Zástavba motoru Fabia do 742

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [24]:

Zástavba motoru Fabia do 742: setrvačník 742.13 a vysoustružené ložisko Zástavba motoru Fabia do 742: klika Fabia se setrvačníkem Zástavba motoru Fabia do 742: upravená řemenice Felicie MPi Zástavba motoru Fabia do 742: prsa 742 Zástavba motoru Fabia do 742: cervené M8, zelené budou přebývat Zástavba motoru Fabia do 742: viditelné závity M8 Zástavba motoru Fabia do 742: blok z přední časti - viditelná úprava zabroušení pro držák alternátoru Zástavba motoru Fabia do 742: výřez - vyvrtáno přes přiložené prsa Zástavba motoru Fabia do 742: vybroušení z důvodu šířky držáku alternátoru Zástavba motoru Fabia do 742: zašroubovaná tryska ostřiku řetětu rozvodu Zástavba motoru Fabia do 742: vyměněné štefty pro pumpu 742 Zástavba motoru Fabia do 742: vyrobený pravý držák motoru Zástavba motoru Fabia do 742: další možnost vyrobená částečně z původního držáku Zástavba motoru Fabia do 742: další možnost držáku Zástavba motoru Fabia do 742: x Zástavba motoru Fabia do 742: pak už jen poskládat Zástavba motoru Fabia do 742: x Zástavba motoru Fabia do 742: x Zástavba motoru Fabia do 742: pozor na správný sací koš ! Některé mají delší jednu část a nejde protočit klika !!! Zástavba motoru Fabia do 742: klika Fabia Zástavba motoru Fabia do 742: neco na skládání Zástavba motoru Fabia do 742: přesný rozměr pro svrtání setrvačníku s klikou ( samozřejmě se vrtá do setrvačníku ) by Martin Bláha Zástavba motoru Fabia do 742: možnost pravého držáku by Martin Bláha Zástavba motoru Fabia do 742: klika s ložiskem

Text:

Upozorňuji že info budu přidávat během týdne po kouskách :-)

Jedná se v podstatě o kompletní návod jak na to.

Nebudu popisovat skládání motoru z hlediska konstrukčního.

Upozorňuji, že Motor Fabia není v řadě 742 povolená přestavba !

Veškeré závady, případně následky si nese každý konstruktér sám :-)

1.
Základem je sehnat samotný motor z Fabie 1,4 8V - je to klasický český motor v podstatě konstrukčně shodný s motorem Škoda Favorit a Felicia.
Je jedno jestli bude motor 40kW nebo 50kW. Rozdíl je jen ve vačce a řídící jednotce motoru. Řídící jednotku 99% z vás stejně nepoužije,
protože by se musela řešit elektroinstalace a čidlo na převodovce. Vačka se sice dá použít, ale je daleko lepší a jednodušší použít vačku minimálně z Felicie MPi nebou koupit ostřejší od různých úpravců. ( vačka má větší uložení než řada 742 až Felicia 1bod )

2.
Základní úprava bez které motor na převodovku z řady 742 nenasadíme je úprava kliky - spíše vysoustružení kliky pro ližisko do které se zasunuje mrkev převodovky. V podstatě se musí udělat to, co mají všechny kliky 742.

3.
Tímto by to bylo skoro hotové, ale Fabia má jiný poloměr setrvačníku a vzdálenost startéru k setrvačníku. Řešení je použití setrvačníku z motoru Favorit
s použitím věnce 742 ( v postatě 105-130, resp 742.135-136 ). Problém je, že se musí svrtat setvačník s klikou Fabie a tím pádem i vyvážit.
Cena zápichu pro ložisko, svrtaní se setrvačníkem a následné vyvážení se pohybuje cca okolo 2000CZK.

4.
Jedním z hlavních rozdílů oproti Favoritu je kratší vačka a chybějící náhon rozdělovače. Osobně jsem použil vačku Felicia MPi a rozvody Felicia MPi.
Pod menší rozvodové kolo na klice jsem nechal vysoustružit přesný kroužek tloušťky 5mm ( vysoustružený ze starého rozvodového kola ).
Je to z důvodu nesouososti rozvodových kol. ( Rozvody MPi mají vnitřní průměr kola rozvodu 30mm ! )
Je nutné vyměnit záslepku v bloku tryskou ostřiku rozvodu - třeba ze starého bloku Favorit - viz foto
V případě výměny vačky za MPI je dobré vyměnit zdvihátka Fabia za klasické třeba z Favorita. Pak se štelují ventily jako u běžného motoru.
Upozorňuji, že vačka má větší ložiska než motory 1000MB až Felicia 1bod a tudíž je možná záměna jen za vačku z Felicie MPi.

5.
Prsa motoru jsou 742 s použitím sacího koše 742.13

6.
Vana motoru - dá se normálně použít 19ti dírová vana 742.13, ale musí se upravit 4 díry viz foto. Fabia má 4 díry M8 kdežto 742 má všechny M6.
Stačí 2 díry pouze zvětšit na daný průměr a 2 díry vyvrtat nové, protože je má Fabia na jiném místě. Tím nám sice zbydou 2 staré díry na vaně,
ale v místě kde to vůbec nevadí a zůstanou nevyužité.

7.
Řemenice kliky je dobré použít také z Felicie MPi s průměrem 30mm. Osobně jsem ji nechal přesoustružit na klínový řemen z řady 742 kvůli použití vodní pumpy 742.136 atd. ( navíc při pohledu na motor nebije do očí plochý řemen, který škodovka nikdy neměla )
Řemenice se dá koupit nová a stojí cca 400CZK

8.
Vodní pumpa se použije buď klasická 742.12 nebo 742.13 pro klasiky s termostatem a svodama 742.136 lze samozřejmě použít i vodní pumpu 742.136
Rozdíly tu psát nebudu to je samozřejmost :-)

9.
Držák alternátoru se použije klasický 742, ale je potřeba lehce ubrousit a odvrtat blok jak je uvedené na fotkách.

10.
Výfukové svody se použijí 742.136 jako při zástavbě Favorita nebo Felicie

11.
Držáky motoru
- levý je úplně záměnný ( některé bloky nemají 1 závit pro šroub - buď se to dá vyvrtat a udělat závit nebo to nechat jen na 3 )
- pravý držák se musí udělat trošku jinak, protože na bloku není nálitek pro uchycení vrchního šroubu. Dají se ale využít závity pro různé držáky na bloku. Možnost viz foto.

12.
Benzínová pumpa na tomto motoru být nemůže, protože blok na ni nemá nálitek. Proto je nutné použít elektrickou benzínovou pumpu.
Karburátor postačí SEDR 136

Pár otázek a odpovědí:

Můžu nechat zdvihátka z Fabie ? Ano, ale musí k tomu být i vačka z Fabie

Dá se použít hlava z jiného motoru ? Ano, od Favorita až po Fabii jsou záměnné ( ale mají různé kanály )

Dají se použit rozvody z Fabie ? Ano, ale je nutné použít jinou tloušťku podložky pod rozvodovým kolem a nad kvůli souososti pumpy s řemenicí.

Která hlava je nejlepší ? Nejlepší by měla být z 50kWmotoru Felicia MPi s kuželovými pružinami.

Můžu nechat původní řemenici a původní pupmu ? Ano, ale musely by se použít Fabiové rozvody a odbrousit výstupek u stupnice předstihu na rozvodovém víku.

Jaká lamela a přítlačný talíř se použije ? Lamela se použije klasická 742, přítlačný talíř 190mm klidně z modelu 105 až Felicia.


Pár možností jak někteří natryskovali jejich karburátory po zástavbě:

Saky Vzdusnik Tryska
1.komora 210 120
2.komora 140 145
Razor
1.komora 210 122
2.komora 160 135
Vrba
1.komora 200 115
2.komora 150 145
Veron
1.komora 200 115
2.komora 140 140
Vojtik
1.komora 210 120
2.komora 140 145

hodnocení článku:

info:

Správce článku: Dušan
Založeno: 14.10.09 20:53   Poslední změna: 17.10.09 22:12

Zástavba motoru Fabia do 742 - komentáře:

17:07:44
09.01.2024
pantercs
-> Eidy:

Dík!
22:47:23
08.01.2024
Eidy
16:29:55
08.01.2024
pantercs
Ahoj, uvažuju, že bych si výhledově motor z fabie připravil. Chtěl bych se zeptat. Víte někdo o někom kdo by byl schopný udělat ten bod 3. Vysoustružení kliky a spasování setrvačníku z favorita? Ideálně okolí Ostravy, ale jinak kdekoliv. Díky
11:59:20
25.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> Dušan: Tak jasný, ale já to beru podle toho, že chladič a další případný věci nalejvam zvlášť, anebo vyndam rozdělovač, sundam víko a vrtačkou přes unašeč čerpadla olej natlačím.
11:51:12
25.09.2018
Dušan
-> Antony: napln by mela byt popravde ve stejne vysi, ale az po te co je system naplneny :) LS s chladicem taky pobrala vice.
11:39:44
25.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> T: proč by nesouhlasilo? Přece ty 4 litry budou ve vaně. Ne v turbu a chladiči. Tam olej dojde potom a do vany doleješ abys byl furt už mezi ryskama.
11:12:34
25.09.2018
-> Dušan: nojo, ale když má ještě olejový chladič a turbo, tak to asi nebude souhlasit 8
19:45:24
24.09.2018
Dušan
-> milanrejpid: to si udelej sam. Dej merku, dolij olej 2,5L - oznac minimum. Dolej na 4L - oznac maximum.
19:43:53
24.09.2018
milanrejpid
Prosim nevíte někdo délku merky na olej blok fabia vana hliníkova. Potřeboval bych od bloku vyústění pro merku délku min a max hladinu oleje dekuji.
upraveno 1x, naposled 24.09.2018 19:53:15
15:03:39
11.01.2015
Antony - zrušená registrace
-> MOLSO 11.01.15 14:36:16: to určitě, ale jeden člen odtud tam právě dával šálky z feldy a funguje to, tak jsem si to chtěl ověřit.
14:36:16
11.01.2015
MOLSO
-> Antony: takze najschodnejsia cesta bude asi nejaka motoraren alebo dielna kde repasuju motory ... tam by s vyrobou atypickych salok nemal byt problem
14:33:22
11.01.2015
Antony - zrušená registrace
-> MOLSO: ano, pamatuješ si to správně, na fabii to oficiálně neexistuje.
14:25:44
11.01.2015
MOLSO
-> Antony: vybrusove saly ani axialy sa nedodavaju ak si spravne pamatam ....

ale určite by šlo urobit si šálky na mieru
14:06:24
11.01.2015
Antony - zrušená registrace
-> MOLSO: aj, tuším že už se to někde řešilo. Jde mi o hlavní ložiska, jestli se dá něco použít, když se udělá přebrus z důvodů přidření.
-> Nwkt: popravdě netuším
13:59:11
11.01.2015
Nwkt
-> Antony: Není to v případě zástavby do 742 bloku?
13:58:15
11.01.2015
MOLSO
-> Antony: povedal by som ze nie, fabka ma salky uplne odlisne. Apon ta moja mala vsetky salky o dost hrubsie od feldackych navyse hlavne loziska krajne su rozdielne od stredoveho .... a tusim nepasuje ani poloha zamkov na salkach
13:51:30
11.01.2015
Antony - zrušená registrace
Je pravdivá informace, že pokud se udělá 1 přebrus fabia kliky, dají se použít první výbrusový pánve z feldy s velkým uložením vačky?
08:41:39
06.08.2014
minno
-> MOLSO: 3 3
16:38:20
05.08.2014
Nwkt
Estéti používají setrvák z feldy 1,6 3
Extreme Tyres