/s), takže se vzrůstajícími otáčkami potřebuje teoreticky směs zapalovat stále dříve, aby palivo začlo prohořívat v ideální okamžik a využili jsme co největšího tlaku na píst. Hoření a rychlost, tedy požadavek na zapálení směsi je krom otáček dále ovlivněn faktory : tvar spalovacího prostoru - umístění svíčky, antidetonační štěrbina, systém směšování směsi a jejího vedení do spal. prostoru - sací trakt (s tím úzce spojeno províření směsi které se mění v závilosti na otáčkách a teplotách), výplach motoru - vačková hřídel, kompresní poměr. Poslední dvě věci se nám na potřebě zapálit směs v jinou dobu než v sériovém stavu podílí nejvíce - ty většinou také měníme, tudíž požadavky základní zapalovací křivky (charakteristiky) jsou jiné, tyto věci nejlépe řeší komplexní elektronický systém na dnešních motorech, kterému jsou přiváděny hodnoty nejen otáček motoru jako u rozdělovače., ale info o teplotě nas.vzduchu,jeho hmotnosti, zahřátí motoru, úhlu otevření škrtící klapky (či podtlakový snímač v sání), čidlo klepání atd.

- není tedy možné s rozdělovačem nikdy dosáhnout ideálních výsledků v každém režimu jízdy motoru, proto tedy aspoň základní křivka dle otáček motoru by měla co nejvíce splňovat jeho změněné požadavky dle úprav. Pokud změníme KP a vačku, nároky na čas zapálení směsi se nám změní. Pokud směs zapálíme dříve než je potřeba, spalování může začít probíhat detonačně, (cvrlikání - často špatně nazývané klepání ventilů), místo prohořívání směsi do 30m/s, hoří explozivně rychlostí až 500m/s, působí pak nejen proti pohybu pístu, ale také může poškozovat motor - uložení kliky, čep apod., velmi časté poškození těsnění pod hlavou, zníčení pístu - utržené můstky mezi pístními kroužky, viz. fotka pístu výše. Písty Fabia a také "česká téčka" jsou mnohem náchylnější k poškození a často kvůli jízdě s detonacemi praskají můstky

- nejčastější problémy s "ostrou" vačkou: špatně udržitelný volnoběh, detonace a špatný průběh výkonu napříč otáčkami - motor táhne jen v určitém spektru, toto lze vyřešit (né zcela perfektně pro výše popsanou náročnost správného okamžiku zapálení, kterou zaručí jen komplexní elektronický systém u nových aut-řídící jednotka) změnou regulace rozdělovače, kterou vám tímto nabízím



CO DOSTANETE :

- vyčištěný, přemazaný, nastavený rozdělovač s upravenou odstředivou regulací (případně podtlakovou - jen pro vačky do 270st.), dle informací o motoru nebo také dle hodnot či zap. křivky kterou dodáte

- vymezeny axiální (v ose) vůle na rozdělovači, radiální (boční) mohu zařídit dle domluvy např. u dražších rozdělovačů typu Bosch

- po domluvě vyměnění nových orig. dílů - kontakty, palec, víko, spodní spojka vč.kaleného kolíku, krytka pod víko atd.,

- informace o rozdělovači v balíku, jak jej nastavit a udržovat, při osobním setkání nastavení ve voze



Jaký rozdělovač na úpravu poslat ?

- jaký si pošlete na úpravu, v takové kvalitě-přesnosti zapalování bude. Mnoho věcí je opravitelných a i přesnost zlepšuji, veškeré nedostatky vyřešit nelze - to jest velké radiální vůli v ose či opotřebenou vačku. Doporučuji si tedy ideálně sehnat rozdělovač nový, zvláště pro závodní účely. Nějakými novými rozdělovači disponuji.

- kritéria pro starší rozdělovač : neměl by mít "znatelnou" radiální vůli - vzít pevně hřídel shora do ruky (tam kde byl palec) a nesmí mít vůli do boku vůči tělu rozdělovače, nejlépe zatlačit osu proti otevřeným kontaktům, pokud se budou od sebe vzdalovat o více jak cca 0,1mm už to není použitelné, povrch vačky by neměl být opotřeben, disponuji nějakou zásobou dílů, případnou špatnou věc mohu dát z vlastních zásob dle domluvy, ale radiální vůli mít rozdělovač nesmí, to vidím jako zásadní pro přesnost zapal.



Doporučené příslušenství k správné funkčnosti zapalovací soustavy:

- nové uhlíkové kabely : Tesla, Bosch, NGK

- nové svíčky NGK, DENSO apod. pro změněné požadavky motoru, mohu doporučit

- lepší zapalovací cívka, např. Bosch - mohu zajistit na požádání.

- komínek rozdělovače a náhonové ozub. kolo na vačk. hřídel bez pittingu-vydření (doporučuji použít z jednobodových BMM motorů - většinou malé opotřebení v ozubení)



DALŠÍ MOŽNOSTI :



- naladění správné směsi upravenému motoru (změny trysek, vzdušníků, injektoru atd. na WEBER, JIKOV, LEKR,...) přes širokospektrou lambda sondu. Stačí navařit 10 - 15mm mezikruží s vnitřním závitem M18x1,5 v místě, kde jde výfuk už jednou trubkou, ne však na konci výfuku. Navaření mnou dodaného mezikruží mohu zajistit na počkání a je možné jít ihned naladit karburátor. Měření bude probíhat přímo za jízdy a tím je zajištěna co největší objektivita hodnot složení směsi přímo v provozu za všech režimů motoru. Nejlepších výsledků ale dosáhnete při odladění na motor. brzdě s správnou diagnostickou výbavou, není problémem tuto věc zařídit, není natolik drahá jak by mnozí mysleli ... na dotaz.



Petr Urban

Kontakt: 602 564 890

Po-Pá 9-19h



hodnocení článku:

info:

Správce článku: Petr Urban
Založeno: 15.03.12 16:06   Poslední změna: 21.05.24 14:22

Úpravy rozdělovačů, odladění motoru - komentáře:

20:58:10
28.04.2012
Chali
I já doporučím,perfektní práce.
20:37:37
28.04.2012
Evž@
Můžu doporučit tohoto člověka ať už jen na repasi sériového rozdělovače nebo na kompletní úpravu pro závodní motor.Mám od něj rozdělovač a funguje perfektně.
14:03:25
02.04.2012
Petr Urban
Všichni kdo mi posíláte rozdělovče, prosím dejte do krabice lístek kde je váš nick,email a tel., k jaké vačce, kompresi a jakému karburátoru to mám ladit, mám těch rozdělovačů doma tolik, že se ztrácím... pro koho jsou.
upraveno 1x, naposled 05.04.2012 21:25:40
09:41:18
02.04.2012
Fávo forever
Před nějakou dobou jsem poslal svůj eR rozdělovač na překontrolování Urbimu. Práci odvedl opravdu pěknou, komunikace byla též výborná. Vysvětlil mi, co vše bylo ještě potřeba opravit a následně rozdělovač odzkoušel a seřídil na stolici.

Momentálně mám rozdělovač doma a čeká mě testování v jiném voze, abych mohl svoje hodnocení více rozvést. 6
upraveno 1x, naposled 03.04.2012 22:13:35
02:47:29
29.03.2012
Petr Urban
-> Vít Heřman: Teď sem jeden dělal, ale nadšený sem z toho nebyl, nemám na to díly, ani nejsou k dostání jako na velké rozdělovače a je zde možnost ještě mnohem větších vůlí a nepřesností než u emkového rozdělovače. Prosím využij tel. v článku pro podrobnější info.
16:41:48
27.03.2012
dragon_cb_cz
-> Urbi: Co otestování a repasi staršího (konkrétně eRkového) rozdělovače, zvládnul bys? Nějaké díly bych případně dodal (těleso, případně i hřídelku atd) - jde mi spíš o zachování hodnot regulace eRkového rozdělovače.
11:44:23
26.03.2012
havlik
hele máte někdo tušení co je tohle za rozdělovač 9204 882 Felicie 50 kW (karburátor) 004-026-253 ?
12:51:49
21.03.2012
Petr Urban
-> vhml: Jo vlastně, já to LPG přehlídl. To ano, to máš pravdu, takže zde klidně těch 14 st. a větší KP bez problémů.
11:40:50
21.03.2012
vhml
-> Urbi: ale používá LPG, takže je výhodný jít s KP a předstihem o hodně vejš
upraveno 1x, naposled 21.03.2012 11:41:06
02:02:28
21.03.2012
Petr Urban
-> Gemini: KP má dostačující, k takové vačce není nutno to nikam přehnaně hnát. Vrba jezdí tuto vačku na seriový KP a jak mu to šlape, navíc s kontaktním rozdělovačem 11st. vlastního odladění. 10st. u bezkontaktu je málo, protože bezkontakty mají výše popsané zpoždění, ale u kontaktního je to akorád, samozřejmě s urpavenou regulací.
15:34:38
20.03.2012
Gemini
-> Jarda: mas maly kompresny pomer na tu vacku a potrebujes vyssi predzapal......pouzi rozdelovac s 14 stup odstredivou regulaciou
00:33:36
19.03.2012
Petr Urban
-> Jarda: Ano šlo. Obecně ostré vačky jedou více nahoře, ale úprava trochu zlepší průběh i dole. Otázkou může být také naladění sacího či výfukové traktu. Rozdělovač typ 880 co máš, dej na své druhé popsané auto, tam taková křivka bude dostatečná a je zde předpoklad že nebudeš denně potřebovat výkon za 5000 ot. Pokud ale chceš využívat potenciál vačky a celkově motoru ve vys. ot., je třeba asi přejit na kontaktní zapalování, doplněné lepší cívkou či kupříkladu jiný systém co je ve vývoji a je popsán v článku, ale to ještě chvíli potrvá. Více do zpráv. nebo nejlépe na telefon, který sem přidal do tématu. Denně se tady totiž snažím obětavě vysvětlovat do zpráv co a jak a půl dne u toho sedávat nemohu, mám teď opravdu moc práce a po telefonu to vyřídíme osobněji a rychleji 4
upraveno 2x, naposled 19.03.2012 08:17:59
20:04:49
18.03.2012
Jarda - zrušená registrace
-> Urbi: ahoj stavel jsem si motor 1.4, mam vacku 265 chovanec , hlavu serii 136BMM jen snizenou o 0,3 mm a rozdelovac tam mam 880 hanart, je to na LPG a zakladni predstih 10°

prijde mi, ze se tomu nechce dole, zacina jet nekde na 3500/min. myslis, ze by to slo doladit rozdelovacem, casem bych rad udelal hlavu se sanim a taky svody 4-1



v rapidu mam neco podobneho, ale ted rozdelovac serii 860 a vacku 254 feldu nabrousenou na favoritacke vacce, takze klinek je na puvodnim miste narozdil od te strikackove (s rozdelovacem 880 to jelo trochu lip) ale i tak to zacina jet nekde na 2500/min., coz mi vyhovuje vic...

dekuji za odpoved



p.s. vrtaky byvaji zakalene cele - casto je videt vpich na valcové části - měření tvrdosti rockwellem
upraveno 1x, naposled 18.03.2012 22:26:36
21:12:15
16.03.2012
koko
-> vsichni: práci tohoto člověka mohu doporučit, tento upravený rozdělovač od něj mám a původní detonace po výměně rozdělovače zmizly, tak sem si hned objednal druhý do zásoby. Na brzdě ještě přínos nezměřen, ale po odbrždění mohu protokol dodat.
17:48:07
16.03.2012
Petr Urban
-> peppa: Ano,upravím bez problémů. Pokud sis přečetl celý článek, doufám že chápeš, že s ETZ systémem budeš za 5000ot. ztrácet určitou část výkonu klesajícím předstihem, kolik to může činit oměřené nemám, ale pocitově to jde v autě znát, takže to asi nebude úplně zanedbatelné. Klidně mi jej pošli, upravím.
upraveno 1x, naposled 16.03.2012 20:33:10
16:03:30
16.03.2012
Vrba
-> vhml: Porovnával jsem pouze intezitu jiskry seriového a nového zapalování v otáckách cca do 5500.Zkoušel jsem co nejdelší vzduchovou mezeru,kterou cívka jeste prorazí.Tu jsem nastavil ve stacionárnim rezimu a pak zvysoval otáčky.U seriové cívky jiskra zanikla cca kolem 4000 otaček.U modulu BMM jiskra prorazila cca dvojnásobnou vzduchovou mezeru až do nejvyšších otáček. Subjektivní pocit na autě je znatelný spíše u studeného motoru a v nízkých otáčkách. Zdá se že původní zapalovaní i přes slabší jiskru ještě dokázalo dobře fungovat i v nejvyších otáčkách mého motoru. Celková kultura chodu motoru se se silnější jiskrou zlepšila a nyní sleduju jak se projeví na spotřebě.Cívku bez odporu jsem nezkoušel. Místo modulu BMM by se dala použít i cívka z favorita s menší indukčností.Vyžaduje ovšem maličko složitější obvod pro její řízení. ETZ použít nejde pro svou pomalost.
upraveno 1x, naposled 16.03.2012 16:04:35
15:12:52
16.03.2012
peppa
mám dotaz, mam 14mpi vačka 300 kp 11:1 nový rozdělovač 880 dokážeš ho upravit tak abych měl lepší spekrum otáček bez toho aby auto muselo k tobě?
13:02:30
16.03.2012
vhml
-> Urbi: jo, u ,,sériovýho" motor v castecnym zatizeni bude prinos urcite. Zkoušeli jste to porovnávat s ,,předřadnou" cívkou zapojenou bez odporu?
12:05:50
16.03.2012
Petr Urban
-> vhml: Vrba zas tak moc závodní motor nemá, ani přespříliš bohatou směs, takže zatím nemám tu čest testu u opravdu vyhnaného motoru, ale znát to oproti klasické cívce s předřadným odporem je a to okmažitě, nemáme nijak změřeno zda pod plným plynem a v otáčkách je ten výkon větší, ale rozhodně v středních otáčkách a hlavně na kousek plynu je to znát hodně. Tak i tak větší síla jiskra bude vždy přínosem. Hlavně zde bude pro všechny přínosem, že jiskra zapálí aspoň kdy má, k čemuž můžu přispět 4
upraveno 2x, naposled 16.03.2012 12:25:10
11:51:05
16.03.2012
vhml
-> Urbi: opravdu to má cívku z BMM takovej přínos? Věřím tomu u běžnýho motoru, s chudou směsí, na LPG apod. Ale u závodního motoru, který se pohybuje na hraně detonací velkej přínos nevidím
11:41:01
16.03.2012
Petr Urban
-> Jarinko: Už tvůj rozdělovač řeším společně s dalšími pěti rozdělanými a případné úpravy/opravy konzultuji, aby si o všem věděl co se dělalo a jak. No problematika známá je, ale ne tady na virtu !

-> vhml: Taky se divím kde se najedou ztratilo mraky rýpalů z virtu ? Spíše všichni jezdí orig. rozdělovače se zápornými předstihy, aby nemuseli poslouchat detonace a vubec netuší jak by motor mohl jít za plynem, nebo prostě poslouchá detonace v středním pásmu a říká si, co mi tak klepou ventily 3 Hlavně když se dá pořádná cívka nejlíp z BMM a obvodem, tomu říkám přínos. Zatím tak zkušebně jezdí Vrba. Bylo to okamžitě poznat od prvních metrů. Motor jede na kousek plynu, necuká ani za studena, v celém spektru otáček se zlepšil průběh motoru. Šak vám třeba poví sám nebo ukáže na sprintu zadek auta 2
upraveno 1x, naposled 16.03.2012 11:42:20
22:11:35
15.03.2012
Jarinko
Problematika je známa, sám som zvedavý na výsledok... 4
22:09:01
15.03.2012
vhml
Se divím, že se tu ještě nerozjela diskuze. Činnost je to dozajista přinosná a nikdo jiný jí tu oficiálně nenabízí.
Extreme Tyres