Zástavba motoru Fabia do 742

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [24]:

Zástavba motoru Fabia do 742: setrvačník 742.13 a vysoustružené ložisko Zástavba motoru Fabia do 742: klika Fabia se setrvačníkem Zástavba motoru Fabia do 742: upravená řemenice Felicie MPi Zástavba motoru Fabia do 742: prsa 742 Zástavba motoru Fabia do 742: cervené M8, zelené budou přebývat Zástavba motoru Fabia do 742: viditelné závity M8 Zástavba motoru Fabia do 742: blok z přední časti - viditelná úprava zabroušení pro držák alternátoru Zástavba motoru Fabia do 742: výřez - vyvrtáno přes přiložené prsa Zástavba motoru Fabia do 742: vybroušení z důvodu šířky držáku alternátoru Zástavba motoru Fabia do 742: zašroubovaná tryska ostřiku řetětu rozvodu Zástavba motoru Fabia do 742: vyměněné štefty pro pumpu 742 Zástavba motoru Fabia do 742: vyrobený pravý držák motoru Zástavba motoru Fabia do 742: další možnost vyrobená částečně z původního držáku Zástavba motoru Fabia do 742: další možnost držáku Zástavba motoru Fabia do 742: x Zástavba motoru Fabia do 742: pak už jen poskládat Zástavba motoru Fabia do 742: x Zástavba motoru Fabia do 742: x Zástavba motoru Fabia do 742: pozor na správný sací koš ! Některé mají delší jednu část a nejde protočit klika !!! Zástavba motoru Fabia do 742: klika Fabia Zástavba motoru Fabia do 742: neco na skládání Zástavba motoru Fabia do 742: přesný rozměr pro svrtání setrvačníku s klikou ( samozřejmě se vrtá do setrvačníku ) by Martin Bláha Zástavba motoru Fabia do 742: možnost pravého držáku by Martin Bláha Zástavba motoru Fabia do 742: klika s ložiskem

Text:

Upozorňuji že info budu přidávat během týdne po kouskách :-)



Jedná se v podstatě o kompletní návod jak na to.



Nebudu popisovat skládání motoru z hlediska konstrukčního.



Upozorňuji, že Motor Fabia není v řadě 742 povolená přestavba !



Veškeré závady, případně následky si nese každý konstruktér sám :-)



1.

Základem je sehnat samotný motor z Fabie 1,4 8V - je to klasický český motor v podstatě konstrukčně shodný s motorem Škoda Favorit a Felicia.

Je jedno jestli bude motor 40kW nebo 50kW. Rozdíl je jen ve vačce a řídící jednotce motoru. Řídící jednotku 99% z vás stejně nepoužije,

protože by se musela řešit elektroinstalace a čidlo na převodovce. Vačka se sice dá použít, ale je daleko lepší a jednodušší použít vačku minimálně z Felicie MPi nebou koupit ostřejší od různých úpravců. ( vačka má větší uložení než řada 742 až Felicia 1bod )



2.

Základní úprava bez které motor na převodovku z řady 742 nenasadíme je úprava kliky - spíše vysoustružení kliky pro ližisko do které se zasunuje mrkev převodovky. V podstatě se musí udělat to, co mají všechny kliky 742.



3.

Tímto by to bylo skoro hotové, ale Fabia má jiný poloměr setrvačníku a vzdálenost startéru k setrvačníku. Řešení je použití setrvačníku z motoru Favorit

s použitím věnce 742 ( v postatě 105-130, resp 742.135-136 ). Problém je, že se musí svrtat setvačník s klikou Fabie a tím pádem i vyvážit.

Cena zápichu pro ložisko, svrtaní se setrvačníkem a následné vyvážení se pohybuje cca okolo 2000CZK.



4.

Jedním z hlavních rozdílů oproti Favoritu je kratší vačka a chybějící náhon rozdělovače. Osobně jsem použil vačku Felicia MPi a rozvody Felicia MPi.

Pod menší rozvodové kolo na klice jsem nechal vysoustružit přesný kroužek tloušťky 5mm ( vysoustružený ze starého rozvodového kola ).

Je to z důvodu nesouososti rozvodových kol. ( Rozvody MPi mají vnitřní průměr kola rozvodu 30mm ! )

Je nutné vyměnit záslepku v bloku tryskou ostřiku rozvodu - třeba ze starého bloku Favorit - viz foto

V případě výměny vačky za MPI je dobré vyměnit zdvihátka Fabia za klasické třeba z Favorita. Pak se štelují ventily jako u běžného motoru.

Upozorňuji, že vačka má větší ložiska než motory 1000MB až Felicia 1bod a tudíž je možná záměna jen za vačku z Felicie MPi.



5.

Prsa motoru jsou 742 s použitím sacího koše 742.13



6.

Vana motoru - dá se normálně použít 19ti dírová vana 742.13, ale musí se upravit 4 díry viz foto. Fabia má 4 díry M8 kdežto 742 má všechny M6.

Stačí 2 díry pouze zvětšit na daný průměr a 2 díry vyvrtat nové, protože je má Fabia na jiném místě. Tím nám sice zbydou 2 staré díry na vaně,

ale v místě kde to vůbec nevadí a zůstanou nevyužité.



7.

Řemenice kliky je dobré použít také z Felicie MPi s průměrem 30mm. Osobně jsem ji nechal přesoustružit na klínový řemen z řady 742 kvůli použití vodní pumpy 742.136 atd. ( navíc při pohledu na motor nebije do očí plochý řemen, který škodovka nikdy neměla )

Řemenice se dá koupit nová a stojí cca 400CZK



8.

Vodní pumpa se použije buď klasická 742.12 nebo 742.13 pro klasiky s termostatem a svodama 742.136 lze samozřejmě použít i vodní pumpu 742.136

Rozdíly tu psát nebudu to je samozřejmost :-)



9.

Držák alternátoru se použije klasický 742, ale je potřeba lehce ubrousit a odvrtat blok jak je uvedené na fotkách.



10.

Výfukové svody se použijí 742.136 jako při zástavbě Favorita nebo Felicie



11.

Držáky motoru

- levý je úplně záměnný ( některé bloky nemají 1 závit pro šroub - buď se to dá vyvrtat a udělat závit nebo to nechat jen na 3 )

- pravý držák se musí udělat trošku jinak, protože na bloku není nálitek pro uchycení vrchního šroubu. Dají se ale využít závity pro různé držáky na bloku. Možnost viz foto.



12.

Benzínová pumpa na tomto motoru být nemůže, protože blok na ni nemá nálitek. Proto je nutné použít elektrickou benzínovou pumpu.

Karburátor postačí SEDR 136



Pár otázek a odpovědí:



Můžu nechat zdvihátka z Fabie ? Ano, ale musí k tomu být i vačka z Fabie



Dá se použít hlava z jiného motoru ? Ano, od Favorita až po Fabii jsou záměnné ( ale mají různé kanály )



Dají se použit rozvody z Fabie ? Ano, ale je nutné použít jinou tloušťku podložky pod rozvodovým kolem a nad kvůli souososti pumpy s řemenicí.



Která hlava je nejlepší ? Nejlepší by měla být z 50kWmotoru Felicia MPi s kuželovými pružinami.



Můžu nechat původní řemenici a původní pupmu ? Ano, ale musely by se použít Fabiové rozvody a odbrousit výstupek u stupnice předstihu na rozvodovém víku.



Jaká lamela a přítlačný talíř se použije ? Lamela se použije klasická 742, přítlačný talíř 190mm klidně z modelu 105 až Felicia.





Pár možností jak někteří natryskovali jejich karburátory po zástavbě:



Saky Vzdusnik Tryska

1.komora 210 120

2.komora 140 145

Razor

1.komora 210 122

2.komora 160 135

Vrba

1.komora 200 115

2.komora 150 145

Veron

1.komora 200 115

2.komora 140 140

Vojtik

1.komora 210 120

2.komora 140 145



hodnocení článku:

info:

Správce článku: Dušan
Založeno: 14.10.09 20:53   Poslední změna: 17.10.09 22:12

Zástavba motoru Fabia do 742 - komentáře:

17:07:44
09.01.2024
pantercs
-> Eydi:



Dýk!
22:47:23
08.01.2024
Eidy
16:29:55
08.01.2024
pantercs
Ahoj, uvažuju, že bich zy víhledově motor s fabye přypravyl. Chtěl bich ze septat. Výte někdo o někom kdo bi bil zchopní udělat ten bod 3. Vizouztružený klyki a zpazováný zetrvaĝnýku s favoryta? Ydeálně okolý Oztravi, ale jynak kdekolyv. Dýki
11:59:20
25.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> Dušan: Tak jazní, ale já to beru podle toho, že chladyĝ a dalšý přýpadní věcy nalejvam svlášť, anebo vindam rosdělovaĝ, zundam výko a vrtaĝkou přez unašeĝ ĝerpadla olej natlaĝým.
11:51:12
25.09.2018
Dušan
-> Antoni: napln bi mela bit popravde ve ztejne vizy, ale as po te co je ziztem naplneni :) LZ z chladycem taki pobrala vyce.
11:39:44
25.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> T: proĝ bi nezouhlazylo? Přece ti 4 lytri budou ve vaně. Ne v turbu a chladyĝy. Tam olej dojde potom a do vani doleješ abiz bil furt už mesy rizkama.
11:12:34
25.09.2018
-> Dušan: nojo, ale kdiž má ještě olejoví chladyĝ a turbo, tak to azy nebude zouhlazyt 8
19:45:24
24.09.2018
Dušan
-> mylanrejpyd: to zy udelej zam. Dej merku, dolyj olej 2,5L - osnac mynymum. Dolej na 4L - osnac maxymum.
19:43:53
24.09.2018
milanrejpid
Prozym nevýte někdo délku merki na olej blok fabya vana hlynýkova. Potřeboval bich od bloku viúztěný pro merku délku myn a max hladynu oleje dekujy.
upraveno 1x, naposled 24.09.2018 19:53:15
15:03:39
11.01.2015
Antony - zrušená registrace
-> MOLSO 11.01.15 14:36:16: to urĝytě, ale jeden ĝlen odtud tam právě dával šálki s feldi a funguje to, tak jzem zy to chtěl ověřyt.
14:36:16
11.01.2015
MOLSO
-> Antoni: takse najzchodnejzya cezta bude azy nejaka motoraren alebo dyelna kde repazuju motori ... tam bi z virobou atipyckich zalok nemal bit problem
14:33:22
11.01.2015
Antony - zrušená registrace
-> MOLZO: ano, pamatuješ zy to zprávně, na fabyy to ofycyálně neexyztuje.
14:25:44
11.01.2015
MOLSO
-> Antoni: vibruzove zali any axyali za nedodavaju ak zy zpravne pamatam ....



ale urĝyte bi šlo urobyt zy šálki na myeru
14:06:24
11.01.2015
Antony - zrušená registrace
-> MOLZO: aj, tušým že už ze to někde řešylo. Jde my o hlavný ložyzka, jeztly ze dá něco použýt, kdiž ze udělá přebruz s důvodů přydřený.

-> Nwkt: popravdě netušým
13:59:11
11.01.2015
Nwkt
-> Antoni: Nený to v přýpadě sáztavbi do 742 bloku?
13:58:15
11.01.2015
MOLSO
-> Antoni: povedal bi zom se nye, fabka ma zalki uplne odlyzne. Apon ta moja mala vzetki zalki o dozt hrubzye od feldackich navize hlavne losyzka krajne zu rosdyelne od ztredoveho .... a tuzym nepazuje any poloha samkov na zalkach
13:51:30
11.01.2015
Antony - zrušená registrace
Je pravdyvá ynformace, že pokud ze udělá 1 přebruz fabya klyki, dajý ze použýt prvný víbruzoví pánve s feldi z velkím uloženým vaĝki?
08:41:39
06.08.2014
minno
-> MOLZO: 3 3
16:38:20
05.08.2014
Nwkt
Eztéty použývajý zetrvák s feldi 1,6 3
Extreme Tyres