skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přehled vačkových hřídelů Škoda
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [5]:
Text:
Historie článku:4.11. článek založen, přidány údaje z knihy Jiří Mach, Opravy automobilů Škoda - Felicia
21.11. přidány údaje z knihy Jiří Mach, Opravy automobilů Škoda - Favorit
13.12. přidány údaje z Dílenské příručky Škoda Felicia
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----
Tento článek je jakési shromadiště všech dostupných (a bohužel často protiřečících si) údajů o časování a barevném značení vačkových hřídelů, které nás nejvíce zajímají, a to jsou zejména vačky z motorů Felicia.
Protože v současné době asi nikdo z webu není schopen potvrdit, ani vyvrátit údaje žádného z dostupných zdrojů, budou zde různé údaje uvedeny současně. U každého zdroje bude uveden autor. Současně se také budeme snažit vybrat z nich ty pravdivé ;) Kdokoliv, kdo má pocit, že zná pravdu, může uvést svůj názor a já se budu snažit výsledky korigovat.
Nyní probíhá fáze vkládání podkladů, které budou uvedeny jako oskenované tabulky v sekci obrázky, případně níže v textu.
Údaje o časování jsou uvedeny ve formátu:
celkový úhel otevření sacího ventilu/celkový úhel otevření výfukového ventilu
všechny úhly jsou měřeno ve stupních na klikovém hřídeli.
V závorce jsou údaje ve formátu (SHU + SDU/VDU + VHU), kde
SHU - úhel na klikovém hřídeli ve stupních před horní úvratí pístu, kdy sací ventil otevírá
SDU - úhel na klikovém hřídeli ve stupních za dolní úvratí pístu, kdy sací ventil zavírá
VDU - úhel na klikovém hřídeli ve stupních před dolní úvratí pístu, kdy výfukový ventil otevírá
VHU - úhel na klikovém hřídeli ve stupních za horní úvratí pístu, kdy výfukový ventil zavírá
SHU + SDU + 180 = první číslo před lomítkem
VDU + VHU + 180 = první číslo za lomítkem
180 je úhel otočení klikového hřídele mezi horní a dolní (nebo dolní a horní) úvratí pístu ve stupních.
Zdroje jsou zkracovány takto:
[MFe] - Jiří Mach, Opravy automobilů Škoda - Felicia, Pickup
[MFa] - Jiří Mach, Opravy automobilů Škoda - Felicia, Forman, Pick-up
[DP] - Dílenská příručka Škoda Felicia
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----
Časování vačkových hřídelů (B=BMM - jednobodové vstřikování, M=MPi-vícebodové vstřikování
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----
Škoda Favorit 8/87 - 7/91 (??)
135 : [MFa] 240/230 (12+48/42+8)
136 : [MFa] 240/230 (12+48/42+8)
Škoda Favorit 8/91 - 7/94 (??)
136X : [MFa] 248/248 (18+50/54+14)
135B : [MFa] 232/232 (11+41/48+4)
136B : [MFa] 254/254 (22+52/57+17)
Škoda Felicia 10/94 - 7/96
135 karburátor: [DP] 240/230 (12+48/42+8)
135B : [DP, MFe] 240/230 (12+48/42+8)
136B : [DP, MFe, MFa] 254/254 (22+52/57+17)
Škoda Felicia 8/96 - 7/97
135M: [DP]: 248/248 (18+50/54+14) [MFe, MFa] 232/232 (11+41/48+4)
136M: [DP]: 254/254 (22+52/57+17) [MFe] 248/248 (18+50/54+14)
Škoda Felicia 7/97->
135B: [MFe, MFa]: 244/234 (14,5+49,5/44,5+9,5)
135M: [DP]: 248/248 (18+50/54+14) [MFe]: 232/232 (11+41/48+4)
136M: [DP]: 254/254 (22+52/57+17) [MFe,MFa]: 252/252 (21+51/56+16)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----
Barevné značení vačkových hřídelů (B=BMM - jednobodové vstřikování, M=MPi-vícebodové vstřikování
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----
Škoda Favorit 10/87 - 7/91 (??)
135 : [MFa] bez barvy
136 : [MFa] bez barvy
136X : [MFa] zelená
Škoda Favorit 10/91 - 7/94 (??)
135B : [MFa] bez barvy
136B : [MFa] žlutá
Škoda Felicia 10/94 - 7/96
135B : [MFe] bez barvy
136B : [MFe] žlutá [MFa] černá
Škoda Felicia 8/96 - 7/97
135M: [MFe]: oranžová
136M: [MFe]: zelená
Škoda Felicia 7/97->
135B: [MFe, MFa]: bílá
135M: [MFe, MFa]: fialová
136M: [MFe, MFa]: bez barvy
info:
Správce článku: LabrosZaloženo: 04.11.05 09:33 Poslední změna: 15.05.06 10:35
Přehled vačkových hřídelů Škoda - komentáře:
Pokud je to správně, tak mám 6 ks nových vaček zelených 136X / 136M
Pokud si toho nikdo nevšiml - tak v tabulce nahoře je chyba. Sání otvírá před HÚ a zavírá po DÚ
Výfuk otvírá před DÚ a zavírá po HÚ
Ostatní hodnoty stupňů jsou snad v poho.
Výfuk otvírá před DÚ a zavírá po HÚ
Ostatní hodnoty stupňů jsou snad v poho.

a co tak este pridat radu 742?
EDIT: uz som si zohnal
LINK: rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog?page=tech
EDIT: uz som si zohnal
LINK: rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog?page=tech
-> Gryzly: Tak to abysme založili ještě článek o hlavách. To by mě teda zajímalo, na co tolik typů hlav. Od těch vaček by se hodily aspoň ty objednací čísla.
-> Labros: Hlav je třináct, na ty jsem se díval a počítal to. vaček netuším kolik je, ale je to tam komplet od favoritu po fabii.
-> Gryzly: 13 druhů vaček nebo hlav? Jestli vaček, tak mi je určitě dej, udělám zvláštní odstaveček za časováním a barevným značením. Jestli se mi je teda podaří přihodit k těm vačkám co tam mám já.
-> Labros: Mám doma v PC ETOS a podle objednacího čísla je tam asi 13 druhů hlav na Feldu 1,3. jedno bodu jsou tři a od roku 97 jich je asi deset včetně karburátorové verze. Mám kouknout na ty vačky? Ale je tam asi akorát objednací čísl oa rok a měsíc výroby.
Ale hlavně z porovnání údajů vyplývá jeden hodně zajímavý fakt: Vačka na feldě 136MPi od 8/96 do 7/97 je stejná jako na Favu 136X 50kW !! Obě jsou i stejně barevně značené (zeleně). Vzhledem ke krátké době výroby ale bude asi stejně těžko sehnatelná, jako ta z fáva.
Tak jsem přidal údaje z Machovy knížky o Favoritech, a srovnal je s údaji stejného autora, ale z knihy o feldách.
Je tam jeden malý konflikt: vačka 254/254 (která ale zajímá nejvíc lidí) je podle jedné knihy ve feldě žlutá a podle druhé knihy ve feldě černá a ve fávu žlutá.
Je tam jeden malý konflikt: vačka 254/254 (která ale zajímá nejvíc lidí) je podle jedné knihy ve feldě žlutá a podle druhé knihy ve feldě černá a ve fávu žlutá.
-> Hamry: No ale jakou? MPi vačky jsou tři - viz výše. Nejostřejší sériová vačka Škoda je 254/254, tu můžeš dát pokud ji nemáš. Ostřejší už jsou pak jen speciální, na zakázku vyrobený.
MPI, kompletně sériová.
To mi připomíná, že sem mám přidat ty favácký vačky... Snad si dneska večer vzpomenu vzít do práce knížku.
Tak jakou tam máš teďka?
Jakou vačici by jste doporučovali na Filcku 1.3 a nějaké drobné úpravy na ní???
Jinak doma mám ještě knížku o fávech kde je taky tabulka faváckých a feldích vaček, takže až budu doma (snad ve čtvrtek), přidám to sem.
-> Veron: Taky mám pár výhrad, ale jen z hlavy bohužel v tištěný podobě jsem to zatím nesehnal.
-> Labros: jj, jdu to lovit a pošlu
Pánové, díky, do konce týdne to budu moct zase aktualizovat, teď mi do toho vlezla služebka, předtím víkend a tragická smrt kamaráda.
-> Veron: Pošli teda svoje zdroje, ať je co porovnávat.
-> Veron: Pošli teda svoje zdroje, ať je co porovnávat.