skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seřizování a opravy karburátorů Jikov
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [18]:
Text:
Nabídka především pro "Pražáky" a okolí - osobní převzetí, ideálně otestování přímo ve voze......spíše mimo sezónu - od jara do podzimu se věnuji své hlavní obživě a není moc času nazbyt.
Vše je na domluvě ;-)
info:
Správce článku: BukajZaloženo: 01.02.19 00:06 Poslední změna: 01.07.24 22:51
Seřizování a opravy karburátorů Jikov - komentáře:
12:58:18
20.06.2023
20.06.2023
minno
Najhoršie na materiáli SEDRov je to, že ten karburátor nie je blbuvzorný na hrubšie, čiže normálne zaobchádzanie. Nik z bežných užívateľov auta nie je technológ a ani materiálový inžinier, aby poznal celú sadu presných postupov, ako je potrebné s tým karbecom zaobchádzať, aby sa mu čisto náhodou neskrútil už pri pohľade naň.
12:24:59
20.06.2023
20.06.2023
fobust
-> Bukaj:
Takže úplne bude stačiť ak karburátor ponorím do vriacej vody aby "zmäkol" a mohol som ho "rovnať".
Takže úplne bude stačiť ak karburátor ponorím do vriacej vody aby "zmäkol" a mohol som ho "rovnať".
10:08:08
20.06.2023
20.06.2023
Bukaj
-> fobust: Hliníku v té slitině moc nebude...
Je to měkkota, prošlo mi rukama pár karburátorů, které "ukáply" při lokálním zahoření, ale ta slitina teče i bez většího tepelného namáhání. Stačí třeba funglnový karburátor posadit na sání s těsněním a pertinaxovou podložkou, lehce dotáhnout, druhý den sundat a příruba už je křivá...
Je to měkkota, prošlo mi rukama pár karburátorů, které "ukáply" při lokálním zahoření, ale ta slitina teče i bez většího tepelného namáhání. Stačí třeba funglnový karburátor posadit na sání s těsněním a pertinaxovou podložkou, lehce dotáhnout, druhý den sundat a příruba už je křivá...
10:04:10
20.06.2023
20.06.2023
Bukaj
09:40:42
20.06.2023
20.06.2023
fobust
-> vhml:
Neviem presné zloženie zliatiny, nebude to čistý zinok, ani hliník, ale určite nebudem riskovať roztavenie karburátoru.
Neviem presné zloženie zliatiny, nebude to čistý zinok, ani hliník, ale určite nebudem riskovať roztavenie karburátoru.
09:34:04
20.06.2023
20.06.2023
vhml
-> fobust 20.06.23 09:27:06: to si asi jenom 100 stupňů nad teplotou tání zinku
09:27:06
20.06.2023
20.06.2023
fobust
-> Bukaj:
Uvažoval som nad tým karburátor "vyčistiť" pomocou pyrolýzy v peci, ktorá túto funkciu má. Ale neviem či by to nezdeformovalo karburátor ako taký, bojím sa či by prežil teplotu okolo 500°C. Ako by som mal teleso karburátoru najlepšie nahrievať?
Uvažoval som nad tým karburátor "vyčistiť" pomocou pyrolýzy v peci, ktorá túto funkciu má. Ale neviem či by to nezdeformovalo karburátor ako taký, bojím sa či by prežil teplotu okolo 500°C. Ako by som mal teleso karburátoru najlepšie nahrievať?
09:14:48
20.06.2023
20.06.2023
Bukaj
-> fobust: Přírubu nerovnej broušením - zbytečně ubereš materiál a zkroucené těleso bude stále (nesouosost vývrtů pro osky klapek). Ideální je těleso karburátoru nahřát a rovnat lisováním, na závěr pak můžeš dosedací plochu přebrousit, ale není nutno - těsnění toho pobere dost (těsnění před montáží potři olejem nebo nějakým mazacím tukem, matky příruby karburátoru dotáhni s citem a nakonec přebytek tuku otři).
09:06:30
20.06.2023
20.06.2023
fobust
-> Bukaj:
Funguje - mechanicky sa otvorí. Skúšal som aj pri vypnutom motore, ako píšeš. Klapka sa otvára keď som zatláčal tiahlo (plochým skrutkovačom, prst pod tiahlo v zatvorenej polohe nenapchám, je to tam tesné), ale nie som si 100% istý či tam niečo nedrhne (bavíme sa o karburátore na aute, nie tom ktorý rozoberám).
Skúsim klapky demontovať, šrobovák si zabrúsim tak, aby do drážok presne vliezol. Dúfam že sa mi to podarí, uľahčí mi to zabrúsenie príruby do roviny.
Karburátor som rozoberal opatrne na stole, nič z neho nevyletelo, nevystrelilo ani sa ináč nestratilo, gulička musela chýbať už predtým.
Díky za rady, dnes večer sa na to pozriem.
Funguje - mechanicky sa otvorí. Skúšal som aj pri vypnutom motore, ako píšeš. Klapka sa otvára keď som zatláčal tiahlo (plochým skrutkovačom, prst pod tiahlo v zatvorenej polohe nenapchám, je to tam tesné), ale nie som si 100% istý či tam niečo nedrhne (bavíme sa o karburátore na aute, nie tom ktorý rozoberám).
Skúsim klapky demontovať, šrobovák si zabrúsim tak, aby do drážok presne vliezol. Dúfam že sa mi to podarí, uľahčí mi to zabrúsenie príruby do roviny.
Karburátor som rozoberal opatrne na stole, nič z neho nevyletelo, nevystrelilo ani sa ináč nestratilo, gulička musela chýbať už predtým.
Díky za rady, dnes večer sa na to pozriem.
08:52:37
20.06.2023
20.06.2023
Bukaj
-> fobust: Psal jsi, že II. stupeň funguje....
Pod zátěží bude fungovat stejně, jako bez zátěže - musí být těsná membrána podtlakové komory a klapka chodit zcela volně bez zadrhávání. To vyzkoušíš i bez běžícího motoru, že otevřeš naplno klapku I. stupně a prstem druhé ruky zatlačíš na táhlo membrány (tyčka s pružinkou) - klapka se musí lehce otevírat, nesmí nikde zadrhnout a po uvolnění táhla membrány se musí zase volně vrátit do zavřené polohy (stále při naplno otevřené klapce I. stupně - odblokovaném táhle II. stupně).
Na rozebrání klapek potřebuješ přesný a neožvýkaný šroubovák s kvalitní rukojetí a povolovat přesně v ose šroubku při stálém tlaku na šroubovák, aby nevyjel z drážky hlavy šroubu. A povolovat rázem (cuknutím), otáčení nestačí. I přesto se hlavy šroubů při povolování deformují.
Kuličky v systému akcelerační pumpičky mají být dvě - jedna pod mosazným šroubem u pumpičky a druhá pod injektorem (ta často chybí, když někdo neznalý rozebírá karburátor a vypadne mu, aniž by si všiml...
Pod zátěží bude fungovat stejně, jako bez zátěže - musí být těsná membrána podtlakové komory a klapka chodit zcela volně bez zadrhávání. To vyzkoušíš i bez běžícího motoru, že otevřeš naplno klapku I. stupně a prstem druhé ruky zatlačíš na táhlo membrány (tyčka s pružinkou) - klapka se musí lehce otevírat, nesmí nikde zadrhnout a po uvolnění táhla membrány se musí zase volně vrátit do zavřené polohy (stále při naplno otevřené klapce I. stupně - odblokovaném táhle II. stupně).
Na rozebrání klapek potřebuješ přesný a neožvýkaný šroubovák s kvalitní rukojetí a povolovat přesně v ose šroubku při stálém tlaku na šroubovák, aby nevyjel z drážky hlavy šroubu. A povolovat rázem (cuknutím), otáčení nestačí. I přesto se hlavy šroubů při povolování deformují.
Kuličky v systému akcelerační pumpičky mají být dvě - jedna pod mosazným šroubem u pumpičky a druhá pod injektorem (ta často chybí, když někdo neznalý rozebírá karburátor a vypadne mu, aniž by si všiml...
08:30:37
20.06.2023
20.06.2023
fobust
-> Bukaj:
Ťažko povedať ako sa chová 2. stupeň keď je motor pod záťažou. Lebo keď "vzadu" pridávam, tak motor hneď vyletí do otáčok a 2. stupeň je ešte mechanicky blokovaný. Odblokujem ho až keď takmer úplne otvorím 1. stupeň. Vtedy sa otvorí, súdiac podľa pohybu tiahla od podtlaku, ale o koľko stupňov sa otvorí neviem a motor vrčí na max. otáčkach, takže som to skúšal iba na sekundu alebo dve. Neviem či a ak áno, o koľko sa otvorí aj pod záťažou napr. pri 3000 otáčkach alebo aj menej, keď otvorím prvý stupeň na plno.
Kompresie som nemeral, nedostal som sa k tomu, sviečky sú nové, olej vymenený, filtre tiež. Motor štartuje bez problémov. Rozdelovač nemá problém, predpokladám že podtlaková aj odstredivá regulácia funguje, motor ide sám o sebe ochotne do otáčok pri jemnom stláčaní akcelerátoru. Velmi zriedkavo mi zhasne keď vyradím po dlhšom čase strávenom jazdou vyššou rýchlosťou s motorom v zábere. Štartuje OK, celkovo ide spokojne, nežere moc, nedymí.
1. Ako rozoberem klapky a osi? Tie skrutky sú tam "roztlačené". Môžem skúsiť použiť metódu "na hulváta", ale nechcem ich dorasovať. Na starom BSTčku išli bez problémov povoliť.
2. Už som ich zohnal, díky za tip.
3. 500 Kč by som kľudne dal, len musím rozobrať osky a klapky. V karburátore bola iba jedna sklenená gulička, neviem či nemajú byť dve. Celkovo boli vzdušníky, trysky, emulzné trubice dosť "zalepené" v tele karburátoru, musel som ich premazať aby išli vykrútiť. Trošku som dorasoval hlavy, ale nič čo by malo mať vplyv na funkčnosť.
Ťažko povedať ako sa chová 2. stupeň keď je motor pod záťažou. Lebo keď "vzadu" pridávam, tak motor hneď vyletí do otáčok a 2. stupeň je ešte mechanicky blokovaný. Odblokujem ho až keď takmer úplne otvorím 1. stupeň. Vtedy sa otvorí, súdiac podľa pohybu tiahla od podtlaku, ale o koľko stupňov sa otvorí neviem a motor vrčí na max. otáčkach, takže som to skúšal iba na sekundu alebo dve. Neviem či a ak áno, o koľko sa otvorí aj pod záťažou napr. pri 3000 otáčkach alebo aj menej, keď otvorím prvý stupeň na plno.
Kompresie som nemeral, nedostal som sa k tomu, sviečky sú nové, olej vymenený, filtre tiež. Motor štartuje bez problémov. Rozdelovač nemá problém, predpokladám že podtlaková aj odstredivá regulácia funguje, motor ide sám o sebe ochotne do otáčok pri jemnom stláčaní akcelerátoru. Velmi zriedkavo mi zhasne keď vyradím po dlhšom čase strávenom jazdou vyššou rýchlosťou s motorom v zábere. Štartuje OK, celkovo ide spokojne, nežere moc, nedymí.
1. Ako rozoberem klapky a osi? Tie skrutky sú tam "roztlačené". Môžem skúsiť použiť metódu "na hulváta", ale nechcem ich dorasovať. Na starom BSTčku išli bez problémov povoliť.
2. Už som ich zohnal, díky za tip.
3. 500 Kč by som kľudne dal, len musím rozobrať osky a klapky. V karburátore bola iba jedna sklenená gulička, neviem či nemajú byť dve. Celkovo boli vzdušníky, trysky, emulzné trubice dosť "zalepené" v tele karburátoru, musel som ich premazať aby išli vykrútiť. Trošku som dorasoval hlavy, ale nič čo by malo mať vplyv na funkčnosť.
00:15:32
20.06.2023
20.06.2023
Bukaj
-> fobust: Obávám se, že pokud auto moc nejede, přestože funguje druhý stupeň karburátoru a motor není zánovní nebo po nedávné GO, tak chyba nebude v samotném karburátoru, ale v motoru jako celku.
Pravděpodobně nějaká z následujících věcí, nebo spíše kombinace:
nízké kompresní tlaky - opotřebené vložky válců a pístní kroužky, netěsné ventily, opotřebená vodítka
zhoršené plnění a vyplachování - špatně seřízené ventilové vůle, zaklepaná sedla
nesprávně zapálená směs - špatně seřízený předstih, opotřebený rozdělovač, a jeho pohon, špatné svíčky, zanesený vzduchový filtr, v poslední řadě i ten karburátor...
Ale pokud auto plynule akceleruje, necuká, bez zaváhání reaguje na přidání plynu a není za ním oblak dýmu, tak bych karburátor ze seznamu možných příčin vyloučil
Jinak k dotazům:
1) čištění - zinkové karburátory (Jikov) čistím nejdříve benzinem (Verva 100, nebo klidně obyč Natural) od mastných usazenin a následně od nečistot, nerozpustných organickými rozpouštědly a od oxidů v roztoku kyseliny citronové. Je potřeba ohlídat koncentraci a teplotu lázně, aby nedošlo ke zbytečnému narušení povrchu odlitku. Také je potřeba karburátor kompletně rozebrat (klapky, osičky), aby v lázni nebyl přítomen jiný kov, než zinková slitina tělesa (mosaz a ocel v jedné lázni s tělesem karburátoru způsobují ztmavnutí zinkové slitiny). Mosazné a ocelové díly čistím zvlášť v oddělené lázni.
2) gumové o-kroužky seženeš buď v autodílech přímo na karburátor, nebo v průmyslovém zboží dle rozměru o-kroužků. Pro karburátory SEDR používám gumové (NBR) o-kroužky o tvrdosti 70 ShA, rozměry: 6x2,5 na šroub přídavného vzduchu, 3x1,5 na šroub bohatosti a na injektor a 8x2 na sedlo ventilu odvětrání plovákové komory.
3) Za složení, proměření a nastavení SEDR/EDSR, dodaného ve vyčištěném, rozebraném a kompletním stavu, účtuji 500 Kč
Pravděpodobně nějaká z následujících věcí, nebo spíše kombinace:
nízké kompresní tlaky - opotřebené vložky válců a pístní kroužky, netěsné ventily, opotřebená vodítka
zhoršené plnění a vyplachování - špatně seřízené ventilové vůle, zaklepaná sedla
nesprávně zapálená směs - špatně seřízený předstih, opotřebený rozdělovač, a jeho pohon, špatné svíčky, zanesený vzduchový filtr, v poslední řadě i ten karburátor...
Ale pokud auto plynule akceleruje, necuká, bez zaváhání reaguje na přidání plynu a není za ním oblak dýmu, tak bych karburátor ze seznamu možných příčin vyloučil
Jinak k dotazům:
1) čištění - zinkové karburátory (Jikov) čistím nejdříve benzinem (Verva 100, nebo klidně obyč Natural) od mastných usazenin a následně od nečistot, nerozpustných organickými rozpouštědly a od oxidů v roztoku kyseliny citronové. Je potřeba ohlídat koncentraci a teplotu lázně, aby nedošlo ke zbytečnému narušení povrchu odlitku. Také je potřeba karburátor kompletně rozebrat (klapky, osičky), aby v lázni nebyl přítomen jiný kov, než zinková slitina tělesa (mosaz a ocel v jedné lázni s tělesem karburátoru způsobují ztmavnutí zinkové slitiny). Mosazné a ocelové díly čistím zvlášť v oddělené lázni.
2) gumové o-kroužky seženeš buď v autodílech přímo na karburátor, nebo v průmyslovém zboží dle rozměru o-kroužků. Pro karburátory SEDR používám gumové (NBR) o-kroužky o tvrdosti 70 ShA, rozměry: 6x2,5 na šroub přídavného vzduchu, 3x1,5 na šroub bohatosti a na injektor a 8x2 na sedlo ventilu odvětrání plovákové komory.
3) Za složení, proměření a nastavení SEDR/EDSR, dodaného ve vyčištěném, rozebraném a kompletním stavu, účtuji 500 Kč
11:33:38
19.06.2023
19.06.2023
fobust
Mám Škodu 130L. Viac ako 135 tachometrových mi v miernom klesaní nedá. Neviem čím to je. 2. stupeň otvára, nie je zadrhnutý. Možno ekonostat nejde, je upchatý alebo čo. To je jedno. Zohnal som kompletný náhradný motor aj s karburátorom.
Náhradný karburátor som kompletne rozobral, hneď jasné dve klasické závady - prehnutá príruba aj veko. Jediné čo som nerozobral boli klapky, lebo skrutky sú v nich rozlisované aby sa nepovolili. Vôle na klapkách nie sú, možno trošku axiálne, ale otvory nie sú vydraté.
Drobnosti som umyl v ultrazvukovej čističke, trvalo to asi 2 hodiny. Vodu so saponátom som dva krát menil, prvý raz výrazne sčernala, druhý raz už menej. Aj tak sú súčiastky stále "špinavé", rozumej nejaká patina na nich je. Telo aj veko som vydrhol zubnou kefkou a solvinou, potom saponátomi, všetko som prepláchol. Neviem ako to ešte lepšie vyčistiť, či to mám vyvariť v octovej vode alebo čo, aby z toho zišli zvyšku čierneho bordelu ktorý sa usadil v rôznych ťažko dostupných miestach.
Dnes chcem zrovnať veko a zabrúsiť prírubu do roviny. Môj problém je, že nemám ako nastaviť vôľu klapiek. Čo som študoval rôzne návody, tak maximálne by som ju vedel nastaviť po mechanickej stránke (a to tiež nie moc presne), ale nastaviť sa musí podľa podtlakov, ktoré sa namerajú.
Tesnenie pod veko mám nové, okrem toho sú všetky gumičky zrelé na výmenu a tie nemám a potrebujem. Mám rôzne O krúžky, veľké aj malé, hrubšie aj tučnejšie, ale žiaden nepasuje. Najmä na skrutke prídavného vzduchu a bohatosti zmesi by boli vhodné nové. Na karburátore v aute sa mi neustále povoľuje skrutka prídavného vzduchu a voľnobežné otáčky stúpaju. Každých 200 km ju musím pritiahnuť. Ináč spotreba je dobrá, asi 7 litrov pri normálnom medzimestskom jazdení rýchlosťou 90 km/h + niečo po meste 50 km/h.
Otázky:
1. Čím diely najlepšie chemicky vyčistiť, keď zarovnám prírubu a narovnám veko?
2. Kde zohnať gumičky, najmä na skrutky pomocou ktorých nastavujem voľnobeh?
3. Koľko by vyšlo poskladanie a najmä nastavenie klapiek? Pôvodné trysky aj vzdušníky a emulzné trubice vyzerajú byť OK.
EDIT:
1. Asi to vypláchnem acetónom, potom petrolejom a nakoniec benzínom.
2. Zohnal som.
3. Niekto z Bratislavy a okolia kto by vedel normálne nastaviť klapky podľa podtlakov, aby som sa s tým nemusel srať systémom pokus-omyl?
Náhradný karburátor som kompletne rozobral, hneď jasné dve klasické závady - prehnutá príruba aj veko. Jediné čo som nerozobral boli klapky, lebo skrutky sú v nich rozlisované aby sa nepovolili. Vôle na klapkách nie sú, možno trošku axiálne, ale otvory nie sú vydraté.
Drobnosti som umyl v ultrazvukovej čističke, trvalo to asi 2 hodiny. Vodu so saponátom som dva krát menil, prvý raz výrazne sčernala, druhý raz už menej. Aj tak sú súčiastky stále "špinavé", rozumej nejaká patina na nich je. Telo aj veko som vydrhol zubnou kefkou a solvinou, potom saponátomi, všetko som prepláchol. Neviem ako to ešte lepšie vyčistiť, či to mám vyvariť v octovej vode alebo čo, aby z toho zišli zvyšku čierneho bordelu ktorý sa usadil v rôznych ťažko dostupných miestach.
Dnes chcem zrovnať veko a zabrúsiť prírubu do roviny. Môj problém je, že nemám ako nastaviť vôľu klapiek. Čo som študoval rôzne návody, tak maximálne by som ju vedel nastaviť po mechanickej stránke (a to tiež nie moc presne), ale nastaviť sa musí podľa podtlakov, ktoré sa namerajú.
Tesnenie pod veko mám nové, okrem toho sú všetky gumičky zrelé na výmenu a tie nemám a potrebujem. Mám rôzne O krúžky, veľké aj malé, hrubšie aj tučnejšie, ale žiaden nepasuje. Najmä na skrutke prídavného vzduchu a bohatosti zmesi by boli vhodné nové. Na karburátore v aute sa mi neustále povoľuje skrutka prídavného vzduchu a voľnobežné otáčky stúpaju. Každých 200 km ju musím pritiahnuť. Ináč spotreba je dobrá, asi 7 litrov pri normálnom medzimestskom jazdení rýchlosťou 90 km/h + niečo po meste 50 km/h.
Otázky:
1. Čím diely najlepšie chemicky vyčistiť, keď zarovnám prírubu a narovnám veko?
2. Kde zohnať gumičky, najmä na skrutky pomocou ktorých nastavujem voľnobeh?
3. Koľko by vyšlo poskladanie a najmä nastavenie klapiek? Pôvodné trysky aj vzdušníky a emulzné trubice vyzerajú byť OK.
EDIT:
1. Asi to vypláchnem acetónom, potom petrolejom a nakoniec benzínom.
2. Zohnal som.
3. Niekto z Bratislavy a okolia kto by vedel normálne nastaviť klapky podľa podtlakov, aby som sa s tým nemusel srať systémom pokus-omyl?
18:30:30
03.04.2023
03.04.2023
Jozka
-> Bukaj: Jo, Hnačov je v hledáčku i letos.. a je vlastně za chvíli. Láká mě třeba i Poho, ale ten zatím dost teoreticky.. tak už jen aby klaplo alespoň něco.
16:51:06
03.04.2023
03.04.2023
Bukaj
-> Jozka: Třeba...
... a kdyžtak se snad zase potkáme na Hnačově, nebo...?
... a kdyžtak se snad zase potkáme na Hnačově, nebo...?
14:31:00
02.04.2023
02.04.2023
Jozka
-> Bukaj 31.03.23 23:39:50: Když se aktuální na mě nerozzlobí, tak časovej horizont vyhovuje - stejně tak budu potřebovat vykutit nějaký ty "párový" BS-ka pro 1100.. Třeba tě letos konečně i navštívím..
07:41:22
01.04.2023
01.04.2023
SO545
-> Bukaj 31.03.23 23:41:06: OK mas ich u mna....ak bude moznost dam ich mlademu vezme to do Prahy.
Ja preto vyuzitie nemam.
Ja preto vyuzitie nemam.
23:41:06
31.03.2023
31.03.2023
Bukaj
-> SO545: Na příští zimu by se určitě hodily, jen nevím, kdy budu mít cestu na Slovensko (někdy určitě letos plánuju výlet s dcerou, tak by to mohlo klapnout... :) )
23:39:50
31.03.2023
31.03.2023
Bukaj
-> Jozka: Nějaký EDSR 2912 nebo 2927 bych asi byl schopen poskládat, ale až příští "sezonu" (v lednu příštího roku). Na 130 tu nemám aktuálně nic...
20:33:04
31.03.2023
31.03.2023
SO545
Nepotrebujes na repas/diely karbce z favorita. ? Akosi sa u mna zbehlo par ks.
18:36:45
31.03.2023
31.03.2023
Jozka
-> Bukaj: Ještě dumám i o záložním karbu pro černýho bleska.. čistě teroristicky by to chtělo SEDR pro 130 (nebo alespoň 120 "LS", i když k úpravě motoru (optický) "kilo do Franice" je správněji EDSR - i když ne kilí, ale pro 110LS.. Ale ty čísla se mi zase znova studovat nechce..
18:28:29
31.03.2023
31.03.2023
Bukaj
09:00:59
29.06.2022
29.06.2022
Bukaj
Nějaké repasované karburátory se zárukou beru na Pohofest, tak kdyby náhodou...
Namátkově pár kousků z nabídky:
SEDR 2933 - nový - 6000 Kč
SEDR 2932 - perfektní stav, funkčně jako nový - 4000 Kč
SEDR 2932 - průměrný stav, funkčně OK (viz foto) - 2700 Kč
SEDR 2935 - perfektní stav, funkčně jako nový (viz foto) - 2500 Kč
BST Š 1000 MB včetně mosazných trubiček k termosytiči - 2500 Kč
BS Š 100 - 1000 - 1500 Kč
a další SEDR, EDSR a BS/T...
Namátkově pár kousků z nabídky:
SEDR 2933 - nový - 6000 Kč
SEDR 2932 - perfektní stav, funkčně jako nový - 4000 Kč
SEDR 2932 - průměrný stav, funkčně OK (viz foto) - 2700 Kč
SEDR 2935 - perfektní stav, funkčně jako nový (viz foto) - 2500 Kč
BST Š 1000 MB včetně mosazných trubiček k termosytiči - 2500 Kč
BS Š 100 - 1000 - 1500 Kč
a další SEDR, EDSR a BS/T...
14:56:24
13.04.2022
13.04.2022
Tom Troll
-> Bukaj: O tom že jich bylo víc jsem tušil, ale takovouhle expertízu jsem ještě neviděl. Super
-> sep: Ano, a i do těch fiatů se dávaly velmi úzkoprofilově. Dávaly se jenom do BIS aut (vodou chlazený motor, hečbek), a spolu s SPDR se tam dávaly nejdříve dovážené WEBERy, potom na velmi krátko právě SPDR, a drtivá většina aut potom měla domácí FOS. I mezi nimi je to takřka jednorožec.
-> sep: Ano, a i do těch fiatů se dávaly velmi úzkoprofilově. Dávaly se jenom do BIS aut (vodou chlazený motor, hečbek), a spolu s SPDR se tam dávaly nejdříve dovážené WEBERy, potom na velmi krátko právě SPDR, a drtivá většina aut potom měla domácí FOS. I mezi nimi je to takřka jednorožec.
06:19:56
13.04.2022
13.04.2022
sep
-> Tom Troll 02.02.22 20:53:37: :Jikov SPDR,vývojová možnost pro Favorita,nakonec po zásluze vyhrál Pierburg a tak poslední evoluce Jikovu skončila od roku 89 ve Fiatu 126 (700ccm) ,proto ty difuzory atd.
00:01:56
13.04.2022
13.04.2022
Bukaj
-> Tom Troll: Jenom jedna z evolucí formy na odlitky ufa, předpokládám konec 70. let. Forem bylo několik a podléhaly opotřebení poměrně často. První dvě verze ufa byly na DDSR - -> Bukaj 02.02.22 11:55:48: - symetrická část od příruby k uchycení ke středu ufa bez výztužných žebírek , spodní díl byl též odlitek (šroubky shora s čočkovou hlavou, závity v spodním dílu ufa), ve spodním dílu jen malinká dirka na táhlo, silnější vratná pružina membrány, membrána na táhlu přišroubovaná. Úplně první provedení nemělo vodorovnou plošku u příruby vyplněnou materiálem, byl tam otvor. Později se otvor ve spodním dílu ufa zvětšil.
Pak byly další tři provedení pro EDSR - první vycházelo z předchozího typu - dva díly odlitku, už s výztuhami, šroubky s čočkovou hlavou shora dolů, přišroubovaná membrána na táhlu...
První provedení se spodním dílem, vylisovaným z plechu (a přišroubovaným šroubky s válcovou hlavou a pružnou podložkou zdola nahoru), bylo právě to s nápisem Jikov.
Další provedení bylo úplně stejné, jen už bez nápisu - toto vydrželo ve výrobě cca do roku 84 nebo 85. Někdy od začátku 80. let byla membrána na táhlo nýtována (namísto původního provedení se závitem na táhlu).
Poslední provedení ufa nemělo uvnitř "doraz" membrány (úspora materiálu) Toto provedení má drtivá většina SEDR karburátorů.
Třeba někdy v zimě dodám fotky s rozdíly...
Pak byly další tři provedení pro EDSR - první vycházelo z předchozího typu - dva díly odlitku, už s výztuhami, šroubky s čočkovou hlavou shora dolů, přišroubovaná membrána na táhlu...
První provedení se spodním dílem, vylisovaným z plechu (a přišroubovaným šroubky s válcovou hlavou a pružnou podložkou zdola nahoru), bylo právě to s nápisem Jikov.
Další provedení bylo úplně stejné, jen už bez nápisu - toto vydrželo ve výrobě cca do roku 84 nebo 85. Někdy od začátku 80. let byla membrána na táhlo nýtována (namísto původního provedení se závitem na táhlu).
Poslední provedení ufa nemělo uvnitř "doraz" membrány (úspora materiálu) Toto provedení má drtivá většina SEDR karburátorů.
Třeba někdy v zimě dodám fotky s rozdíly...
10:52:07
12.04.2022
12.04.2022
Tom Troll
Co znamená (kdy se dělalo) horní víko ufa s logem Jikov? Mám to na EDSRu 2926 na GLS. Tady u tebe na fotkách to má jeden. Do teď jsem si toho nikdy na žádném nevšiml.
E: -> minno: Pozdní odpověď , ale ano, má různé jiné technické řešení. Přívěru místo sytiče, podtlak jinde a jinam, a kanály/trysky/pohiblivé prvky budou taky zaručeně jinak. Jediné sériové provedení tohoto modelu co dokážu dohledat je jenom 30 cfm místo 32, a relativně dost malé difusory (snad 18/20?), takže pro sebemíň dynamický provoz ve škodovce spíš ne. A proto to asi není ani vyhledávaná alternativa tady.
E: -> minno: Pozdní odpověď , ale ano, má různé jiné technické řešení. Přívěru místo sytiče, podtlak jinde a jinam, a kanály/trysky/pohiblivé prvky budou taky zaručeně jinak. Jediné sériové provedení tohoto modelu co dokážu dohledat je jenom 30 cfm místo 32, a relativně dost malé difusory (snad 18/20?), takže pro sebemíň dynamický provoz ve škodovce spíš ne. A proto to asi není ani vyhledávaná alternativa tady.
17:14:42
04.02.2022
04.02.2022
minno
-> Tom Troll: A čo navyše to dokáže? Vidím tam príverový sytič?
14:14:39
03.02.2022
03.02.2022
Tom Troll
-> vhml: Kolotočàřina co se Jikov naučil s LEKRem navěšená na SEDR. V Česaně se to dle svědectví vydatně zkoušelo, ale na výrobu pro už tak výběhovej model (M po 1986) se to asi nevyplatilo. Mělo to od jikovu sériově krátce jedno auto v zahraničí, ale dlouho lustruju inzerce, a je to naprosto nesehnatelný.
11:25:51
03.02.2022
03.02.2022
vhml
-> Tom Troll 02.02.22 20:53:37: to je nějaká vývozová variace na BDIC?
11:11:22
03.02.2022
03.02.2022
Bukaj
-> Tom Troll: Kdybych tohle sehnal, tak myslíš, že bych to pustil dál? Takovej artefakt...
20:53:37
02.02.2022
02.02.2022
Tom Troll
-> minno: Předtim i potom. Kdo mi jeden konečně sežene?
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_539_150010__20 11-07-16_09-05-55_63.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_539_150010__20 11-07-16_09-05-55_63.jpg
14:18:47
02.02.2022
02.02.2022
minno
-> Bukaj 02.02.22 13:24:19: Tak to je super, ono fakt existovali aj v minulosti dosť lepšie riešenia ako sa vyrábalo potom, škoda, že to brzdili nezmyselné vládne rozhodnutia :(
Teraz čítam históriu motorov škoda a čo ma zaujalo, že napr. bimetalické piesty a voľne uložený piestny čap, boli vymyslené a existovali už v dávnej dobe minulej, ale začalo sa kvôli výrobnym nákladom používať až od 136 motora :(
Teraz čítam históriu motorov škoda a čo ma zaujalo, že napr. bimetalické piesty a voľne uložený piestny čap, boli vymyslené a existovali už v dávnej dobe minulej, ale začalo sa kvôli výrobnym nákladom používať až od 136 motora :(